MOTHER OF MILLIONS

Πολλά ακούγονται τελευταίο καιρό για τους Mother Of Millions, με συνοδεία κολακευτικών σχολίων για το album τους “Human” (review). Το Rockway επικοινώνησε με τον κιθαρίστα τους, Κώστα Κωνσταντινίδη για μια συνέντευξη, εν όψει εμφάνισης τους στο Defcon 6 τον προσεχή Οκτώβριο…

Καλώς ήρθες, Κώστα, στις σελίδες του Rockway.gr! Θα ήθελα για αρχή να μας παρουσιάσεις τους Mother Of Millions για να τους γνωρίσουν και όσοι δεν τους έχουν ακουστά.
Οι Mother of Millions είναι το αποτέλεσμα της διαρκούς ζύμωσης 5 διαφορετικών ανθρώπων με ετερόκλητες προσλαμβάνουσες και ερεθίσματα. Άρα αντιλαμβάνομαι τους Mother of Millions σαν μια ρευστή συνισταμένη, αν μπορώ να το πω έτσι, με τη έννοια της εξελικτικής πορείας. Η ταμπέλα του progressive έχει μια ευρύτητα και προσφέρει καλλιτεχνική ελευθερία, οπότε την υιοθετούμε, αλλά με συστάσεις να ακούσει κάποιος το δίσκο!

Πως ήρθε η ιδέα του ονόματος; Ποια είναι η Μητέρα;
Mother of Millions είναι το όνομα ενός τοξικού στην πανίδα λουλουδιού, το οποίο έχει την τάση να πολλαπλασιάζεται με μεγάλη ταχύτητα. Η αντιπαραβολή της φύσης με τον κόσμο των ιδεών παρουσιάζει ενδιαφέρον και στο σημείο της αναπαραγωγής και σε αυτό της τοξικότητας. Μητέρα είναι η φύση, μήτρα ιδεών το ανθρώπινο μυαλό.

Παγκόσμια διανομή στο album σας “Human”. Πως προέκυψε αυτό; Ποια είναι η αποδοχή της μουσικής σας στο εξωτερικό;
Η συνεργασία μας με δισκογραφική εταιρία καθορίστηκε και από το αν θα δοθεί η δυνατότητα για παγκόσμια διανομή. Η Turkey Vulture Records την παρείχε και καταλήξαμε σε συμφωνία, με αποτέλεσμα ο δίσκος να διατίθεται σε όλα τα ηλεκτρονικά δισκοπωλεία (itunes, google play, amazon κτλ.) καθώς και σε γνωστές streaming υπηρεσίες όπως πχ. το spotify. Όσον αφορά την αποδοχή στο εξωτερικό, προς το παρόν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε μόνο από reviews σε έντυπο και ιντερνετικό τύπο και μπορούμε να πούμε πως είναι από ενθαρρυντικά εώς ιδιαιτέρως κολλακευτικά.

Σε γενικές γραμμές, όπως είπες και εσύ, η μουσική σας υπόκειται στην progressive κατηγορία . Ποιες είναι οι βασικές σας επιρροές;
Αν πούμε οτι οι επιρροές είναι μουσικό ταξίδι, ίσως να είναι από την επικότητα του progressive των 70’s στην αμεσότητα του grunge και την κινηματογραφική εσωστρέφεια του post rock. Να μια περιγραφή που γεννάει ακόμα περισσότερα ερωτήματα, ειδικά αν κάπου στο ενδιάμεσο είδες και χαιρέτησες μια γυναίκα που είσαι σίγουρος οτι έμοιαζε με τη Loreena McKennitt.

“Human”. Είναι ανθρωποκεντρικό το θέμα που καλύπτει το album στιχουργικά. Υπάρχει κάποια κεντρική ιδέα σε αυτό; Στο “Ignition” υπάρχει και απόσπασμα από την ταινία “The Network” (1973)”. Βοηθάει αυτό στο να καταλάβει ο ακροατής το τι θέλουν οι Mother of Millions να πουν με τη μουσική τους;
Το “Human” πραγματεύεται στάση ζωής μέσω μιας ιστορίας. Διηγείται την πορεία της κοινωνικοπολιτικής σκέψης του ατόμου από τη στιγμή που αμφισβητεί. Από την ανώριμη οργή, στη συνειδητή συλλογική αντίδραση, ακόμα κι αν το διακύβευμα είναι ο θάνατος (στο “Fire”), η ήττα, γιατί και η ήττα είναι χρήσιμη ως προς τα συμπεράσματα που θα αντλήσεις. Οπότε θα έλεγα πως το album είναι ανθρωποκεντρικό, αλλά με την κυνική ματιά ενός τρίτου. Περνώντας από το “Loss” στο ομώνυμο του δίσκου γίνεται προσπάθεια να αποφορτιστεί από το συναισθηματισμό και να περάσει στο γενικό. Το “Network” πριν 40 χρόνια περιγράφει, στο απόσπασμα αυτό, τη σημερινή κατάσταση, όχι προφητικά ή δυστοπικά. Δίνει τον τόνο της διαχρονικής και οικουμενικής αξίας της αμφισβήτησης και ένταξής της σε μια τροχιά συνειδητής πάλης και με αυτό το κριτήριο το επιλέξαμε για το συγκεκριμένο σημείο του album.

