ACID MAMMOTH

INTERVIEW

Στις 14 Οκτωβρίου θα έχουμε την τύχη να δούμε 4 μπάντες με πολύ χαρακτηριστικό ήχο και ξεχωριστή αισθητική. Στο Arch Club θα βρεθούν οι Automaton, Acid Mammoth, Tuber και Hypnotic Nausea (FB Event).

Λίγο πριν το live καταφέραμε να κάνουμε μια συζήτηση με τον Χρήστο Μπάμπαλη Jr., κιθαρίστα και τραγουδιστή των Acid Mammoth. Το πάθος που έχει αυτή μπάντα με την μουσική, φαίνεται σε κάθε λέξη που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τον ήχο τους αλλά και τον εμφατικό τρόπο που μιλάνε για οτιδήποτε περιβάλλει την μπάντα και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μια πολύ απολαυστική κουβέντα.


-Καλησπέρα. Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για τον χρόνο σας και να σας καλωσορίσουμε στις σελίδες του Rockway.

Καλησπέρα Βαγγέλη. Καταρχάς σε ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη. Χαρά μας να τα πούμε!

-Αυτήν την εποχή βρίσκεστε στο studio για να ηχογραφήσετε τον νέο ολοκληρωμένο σας δίσκο. Πότε υπολογίζετε να κυκλοφορήσει;
Οι ηχογραφήσεις του νέου άλμπουμ έχουν ολοκληρωθεί, και αυτόν τον καιρό βρισκόμαστε στη διαδικασία της μίξης. Υπολογίζουμε πως ο νέος δίσκος θα κυκλοφορήσει αρχές του 2024. Το πιο πιθανό είναι να κυκλοφορήσει γύρω στον Μάρτιο. Πήραμε τον χρόνο μας αυτήν την φορά και δεν το βιαστήκαμε καθόλου, καθώς πρώτον λόγω των συνεχόμενων συναυλιών εκτός Ελλάδας οι συνθήκες δεν επέτρεψαν το να «κάτσουμε κάτω» για ένα Χ χρονικό διάστημα και να γράψουμε τον δίσκο μια και έξω, και δεύτερον γιατί θέλαμε να ευχαριστηθούμε όλη τη δημιουργική διαδικασία, κάνοντας την πραγματικά με το πάσο μας.

-Τι μπορείτε να μοιραστείτε για τον καινούργιο δίσκο;
Ο δίσκος θα είναι εξίσου (και παραπάνω) «μαμούθ» ηχητικά με τους προκάτοχούς του. Θα είναι ένας δίσκος βαρύς και ασκήκωτος, με αργά (και σε μερικά σημεία γρήγορα) καταιγιστικά riff και με πολύ, πάρα πολύ fuzz! Δώσαμε ιδιαίτερη βάση στο να γράψουμε έξι τραγούδια τα οποία απολαμβάνουμε να τα παίζουμε και μόνοι μας αλλά και σε live!

-Έχετε δοκιμάσει κάτι διαφορετικό αυτήν την φορά; Για παράδειγμα παραγωγή ή πειραματισμό με ήχους.
Η παραγωγή πάνω κάτω θα είναι στο ίδιο στυλ με τους προηγούμενους δύο δίσκους, καθώς αυτός είναι ο ήχος μας, Σαμπαθικός και ογκώδης με τεράστιες κιθάρες, ούλτρα βαρύ μπάσο και εκρηκτικά τύμπανα. Σε συγκεκριμένα τραγούδια πειραματιστήκαμε με νέους ήχους, με νέα μηχανήματα, καθώς και με νέα όργανα. Ήταν μία πολύ ευχάριστη διαδικασία που μας ενθουσίασε πολύ το αποτέλεσμά της. Ειδικά η προσθήκη νέων οργάνων, έδωσε κάτι σε κάποια τραγούδια που πραγματικά δεν περιμέναμε πως θα ταίριαζε τόσο. Κάθε φορά που βγάζουμε έναν νέο δίσκο θέλουμε να είναι σαν ένα «level-up». Να είναι ένα βήμα παραπέρα από τον προηγούμενο, κρατώντας βέβαια τα στοιχεία που κάνουν τον ήχο μας αυτό που είναι, αλλά παράλληλα αναπτύσσοντάς και εξελίσσοντάς τον. Νιώθουμε πραγματικά πως ο συγκεκριμένος δίσκος, παρόλο που θα είναι και αυτός ένα μαμούθ από ορδές fuzz-άτων Σαμπαθικών ριφφ, είναι ένα βήμα παραπέρα από τον προηγούμενο και ηχητικά, και συνθετικά.

