Ο τύφος είναι μια νόσος που προκαλείται από λοίμωξη από ένα ή περισσότερα βακτήρια rickettsial και μεταδίδεται στον άνθρωπο μέσω τσιμπήματος από ψύλλους, ακάρεα, ψείρες ή κρότωνες, σύμφωνα με το διαδίκτυο. Στην προκειμένη όμως, είναι μια τετραμελής thrash metal μπάντα από την Αθήνα που θα λάβει μέρος στο φετινό Athens Rocks, πλάι στους Ghost και Candlemass (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ).
O κιθαρίστας τους Κώστας Φ. μιλάει στον Δημήτρη Μαρσέλο για το ντεμπούτο τους “Mass Produced Perfection”, το παρελθόν και το μέλλον. Τα υπόλοιπα θα τα πουν στη σκηνή.
-Χαίρεται! Από τους Nuclear Terror ως τους Typhus λίγα χρόνια δρόμος. Τι έφερε την αλλαγή ονόματος; Από την πυρηνική καταστροφή σε τρομερή ασθένεια. Γιατί επιλέχθηκε ο τύφος; Η Χολέρα σας χάλαγε; Σας ενδιαφέρουν τα μετα-αποκαλυπτικά θέματα;
Καλησπέρα! Πράγματι, έχουν περάσει μόλις τρία χρόνια και κάτι από την αλλαγή του ονόματος και μπορώ να σου πω πως ήταν μια επιλογή που σίγουρα συνέβαλλε στο πώς φαίνεται αυτό που θέλουμε να μοιραστούμε με τη μουσική μας. Ο λόγος ήταν κυρίως το γεγονός ότι ξέραμε όλοι μέσα στην μπάντα πως δεν θα ακολουθήσουμε τη “safe” συνταγή και να μείνουμε στα νερά του πρώτου δίσκου, πράγμα που θα καθιστούσε το πρώιμο NuclearTerror, κάπως περιοριστικό ως προς το τι περιμένει ο ακροατής να ακούσει, δε νομίζεις;
Ωστόσο, θα σου παραδεχτώ έπαιξαν και άλλες μία ή δύο ασθένειες στο μπλοκάκι για τα υποψήφια ονόματα!
Είναι αλήθεια ότι μας ενδιαφέρει όλη η μετα-αποκαλυπτική θεματολογία και αισθητική. Θεωρώ πως έχει αποτυπωθεί σημαντικά σε μεγάλο κομμάτι του υλικού μας, ακόμα και στο πρώτο μας EP.
-Η μουσική εξέλιξη από το πριν ως το “Mass produced perfection” είναι υποδειγματική και ειδικά τα φωνητικά πιάνουν υψηλά επίπεδα. Θυμήθηκα αρκετά τους Agent Steel. Ποιες είναι οι μπάντες που θέλοντας και μη, έχουν βοηθήσει στο στήσιμο του ήχου σας;
Αρχικά σε ευχαριστώ εκ μέρους όλης της μπάντας για αυτήν την παρατήρηση, και το να θυμίζεις τους AgentSteel δεν μπορεί παρά να είναι κοπλιμέντο! Αναφορικά με τα φωνητικά, πιστεύω πως βοήθησε αρκετά το γεγονός ότι είχαμε ξεκάθαρο το ύφος και την κατεύθυνση που θέλαμε να πάρουμε, οπότε πιστεύω ότι όταν ξέρεις τι θέλεις το μόνο που σε κρατάει μακριά από το στόχο σου είναι η σκληρή δουλειά.
Θα είμαι ειλικρινής και θα σε πάω πολύ πίσω, όταν πρωτοξεκίνησε η ιδέα της μπάντας αυτής, όπου ο βασικός λόγος που μας ώθησε στο να το βάλουμε μπροστά ήταν οι Megadeth. Μάλιστα, έχουμε ακούσει και πολλές φορές ότι το πιο πρώιμο υλικό μας έχει πολλά στοιχεία από τις πρώτες τέσσερις κυκλοφορίες Megadeth. Σίγουρα αξίζει να αναφέρω και μπάντες όπως Annihilator, Toxik και Voivod που μας ενέπνευσαν να στήσουμε και το ύφος του Mass Produced Perfection, αλλά και να εξελιχθούμε και σαν μουσικοί αν μη τι άλλο. Τον τελευταίο καιρό, κρίνοντας και από τη στροφή που έχει γίνει στο ύφος της μουσικής μας, έχουν συμβάλλει και οι τεράστιοι Mercyful Fate, θα έλεγα ακόμα και η πρώιμη solo δουλειά του King Diamond.
