MYSTRAS: “Empires Vanquished and Dismantled”

ALBUM

Είδος: Medieval Black Metal/Folk/RABM
Δισκογραφική: I, Voidhanger Records
Ημ. Κυκλοφορίας: 5 Νοεμβρίου 2021

Δεύτερο άλμπουμ για τους Mystras, ένα χρόνο μόλις μετά το εξαιρετικό “Castles Conquered and Reclaimed”, και ο Ayloss συνεχίζει ακάθεκτος το λειτούργημα του, την αποδόμηση των παθογενειών του επικού μαυρομέταλλου, της (ανιστόρητης συνήθως) λατρείας ενός φαντασιακού ένδοξου παρελθόντος, του εθνικισμού και του αλυτρωτισμού. Εκεί που το προηγούμενο άλμπουμ εστίαζε στο θέμα των εξεγέρσεων από χωρικούς και δουλοπάροικους ενάντια στους αριστοκράτες τύραννους, το “Empires Vanquished and Dismantled” εστιάζει στην κατάδειξη των ιστορικών αρχών του δυτικού ιμπεριαλισμού αλλά και εξιστορεί την σήψη και διάλυση των “ιερών” αυτοκρατοριών.

Από μια τέτοια θεματική δεν θα μπορούσε να λείπει η μιαρή κορώνα του δυτικού ιμπεριαλισμού και μισαλλοδοξίας, οι Σταυροφορίες, με τα 2 πρώτα τραγούδια, “On the Promises of Angels” και “The Fall of the Kingdom of Jerusalem” να περιγράφουν το πρώτο την κατάκτηση της Ιερουσαλήμ και το δεύτερο την εκδίωξη των δυτικών από τον Salah ad-Din (οποίος, ω ειρωνεία, παρότι “βάρβαρος” φέρθηκε στους ηττημένους πιο πολιτισμένα από όσο οι ίδιοι στους εχθρούς τους). Τα 2 τραγούδια πλαισιώνονται, όπως μας έχει συνηθίσει ο Ayloss, με τα folk εμβόλιμα “Τhe Nightingale” και “Ah Ya Zein” στα οποία συμμετέχουν και μουσικοί όπως ο Stamatis Zafeiropoulos στο νέϋ, Matthew Dakoutros στο βιολί και Dimitris Corax Avgoustinos στα κρουστά.

Κάπου εδώ ο δίσκος παίρνει μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα τροπή με το drone folk του “Cheragheh Zolmezalem (Opposition’s Fire)”, στο οποίο έρχεται να προστεθεί και το σαντούρι της Crasse των Toul en Ihuern και τα φωνητικά της Nina Saeidi των Lowen, να ρίχνει τους τόνους για να ανέβουν απότομα με το καταιγιστικό “To the Builders”, ένα τραγούδι που πραγματικά ξεσηκώνει με τα ανελέητα riff του, το οποίο είναι αυτό που λέει, μια ωδή στους άγνωστους και καταφρονημένους στους οποίους πραγματικά ανήκει η ιστορία, τους κτίστες που μάτωσαν κάτω από τα μαστίγια για τη δόξα τύραννων και ιερέων. Το folk “Wie Schändlich Es Ist” επιστρέφει στην θεματική των αυτοκρατοριών που καταρρέουν με πρωτότυπους στίχους του Ayloss να τραγουδιούνται από την τραγουδίστρια όπερας Carling Chiu πάνω από τους ήχους μιας παραδοσιακής γερμανικής μελωδίας και να εξιστορούν τον Γοτθικό Πόλεμο του 372 μ.Χ. που σήμανε το τέλος της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, για να περάσουμε πάλι σε μαυρομέταλλο και την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία αυτή τη φορά με το “The Favor Of The Saints” να ασχολείται με την Βουλγαρική επανάσταση των Peter και Asen ενάντια στον Ισαάκ ΙΙ Άγγελο το 1185.

Ο δίσκος κλείνει με το “In The Company of Heretics” που λειτουργεί σαν επίλογος ακόμα μιας αριστουργηματικής κυκλοφορίας που δένει απόλυτα το μελωδικό black metal των Obsequiae με την πιο επιθετική εκδοχή των Uprising και με επιτηδευμένα ωμό και lo-fi ήχο που ίσως θυμίσει σε κάποι@ Paysage D’ Hiver αν άφηναν τα δάση και κυνηγούσαν ευγενείς με δρεπάνια. Άψογη μουσική, άψογη αισθητική και μαχητικός αντιφασισμός σε ένα είδος που τον χρειάζεται όσο τίποτα άλλο. Ακούστε, στηρίξτε, διαδώστε, και πάνω απ’ όλα, τσακίστε τους επικο-φασίστες, υπάρχει πλέον και ιδανικό soundtrack.

Facebook: https://www.facebook.com/mystrasmedievalblackmetal
Bandcamp: https://i-voidhangerrecords.bandcamp.com/album/empires-vanquished-and-dismantled

About Αλέξης Δρυμιώτης 479 Articles
Στριμωγμένος ανάμεσα σε Gen X και Millenials, από την γη του χαλλουμιού, βαρετός τύπος κατά τα άλλα, επιμένει ότι Black Metal Ist Klassenkrieg, Fascism Is A Fuck,Doom Or Be Doomed, In Grind We Crust.