MISERIA ULTIMA: “Graygarden”

ALBUM

Είδος: Dark-Electro, EBM, Industrial, Aggrotech
Δισκογραφική: Advoxya Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19 Ιανουαρίου 2020

Μετά από δυο χρόνια απόλυτης σιωπής, το Φινλανδικό dark-electro δίδυμο των Miseria Ultima, επανέρχεται με το νέο album “Graygarden” για να “ταράξει τα νερά” της “σκοτεινής” χορευτικής EBM σκηνής, παραδίδοντάς μας μία εξαιρετική δουλειά, όπως αντίστοιχα ειxαν κάνει και με το πρώτο τους album “Phosphor”, δίνοντας το έναυσμα για ανελέητο χορό μακριά από την μονοτονία της καραντίνας, που μας έχει επιβληθεί εδώ και καιρό.
Σίγουρα το είδος της μουσικής τους είναι ιδιαίτερο και απευθύνεται σε κοινό που αναζητά τους “σκληρούς” ρυθμούς με ηλεκτρονική διάθεση, με το χορευτικό στοιχείο να είναι σε πρώτο πλάνο. Ο πειραματισμός τους είναι διαρκής και τα στοιχεία φρεσκάδας είναι καθοριστικά ώστε το “Graygarden” να είναι σημείο αναφοράς και αυτό πιστεύω θα είναι εφαλτήριο ώστε οι Miseria Ultima, να γίνουν ευρέως γνωστοί.

Οι επιρροές τους είναι ποικίλες και δεν ξεφεύγουν από τα standards του χώρου, αλλά είναι έξυπνα τοποθετημένα φανερώνοντας ευελιξία και ενδιαφέρον. Άλλωστε τα synths όπως και ο προγραμματισμός από τον Kimmo Huhtala, φανερώνει την πολύ καλή χρήση των deep dark beats, ενώ οι μπασογραμμές έχουν “χτίσει ένα πλέγμα”, μία ασπίδα οπού κανένας πόνος δεν διαπερνά το “Graygarden”. Τα παραπάνω συνδυάζονται μαεστρικά με τα “απόκοσμα” και “στιβαρά” φωνητικά του Aleksi Martikainen, παρουσιάζοντας μία ασφυκτική εικόνα μέλλοντος, επιφορτισμένη με εικόνες ηλεκτρονικού χάους και αναρχίας.

Θα μπορούσα να ξεχωρίσω ένα πλήθος στιγμών μέσα από το “Graygarden”, που σίγουρα θα έκαναν αίσθηση στα διάφορα dancefloors των clubs, όπως το εναρκτήριο “Stone In The Sky”, που κατευθείαν σε βάζει στα “βαθιά” με “σκοτεινούς” electro ήχους να σε “αρπάζουν από το λαιμό” και να σε καθηλώνουν, ενώ η συνέχεια είναι εξίσου καταιγιστική με το “Insolence”. Άκρως αποκαλυπτικοί ρυθμοί, δίχως έλεος, το Aggrotech στα καλύτερά του. Στο “Bayonet Of Her Arms”, οι μελωδίες κάνουν την εμφάνισή τους, οι εντάσεις πέφτουν και ένα EBM διαμαντάκι περιμένει να λάμψει. Σε αντίστοιχο mood και το “Circuit In The Scars”, σε εμφανώς πιο mid-tempo, θα τολμούσα να πω ότι έχουμε μία ηλεκτρονική εκδοχή συναισθημάτων και εικόνων που αποκαλύπτονται. Βέβαια με το “Future Imperfect” και το “Let Down”, έχουμε το απόλυτο πισωγύρισμα με την ένταση να φτάνει κόκκινα, δίνοντας πάλι το έναυσμα για “dancing to the floor” δίχως τέλος…Ίσως τα απόλυτα μουσικά hits του “Graygarden”, με τα “επιθετικά” drum parts, ενώ στη συνέχεια το ” “Inhale The Fire” εμφανίζει μία πιο future pop-dark electro προσέγγιση του ντουέτου, ξαφνιάζοντάς μας ευχάριστα και φανερώνοντας την διάθεσή τους να μην ορίσουν όρια στις μουσικές τους επιδιώξεις. Για το τέλος κρατήσανε το “Allegiance”, δίνοντας την “χαριστική βολή” στο ήδη ταλαιπωρημένο μας κορμί, αφαιρώντας και την τελευταία ικμάδα ζωντάνιας. Πραγματικά ιδρώσαμε για το συγκεκριμένο album, μα χαλάλι τους.

Ολοκληρώνοντας την κριτική του “Graygarden”, καταλήγουμε σε ένα άρτιο δίσκο που σίγουρα έχει τσεκαριστεί από τους φίλους του συγκεκριμένου ιδιώματος, αφού αναφερόμαστε σε ένα “διαμαντάκι ολκής”, οπότε απολαύστε υπεύθυνα, ιδρώστε άφοβα και φέρτε τα “πριόνια”…..

Tracklist:
Stone in the Sky
Remote Warning
Bayonet of Her Arms
Insolence
Circuit in the Scars
Future Imperfect
Let Down
Inhale the Fire
Allegiance
Temple Behind the Shades

Website: http://miseriaultima.com/
Facebook: https://www.facebook.com/miseriaultima
Instagram: https://www.instagram.com/miseriaultima/
Bandcamp: https://miseriaultima.bandcamp.com/releases
Spotify: https://spoti.fi/3ac0We3
Deezer: https://www.deezer.com/us/album/121618362
Tidal: https://listen.tidal.com/album/124451843
Apple Music: https://apple.co/2QTVtB0
Amazon: https://amzn.to/2uKfbGy

About Γιώργος Μακρής 54 Articles
Η μουσική για εκείνον είναι μία, ενιαία και αδιαίρετη, καθώς θεωρεί πως τα πάντα είναι θέμα οπτικής και αισθητικής του καθενός. Πιστεύει πως ο σεβασμός είναι δεδομένος, τα πάντα ρει, η έρευνα, είναι βαθιά μέσα του και όλα γύρω του περιμένουν να εξερευνηθούν. Θα τον ακούσεις να μονολογεί «… η ζωή είναι μουσική, το θέμα είναι πόση μπορούμε να αντέξουμε...».