-Θα κυκλοφορήσει και αυτός από την Heavy Psych Records ή δεν ξέρετε ακόμα;
Πάντα με Heavy Psych Sounds! Με την Heavy Psych Sounds συνεργαζόμαστε ενεργά από τέλη 2019, και έως τώρα έχουμε κυκλοφορήσει μαζί τρεις δίσκους και ένα split. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη συνεργασία μας μέχρι σήμερα, και νιώθουμε πως τώρα πια είμαστε οικογένεια. Οπότε η συνεργασία αυτή συνεχίζεται επ’αόριστον. Γενικά πάντα μας αρέσει να συνεργαζόμαστε με τους ίδιους ανθρώπους, ειδικά με τους συγκεκριμένους, τους οποίους αγαπάμε πολύ. Τα ίδια τέσσερα μέλη της μπάντας, οι ίδιοι δύο ηχολήπτες, ο ίδιος artist για τα εξώφυλλα, καθώς και η ίδια δισκογραφική.

-Έχετε πει ότι γενικά δεν ξέρετε πως να χειρίζεστε το Spotify, παρόλα αυτά φτάνετε τους 24 χιλιάδες listeners τον μήνα από όλον πραγματικά τον κόσμο. Τελικά η ψηφιακή μορφή βοηθάει τις μπάντες ή θεωρείς ότι δημιουργεί πρόβλημα;
Η αλήθεια είναι πως όταν πρωτοαρχίσαμε την μπάντα δεν ασχοληθήκαμε σοβαρά με το Spotify, διότι δεν είχε τύχει να το χρησιμοποιήσουμε για να ακούσουμε μουσική. Οπότε, δεν το είχαμε στο «ραντάρ» μας σαν ισότιμο εργαλείο προώθησης της μουσικής μας. Στην αρχή ασχολούμασταν κυρίως με το Bandcamp, καθώς και με socials τύπου Facebook και Instagram, και μόνο τα τελευταία τρία χρόνια ασχοληθήκαμε σοβαρά με το Spotify. Πιστεύουμε πως σε αυτήν την ψηφιακή εποχή που ζούμε, ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Bandcamp και το Spotify βοηθάνε πραγματικά τα συγκροτήματα στο να προωθηθεί η δουλειά τους παγκοσμίως. Θα συμπεριλάβω και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook και Instagram, τα οποία πιστεύουμε πως έχουν βοηθήσει πολύ στο να έρθει η σκηνή πιο κοντά, έστω ψηφιακά. Αν δεν υπήρχαν πλατφόρμες όπως το Bandcamp, το Spotify και το YouTube δεν θεωρούμε πως θα είχε ακούσει τόσος κόσμος την μουσική μας, και αν δεν υπήρχε το Facebook και το Instagram δεν θα είχαμε γνωρίσει τόσο κόσμο της doom σκηνής από διάφορες χώρες. Ναι, εννοείται πως αν πραγματικά κάποιος θέλει να στηρίξει μια μπάντα, το να αγοράσει τις φυσικές κυκλοφορίες και το merch θα βοηθάει πολύ περισσότερο από ότι ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Spotify. Αλλά σίγουρα οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν στην προώθηση μιας μπάντας και την έκθεσή της σε πολύ περισσότερους ακροατές.

