Είδος: Death metal, Brutal death metal
Δισκογραφική: Deathwish Inc.
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 1 Μαΐου 2020
Η διαχρονικότητα είναι ένα αρκετά χρήσιμο κριτήριο για την επιτυχία, εν γένει. Η αντοχή στη δοκιμασία του χρόνου δικαιώνει πρωτίστως το δημιουργό, αλλά και εμάς, τους ταπεινούς δέκτες που απολαμβάνουμε την αέναη πνοή έμπνευσης που προκύπτει από το έργο του. Η πηγή αυτής μπορεί να αποτελέσει ένα ικανό εφαλτήριο για να αναλογιστούμε την κληρονομιά του παρελθόντος και το πως κάτι το οποίο προέκυψε από τον παραγωγικό πόνο ενός ανθρώπου (ή και πολλών) του σήμερα, τοποθετείται τόσο καίρια, επικοινωνώντας με την πορεία του συνεχούς σε όλη την έκταση που μπορούμε να αντιληφθούμε. Με το ένα πόδι στον Εξπρεσιονισμό και το άλλο στο πατροπαράδοτο death metal, το “Shadow Of Life” αποτελεί ένα τέλειο δείγμα για να αναλύσουμε τα παραπάνω.
Η οικογένεια της Deathwish Inc. είναι ένας πνευματικός χώρος στον οποίο η καλλιτεχνική ανησυχία των μελών της δημιουργεί ένα σύμπλεγμα έκφρασης το οποίο επηρεάζει σημαντικά την πορεία του ακραίου ήχου. Αν αναλογιστεί κανείς ότι προέκυψε από τα μέλη ενός τόσο πρωτοποριακού συγκροτήματος όπως οι Converge, δεν θα εκπλαγεί ιδιαίτερα.
Τα μέλη των Umbra Vitae δεν αποτελούν εξαίρεση, αφού, πέρα από τις διάφορες συμπράξεις μεταξύ τους, έχουν ως σημείο τομής την πάγια αγάπη τους για την τραχύτητα και τις βάρβαρες ωδές του death metal. Η δημιουργία τους στέκεται ως μία κοινή επιθυμία των Jacob Bannon (φωνητικά), Sean Martin (κιθάρα/φωνητικά) και Mike McKenzie (κιθάρα/φωνητικά) να δώσουν πλήρη υπόσταση στις πιο «τραχείες» ιδέες που προέρχονταν από τις πρόβες των Wear Your Wounds (το πιο ατμοσφαιρικό project του frontman των Converge). Για να υλοποιήσουν αυτήν την επιθυμία, κάλεσαν τους Greg Weeks (με τον οποίο ο McKenzie συνεργάζεται στους The Red Chord) στο μπάσο και τον εξαιρετικό Jon Rice των Uncle Acid και Job For A Cowboy στα τύμπανα.
Ως συνήθως, στιχουργική επιμέλεια αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο Bannon, ο οποίος αν και έχει πάντοτε αυτοαναφορική προσέγγιση σε όσα γράφει και ερμηνεύει, χτυπάει στο ψαχνό, και το “Shadow Of Life” δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο τίτλος και το όνομα του συγκροτήματος προέρχονται από το ομώνυμο ποίημα του Georg Heym, του οποίου ο λυρισμός είναι σχετικός ακόμα και σήμερα, 108 χρόνια μετά τη σύνθεση του “Umbra Vitae”. Η κοινωνία που ουδετεροποιεί τους ανθρώπους και τους παγιδεύει σε έναν ατέρμονο κύκλο επιβίωσης αποτελεί μία εικόνα η οποία δεν απέχει πολύ από το σύγχρονο ατέρμονο κυνήγι της επιτυχίας, με κάθε κόστος.
Το σκοτεινό όραμα του Bannon γρήγορα συμμερίστηκαν και τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, στήνοντας γύρω από τους στίχους του ένα death metal-ίζον πανηγύρι, με την προσέγγιση στις ταχύτητες και τη φρασεολογία των riffs να έχουν έναν ευχάριστο νοσταλγικό άρωμα από τις αρχές της σκηνής στη Φλόριντα. Το δίδυμο Martin/McKenzie παίζει με τέτοιο συντονισμό που θα ζήλευαν και οι Björler/Larsson στο “Slaughter Of The Soul” (ελπίζω όσα κεφάλια μπουν σε τροχιά να καταφέρουν να επιστρέψουν στην επόμενη σειρά), εκτοξεύοντας leads πιο βαριά από μολύβι, ενώ το μπάσο του Weeks καλύπτει σαν τοξική γλοία τις αιχμές τους, γεμίζοντας πλήρως τις συχνότητες των εγχόρδων, φέρνοντας έτσι ένα απίστευτα συμπαγές αποτέλεσμα.
