COMEBACK KID

Oι hardcore punk rockers Comeback Kid επιστρέφουν στην Ελλάδα για δύο πολυαναμενόμενες και πολλά υποσχόμενες εμφανίσεις σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα, 18 και 19 Ιανουαρίου αντίστοιχα.

Οι Comeback Kid ξεκίνησαν το 2000 ουσιαστικά ως ένα side project των Andrew Neufeld και Jeremy Hiebert, οι οποίοι έπαιζαν μαζί στους Figure Four. Το όνομα προέκυψε από μια καναδική εφημερίδα, στο πρωτοσέλιδο της οποίας δέσποζε η επιστροφή του Mario Lemieux στην ενεργό δράση (ένας από τους σημαντικότερους παίκτες hockey, το δημοφιλέστερο άθλημα εκεί στα κρύα).  Παράλληλα με τις ηχογραφήσεις και τις μίνι περιοδείες με τη βασική τους μπάντα, το 2002 θα βγάλουν ένα 10λεπτο demo με τον Scott Wade στο μικρόφωνο, Neufeld και Hiebert στις κιθάρες, τον Kyle Profeta στα drums και τον Cliff Heide στο μπάσο.



To demo θα φτάσει μέχρι την Καλιφορνέζικη Facedown Records, με την οποία θα κυκλοφορήσουν ένα χρόνο μετά το παρθενικό τους album, “Τurn It Around”, το οποίο θα κάνει αρκετά αυτιά να στραφούν προς την κατεύθυνση των CBK. “Θέλαμε να έχουμε την ένταση και την ταχύτητα των hardcore συγκροτημάτων που θαυμάζαμε, μαζί όμως με τις skate punk και πιο μελωδικές επιρροές μας” σχολίασε αρκετά χρόνια αργότερα ο Neufeld για τα πρώτα βήματα της μπάντας. Αμέσως μετά την κυκλοφορία του “Turn It Around”, η μπάντα πήρε τους δρόμους. Με τον Kevin Call πλέον στο μπάσο κάλυψαν όλο τον Καναδά, το μεγαλύτερο κομμάτι της Βόρειας Αμερικής, και πέρασαν μια εκτενή βόλτα και από τας Ευρώπας, όπου έπαιξαν σε σημαντικά φεστιβάλ όπως το Hellfest. Απόλυτα επιτυχημένο το πρώτο δισκογραφικό και (παγκόσμιο) συναυλιακό δείγμα των Καναδών, με μία μικρή ρυτίδα.

Η Facedown ήταν μια εταιρεία με –κατά κύριο λόγο- χριστιανικό μουσικό προφίλ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι οι Figure Four είχαν τη φήμη χριστιανικής μπάντας, δεν έκατσε πολύ καλά με μια μερίδα του hardcore κοινού. Σύμφωνα με τον Neufeld, o χριστιανισμός έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή του μέχρι τα είκοσι-κάτι, αλλά σταδιακά αποστασιοποιήθηκε από τη θρησκεία. Δεν ήταν όμως εύκολο να ξεφορτωθεί και την ταμπέλα. “Έρχονται ακόμα και με ρωτάνε αν είμαστε χριστιανική μπάντα. Είναι λίγο εκνευριστικό – αυτό ανήκει στα παρελθόν” δήλωσε σε συνέντευξή του στο punknews.org τον Σεπτέμβρη του 2017.



To 2005 oι Comeback Kid θα υπογράψουν στη Victory Records και θα περάσουν το κατώφλι του The Blasting Room, ιστορικό studio για την punk rock, στο οποίο θα ξεκινήσουν ηχογραφήσεις για το δεύτερό τους album. Την παραγωγή θα αναλάβει ο Bill Stevenson, πρώην drummer των Descendents και των Black Flag. Δεκατρείς μέρες μετά, το “Wake the Dead” είναι έτοιμο. Αν το “Turn It Around” τους έβαλε στο hardcore χάρτη, το συγκεκριμένο τους θεμελίωσε ως ένα από τα σημαντικότερα σχήματα του είδους. Θα μπούνε για πρώτη φορά στα charts του Billboard (#16 στα Heatseekers, #27 στα Top Independent Albums) και το τραγούδι που φέρει το όνομα του δίσκου θα χρησιμοποιηθεί στην εξαιρετικά δημοφιλή σειρά video games, Burnout. Θα είναι όμως το τελευταίο με τον Scott Wade στα φωνητικά. Μετά από άλλο ένα εξαντλητικό τουρ, θα αποχωρήσει το καλοκαίρι του 2006.