-Δίνετε την αίσθηση ότι βρίσκεστε συνεχώς στον δρόμο. Πως μπορείτε και συνδυάζετε την καθημερινότητά σας με το απαιτητικό πρόγραμμα που έχει να κάνεις ένα live στο εξωτερικό;
Ο συνδυασμός της καθημερινότητας μας (δουλειές κλπ) με τα συχνά live στο εξωτερικό είναι πραγματικά ένας εφιάλτης, άστο χαχα! Φαντάσου πως τον περσινό Οκτώβρη καθώς και τον Μάη που μας πέρασε για παράδειγμα φεύγαμε πραγματικά κάθε Σαββατοκύριακο έξω για live και γυρνούσαμε ξημερώματα Δευτέρας για να πάμε το πρωί στις δουλειές μας. Αλλά δεν μας ένοιαζε, η εμπειρία των live αυτών είναι κάθε φορά τόσο μαγική για εμάς που πραγματικά ξεχνάμε και την κούραση, και το άγχος και όλα. Κάθε φορά κάνουμε ό,τι μπορούμε και το βολεύουμε, και μέχρι τώρα τα έχουμε καταφέρει. Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να κάνουμε δύο Ευρωπαϊκά τουρ, ένα μίνι Ελληνικό, καθώς και πάρα πολλές εμφανίσεις σε φεστιβάλ παντού γύρω στην Ευρώπη. Τις προάλλες το συζητούσαμε και μας είχε φανεί αστείο το ότι έχουμε παίξει περισσότερες φορές Γερμανία απ’ότι Ελλάδα.

-Και μιας και αναφέρθηκα στα live στο εξωτερικό, έχει υπάρξει μια στιγμή πολύ δύσκολη για εσάς ενώ ταξιδεύετε για κάποιο live ή κάνετε tour;
Χαχα, πολλές! Έχουμε αρκετές ιστορίες από δυσκολίες στα ταξίδια. Από καθυστερήσεις πτήσεων, εξαφάνιση αποσκευών με ακριβό εξοπλισμό, δύσκολες συννενοήσεις με προσωπικό αεροδρομίων που δεν μιλούσαν Αγγλικά, αστυνομικούς ελέγχους, μποτιλιαρίσματα, βαν που μείνανε στη μέση του πουθενά, μέχρι και «δύσκολες» και πολύ «τρομακτικές» πτήσεις.
Το πιο δύσκολο ταξίδι για εμάς πιστεύω πάντως ήταν ο γυρισμός από μια σειρά live που κάναμε το καλοκαίρι του 2022. Την τελευταία βραδιά παίζαμε σε ένα φεστιβάλ στο Σάλζμπουργκ της Αυστρίας, στο οποίο όταν ανεβήκαμε στη σκηνή και ξεκινήσαμε να παίζουμε το πρώτο κομμάτι του σετ μας, έκανα μια απότομη κίνηση με την κιθάρα και έπαθα ένα βαρβάτο λουμπάγκο στη μέση! Το 50λεπτο σετ μας βγήκε, αλλά με πολύ πόνο. Δεν μπορούσα να σταθώ στα πόδια μου φαντάσου και μετά το live δεν μπορούσα να περπατήσω. Είχαμε να οδηγήσουμε όλο το βράδυ με το βαν από το Σάλζμπουργκ της Αυστρίας στο Μπέργκαμο στην Βόρεια Ιταλία, γιατί έπρεπε να επιστρέψουμε το βαν το πρωί και να πάρουμε το αεροπλάνο για Ελλάδα. Μετά από πολλές ώρες οδήγησης φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Στο αεροπλάνο με ανέβασαν με αναπηρικό αμαξίδιο, και επειδή κανένας από το προσωπικό του αεροδρομίου δεν μιλούσε Αγγλικά, η συννενόηση ήταν πραγματικά δύσκολη. Το χειρότερο ήταν πως ήταν πτήση με ανταπόκριση, και προσγειωνόμασταν Κέρκυρα για να πάρουμε άλλο αεροπλάνο για Αθήνα που πέταγε 40 λεπτά αφού θα προσγειωνόμασταν. Έλα όμως πως το αεροπλάνο από Μπέργκαμο καθυστέρησε, και φτάσαμε Κέρκυρα 20 λεπτά πριν φύγει η επόμενη πτήση για Αθήνα! Τρέχαμε σαν τρελοί, μέχρι κι εγώ που δεν μπορούσα να περπατήσω, πήγαινα τοίχο τοίχο, κάπως τα καταφέραμε, και προλάβαμε την πτήση στο τσακ. 3 η ώρα το βράδυ είχαμε φύγει με το βαν από το Σάλζμπουργκ της Αυστρίας, 1 η ώρα το βράδυ πατήσαμε το πόδι μας Αθήνα. Όσο για την μέση, λίγες μέρες μετά όλα καλά, καθώς 2 βδομάδες μετά παίζαμε σε ένα φεστιβάλ στην Κροατία και έγινε χαμός!

