ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΓΧΥΛΑΚΗΣ (Wacken Metal Battle Greece)

“Όσο για τα πολυάριθμα ευεπίφορα συγκροτήματα που έχουν καβαλήσει το καλάμι ζώντας σε αιθεροβάμονες ψευδαισθήσεις- περαστικά σας…”

Καλησπέρα, Γιώργο και σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου! Wacken Metal Batlle Greece και πάλι, υπό την αιγίδα του μεγαλύτερου, ίσως Ευρωπαϊκού festival της metal μουσικής. Πως προέκυψε η συνεργασία με το festival 7 χρόνια πριν;
Καλησπέρα Δημήτρη, η ιδέα ήρθε όταν επισκέφτηκα το Wacken Open Air 2007 ως οπαδός και είδα ότι ήταν ένας μουσικός διαγωνισμός σε περίπου ίδιο στυλ όπως οι συναυλίες που διοργάνωνα στην Αθήνα, στον οποίο η Ελλάδα δεν ήταν μέρος του Wacken Metal Battle. Μετά από αυτό συνεργαστήκαμε με την διοργανώτρια εταιρία του γερμανικού φεστιβάλ για την συναυλία των Φιλανδών Εnsiferum στην Αθήνα. Ακολούθησαν συμφωνίες και υπογράψαμε συμβόλαια ώστε να ξεκινήσουμε την διοργάνωση του Wacken Metal Battle στην Ελλάδα. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από τότε, ο θεσμός διαδόθηκε σε πάνω από 35 χώρες και γρήγορα έγινε ο μεγαλύτερος metal διαγωνισμός στον κόσμο. Επιτεύχθηκαν νέες συνεργασίες με σημαντικούς παράγοντες της μουσικής βιομηχανίας και έγινε μια μεγάλη παγκοσμιοποιημένη metal οικογένεια.  

Έβδομος χρόνος Wacken Metal Battle Greece. Το αγκαλιάζει ο Έλληνας ακροατής;
Κάθε χρόνο παρευρίσκονται στον χώρο του An Club εκατοντάδες οπαδοί και για αυτό θεωρώ ότι οι έλληνες ακροατές υποστηρίζουν το Wacken Metal Battle Greece επειδή γνωρίζουν ότι θα είναι μία εξαιρετική συναυλία με πολύ καλά συγκροτήματα που θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για την θέση που οδηγεί στο μεγαλύτερο metal φεστιβάλ. 

Έχουν περάσει από τα χέρια σου, πολλά εγχώρια σχήματα. Ποια ήταν η καλύτερη Live στιγμή όλα αυτά τα χρόνια;
Σαφώς η καλύτερη στιγμή ως διοργανωτής όλα αυτά τα χρόνια είναι να βλέπω το νέο αίμα της ελληνικής metal σκηνής να παρουσιάζει το ταλέντο και την μουσική του μπροστά σε χιλιάδες οπαδούς στο Wacken Open Air.  Αυτό το συναίσθημα είναι πραγματικά απερίγραπτο και μακάρι να το βιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα συγκροτήματα.

Τι έχουμε για φέτος; Μπορείς να μας παρουσιάσεις τους φετινούς συμμετέχοντες;
Φέτος όπως και κάθε χρονιά έχουμε μια μίξη metal ιδιωμάτων στο Wacken Metal Battle Greece, συγκροτήματα όπως Domination και Fadom που ανήκουν στο χώρο της thrash, Conquest Method και Kin Beneath Chorus που κινούνται σε ποιο μοντέρνα μονοπάτια, και από την υποκατηγορία της (melodic) death metal έχουμε τους Mist of Nihil και Black Path.

