SELOFAN: “Partners In Hell”

ALBUM

Δισκογραφική: Fabrica Records
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20/10/20
Είδος: Minimal Synth, Darkwave, Coldwave, Synthwave, Post Punk

Κάποτε, από ότι έχω ακούσει από ιστορίες παλιότερων και δεν κρύβω χρόνια αλλά αντίθετα όπως οι περισσότεροι νεότεροι ακροατές των εναλλακτικών ειδών μουσικής θα ήθελαν να έχουν ζήσει τις δεκαετίες του 80 και του 90 όντας μέσα στα πράγματα, υπήρχε ο χοντροκομμένος διαχωρισμός των “καρεκλάδων” και των “ροκάδων”. Με αυτό το σκεπτικό άτομα κάποιας ηλικίας ή κολλημένα άτομα νεότερης ηλικίας δεν θα μπορέσουν να κατανοήσουν πως μπορεί να σταθεί μια μουσικό-κριτική για μια καθαρά ηλεκτρονική μπάντα σε μια κατά βάση ροκ ιστοσελίδα όπως είναι το Rockway. Πέρα από το ότι η ομάδα του Rockway και οι αναγνώστες της, θα μου επιτραπεί να μιλήσω εκ μέρους τους, διακατέχονται από μία ανοιχτότητα υπάρχει και η μουσική συγγένεια του post punk των The Cure και των Joy Division με το synth pop των New Order και των Depeche Mode για να φέρω εμπορικά παραδείγματα ακόμα και για αυτούς που δεν έχουν πιεί ούτε ένα ποτό στο παλιό Dada ή την Rebound.

Η ανάδειξη της σκοτεινής ηλεκτρονικής σκηνής της δεκαετίας του 80 (“Babes of the 80s” όπως λένε οι Lebanon Hanover) δεν είναι τυχαίο ότι ξαναήρθε στην επιφάνεια της υπόγειας σκηνής (!) αλλά αποτελεί ιστορική συνέχεια της ανατρεπτικής και αφαιρετικής μουσικής ιντελιγκέντσιας. Τα τελευταία χρόνια ξεπήδησαν αξιόλογα ονόματα και ανεξάρτητες δισκογραφικές όπως η Fabrica Records της οποίας ιδρυτικά μέλη αποτελούν η Ιωάννα Παυλίδου και ο Δημήτρης Παυλίδης που δημιούργησαν το 2012 τους Selofan στην Ελλαδική μητρόπολη. Με την συγκεκριμένη εταιρία όχι απλά κυκλοφόρησαν οι ίδιοι 5 άλμπουμ εκ τότε αλλά αποτελεί και την εστία παραγωγής και διανομής της μουσικής 2 από των πιο σύγχρονων αντιπροσώπων της συγκεκριμένης σκηνής, των “Lebanon Hanover” από την Λειψία της Γερμανίας και των “She Past Away” από την Bursa της Τουρκίας.

Οι Selofan επίσης έχουν περιοδεύσει με το γνωστό dark trio από την Ισλανδία τους “Kaelan Mikla” και έχουν φιλοξενήσει τους καταξιωμένους “Drab majesty” για να συμμετέχουν οι τελευταίοι σε βιντεοκλίπ των “She Past Away”. Το 2018 κυκλοφόρησαν το δουλεμένα σκοτεινό, ώριμα χορευτικό και εξελισσόμενο μουσικά “Βιτριόλι”. Μια ισορροπία λυρικότητας και έκστασης με την Ιωάννα να τραγουδάει με μια θεατρική αισθητική τόσο στα αγγλικά, αλλά και στα ελληνικά πλέον και τον Δημήτρη να πειραματίζεται στον σχεδιασμό του ήχου με το μπάσο και τα σύνθια του.