Το album συνοδεύεται και από ένα επίσης πολύ όμορφο artwork. Μπορείς να μας πεις δυο κουβέντες για αυτό;
Το artwork δημιουργήθηκε από το γραφίστα και φίλο του συγκροτήματος, Γιάννη Παπαδόπουλο χωρίς κανένα πατρονάρισμα. Πήρε μουσική και στίχους και μετά από κάποιο καιρό μας έδειξε τα βασικά προσχέδια με τα οποία ενθουσιαστήκαμε, και προχώρησε στο αποτέλεσμα που βλέπετε. Ο Γιάννης έχει επίσης επιμεληθεί το λογότυπο του συγκροτήματος.

Το κομμάτι “Fire” επιλέχθηκε σε μια συλλογή του περιοδικού Terrorizer. Σας βοήθησε αυτό να φτάσετε σε περισσότερα αυτιά;
Όπου κι αν ακούγεται η μουσική μας είναι εκπλήρωση βασικού σκοπού των Mother of Millions. Έντυπα με την κυκλοφορία και το αναγνωστικό κοινό του Terrorizer σίγουρα διευρύνουν πολύ περισσότερο τις δυνατότητες, αλλά καθοριστικός παράγοντας σταθεροποιήσης ενός συγκροτήματος στο χώρο που κινείται, εκτιμάω πως είναι η live εμφάνιση.

Από ότι ξέρω είστε σε περιοδεία και έχετε παίξει σε αρκετά μέρη στην Ελλάδα. Θα ακολουθήσει ταξίδι εκτός χώρας;
Θα συνεχίσουμε προς το παρόν εντός συνόρων, με επόμενο σταθμό το Defcon Festival στις 3 Οκτωβρίου στο An Club . Όταν τα σχέδια μας για περιοδεία εκτος Ελλάδος διαφαίνονται υλοποιήσιμα θα ενημερώσουμε με δελτίο τύπου. Είναι πάντως στα πλάνα μας σίγουρα.

Στις 3 Οκτωβρίου θα είστε μέρος του Defcon 6, θεσμός πλέον στα Underground rock δρώμενα. Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν τέτοια festivals; Τι θα δούμε όσοι έρθουμε εκεί;
Είναι σημαντικές τέτοιες διοργανώσεις για πολλούς λόγους. Δίνεται βήμα σε νέα και μη σχήματα, που ξεφεύγουν απ’τον ερασιτεχνισμό σα νοοτροπία, να εκθέσουν το υλικό τους, αλλά παράλληλα δίνεται και η δυνατότητα στο κοινό να δει και να ακούσει προσεγμένες δουλειές, αρκετά διαφορετικές από τα δεδομένα του παρελθόντος. Τέτοια φεστιβάλ είναι απαραίτητα σαν θεσμός και διαπαιδαγωγικά αφού δημιουργούν τις προϋποθέσεις έκθεσης και αποδοχής της καλλιτεχνικής δημιουργίας συνολικά και από τα κάτω, αφού η ποιότητα της τέχνης που προσφέρεται διαφημιστικά και επιβάλλεται από τα πάνω, είναι αμφίβολη και συνήθως δεν ξεπερνάει τα όρια του προϊόντος με την έννοια του εμπορεύματος.

Για το τελείωμα, θα ήθελα να μου πεις ποιο από τα συγκροτήματα που συμμετέχουν στο Defcon ανυπομονείς να δεις ζωντανά και γιατί;
Είμαι σίγουρος οτι όλα τα συγκροτήματα που επιλέχθηκαν για το line up του φεστιβάλ θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, αφού, για διαφορετικούς λόγους το καθένα, διανύει περίοδο δημιουργικής έξαρσης. Θεωρώ την αλληλοϋποστήριξη μεταξύ μουσικών δεδομένη και οι Mother of Millions θα δώσουν το παρόν και τις 3 ημέρες της διοργάνωσης. Απευθύνω κάλεσμα στον κόσμο που πρόσκειται στο ευρύ φάσμα της “ηλεκτρισμένης” μουσικής να κάνει την έρευνά του και να επισκεφθεί το φεστιβάλ.

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου!
Σε ευχαριστώ και γω για τη φιλοξενία στο Rockway.gr. Κλείνοντας να επανέλθω στην δεύτερη ερώτησή σου. Μητέρα πολλών πραγμάτων είναι η διαρκής αμφισβήτηση. Όπως λέει ο στίχος του “Evolving”, “Question the process, ask the reason why”.

98
About Δημήτρης Μαρσέλος 1954 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.