-Θεωρώ πολύ σημαντικό κομμάτι μιας κυκλοφορίας το εξώφυλλο. Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για εκείνο; Ποιος είναι ο καλλιτέχνης και πως συνδέεται το artwork με τους στίχους; Υπάρχει κεντρική ιδέα που ενώνει τα τραγούδια;
Μου δίνεις καλή πάσα με το εξώφυλλο τώρα, γιατί πιστεύω ότι εξελίχθηκε σε αναπόσπαστο στοιχείο του τί εκφράζει η συγκεκριμένη κυκλοφορία. Αποτελεί δημιουργία του Par Olofsson, που είναι επίσης υπεύθυνος για δουλειές όπως τα τελευταία δύο Exodus, τα Immolation, Malevolent Creation, Onslaught και πάει λέγοντας. Θέλαμε το εξώφυλλο να μεταφέρει τον ακροατή σε αυτόν τον δυστοπικό και απελπιστικό κόσμο που στήνεται μέσω της μουσικής, και δεν θα μπορούσε να γίνει με καλύτερο τρόπο κατά τη γνώμη μου. Για την ακρίβεια, στην αρχή πιστεύαμε πως ίσως είναι λίγο too much, αλλά στην πορεία μπορώ να σου πω με βεβαιότητα πως είναι ακριβώς αυτό που έπρεπε.
Τα κομμάτια του Mass Produced Perfection αποτελούν διαφορετικά πρίσματα, ως προς το πώς οδηγούμαστε στην παραπάνω δυστοπία και στην εξάλειψη της διαφορετικότητας του ατόμου. Είτε μέσω εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών ασθενειών, είτε μέσω της θρησκείας, του πολέμου κλπ.
-Το άλλο σημαντικό είναι η παραγωγή. Πείτε δυο λόγια για το πως ζήσατε τις ηχογραφήσεις του album. Που έγιναν και ποιοι σας βοήθησαν σε αυτό το αποτέλεσμα;
Η διαδικασία των ηχογραφήσεων για το Mass Produced Perfection ήταν πολύ παραγωγική και καθοριστική θα έλεγα για τη χάραξη της μουσικής μας ταυτότητας. Ξέραμε από την πρώτη στιγμή ότι θέλουμε με το που μπαίνει η πρώτη νότα, ο ακροατής να καταλαβαίνει ποιοι είναι οι Typhus. Και πάνω σε αυτό, θέλαμε να είναι ιδιαίτερο, ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μεγάλη τυποποίηση του ήχου. Υπεύθυνος για το παραγωγικό κομμάτι του δίσκου είναι ο Μιχάλης Καρπαθίου, με τον οποίο στο Dstudio στην Αθήνα καταφέραμε πιστεύω να έχουμε ενδιαφέρον και ευφάνταστο ήχο.
-Ενδιαφέρεστε για τη sci-fi λογοτεχνία και κινηματογράφο; Θα πίστευα πως κάποιος από εσάς είναι αναγνώστης του Philip Dick.
Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι οι περισσότεροι μέσα στη μπάντα είμαστε οπαδοί του sci-fi κινηματογράφου!
-Μέσα από τα τραγούδια σας, καταλαβαίνει κανείς πως σας απασχολεί η σήψη και παρακμή της κοινωνίας, ο πόλεμος, ακόμη και τα άλυτα μυστήρια όπως εκείνο του Dyatlov Pass.
Ποια πιστεύετε πως είναι η θέση της μουσικής στην κοινωνία; Μπορεί να τη βοηθήσει να αλλάξει προς το καλύτερο; Τι έπαθαν πιστεύετε οι 9 Σοβιετικοί ορειβάτες;
Είναι αλήθεια πως αυτά που αναφέρεις αποτελούν το μεγαλύτερο κορμό της θεματολογίας μας και να προσθέσω πως όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται και μέσα από μια σκοπιά στο πώς συμβάλλουν στην γενικότερη παρακμή που εκφράζει και ο δίσκος, όπως ανέφερα και προηγουμένως. Με άλλα λόγια, λίγο πιο απλά θα μπορούσε να πει κανείς πως το Mass Produced Perfection, χωρίς να είναι concept δίσκος, είναι μια περιγραφή στο πώς έρχεται κάποιος σε αυτό τον κόσμο και μέσα από μια σειρά συνθηκών καταστροφικών για την ανθρώπινη ελευθερία και ύπαρξη καταλήγει να γίνεται άλλο ένα εργαλείο στη συντήρηση της συγκεκριμένης κατάστασης. Κάπως έτσι πιστεύω στέκεται και το Dyatlov Pass μέσα στον δίσκο, κατά το οποίο για όσους ξέρουν και το συγκεκριμένο γεγονός, φημολογείται ότι οι συγκεκριμένοι ορειβάτες πέσανε θύματα του στρατιωτικού και πυρηνικού ρωσικού καθεστώτος κατά τον Ψυχρό Πόλεμο.
