THERION

Ναι, αγαπητέ και τίμιε Έλληνα μεταλλά, ότι και αν άκουσες, το Θηρίο θα συνεχίσει να βρυχάται. Με αφορμή όλες τις φήμες για τελευταία ever περιοδεία των Σουηδών Therion, αλλά και την επερχόμενη εμφάνιση τους σε Θεσσαλονίκη (Principal Club Theatre)  και  Αθήνα (Gagarin 205), στις 20 και 21 Οκτωβρίου, αντιστοίχως, το Rockway.gr επικοινώνησε με τον ιθύνοντα νου της μπάντας, Christofer Johnsson.

Καλησπέρα, Christofer!
Γεια σου, Δημήτρη;

Που βρίσκεσαι τώρα;
Τώρα μένω στη Σουηδία. Ζούσα και στην Ιρλανδία πριν, αλλά γύρισα πίσω στη Σουηδία!

Ακούστηκε πως θα σταματήσετε να κάνετε live για κάμποσο καιρό για να ηχογραφήσετε νέο υλικό.
Ακριβώς, έτσι είναι! Αλλά κάποια media παρερμήνευσαν τις δηλώσεις μας και έγραψαν ότι δε θα ξανακάνουμε ποτέ live. Θα απέχουμε από τη σκηνή βέβαια για κάποια χρόνια, με σκοπό να δουλέψουμε πάνω σε πράγματα διαφορετικά από ότι έχουμε κάνει πριν. Δηλαδή, αντί να γράψουμε ένα κανονικό Therion album, θα δουλέψουμε διαφορετικά project. Το ένα, σίγουρα, θα είναι μια rock opera. Όλα αυτά θα πάρουν κάποια χρόνια, δεν ξέρουμε πόσα ακριβώς και μόλις αυτά τελειώσουν, λογικά θα δουλέψουμε πάνω σε ένα κλασσικό Therion δίσκο και θα βγούμε πάλι σε tour. Αλλά όταν ξεκινάς να κάνεις κάτι τόσο μεγαλεπήβολο, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος το πόσος χρόνος θα σου χρειαστεί. Μπορεί να πάρει 5 χρόνια, μπορεί και 10! Εξαρτάται από το πόσο καλά θα πάει η διαδικασία δημιουργίας. Πάντως, είναι ωραίο να ξεκινάς κάτι τελείως διαφορετικό.



Μπορείς να μας πεις τι θέμα θα έχει αυτή η rock opera;
Δεν μπορώ να σου πω κάτι συγκεκριμένο, γιατί είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει μορφή από στιγμή σε στιγμή. Πολλά χρόνια κάθομαι και γράφω μια όπερα, αλλά τώρα έχω βαλτώσει και σκεφτόμουν να το κάνω να μοιάζει σαν ένα best of δίσκο αυτής της όπερας. Να φαίνεται σαν να είναι μια συλλογή από highlights της. Έχω την εντύπωση ότι αρκετοί δεν αντέχουν να ακούσουν μία opera 8 ωρών. Οπότε ένας δίσκος μιάμισης ώρας, με συνθέσεις που θα είναι τα πιο δυνατά κομμάτια μιας ολοκληρωμένης όπερας, θα είναι πιο προσιτός. Μπορώ να γράψω τέτοια τραγούδια, αλλά δεν μου βγαίνει να γράψω τα γεμίσματα, τις γέφυρες δηλαδή από το ένα κομμάτι στο άλλο, που θα απαιτούσε μία κανονική όπερα, και αυτό γιατί πιστεύω ότι αυτά θα κατέστρεφαν τον παράγοντα rock. Στη rock μουσική πρέπει συνεχώς κάτι να συμβαίνει, να υπάρχει μια έξαρση. Αλλιώς, γίνεται βαρετή και δεν μου αρέσει να γράφω βαρετή μουσική. Και έτσι αυτό που μένει να κάνω είναι να βρω έναν όμορφο τρόπο να συνδέσω τα κομμάτια μεταξύ τους, πράγμα που προσπαθώ να κάνω σχεδόν 3 χρόνια τώρα, μέχρι σημείου να νομίζω ότι δε θα ολοκληρωθεί πότε. Και αυτό δεν είναι πολύ αστείο (γέλια)! Έχω δανειστεί ακόμα, και πράγματα από άλλες μας ηχογραφήσεις. Έχω σκεφτεί μάλιστα, να βάλω το τελείωμα του “The Blood of Kingu” (σ.σ. “Sirius B” album), ως τέλος της όπερας.

