SODOM: “Bombenhagel”

EP

Είδος: Thrash metal
Δισκογραφική: Steamhammer/SPV Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 20 Αυγούστου 2021

Με τη μυρωδιά του καμένου «κολλημένη» ακόμη στα ρουθούνια μου και τη στάχτη να πέφτει σαν χιόνι απ’ τον ουρανό, κλήθηκα να γράψω για το νέο EP των πολυαγαπημένων μου Sodom, με τον γνωστό σε όλους τίτλο “Bombenhagel”. Η αλήθεια είναι πως το παρανάλωμα στο οποίο υπεβλήθησαν κυρίως η Ηλεία, η Β/Α Αττική και η Βόρεια Εύβοια (πονάω λίγο παραπάνω για τον τόπο μου), έκανε το «Χαλάζι από Βόμβες» να ακούγεται κάπως ειρωνικό, ευτυχώς όμως που υπήρχε η «μουσική αδρεναλίνη» και εξισορρόπησε τα πράγματα, και δε βυθίστηκα ακόμη πιο πολύ στη λύπη μου για τον κοκκινόμαυρο, «βαμμένο» ουρανό.

Μέσα στα σχεδόν 2 χρόνια πανδημικής «μαυρίλας», οι περισσότερες μπάντες βρήκαν διάφορους τρόπους να κρατήσουν επαφή με το χεβιμεταλλικό κοινό. Από αυτήν τη διαδικασία δε θα μπορούσαν να απέχουν οι Γερμανοί, οι οποίοι ούτως ή άλλως το έπρατταν αυτό και BC (Before Covid), όπως είχαμε ξαναπεί και στο προ 2ετίας EP τους “Out of the Frontline Trench”, αλλά και στο περσινό άλμπουμ “Genesis XIX”. Φέτος επανέρχονται με τρία καλοκαιρινά thrash «χαστουκάκια», με την προσδοκία ότι ίσως η τετράδα μας ετοιμάζει και κάτι ακόμα μέσα στο 2022.

Το πρώτο είναι το επανηχογραφημένο με τη νέα σύνθεση, αθάνατο “Bombenhagel”, από το “Persecution Mania” του 1987. Το πρωτόλειο riff του και η black (προ black) αισθητική του ακούγονται «ισοπεδωτικά», είτε με την παραγωγή του ’87, είτε με αυτή του ’21, είτε με μία είτε με δύο κιθάρες. Στο σήμερα, και για να δικαιολογηθεί η επανεκτέλεση, έχουμε ένα σόλο από τον Harris Johns, ο οποίος είχε κάνει guest και στην “Persecution Mania” έκδοση του κομματιού αφού ήταν και ο παραγωγός του άλμπουμ, καθώς και μια προσθήκη λίγων δευτερολέπτων των εθνικών ύμνων των ΗΠΑ και ΕΣΣΔ (aka Ρωσία), πέρα από αυτήν του κλασικού πλέον Γερμανικού. Σε γενικές γραμμές οι ίδιοι σεβάστηκαν το υλικό τους, χωρίς να του «αλλάξουν τα πετρέλαια» (πώς θα μπορούσαν άλλωστε;), κάνοντάς το να ακούγεται «φρέσκο» και συνάμα το ίδιο «κατεδαφιστικό» όπως τότε. Το δεύτερο κομμάτι με τον τίτλο “Coupe De Grace” είναι ένα τυπικό thrash κομμάτι γραμμένο από τον έτερο κιθαρίστα Yorck Segatz, που είναι ένα καλό τραγούδι στο να γεμίσει με το χρόνο του ένα EP, δικαιολογώντας την παρουσία του. Αντιθέτως το “Pestiferous Posse” θα μπορούσε άνετα να «σταθεί» σε ένα Sodom άλμπουμ ως ένα «χαμηλοκουρδισμένο» και με εναλλαγές ρυθμών κομμάτι, ικανό να «σπάσει» μερικά άλατα που έχουν συγκεντρωθεί στο σβέρκο σου. Στα συν του το σχεδόν «απόκοσμο» break, που μου έφερε στο μυαλό μια “Reincarnation” (από “Tapping the Vein”) ατμόσφαιρα.

Στο διά ταύτα, να κλείσω λέγοντας πως δε μιλάμε για κάτι που θα σε κάνει να μείνεις με το στόμα ανοιχτό, αλλά πάντα όταν κυκλοφορεί καινούργια μουσική σε παρακινεί να αλλάξεις διάθεση. Ειδικά όταν προέρχεται από μια από τις αγαπημένες σου μπάντες, τότε η παρακίνηση αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Ευχαριστούμε τους Sodom που δείχνουν «σημάδια ζωής» και παράγουν μουσική με κάθε τρόπο σε αυτές τις δύσκολες για όλους εποχές. Στην έρημο για να ξεδιψάσεις αρκούν ακόμη και λίγες γουλιές νερό. Ακόμα κι έτσι παραμένεις ζωντανός.

Official website: http://sodomized.info
Facebook: https://www.facebook.com/sodomized
Instagram: https://www.instagram.com/sodom_band_official

1310
About Νίκος Κορέτσης 83 Articles
Ο Νίκος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χαλκίδα το σωτήριο έτος 1980. Η πόλη των “τρελών νερών” επηρέασε κατά κάποιον τρόπο το χαρακτήρα του αλλά και τις μουσικές του προτιμήσεις, με τις οποίες ήρθε σε επαφή, στην “τρυφερή” ηλικία των 7 ετών, με τα τρία πρώτα άλμπουμ των Metallica. Από το 1990 όμως και μετά άρχισε να γίνεται πιο ενεργός ακροατής, έχοντας ακούσματα σταδιακά από όλο σχεδόν το φάσμα του σκληρού ήχου θεωρώντας εαυτόν “συλλέκτη ακουστικών εμπειριών”. Επειδή όμως η open minded αισθητική έχει και ένα όριο, ο Νίκος δεν ακούει τα πάντα (όπως ακούς να λένε πολλοί) αλλά heavy metal μόνο, με ιδιαίτερη προτίμηση στα ιδιώματα που βρίσκονται κάτω από την “ταμπέλα” του Thrash και Death “πολυχώρου”.