Πάνω στα παραπάνω, θεωρώ πως η μουσική είναι μία από τις διεξόδους που είχε και θα έχει ο άνρθωπος για να σπάει την παραπάνω αλυσίδα και να έχει ένα παράθυρο να πει αυτά που σκέφτεται και να εισπράττει ερεθίσματα. Δυστυχώς ακόμα και η μουσική δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη στο πέρασμα του χρόνου και ενδεχομένως και να έχει παρέλθει και αυτή σε παρακμή. Χωρίς να θέλω να γενικοποιώ, πιστεύω πως ο κόσμος πρέπει να ξαναέρθει κοντά στη μουσική, να πηγαίνει σε συναυλίες ακόμα και μικρότερων μπαντών, να παίρνει ερεθίσματα. Δεν πιστεύω ότι μπορεί να συγκριθεί να πας σε μια συναυλία από το να τη δεις στο YouTube!
-Θα έχουμε σύντομα νέο υλικό από τους Typhus; Έχουν περάσει σχεδόν τρία έτη από το ντεμπούτο σας. Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια;
Αυτή τη στιγμή μπορώ να σου πω πως υπάρχει το υλικό, και ο κόσμος μπορεί να περιμένει με τη νέα σεζόν νεότερα, καθώς σκοπεύουμε να μπούμε στο στούντιο τέλη καλοκαιριού. Επίσης αυτό που θα ήθελα να μοιραστώ με τον κόσμο είναι ότι είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την κατεύθυνση που έχει πάρει το καινούργιο υλικό και έχουμε αρχίσει να βάζουμε και στη setlist μας μερικά καινούργια κομμάτια για να βλέπουμε και το feedback του κόσμου.
Η αλήθεια είναι ότι καθυστερήσαμε διότι το Mass Produced Perfection δυστυχώς κυκλοφόρησε στην καρδιά των δύο ετών της πανδημίας, πράγμα που μας απέτρεψε από το να το προωθήσουμε όπως σκοπεύαμε. Οπότε, όπως καταλαβαίνεις με το τέλος της πανδημίας, πιστεύαμε ότι δεν έχει κάνει ακόμα τον κύκλο του.
-Παίξατε δυο live στην Ολλανδία. Διαφέρει το κοινό εκεί με το δικό μας;
Ναι, είχαμε δύο εμφανίσεις σε Χάγη και στο τοπικό φεστιβάλ No Sleep Metalfest, κοντά στο Arnhem, τα οποία ήταν ό,τι έπρεπε να για μας εισάγουν στη φετινή καλοκαιρινή σεζόν. Κοίταξε, δεν πιστεύω ότι έχει ακραίες διαφορές, ωστόσο εν συντομία θα σου πω ότι στην Ολλανδία θα δεις αρκετά πιο δύσκολα moshpit από ότι στην Ελλάδα ή τα Βαλκάνια ή και την Ισπανία. Η άλλη διαφορά που υπάρχει είναι στο ότι θα στηρίξουν περισσότερο τις μπάντες, ειδικά μπάντες που έρχονται από εξωτερικό, πράγμα που προκύπτει και από τη διαφορά στο εισόδημα που υπάρχει σε αυτές τις χώρες συγκριτικά με εμάς ενδεχομένως.
-Σύντομα θα μοιραστείτε τη σκηνή με δυο τεράστια σουηδικά σχήματα, τους Ghost και Candlemass. Τι κερδίζει ένας μουσικός από μια τέτοια εμπειρία;
Το να παίζεις μαζί με τέτοια συγκροτήματα είναι σαφέστατα τεράστια εμπειρία αφενός για το μεγαλύτερο κοινό που καλείσαι να παίξεις, αφετέρου για να δεις και πώς λειτουργούν τέτοιοι καλλιτέχνες καθ’ όλη τη διάρκεια του show, αλλά και πριν και μετά. Ακόμη και μια κουβέντα για τον εξοπλισμό ή για το πώς σκέφτεται η κάθε μπάντα τη μουσική είναι πάρα πολύ εποικοδομητική. Είμαστε αρκετά τυχεροί πιστεύω μέχρι τώρα να έχουμε μοιραστεί τη σκηνή με μπάντες και καλλιτέχνες που αποτελούν έμπνευση για εμάς.