Η αποχώρηση αυτή δε φρέναρε καθόλου τους Winnipeg-ιανούς. Ο Neufeld αναλαμβάνει τα φωνητικά, δίνει την κιθάρα του στον Casey Hjemberg και τον Νοέμβρη του ‘06 ξαναμπαίνουν στo Blasting Room. O Stevenson επιστρέφει πίσω από τις κονσόλες – με τους Comeback Kid να έχουν αυτή τη φορά λόγο στην παραγωγή- και Φεβρουάριο του ‘07 γεννιέται το “Broadcasting”. Στα χνάρια του “Wake the Dead”, το “Broadcasting” θα λάβει θετικότατες κριτικές, θα μπει στα charts, και το ομώνυμο κομμάτι θα είναι μέρος του soundtrack του NHL 2K8 (Καναδάς + Hockey = L.F.E.).



To καλοκαίρι θα το περάσουν tour-άροντας με τους Rise Against στην Αμερικ, και στα τέλη του χρόνου θα υπάρξει άλλη μια –φιλική- αποχώρηση. Ο Matt Keil θα αντικαταστήσει τον Kevin Call στο μπάσο. Τα δύο επόμενα χρόνια οι CBK θα γυρίσουν τον κόσμο, παίζοντας μάλιστα για πρώτη φορά σε Λατινική Αμερική και Ασία. Εν μέσω της μικρής αυτής Οδύσσειας, θα κυκλοφορήσει το live album “Through The Noise”, μαζί με ένα ντοκιμαντέρ για τα έξι χρόνια ύπαρξης του συγκροτήματος.



Το ”Symptom + Cures” του 2010 θα φέρει μερικές μικρές αλλαγές στον ήχο των Comeback Kid. Ο Neufeld σιγά σιγά βρίσκει τα φωνητικά πατήματα του και ένα πιο προσωπικό στυλ. Σύμφωνα με τον Hjemberg, στο προηγούμενο album o Neufeld “προσπαθούσε να προσαρμόσει τη φωνή του σε αυτή του Wade, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά”. Μουσικά, η πλάστιγγα γέρνει ελαφρώς περισσότερο προς το hardcore παρά προς το punk. Τα μέλη της μπάντας είναι ενθουσιασμένα με το αποτέλεσμα και ο Profeta τονίζει χαρακτηριστικά πως είναι ο δίσκος που πραγματικά βρήκαν τον ήχο τους.



Ακόμα μια αλλαγή στο roster θα πραγματοποιηθεί το 2012. Ο Stu Ross θα αντικαταστήσει τον Hjemberg και με αυτή τη σύνθεση θα ολοκληρώσουν το “Die Knowing” (2014). Θα κλείσουν το μάτι στους οπαδούς τους , καλώντας τον Scott Wade να τραγουδήσει στο “Full Swing”.



Ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του album όμως, θα υποστούν ίσως την πιο σημαντική απώλεια. Ο Kyle Profeta θα ευχαριστήσει τους πάντες και θα πάει στη Νότια Αφρική ώστε να ανοίξει καντίνες με βρώμικο, αφήνοντας μοναδικά ιδρυτικά μέλη τον Neufeld και τον Hiebert.



Και κάπως έτσι φτάνουμε στο 2017 και το “Outsider”, το οποίο προς έκπληξη κανενός κινείται στα ίδια υψηλά ποιοτικά επίπεδα με τα προηγούμενα. Οι ακούραστοι σημαιοφόροι του hardcore παραμένουν στην κορυφή του είδους τους, εμπλουτίζουν συνεχώς το ράφι με τα μουσικά ζαρζαβατικά τους και δε μοιάζουν διατεθειμένοι να χαμηλώσουν ένταση. Με αυτήν την κεκτημένη ταχύτητα και συνοδηγούς τους Day Oof, έρχονται να παρασύρουν το Gagarin στις 18 Ιανουαρίου σε μια βραδιά που προμηνύει ξύλο, ιδρώτα, ξελαρύγγιασμα, και όλα τα (συναυλιακά) καλά.