Και τελικά καταλήγεις στο να κάνεις μια opera με φαρδιά πλατιά την στάμπα των Therion;
Ναι! Γιατί στην τελική πρέπει να κάνω αυτό που ξέρω να κάνω καλά τόσα χρόνια. Να γράφω μουσική, η οποία κρατάει σε εγρήγορση τον ακροατή. Όπως λέμε εδώ στη Σουηδία, μπαλωματή μείνε στην τέχνη σου! Οπότε σκέφτηκα να πάρω αυτό που έχω γράψει και να το μορφοποιήσω σε μια Therion opera. Αλλά έχει ακόμα πολλή δουλειά για να γίνει όπως το φανταζόμαστε και έτσι, θα κάτσουμε κάτω με τους υπόλοιπους της μπάντας, τον Thomas Vikström και τον Christian Vidal, να το φέρουμε στη μορφή που επιθυμούμε.



Θα είναι δηλαδή, κάτι σαν το “Jesus Christ Superstar”;
Βασικά, αυτό που έχουμε συνηθίσει να λέμε rock opera, είναι ένα είδος musical. Rock musical είναι η κατάλληλη ονομασία του. Ουσιαστικά εμείς το έχουμε κάνει αυτό. Αν θα έβαζες, υποθετικά, στη σειρά κομμάτια, όπως τα “Via Nocturna”, “Adulruna Redivivia” και “Kings of Edom”, θα είχες ήδη ένα διπλό δίσκο rock musical. Ενώ, εμείς όταν λέμε rock opera, εννοούμε καθαρά οπερετικά φωνητικά στηριγμένα πάνω στην rock και νομίζω, πως θα είμαστε οι πρώτοι που θα κάνουμε κάτι τέτοιο.

Όλα αυτά που συζητάμε τώρα θα κυκλοφορήσουν κάτω από το όνομα Therion!
Εννοείται αυτό! Οτιδήποτε κάνω θα έχει την υπογραφή των Therion. Και αυτό είναι μια παρεξήγηση. Επειδή, δε θα γράψουμε έναν κλασικό Therion δίσκο και δε θα περιοδεύσουμε δε σημαίνει ότι οι Therion σταματούν να υφίστανται. Έχουμε γράψει πάρα πολλούς δίσκους και έχουμε βγει σε πολλές περιοδείες και αποφασίσαμε ότι είναι καιρός να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δεν είναι γιατί βαρεθήκαμε να το κάνουμε. Πάντα, όταν βγαίνουμε σε περιοδεία είναι σαν την πρώτη φορά. Ποτέ δεν το είδαμε σαν απλή δουλειά, άντε πάμε να τελειώνουμε. Όμως τώρα, θέλουμε να δημιουργήσουμε κάτι που δεν έχουμε δημιουργήσει στο παρελθόν και είναι όμορφο συναίσθημα να ξεκινάς κάτι, που δε γνωρίζεις που θα σε βγάλει.



Δεν φοβάσαι μήπως αυτό σου κοστίσει κάποιους οπαδούς;
Πρώτα από όλα, δε θα ήθελα με τίποτα να γράψουμε κάποιον δίσκο, απλά γιατί “πρέπει”. Έτσι, θα κορόιδευα και εμένα τον ίδιο και τους οπαδούς μας, που μας ακολουθούν τόσα χρόνια. Πάντοτε, όταν προσπαθείς να κάνεις κάτι, έστω και λίγο διαφορετικό, παίρνεις ένα ρίσκο. Μπορεί ένα μεγάλο κομμάτι αυτών που σε άκουγαν πριν, να αποφασίσουν να σταματήσουν να σε ακούν. Θέλω να ακολουθήσω την καρδιά μου, για αυτό θα ξεκινήσω ένα διαφορετικό καλλιτεχνικό project, αν και αρκετοί θα με περάσουν για τρελό. Μπορεί να αποδειχθεί ότι είχα δίκιο που το έκανα, αλλά μπορεί και όχι. Ας πούμε, το “Secret of the runes”, αν και αρκετοί το θεώρησαν το καλύτερο μας album, απέτυχε δισκογραφικά και πούλησε λιγότερα από τα μισά, από όσα πούλησε το “Vovin”! Τότε, νιώθαμε ότι είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε και το κάναμε. Πρέπει πάντοτε να τολμάς!

