AHAB: “The Coral Tombs”

REVIEW

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 99

Είδος: Funeral doom metal
Εταιρεία: Napalm Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13 Ιανουαρίου 2023

Διόλου άσχημα ετοιμάζεται να μπει η metal σεζόν του 2023, εφόσον οι αρχές της βρίσκουν τους AHAB να επιστρέφουν στη δισκογραφία. Και μάλιστα, οκτώ ολόκληρα έτη μετά το “The Boats of the ‘Glenn Carrig’”. Το συγκρότημα πλησιάζει τη μία εικοσαετία στην ενεργό δράση και το γιορτάζει με την 5η κυκλοφορία του “The Coral Tombs”.

Έχοντας ανέκαθεν κάποιο concept που πηγάζει από τη ναυτική μυθοπλασία, αυτήν τη φορά οι Γερμανοί nautik doomsters βυθίζονται “20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα” και τραγουδούν για τις περιπέτειες του καπετάν Νέμο και του “Ναυτίλου” του, ταξιδεύοντάς μας πίσω στο 1870 και στο μνημειώδες έργο επιστημονικής φαντασίας του Ζιλ Βερν.

H στιχουργία του “The Coral Tombs” είναι πολύ ταιριαστή με το funeral doom που αρέσκονται να παίζουν οι AHAB, καθώς οι αργόσυρτες συνθέσεις του λειτουργούν σαν ένα soundtrack για υποβρύχιες περιπέτειες και είναι σαν να μας κλείνουν μέσα σε ένα σκάφανδρο ή έναν μηχανικό, μεταλλικό Λεβιάθαν από όπου παρατηρούμε τα πάντα να κινούνται με βασανιστική βραδύτητα και ασήκωτο βάρος.

Μοναδική εξαίρεση συνιστά η έναρξη του album, που αφηγείται την κάθοδο του καθηγητή Αρονάξ και των συντρόφων του στον αχανή ωκεανό, μέσα στην «κοιλιά» του “Ναυτίλου”, στην οποία ακούμε θορυβώδεις κιθάρες και blastbeats, ενώ τα über low pitch death growls του Daniel Droste συνοδεύουν οι σκισμένες black κραυγές του Chris Noir των Ultha. Έπειτα, όμως, οι εκπλήξεις τελειώνουν και κυριαρχούν τα θρηνητικά καθαρά φωνητικά, τα riffs που έρπουν και τα μελαγχολικά clean αρπίσματα.

Το α’ μισό του album συμπληρώνει ένα δίδυμο από εξαιρετικές και τρομερά ενδιαφέρουσες συνθέσεις: το πρώτο single του δίσκου “Colossus of the Liquid Graves”, το πιο σύντομο track με την έντονη κινηματογραφική αύρα, σαν brutal μουσική συνοδεία για φιλμ Γερμανικού Εξπρεσιονισμού, και το “Mobilis in Mobili”, μάλλον η κορυφαία σύνθεση του “The Coral Tombs”, με το σαρωτικό death metal riff που κατατροπώνει τα πάντα στο διάβα του και τις απαραίτητες εναλλαγές χαρακτήρα που έχει ανάγκη το γράψιμο ενός άρτιου doom epic.

Στη συνέχεια, οι ρυθμοί κατακρημνίζονται και το ύφος γίνεται κάπως πιο μονοδιάστατο, αφού ακολουθούν τρία τραγούδια στη σειρά, που ξεπερνούν σε διάρκεια τα δέκα λεπτά και αναπτύσσονται στη βάση μιας πιο παραδοσιακής και πολυακουσμένης doom φόρμας. Δίχως να περιέχουν τμήματα και περάσματα που ταράζουν τα νερά, όμως, είναι αναπόφευκτο να προκληθεί ένα αίσθημα κούρασης και μια δυσκολία να κρατηθεί το ενδιαφέρον αμείωτο, κι ας πρόκειται για πολύ καλογραμμένα tracks. Ειδικά όταν επιχειρείς να ακούσεις σε μια καθισιά και τα 66 λεπτά του album. Ευτυχώς, το φινάλε με το “Mælstrom”, όπου ακούμε τις guest γκαρίδες του Greg Chandler των Esoteric, είναι ένα οργισμένο ξύπνημα από τον παγερό λήθαργο του βυθού, και ο δίσκος κλείνει με τρόπο που εξάπτει τις αισθήσεις και υπηρετεί την αφηγηματική κλιμάκωση.

Η νέα κυκλοφορία των AHAB έρχεται να προσφέρει απλόχερα αυτό για το οποίο διψούν τα μυημένα στο funeral doom αφτιά, ενώ έχει ό,τι πρέπει για να ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τους fans που συγκροτήματος, που επέδειξαν ιώβεια υπομονή μέχρι τώρα. Για τις υπόλοιπες και τους υπόλοιπους, θα είναι σαφώς πιο απαιτητικό άκουσμα, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγουν το γράπωμα μερικών έστω από τα φονικά πλοκάμια του θαλάσσιου κτήνους που ενεδρεύει στον μουσικό βυθό του “The Coral Tombs”.

Official Site: http://ahab-doom.de/ 
Facebook: https://www.facebook.com/AhabDoom/ 
Instagram: https://www.instagram.com/ahabdoom/ 
Bandcamp: https://ahab.bandcamp.com/ 

233
About Πέτρος Μπεϊμανάβης 131 Articles
Ευαίσθητος, αυτοκαταστροφικός, ονειροπόλος, κυκλοθυμικός Ιχθύς, με ωροσκόπο Παρθένο, Σελήνη στον Υδροχόο, αλλά δεν πιστεύω στα ζώδια, αισθάνομαι ότι έχω γεννηθεί κάτω από το άστρο του 2112, με τεχνητές ωδίνες που προκάλεσε ο εναρκτήριος μπάσος ήχος του “Tom Sawyer”. Στον δρόμο, γυρνάω το κεφάλι μου αν πιάσει το αφτί μου κάτι από τα παρακάτω: Πέτρο, Images and Words, Warrel Dane, Morbid Angel, Bergman, Kundera, Chick Corea, Sarah Kane, σοκολάτα, “Μιλάμε για πολύ meta- φάσæ” και “Κατ’ αρχήν…”.