Αν και η οικονομική κρίση έχει παραλύσει το μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας μας, φαίνεται πως σε γενικές γραμμές αυτό δεν ισχύει για τη μουσική. Ποιος πιστεύεις πως είναι ο λόγος για αυτό;
Η μουσική είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης και για αυτό το λόγο δεν πρόκειται να παραλύσει. Το μουσικό πάθος πρέπει να ακολουθείται με ζέση και ευλάβεια και ας καταλήγει σε μονοδιάστατους χαρακτήρες ορισμένες φόρες. Ειδικότερα όμως στην εγχώρια αγορά ίσως να έχει μειωθεί η ποιότητα των παραγωγών που υπάρχουν στην σκηνή λόγω χαμηλότερου budget αλλά η τεχνολογία έχει εξελιχθεί ώστε και με λίγα χρήματα να μπορεί κάποιο συγκρότημα να πετύχει ένα σχετικά καλό αποτέλεσμα. Επίσης δεν βλέπουμε συχνά την έλευση μικρο-μεσαίων ονομάτων στην χώρα μας σε σχέση με προηγούμενα χρόνια που και αυτό είναι μέρος της χαμηλότερης αγοραστικής δύναμης του μέσου οπαδού.   

Ανεβαίνει ο ακραίος ήχος στο ελληνικό μουσικό χρηματιστήριο ή έμεινες στάσιμος σε παλιά ποσοστά;
Αν θεωρήσουμε ότι η οργή ως πρωτόγονο αίσθημα είναι η κινητήριος δύναμη του ακραίου ήχου και λόγω των κοινωνικο-οικονομικών συγκυριών η οργή στην κοινωνία έχει αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν θα έλεγα ότι θεωρητικά υπάρχει μια ποσοτική και ποιοτική αύξηση στον αριθμό των συγκροτημάτων και οπαδών. Πρακτικά όμως δεν πρόκειται η metal να γίνει mainstream μουσική στην Ελλάδα και θα παραμείνει στο επίπεδο της underground. Αυτό οφείλεται στην πολιτισμική ταυτότητα της χώρας, όπου άλλα είδη μουσικής έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ποια πιστεύεις είναι τα προβλήματα που δεν επιτρέπουν την ελληνική metal σκηνή να βγει σαν σύνολο από τα σύνορα της χώρας μας;
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτό το πολυσύνθετο πρόβλημα που κάνει πολλές ελληνικές μπάντες να υπολείπονται σε σχέση με αντίστοιχες του εξωτερικού. Έτσι συνολικά είμαστε κατώτεροι συγκριτικά με άλλες σκηνές στην Ευρώπη  όπως π.χ. έλλειψη κάποιου σχεδίου ή εξέλιξης, έλλειψη γνώσης της μουσικής βιομηχανίας, έλλειψη χρημάτων, έλλειψη χρόνου ή διάθεσης, έλλειψη πίστης ή θετικής ενέργειας, έλλειψη πρόσβασης στην αγορά του εξωτερικού και γνωριμίας καταλλήλων φορέων. Επίσης σε γενικά πλαίσια οι μπάντες του εξωτερικού έχουν μεγαλύτερη εμπειρία και διαθέτουν περισσότερο επαγγελματισμό.

Θα ήταν εφικτό να υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα ένα festival που να ακουμπάει στο ελάχιστο το κύρος του Wacken; Έχει να κάνει αυτό με την έλλειψη υποστήριξης των τοπικών αρχών;
Ποτέ στην Ελλάδα δεν θα υπάρξει κάτι που να έρχεται κοντά στο μέγεθος του Wacken Open Air ως επί τω πλείστων λόγω της γεωγραφικής τοποθεσίας της και την έλλειψη υποδομών για ένα τέτοιο γιγαντιαίο εγχείρημα. Αυτό που φαντάζει ποιο εφικτό και θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί η ελληνική οικονομία είναι τα ελληνικά νησιά με μία full metal κρουαζιέρα όπως γίνετε σε άλλα μέρη του κόσμου.  