Τι νομίζεις ότι αποθάρρυνε τους οπαδούς σας από το να αγοράσουν το “Secret of the runes”;
Μερικώς το γεγονός το ότι είχε πολλά οπερετικά και καθόλου rock φωνητικά και έτσι, δεν ήταν ευκολοχώνευτο και μερικώς το ότι υπήρχαν στίχοι στα σουηδικά, που οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν. Σήμερα, θα φαινόταν πιο φυσικό να το κάνει κανείς! Υπάρχουν μπάντες που κάνουν καριέρα με στίχους στα σουηδικά, και μάλιστα όχι καλά σουηδικά, όπως οι Finntroll!  Κάποιες φορές, όμως κάνεις κάτι τώρα, που κάποιοι το θεωρούν περίεργο, και είναι πολύ καλό στο τέλος. Έτσι, θα γίνει και τώρα και με το νέο μας project, στην αρχή θα σκέφτονται όλοι ότι οι Therion ξόφλησαν, και μετά θα τους φανεί ιδιοφυές.



Αν πάνε καλά όλα με την rock opera και κάνει φοβερά νούμερα, σκέφτεσαι να την πας περιοδεία σαν θεατρικό;
Για κάτι τέτοιο θα χρειαστούν και ηθοποιοί όπερας, αν και βέβαια ο Thomas, που έχει εργαστεί σαν οπερετικός ηθοποιός, και η Lori που έχει την εκπαίδευση, θα ασκούν και την υποκριτική τέχνη όταν η opera θα παίζεται ζωντανά, αλλά αν χρειαστεί και έξτρα κόσμο για τα ενδιάμεσα σημεία, δεν μπορώ να σου πω από τώρα αν θα είναι εφικτό. Θα πειραματιστούμε και όπου βγει. Για την opera, θα συνεργαστούμε επίσης, και με τον Thomas Karlsson, που είναι πολύ καλός στο δράμα και σίγουρα θα χρειαστεί, όπως σου είπα και πριν, πάρα πολύς καιρός για να ολοκληρωθεί. Είναι κάτι νέο για μας και αν θελήσουμε να το μεταφέρουμε θεατρικά, θα πρέπει να κατασκευάσουμε σκηνικά, να έχουμε διαλόγους, εκτός από ποιητική αποτύπωση των στίχων, χορογραφίες και άλλα πολλά. Και όλα αυτά θα θέλουν πρόβες, έτσι ώστε να μην πέφτουν οι ηθοποιοί πάνω στους μουσικούς (γέλια)! Μιλάμε για ένα διαφορετικό επίπεδο από αυτό που έχουμε συνηθίσει και πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι όλα είναι στη θέση τους, να κάνουμε πρόβες, ωσότου είμαστε 100% έτοιμοι για κάτι τέτοιο.

Θα ξεκινήσετε λοιπόν το μουσικό μέρος της όπερας και θα αποφασίσετε αφού έχει γίνει η ηχογράφηση;
Ναι, πρώτα μαζί με τους Vikström, Karlsson και Vidal, θα τελειώσουμε τη σύνθεση της μουσικής και των στίχων. Όταν θεωρήσουμε ότι είμαστε έτοιμοι, θα ηχογραφήσουμε κάποιες εκδοχές της όπερας για να δώσουμε στη δισκογραφική μας εταιρία, να το συζητήσουμε, να το τελειοποιήσουμε, ώστε να είναι αυτό που πρέπει για τα ράφια των δισκοπωλείων. Είμαστε επαγγελματίες όλοι μας και επειδή, είναι η πρώτη φορά που κάνουμε κάτι τέτοιο, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι το αποτέλεσμα θα είναι τέλειο. Μετά θα ξεκινήσουμε να δίνουμε μορφή εικόνας στο όλο θέμα, δουλεύοντας με ότι δυνατότητες έχουμε από μόνοι μας και αν δούμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι μεγάλο σε μέγεθος θα δουλέψουμε παρέα με επαγγελματίες της χορογραφίας και άλλων κλάδων που χρειάζεται η δραματοποίηση της όπερας.