Ο Rice, ενώ είναι στη βάση όλων των συνθέσεων, με το φρενήρες παίξιμό του καταφέρνει να κλέψει την παράσταση, με τα κύμβαλά του να καβαλάνε τον ορυμαγδό των κιθαρών και μπάσου, στρώνοντας παράλληλα με τα πιο απολαυστικά τύμπανα που άκουσα φέτος το έδαφος για το λαρύγγι του Bannon να σαρώσει όσα άφησαν όρθια τα καλπάζοντα riffs. Η συμμετοχή στα φωνητικά των Martin/McKenzie δεν παραγνωρίζεται, όμως είναι περισσότερο συνοδευτική, ειδικά όσο ο καυστικός βόρβορος του Bannon λιώνει μέχρι και την τελευταία άμυνα του ακροατή. Η συνέργεια και των πέντε μελών δημιουργεί την ιδανική δυναμική ισορροπία (μετρήστε πόσοι θετικοί επιστήμονες αυτοκτόνησαν με αυτό που έγραψα), όπου ανάλογα τις ανάγκες του κομματιού, ηγείται και διαφορετικό μέλος, παρασύροντας τις υπόλοιπες συχνότητες κατά το δοκούν εκείνη τη στιγμή.
Η μίξη δια χειρός του ιδιοφυούς Kurt Ballou απογειώνει το αποτέλεσμα, δημιουργώντας την αίσθηση ότι και οι πέντε βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο και «μαγειρεύουν», κρατώντας όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ευδιάκριτη μια δουλειά του, αποτίνοντας όμως φόρο τιμής στον ήχο που καθιέρωσαν τα μεγαθήρια του χώρου. Κατά αυτήν την έννοια, η προσέγγιση των μουσικών η οποία ήταν πρωτίστως να δημιουργήσουν ένα άλμπουμ στο οποίο επιθυμούν να απολαύσουν μία έκφραση πηγαία, τέτοια που αντικατοπτρίζει ταυτόχρονα την πραγματικότητα που βιώνουν είναι επιτυχής, αφού το αποτέλεσμα είναι ένας ήχος τόσο γνώριμος όσο και πρωτοποριακός.
Σε όλη τη διάρκεια του “Shadow Of Life” οι ταχύτητες είναι ιλιγγιώδεις, καλλιεργώντας μια πιο brutal αισθητική (στην περίπτωση των “Polluted Paradise” και “Intimate Inferno” αρκετά grind), με μόνη ανάσα το “Mantra Of Madness”. Η εναρκτήρια τριάδα (το οργανικό “Decadence Dissolves” και τα άκρως επιθετικά “Etheral Emptiness” και “Atheist Aesthetic”) καθώς και η τριάδα της εξόδου (τα ανυποχώρητα “Return To Zero”, “Blood Blossom” και το ομώνυμο) θέτουν πολύ ξεκάθαρα την ατμόσφαιρα, η οποία έγκειται στην έλλειψη οίκτου στην ολιγωρία της ανθρωπότητας. Μια απόλυτα περιεκτική σύνοψη, η οποία παρατίθεται μέσω της ωμής φινέτσας του “Fear Is A Fossil”, προτείνει το αυτονόητο: όσο ο φόβος εκείνου που θεωρούμε ακατόρθωτο μας εμποδίζει να προοδεύσουμε, είναι βέβαιο πως θα χαθούμε.
Σε συνέχεια του έργου του με τους Converge, ο Jacob Bannon χρησιμοποιεί την ωχρή όψη της πραγματικότητας και τη βαρβαρότητα της κοινωνικής παράλυσης που έχει επέλθει στο όνομα μιας κάποιας καθολικής συνοχής, η οποία ως στόχο έχει να εξαλείψει κάθε τι που υφίσταται ως ξεχωριστό, άρα και επικίνδυνο, και τη μετατρέπει σε έμπνευση για άλλον έναν ζωντανό εφιάλτη, το soundtrack του οποίου οι Martin, McKenzie, Weeks και Rice συνθέτουν επάξια. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει υποψία φωτός, όπως υποδηλώνεται με το fade out του “Shadow Of Life”. Τα 26 λεπτά της διάρκειάς του είναι ο τελευταίος συναγερμός.
Bandcamp: https://umbravitae.bandcamp.com/
Facebook: https://www.facebook.com/umbravitaeofficial/
Official site: http://umbravitae.com
638