Σχετικά με το επερχόμενό μας live στο Athens rocks Festival, θα έλεγε κανείς ότι δεν γίνεται καλύτερο μιας και έχεις από τη μια μπάντα που βρίσκεται στο απόγειό της και κυριολεκτικά έχει εισάγει αμέτρητο κόσμο στο metal και από άλλα είδη, και από την άλλη έχεις ένα συγκρότημα πραγματικό θρύλο, που για εμένα εισήγαγε τον όρο doom στο metal και έχει επηρεάσει γενιές και γενιές.
Αποτελεί ωστόσο και μια πρόκληση για εμάς, γιατί έχουμε να δείξουμε ανάμεσα σε τόσο σπουδαίες μπάντες, αλλά και απαιτητικό κοινό, πως η χώρα μας έχει πράγματι παράδοση στον ακραίο ήχο και υπάρχουν πολλές ελληνικές μπάντες που αξίζει να ακούσει κανείς.
-Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σοβαρή άνθιση του thrash metal στη χώρα μας. Γιατί πιστεύετε συμβαίνει αυτό; Έχει να κάνει με την πολιτικό-οικονομική κατάσταση της χώρας;
Για όσους παρακολουθούν την σκηνή, η χώρα μας πράγματι έχει πολλές thrash metal μπάντες που δημιουργήθηκαν από το 2010 και συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να καταφέρνουν σπουδαία κατορθώματα. Σίγουρα πιστεύω πως έπαιξε σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι πρόκειται για μια γενιά που βρέθηκε στη δίνη μίας πρωτοφανούς και πολυετούς κρίσης που οδήγησε σε μια ανάγκη έκφρασης όλης αυτής της απέχθειας προς το γενικότερο σύστημα που επικρατεί. Από την άλλη, μεγάλο ρόλο έπαιξαν και μπάντες όπως οι SuicidalAngels, που έδειξαν το δρόμο από νωρίς και συνεχίζουν να τον δείχνουν με αυτά που πετυχαίνουν.
-Ποιο album ακούσατε τελευταία που θα έπρεπε όλοι να έχουν ακούσει; Χωρίς ποια albums δεν θα υπήρχε ζωή;
Μου δίνεις καλή ευκαιρία να μοιραστώ την αγάπη μου για τις περσινές κυκλοφορίες των Sumerlands και Riot City, τα Dream killer και Electric Elite αντίστοιχα. Πρόκειται για δίσκους που υπενθυμίζουν σε όλους το πώς πρέπει να ακούγεται το metal!
Μιλώντας γενικότερα, δεν θα μπορούσα να φανταστώ πώς θα ήταν όλο αυτό που ονομάζουμε metal χωρίς το Painkiller. Αντίστοιχα, πώς θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ακραίο και σκοτεινό ήχο αν δεν υπήρχαν τα Melissa και Don’t Break the Oath των Mercyful Fate, δεν συμφωνείς; Και πέρα από αυτά, θα έβαζα στην λίστα μου και το μυθικό Somewhere in Time, το οποίο πήρε το metal και το έκανε τέχνη, αν θες τη γνώμη μου.
-Ποιο τραγούδι θα θέλατε να ακούγεται την ώρα που κόσμος μας θα καταστρέφεται; Εγώ μάλλον θα διάλεγα κάποιο Nuclear Assault.
Σίγουρα μια επιλογή είναι οι Nuclear Assault, δεν θα διαφωνήσω καθόλου. Ωστόσο, σαν μπασίστας θα σου έλεγα και το Dawn Patrol από το Rust in Peace των Megadeth!
-Δεν θέλω να σας ταλαιπωρήσω οπότε για τελείωμα θα ήθελα να καλέσετε τους αναγνώστες μας στα επόμενα live σας χρησιμοποιώντας τους στίχους σας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε σαν Typhus και εμείς από μεριάς μας το Rockway και τους αναγνώστες του και να καλέσουμε όλο τον κόσμο που μας διαβάζει εδώ, στο AthensrocksFestival στις 25 Ιουνίου στο ΟΑΚΑ. Θα είναι πραγματική χαρά για εμάς να παίξουμε μετά από τόσο καιρό στην πόλη μας μαζί με τόσο σπουδαίες μπάντες, αλλά και να μοιραστούμε με τον κόσμο υλικό από την τελευταία μας κυκλοφορία, αλλά και νέα κομμάτια, για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους.
Οπότε, δεδομένων και των δύσκολων καιρών που περνάμε στη χώρα μας καλώ τον κόσμο με το παρακάτω απόσπασμα από το κομμάτι Asylum of Deviants που μπορεί κανείς να ακούσει στο Mass Produced Perfection.
“Condemned to face persecution, for our diverse beliefs
Revenge, claiming back what is ours
Escape the curse of decline
Clear enough now to see what’s wrong and what is supposed to be right.“
701