-Τα Live σας στην Ελλάδα είναι περιορισμένα. Είναι επιλογή σας να μην κάνετε πολλά Live εδώ ή δεν σας υποστηρίζουν οι τοπικοί promoters;
Γενικά έχουμε παίξει αρκετά και εδώ. Κυρίως Αθήνα βέβαια. Παραδείγματος χάρη, παίξαμε τρεις φορές Αθήνα το 2022-2023. Σεπτέμβρη του 2022 παίξαμε στο Demons Gate Festival στο Κύτταρο, Δεκέμβρη του 2022 στο Death Disco με The Temple, και Φεβρουάριο του 2023 στο Ίδρυμα 2.14 με τους αδερφούς μας Seer of the Void. Το 2021 είχαμε κάνει και ένα μικρό τουρ και περάσαμε από Θεσσαλονίκη και Λάρισα για live και καταλήξαμε Αθήνα για ένα αξέχαστο live στο Temple, και είχαμε παίξει και στο Mammothfest στην Καβάλα. Υπάρχει υποστήριξη από τοπικούς promoters και από μπάντες, και οι ευκαιρίες για live είναι πολλές. Απλά δεν θέλουμε να χαθεί η μαγεία των live μας εδώ Ελλάδα με το να παίζουμε πολύ τακτικά στην ίδια πόλη το ίδιο setlist. Το 2024 πάντως, με την κυκλοφορία του νέου μας δίσκου σκοπεύουμε να παίξουμε περισσότερο Ελλάδα και κυρίως εκτός Αττικής όσο πιο πολύ μπορούμε!

-Τα σχόλια που διαβάζω για εσάς στα ξένα μέσα είναι διθυραμβικά. Αυτό δημιουργεί άγχος σε εσάς ή αποτελεί επιβράβευση;
Μιας μορφής άγχος πάντα θα υπάρχει, καθώς εννοείται πως θέλουμε αυτό που κάνουμε να αρέσει, αλλά γενικά αυτό που κάνουμε το γουστάρουμε πολύ ο καθένας από εμάς προσωπικά και όλοι μαζί συλλογικά. Οπότε όταν ανεβαίνεις πάνω στη σκηνή και το απολαμβάνεις, ή όταν ηχογραφείς νέο υλικό το διασκεδάζεις, τότε το άγχος ελαχιστοποιείται καθώς πραγματικά περνάς καλά με αυτό που κάνεις. Δηλαδή στην τελική σκέφτεσαι πως και σε κανέναν να μην αρέσει, αρέσει σε εσένα. Βέβαια εννοείται πως είμαστε πραγματικά χαρούμενοι και είναι μεγάλη μας τιμή που περνάνε και άλλοι καλά με τη μουσική μας όπως εμείς. Όταν παίζουμε live πχ, ποτέ δεν διαχωρίσαμε τους εαυτούς μας από το κοινό, με την έννοια πως και εμείς που παίζουμε αλλά και ο κόσμος από κάτω που παρακολουθεί το live είμαστε όλοι μέρος αυτού του experience και το απολαμβάνουμε όλοι μαζί, το κάθε άτομο με τον δικό του τρόπο. Εφόσον ο κόσμος συνεχίζει και γουστάρει με τη μουσική μας, εμείς είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι. Το να βλέπεις κόσμο που δεν γνωρίζεις σε άλλες χώρες να έρχεται στα live σου με μπλούζες της μπάντας σου, να γουστάρει τη μουσική σου, να σε αναγνωρίζει και να έρχεται να σου μιλήσει κλπ είναι κάτι πολύ όμορφο.

-Ο όρος Cimmerian Doom πως προέκυψε για να περιγράψετε τον ήχο σας;
Από πιτσιρικάδες είχαμε πολύ μεγάλη αγάπη για την cult classic ταινία “Conan the Barbarian” του 1982, καθώς και γενικά με μικρές ιστορίες Conan του Robert E. Howard. Λέγαμε για πλάκα μεταξύ μας πως αυτό το Doom έχει φτιαχτεί από Cimmerian Blacksmiths, ε και έκατσε!

