C.O.D.E.: “No Excuses”

ALBUM

Είδος: Alternative/Progressive/Hard Rock
Δισκογραφική: Ανεξάρτητη Κυκλοφορία
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Οκτωβρίου 2021

Oι Culture Of Digital Elegance (C.O.D.E.), είναι ένα πραγματικά ιδιαίτερο project πολύ ταλαντούχων μουσικών, που έπειτα από 13 χρόνια από την κυκλοφορία τους πρώτου τους album, επανέρχεται με μια ολοκληρωμένη δουλειά τον Οκτώβριο του 2021, υπό τον τίτλο “No Excuses”. Θα λέγαμε ότι το συγκεκριμένο album έρχεται νομοτελειακά γι’ αυτούς (κάτι σαν «το πλήρωμα του χρόνου»), όπως οι ίδιοι εμφατικά και πιο εύστοχα δηλώνουν: “το “No Excuses” ως αρχή ζωής, ως ανάγκη να ξεπεράσουν κάθε μούδιασμα και οποιαδήποτε αδράνεια προκαλεί αυτή η ακατανόητη εποχή που ζούμε.”

Στο ενδιάμεσο διάστημα (2013-2021) δεν έμειναν απραγείς, ταυτόχρονα με άλλα side projects που έτρεχε το κάθε μέλος, οι C.O.D.E. αποτελούσαν για όλους έναν πνευματικό προορισμό πιο εξωτικό ίσως, πιο εσωτερικό και ανώτερο, θα τολμούσα να πω. Το 2009 συνθέσεις του πρώτου τους album, διασκευάστηκαν από τον παραγωγό ηλεκτρονικής μουσικής Geedel με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσουν ένα EP με το όνομα “4 on the floor”, tο 2013 κυκλοφόρησαν το “Machine” (EP), ενώ το 2015 μετά από αλλαγές στον ήχο τους, με την προσθήκη φυσικών τυμπάνων, κυκλοφόρησαν το single “Imperfect Love”.

Το “No Excuses” άρχισε να δουλεύεται εντατικά από το 2019, με το βασικό «κορμό» του σχήματος στις επάλξεις, και την αμέριστη συνδρομή φίλων, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα, φρόντιζαν να μας κρατούν από τη μία ενήμερους για την πρόοδο των εργασιών τους και από την άλλη σε ανυπομονησία για το τελικό αποτέλεσμα, με την κυκλοφορία των singles “Words”, “City Polluted”, “Stain”, “No Excuses”. Οι 4 αυτές συνθέσεις τοποθετήθηκαν τελευταίες στην tracklist του album και αναμφισβήτητα δημιουργούν ένα σαρωτικό φινάλε, σε σύνολο 10 εξαιρετικών συνθέσεων.

Έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε με ένα υψηλών προδιαγραφών album από άποψη παραγωγής, αλλά κυρίως με μια δουλειά που έχει όλες τις αγνές κι απαραίτητες πτυχές του ερασιτεχνισμού (της αγάπης για την τέχνη δηλαδή), το ταλέντο και τη γνώση–εμπειρία, ώστε οι C.O.D.E. να μας χαρίσουν ένα άψογο πόνημα στο είδος του.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα αρραγές κράμα ηλεκτρονικού ήχου σε alternative–prog metal μονοπάτια, συν-απαρτιζόμενο από εμπνευσμένη metal κιθαριστική τεχνική, η οποία ξεδιπλώνεται άριστα κρατώντας μια συμπαγή riff-ογραμμή, ώστε η κρυστάλλινη φωνή της Βίκυ Φυσίκα να γίνει το απόλυτο μέσο έκφρασης, δίχως εξτραβαγκάντζες, αλλά με αρκετά σημεία πλουραλισμού (όπως στο “Prisoner”) και με απόλυτο οδηγό του όλου εγχειρήματος το στίχο! Ισχυρό σημείο κρούσης τους επίσης η λυρικότητα που αποπνέει το όλο εγχείρημα, με οδηγό τα synthies, άλλοτε να δημιουργούν ατμοσφαιρικότητα και μελαγχολικά ηχοτοπία που «ακουμπάνε» τη goth αισθητική (“City Polluted”, “Stain”) κι άλλοτε με πιο piano επιλογές να κλιμακώνουν το συναισθηματισμό (“Sinner Art”, Stay Away”).

Το “No Excuses” θα κάνει ακόμα και τους πλέον δύσπιστους με το μελωδικό-ηλεκτρονικό alternative hard rock, να αναθεωρήσουν πάραυτα. Όλα είναι σε μια ισορροπία, λες και οι C.O.D.E., έχουν σκοπό να βάλουν σε τάξη τον παραλογισμό που τους περιβάλλει. Πιθανότατα οι ίδιοι να είναι πλέον κατασταλαγμένοι και αποφασισμένοι να κερδίσουν τη μάχη ενάντια στη μη δράση, μέσω του έργου τους.

Web Site: http://www.code-music.net/
Facebook: https://www.facebook.com/codeband
Instagram: https://www.instagram.com/code_band/
YouTube Channel: https://www.youtube.com/c/CultureofDigitalEleganc
Twitter: https://twitter.com/codeofficial
Soundcloud: https://soundcloud.com/codeband
Bandcamp: https://code.bandcamp.com/music

232
About Παναγιώτης Σπυρόπουλος 239 Articles
Γεννήθηκε στα τέλη του 70 στα Δυτικά της Αθήνας, πιο αργά ή πολύ νωρίτερα από ότι θα ήθελε - δεν έχε καταλήξει ακόμα! Ακροβατώντας ανάμεσα σε οικονομετρικά μοντέλα, φιλοσοφικούς αναστοχασμούς, πολιτικούς προβληματισμούς, κοινωνικές και διατροφολογικές ανησυχίες, η μουσική αναζήτηση είναι το δίχτυ ασφαλείας στο matrix της καθημερινότητας. Fan του σκληρού ήχου, λάτρης της κλασικής μουσικής, παθιασμένος με τα blues. Αναζητά την αιτία ζωής του, πριν κάποιοι άλλοι διαγνώσουν την αιτία θανάτου του• είναι σε καλό δρόμο για το δεύτερο.