Είχες φανταστεί ότι από death metal μπάντα, οι Therion θα έφταναν να παίζουν παρέα με συμφωνικές ορχήστρες;
Βασικά, πριν να γίνουμε Therion, ήμασταν Blitzkrieg και παίζαμε μουσική πιο κοντά στο thrash και μάλιστα, τελευταία παίξαμε και ένα Blitzkrieg medley, που ήδη έχει ανέβει στο youtube από την Νοτιαμερικάνικη περιοδεία μας για την 25η μας επέτειο. Εκείνη την εποχή έπαιζα μπάσο! Δεν μπορούσαμε ακριβώς να βρούμε τον ήχο μας, εγώ έπαιζα μόνο 3 μήνες το μπάσο και έτσι διαλυθήκαμε για λίγους μήνες και γυρίσαμε ως Megatherion, με εμένα στην κιθάρα! Η αλήθεια είναι πως τότε δεν σκεφτόμουν κάτι τέτοιο, αν και μια από τις μεγαλύτερες μας επιρροές ήταν οι Celtic Frost, και το αγαπημένο μας album το “Into the Pandemonium”, το οποίο είχε κάποια συμφωνικά στοιχεία, με βιολί και σοπράνο. Πάντα με έλκυαν τέτοιοι ήχοι, αλλά θα ήταν πολύ προχωρημένο, στα 15 μου που έφτιαξα το γκρουπ, να σκέφτομαι για συμφωνικές ορχήστρες. Αλλά σιγά σιγά από το πρώτο κιόλας album με τη χρήση των keyboards, που κέρδιζε έδαφος με κάθε δίσκο, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Και ομολογώ, πώς είχαμε τύχη και καλό timing, αφού ήμασταν πρωτοπόροι σε αρκετά πράγματα, και έχω την εντύπωση, ότι αν το “Theli” κυκλοφορούσε λίγα χρόνια αργότερα, δε θα πουλούσε τίποτα.

Με τη μουσική των Therion έχουμε ταξιδέψει στην Αρχαία Αίγυπτο, Ελλάδα, Σκανδιναβία, Ινδία. Ποιος είναι ο επόμενος σταθμός του Θηρίου;
Πραγματικά, δεν ξέρω. Όλα είναι τόσο αυθόρμητα, που κανείς δεν γνωρίζει. Συνήθως, καθόμαστε και κάνουμε λίγο brainstorming και λέμε αυτό το τραγούδι θέλουμε να είναι στον επόμενο δίσκο και ας μην είναι απαραίτητα μέσα στο concept και άλλοτε έχουμε σκεφτεί κάποιο concept και προσπαθούμε να τα πάμε όλα προς τα εκεί.



Έχετε ταξιδέψει αρκετές φορές στην Ελλάδα. Τι έχεις να θυμάσαι από εκείνες τις μέρες;
Οι συναυλίες είναι πάντα καλές στη χώρα σας. Γενικά, στη νότια Ευρώπη, όπως και στην Νότια Αμερική, τα live είναι πιο έντονα συναισθηματικά. Το κοινό είναι πιο ”άγριο”. Προτιμώ, πάντως τη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα. Δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα, οι μεγάλες πόλεις. Μένω στην εξοχή, εδώ στη Σουηδία και έχω ξεσυνηθίσει την κίνηση και την πολυκοσμία. Στην Θεσσαλονίκη είναι λίγο πιο χαλαρά τα πράγματα και με κάνει περισσότερο να θέλω να περπατήσω στην πόλη και να βρω κάπου να φάω και να πιω λίγο κρασί. Βεβαίως, είναι μεγάλη εμπειρία να ανέβεις στην Ακρόπολη, ειδικά για μένα, που ενδιαφέρομαι για την ιστορία και τη μυθολογία. Δεν έχω επισκεφτεί ακόμα τα νησιά σας, που ακούω ότι είναι πανέμορφα και ελπίζω σύντομα να έχω τη δυνατότητα να το κάνω.

Πριν σε ευχαριστήσω για τη συνέντευξη θα σου ζητήσω να στείλεις ένα μήνυμα στους Έλληνες οπαδούς σας!
Ανυπομονώ να ξαναπαίξω στη χώρα σας και ελπίζω όσοι θέλουν να μας δουν να έχουν τα χρήματα για να πληρώσουν το εισιτήριο. Ξέρω ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για εσάς αυτή τη στιγμή και θα θέλαμε να κάνουμε ότι μπορούμε με τη μουσική μας  για να σας αλαφρύνουμε λίγο!

43
About Δημήτρης Μαρσέλος 1888 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.