-Έχετε από τα πιο ενδιαφέροντα merch που έχω δει. Ποιος επιμελείται των σχεδίων;
Από το 2020 μέχρι και σήμερα συνεργαζόμαστε με Branca Studio. Ισπανός artist που έχει κάνει σχέδια για μεγάλα και μη σχήματα του είδους. Εμείς είμαστε μεγάλοι fan της δουλειάς του. Τα σχέδια του, που θυμίζουν αυτό το κλασσικό 1970s ροκ σε στυλ κολλάζ, που είναι Σαμπαθικό αλλά παράλληλα βγάζουν και μια horror αισθητική, νιώθουμε πως ταίριαξαν τέλεια με τη μουσική μας. Νιώθουμε πως καταφέρνει κάθε φορά που φτιάχνει ένα σχέδιο για εμάς, να τα βλέπεις και να λες «προσοχή, περιέχει heavy riffs». Έτσι, όλα τα εξώφυλλα δίσκων μας καθώς και σχέδια μπλουζών μας τα κάνει αυτός!

-Από όσο ξέρω πλησιάσατε εσείς την Heavy Psych Records και αμέσως δέχτηκε να σας βάλει στο roaster της. Είχατε έναν στόχο και τον πετύχατε. Ποιος είναι ο επόμενος στόχος των Acid Mammoth;
Ο βασικός μας στόχος αυτόν τον καιρό είναι η ολοκλήρωση και η κυκλοφορία του καινούριου μας δίσκου. Είναι ένας δίσκος αρκετά προσωπικός και θέλουμε πολύ να βγει «εκεί έξω». Ύστερα από αυτό, ο επόμενος μεγάλος μας στόχος είναι να μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε ήδη, δηλαδή live συνεχώς, καθώς και κάποια στιγμή περιοδεία Αμερική. Έχουμε λάβει αρκετές προτάσεις για Αμερική, αλλά το ταξίδι είναι δύσκολο και πολύπλοκο οργανωτικά και οικονομικά. Αν καταφέρουμε να λύσουμε όλα αυτά τα θέματα και να μπορούμε να το κάνουμε, είναι κάτι που πραγματικά ονειρευόμαστε.

-Το Σάββατο 14 Οκτωβρίου παίζετε μαζί με άλλες 3 πολύ σεβαστές μπάντες. Θα ακούσουμε καινούργιο υλικό;
Εννοείται! Θα παίξουμε δύο κομμάτια από τον επερχόμενο νέο μας δίσκο, καθώς και μερικά από τους προηγούμενους μας δίσκους. Θα είναι μια όμορφη (και βαριά!) Doom βραδιά, και οι τρεις μπάντες με τις οποίες μοιραζόμαστε τη σκηνή είναι πραγματικά καταπληκτικές.

-Για το κλείσιμο θα θέλαμε να μας πείτε για πιο θρίλερ θα θέλατε να έχετε πάρει μέρος στο soundtrack;
Όχι ακριβώς θρίλερ, αλλά με αρκετά στοιχεία horror, θα λέγαμε η animated σειρά Primal. Είναι πραγματικά εκπληκτική, με τοπία και σκηνικά που φαντάζουν σε πίνακες του Frank Frazetta, και παρουσιάζει έναν προτόγωνο φανταστικό κόσμο γεμάτο γιγάντια πλάσματα και με πολύ βία! Οι πρωταγωνιστές είναι ένας άνθρωπος του Νεάτερνταλ που μετά από ένα τραγικό γεγονός σχηματίζει μια φιλία με μία Τυραννόσαυρο και ταξιδεύουν μαζί στον επικίνδυνο αυτόν κόσμο προσπαθώντας να επιβιώσουν, πολεμώντας τέρατα, γιγάντιες νυχτερίδες, μαμούθ, μάγισσες, σατανικούς πιθήκους καθώς και άλλους ανθρώπους.

-Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι για τον χρόνο σας. Θα τα πούμε στο live σας.
Εμείς ευχαριστούμε Βαγγέλη! Να σαι καλά και τα λέμε το Σάββατο!

1242
Avatar photo
About Βαγγέλης Γιαννακόπουλος 180 Articles
O Βαγγέλης όταν δεν κακομαθαίνει την κόρη του, ψάχνει "Διαμάντια στη Λάσπη". Έχει πάθος με την ελληνική underground σκηνή, θεωρεί ότι το Post Metal στην εποχή μας είναι ότι το Psychedelic Rock στα 70's και ότι η αλήθεια βρίσκεται στους Amenra.