THE MOBILE HOMES: “Trigger”

ALBUM

Είδος: Electro/Synthpop
Δισκογραφική: Wild Kingdom Records.
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 26 Μαρτίου 2021

Σίγουρα ένιωσα έκπληξη όταν για μετα από πολλά χρόνια είχα νέα από το συγκρότημα των Mobile Homes. Ένα group το οποίο αγνοείτο για αρκετό καιρό. Πραγματικά πάντως μου κινήθηκε η περιέργεια να δω σε τι κατάσταση βρίσκονται εις σήμερον ημέρα.

Οι Mobile Homes ανήκουν στις “παλιές καραβάνες” του χώρου της “σκοτεινής” synthpop, αφού οι Σουηδοί υφίστανται από το μακρινό 1984, οπότε είναι μάταιο και δεν χρειάζεται να αναφέρω τίποτα παραπάνω για την ιστορία τους. Με τραγούδια όπως “Afraid” και “Nothing but something” είχαν προκαλέσει μεγάλη αίσθηση όταν πρωτοκυκλοφόρησαν. Γενικά έχουν μια αξιοπρόσεκτη παρουσία στους χώρους της electropop μουσικής. Τελευταία τους κυκλοφορία ήταν το “Today is Your Lucky Day” το 2009, όπου παρουσιάστηκαν με μια αρκούντως φιλότιμη προσπάθεια.

Τα χρόνια ύπαρξης του συγκροτήματος ωστόσο ήταν αντιστρόφως ανάλογα της αναγνωρισιμότητας που έλαβαν στην πάροδο των ετών και ενώ αρχικά βρέθηκαν να ανοίγουν μαζί με συγκροτήματα όπως οι Laibach και Nitzer Ebb, στις Σκανδιναβικές περιοδείες τους, τα άνωθεν groups προχωρήσαν και ανελιχθήκαν ενώ οι Mobile Homes παρέμειναν σε πιο underground κατάσταση. Βέβαια έγιναν και πολλές αστοχίες σε επιλογές δισκογραφικής εταιρίας και promoting, ώστε να παραμείνουν στάσιμοι.

Ωστόσο, συνέχισαν ακάθεκτοι και μέσα από όλες αυτές τις αντιξοότητες κατόρθωσαν να φτάσουν μέχρι σήμερα και να μας παρουσιάζουν το νέο τους πόνημα. Το “Trigger” είναι άρτιο από κάθε άποψη. Εκτιμώ ότι το 2021 θα είναι η χρονιά τους και ίσως κατορθώσουν να πάρουν πίσω μέρος από την χαμένη αίγλη της synthpop.
Οι επιρροές για τους Mobile Homes είναι σταθερές και στρέφονται γύρω από τον άξονα των παλιών καλών Depeche Mode, ενώ επιμέρους σε κάποια σημεία διαφαίνεται και μια πινελιά από Solar Fake και Pet Shop Boys παλαιάς κοπής (με την κλασική έννοια, όχι την “πρόσφατη”), δημιουργώντας τα εχέγγυα για πολύ καλή και ποιοτική μουσική. Ειδική αναφορά θα ήθελα να κάνω και στο όμορφο εξώφυλλο που φανερώνει την αθωότητα των παιδιών ακόμη και πίσω από τις μάσκες. Πραγματικά είναι έκδηλος και ο προβληματισμός του συγκροτήματος στιχουργικά, για όσα βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος στην εποχή μας και σαφέστατα η μοναξιά, η αποξένωση και οι ανθρώπινες σχέσεις είναι το κάδρο στο οποίο “ζωγραφίζεται” το “Trigger.

Η δουλειά που έχει γίνει στο σύνολο του album τόσο στον τομέα του προγραμματισμού όσο και στην παραγωγή έχει ως αποτέλεσμα ένα “ζεστό” και φιλόξενο ήχο, που σε αγκαλιάζει με θέρμη. Σκοπός του να γιατρέψει τις πληγές μας. “Σκοτεινό” και συνάμα μελαγχολικό, έρχεται και τυλίγει αθόρυβα τον ιστό του. Στα φωνητικά ο Hans Erkendal έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, αναδεικνύοντας πραγματικά τις συνθέσεις με την χροιά της φωνής του.
Επιμέρους τα “Via Dolorosa”, “My Graveyard” και “Mirror” είναι κομμάτια απίστευτης ωριμότητας και υψηλού επιπέδου, που αν μη τι άλλο δείχνουν την ομορφιά που κρύβει το “Trigger”, όχι φυσικά ότι τα υπόλοιπα τραγούδια υπολείπονται, αλλά σίγουρα αυτά τα τρία ξεχωρίζουν με εμφανέστατο τρόπο.

Ολοκληρώνοντας, οι Mobile Homes πέτυχαν να μπουν πάλι στο παιχνίδι, με ένα album που έχει να προσφέρει συγκινητικές στιγμές, που δεν θα απογοητεύσουν κανένα φίλο του συγκεκριμένου ιδιώματος. Επενδύστε άφοβα ….

Tracklist:
Via Dolorosa
The Song We Didn’t Have Then
Zero Zero
My Graveyard
The Sorrow Stays For Good
Mirror
Once Upon A Time I Was Handsome
As You Said It
Obscurity
Trigger

Line-up:
Hans Erkendal
Patrik Brun
Andreas Brun
Per Liliefeldt
Sami Sirviö
Andreas Tilliander

Facebook: https://www.facebook.com/themobilehomes
Webpage: https://psykbunkern.se/artist/the-mobile-homes/
YouTube: https://music.youtube.com/channel/UCBb1CG8NW2fujMCIOlrBWpQ

About Γιώργος Μακρής 74 Articles
Η μουσική για εκείνον είναι μία, ενιαία και αδιαίρετη, καθώς θεωρεί πως τα πάντα είναι θέμα οπτικής και αισθητικής του καθενός. Πιστεύει πως ο σεβασμός είναι δεδομένος, τα πάντα ρει, η έρευνα, είναι βαθιά μέσα του και όλα γύρω του περιμένουν να εξερευνηθούν. Θα τον ακούσεις να μονολογεί «… η ζωή είναι μουσική, το θέμα είναι πόση μπορούμε να αντέξουμε...».