Το Wacken Festival 2014 είχε εξαντλήσει τα εισιτήρια πριν αρχίσει εκείνο του 2013. Είναι αυτό μια απόδειξη πως ο ακραίος ήχος, λόγω της επέκτασης του internet, έχει κερδίσει τεράστιο έδαφος σε νέο κόσμο;
Το Wacken Open Air έχει γίνει το σημαντικότερο φεστιβάλ στην ιστορία της metal και παράλληλα σύμβολο- metal Μέκκα αφού προσελκύει οπαδούς από όλο τον κόσμο και κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες θέλουν να το επισκεφτούν. Σίγουρα οι πλειοψηφία των παρευρισκόμενων είναι νέοι και λόγω του κύρους που ακολουθεί μια τόσο άρτια οργάνωση τα εισιτήρια εξαντλούνται πάρα πολύ γρήγορα, φέτος το φεστιβάλ έγινε sold-out σε 48 ώρες κάτι που παραπέμπει περισσότερο σε ρεκόρ Guinness!

Βλέπουμε τελευταία πολλές καλές προσπάθειες και από πλευράς δισκογραφικών εταιριών ή διανομέων, όπως η No Remorse και η Trailblazer, για να ονομάσω κάποιους. Φαίνεται πως έχουν αρχίσει κάποιοι να παίρνουν σοβαρές πρωτοβουλίες που είχαν λείψει για χρόνια. Τι είναι αυτό που λείπει για να γίνουμε σαν βιομηχανία, ανταγωνιστικοί;
Καλοδεχούμενες οι προσπάθειες για την εξαγωγή ελληνικών συγκροτημάτων στο εξωτερικό αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι οι δισκογραφικές εταιρίες ανά τον κόσμο περνάνε κρίση και οι αγορές δίσκων έχουν μειωθεί αισθητά λόγω του internet. Πιστεύω ότι η μοναδική διέξοδος ενός συγκροτήματος που θέλει να κάνει κάποια μορφή καριέρας σε διάστημα 5- 8 χρόνων είναι οι περιοδείες σε μεγάλες αγορές όπως στην κεντρική Ευρώπη επειδή το περιβάλλον είναι πολύ απαιτητικό και οι οπαδοί συνήθως κερδίζονται ή χάνονται από τις live εμφανίσεις.

Ως άνθρωπος που ακούει πολλά διαφορετικά σχήματα της χώρας μας, μπορείς να προτείνεις στους αναγνώστες του Rockway.gr, κάποια που δεν πρέπει να ξεφύγουν από τα αυτιά τους;
Ένα από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα στην ελληνική σκηνή με χαρακτηριστική ταυτότητα που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να είχαν κάνει πολλά πράγματα στο εξωτερικό είναι οι industrial black metallers Nyne. Από την παγκόσμια σκηνή και τις εμπειρίες που έχω αποκομίσει στην παγκόσμια κριτική επιτροπή του Wacken Metal Battle στην Γερμανία ξεχωρίζω και τους Ινδούς Eccentric Pendulum.

Αν έχεις να συμπληρώσεις κάτι ή να στείλεις ένα μήνυμα στους έλληνες μουσικούς, αυτή είναι η ευκαιρία σου!
Από την οπτική γωνία της προτεσταντικής ηθικής θα έλεγα σκληρή δουλειά. Κατά βάθος τρία πράγματα κάνουν την διαφορά: 1. Η παραγωγικότητα. 2. Η επιμονή 3. Το όραμα. Επίσης κάθε σοβαρό συγκρότημα πρέπει να λειτουργεί με πλάνο και χρονοδιάγραμμα, θέτοντας τους ρεαλιστικούς στόχους που επιθυμεί να πετύχει βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα. Όσο για τα πολυάριθμα ευεπίφορα συγκροτήματα που έχουν καβαλήσει το καλάμι ζώντας σε αιθεροβάμονες ψευδαισθήσεις- περαστικά σας!

Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι!
Εγώ ευχαριστώ, σας περιμένουμε όλους την Κυριακή 13 Απριλίου στο ΑN Club για τον τελικό του Wacken Metal Battle Greece.

246

Avatar photo
About Δημήτρης Μαρσέλος 2120 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.