EDGUY: “Monuments”

Τους Edguy τους γνώρισα το 1998, όταν σε μια από τις επιδρομές μου στο Metropolis, ο μαλλιάς του δεύτερου ορόφου μου πρότεινε να αγοράσω το “Vain Glory Opera”, το οποίο μόλις είχε κυκλοφορήσει.

Το εν λόγω album το είχα λιώσει τότε, ενώ τσέκαρα με χαρά και το εξαιρετικό “Kingdom of Madness” που είχε προηγηθεί, όπως και το “Savage Poetry” (αν κι ως ντεμπούτο, δε με τρέλανε), με το “Theater of Salvation” που βγήκε το 1999 να επιβεβαιώνει πως το σχήμα έχει έρθει για να προσφέρει μεγάλα πράγματα στην power σκηνή. Η ανοδική πορεία κορυφώθηκε με το απίστευτο “Mandrake”, το οποίο θεωρείται μέχρι και σήμερα ως η καλύτερη στιγμή του συγκροτήματος.

Κάπου εκεί ήταν που ο ιθύνων νους της μπάντας, Tobias Sammet, αποφάσισε να δημιουργήσει τους Avantasia, ένα μεγαλεπήβολο project το οποίο λόγω της επιτυχίας του, υφίσταται μέχρι και σήμερα. Αυτό φυσικά δημιούργησε ένα συνθετικό δίπολο, στο οποίο ο Sammet έπρεπε να ανταπεξέλθει. Το “Hellfire Club” του 2004 κράτησε ψηλά τον πήχη για το σχήμα, αλλά για τον γράφοντα ήταν κι ο τελευταίος πραγματικά καλός δίσκος των Edguy.

Το “Rocket Ride” ήταν αρτιότατο μεν, αλλά δε με κράτησε, ενώ τα “Tinnitus Sanctus”, “Age of the Joker” και “Space Police- Defenders of the Crown”, παρότι διαθέτουν καλές στιγμές, παραείναι αδύναμα και σίγουρα όχι αντάξια της ιστορίας των Edguy, κάτι που υποδηλώνει πως ο Sammet δεν κατάφερε να συνδυάσει ποιοτικά όπως ήθελε το εν λόγω group με τους Avantasia.

Έχοντας ως εκκίνηση το 1992, το σχήμα κλείνει φέτος τα 25 του χρόνια και το γιορτάζει με το “Monuments”, μια χορταστική κυκλοφορία, η οποία φλερτάρει και με τους παλιούς fan, αλλά και με όσους δεν έχουν γνωρίσει ακόμη τη δουλειά της μπάντας.

Η συλλογή ξεκινάει με τα ακυκλοφόρητα “Ravenblack”, “Wrestle the Devil”, “Open Sesame”, “Landmarks” και “The Mountaineer”, τα οποία είναι συμπαθητικά, δίχως βέβαια να ταράζουν τα νερά, με τα “Ravenblack” και “Landmarks” να είναι μερικά κλικ πιο ενδιαφέροντα.

Η συνέχεια ανήκει στις 22 καλύτερες στιγμές της καριέρας τους (κάτι αρκετά σχετικό κι άκρως υποκειμενικό βέβαια), συν το επίσης ακυκλοφόρητο “Reborn In the Waste”, το οποίο έχει γραφτεί από το 1995.

Σαν οπαδός των Edguy, η αλήθεια είναι πως έχω αρκετές ενστάσεις με τις επιλογές σε ό,τι αφορά την best-of χροιά της κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, δε θα επέλεγα τέσσερις συνθέσεις από το “Space Police- Defenders of the Crown” (όταν από τα “Theater of Salvation” και “Vain Glory Opera” συναντώνται μονάχα δυο τραγούδια από το καθένα), δε θα παραγκώνιζα το “Mandrake” με μόλις μια αναφορά, ενώ σίγουρα δε θα άφηνα τελείως εκτός του “Kingdom of Madness”.

Στον αντίποδα, το σχήμα θέλει να προωθήσει και την πιο σύγχρονη εποχή του, άρα είναι κάπως λογικό το να προσπαθήσει να εστιάσει λιγότερο στο (ένδοξο) παρελθόν του. Σεβαστές οι προθέσεις λοιπόν, αλλά θα ήθελα εν τέλει ένα καλύτερο πακέτο επιλογών.

Η ανταμοιβή πάντως, έρχεται από τα live CD/DVD, με ένα full show από την περιοδεία του “Hellfire Club” συν τα official video clip των Edguy, οπότε σαν σύνολο, έχουμε 4 CD κι ένα DVD, γεμάτα με υλικό. Not bad…

Αντί επιλόγου, το “Monuments” αξίζει σίγουρα τα λεφτά του και πετυχαίνει τον σκοπό του (aka να διατηρήσει στο προσκήνιο το όνομα του συγκροτήματος), απλά ίσως τελικά να απευθύνεται κάπως περισσότερο στους επίδοξους fan του group, παρά σε όσους τους γνώρισαν στα ντουζένια τους.

Στέφανος Στεφανόπουλος
About Στέφανος Στεφανόπουλος 1315 Articles
Γεννήθηκε την ίδια ακριβώς ημέρα με τα CD και μάλλον για αυτό ασχολείται τόσο πολύ με τη μουσική. Όταν δεν γράφει για αυτή, αγοράζει CD, και όταν δεν αγοράζει, θα τον βρείτε είτε να παριστάνει τον dj σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας, είτε να προσπαθεί να κατεβάσει κάποια ιδέα για διαφήμιση. Στο Rockway.gr εντάχθηκε το 2010 και κάπως, κάπου, κάποτε, βρέθηκε να κρατάει και τα κλειδιά του. Δεν συμπαθεί τους ψευτοκουλτουριάρηδες, τους ξερόλες και τη μουστάρδα. Δηλώνει εγωιστής, κυνικός και fan του Philip Dick.