Θεωρώ ότι ο πιο παραστατικός και αντιπροσωπευτικός τρόπος να σας μεταφέρω λεκτικά την ακρόαση του 5ου άλμπουμ των συμπατριωτών μας είναι η ελεύθερη μετάφραση από τα αγγλικά του δελτίου τύπου που μου έστειλαν οι ίδιοι track by track. Tην Άνοιξη του 2020 κυκλοφόρησαν το 1ο βίντεο του άλμπουμ, το “There Must Be Somebody” που αποτελεί και το 3ο κομμάτι του “Partners In Hell”. Mία σύνθεση ασυμφωνίας που μιμείται το τραγούδι των πτηνών σε μια ξύλινη κουφάλα σε μια ορεινή πλαγιά και ενώ ξεδιπλώνεται μια μαγική τελετή. Τον δίσκο ανοίγει το “Grey Gardens” που είναι το πάντρεμα σκυθρωπών μελωδιών που συνθέτουν σκοτεινούς τόνους και ονειρεμένα τοπία που προκαλούν τους καλύτερους ήχους της Βρετανικής και Γερμανικής post punk σκηνής του 80. Ακολουθεί το “Almost Nothing”, ένα κουδούνι με σκοτεινή και πειρατική μελωδία το οποίο θα αποτελούσε το τέλειο soundtrack για ένα είδωλο που στροβιλίζεται σε ένα μουσικό κουτί.

Στο 4ο κομμάτι με Γερμανικούς στίχους τραγουδημένους με θλιβερή πεποίθηση , ανατριχιαστικά drum machine, με απαίσια και κινηματικά μουσικά κλειδιά αναστεναγμού σημαίνει το Τίποτα (“Nichts”). Στην ίδια γλώσσα συνεχίζει το 5ο τραγούδι του δίσκου “Zusammen” που είναι μια λέξη για το μαζί αλλά και για το χωριστά, μια σκοτεινή μπαλάντα του οποίου οι σκιερές κλίμακες έχουν ένα εφιαλτικό ντελίριο, προκαλώντας τα τοπία ενός τραγουδιστού νανουρίσματος σε ένα στοιχειωμένο κουκλόσπιτο. Ακολουθεί το “4am” το οποίο είναι ένας ακούραστος ρυθμός του οποίου η απαλή και μελωδική ρίψη των κρουστών στρίβει παράλληλα με το λεπτεπίλεπτο μπάσο και τον τόνο των χορδών και την επικάλυψη των απελπισμένων φωνητικών.

7ο ακούγεται το τραγούδι “Happy Consumers” σαν την περιστροφή ενός δακτύλου που σχεδιάζει πάνω στην άκρη ενός κρυστάλλινου ποτηριού με φωνητικά και ρυθμούς που πηγάζουν από ένα γειτονικό δωμάτιο με ακουστικά που αντηχούν συλλογικά προκαλώντας των ήχο σαν να παραμένουν όταν ο υπνοβάτης ξυπνάει από το όνειρο του. Συνεχίζουμε με τον ύμνο στο τρένο φάντασμα με εισιτήριο χωρίς επιστροφή για την παραφροσύνη ονόματι “Absolutely Abscent” και το “Metallic Isolation” με τους κινητήριους ρυθμούς να συγκεντρώνουν περισσότερο ατμό που ωθείται από μια αναχρωστική μελωδία. Επίλογος είναι το “Auf Dein Haut”με το 2ο official video της μπάντας το οποίο μεταφράζεται “Στο Δέρμα Σας” , ζοφερό και απτό με αισθησιακές υφές από synths με πρόθεση να πετάξουν σαν μάγισσες την διάρκεια ενός Σαββάτου.

Στο σύνολο του το “Partners In Hell” θα αποτελέσει σίγουρα έναν ατμοσφαιρικό συνοδοιπόρο των δυστοπικών καιρών που διανύουμε αλλά και των πρώτων φθινοπωρινών σταγόνων που θα μας συντροφεύσουν τις στιγμές του “εθελούσιου” εγκλεισμού. Μου άρεσε από την μία που πειραματίστηκαν στα Γερμανικά, με χάλασε λίγο που δεν συνέχισαν και στην μητρική μας γλώσσα όπως παλιότερα. Μουσικά καθαρά τώρα, όσο και να προσπαθώ να βερμπαλίσω ώστε να φτάσω σε επίπεδο τα ωραία λόγια με τα οποία οι ίδιοι οι Selofan κάνανε τμηματικά και αναλυτικά την αυτοπαρουσίαση της πρόσφατης κυκλοφορίας τους η ακρόαση και μόνο αυτού του επιτεύγματος αρκεί.

https://www.discogs.com/artist/2396624-Selofan
https://www.facebook.com/selofan.funpage
https://fabrikarecords.com/artist/selofan/
https://selofan.bandcamp.com/merch

926
About Χρήστος "Brodie" Κωνσταντινίδης 30 Articles
Κινείται από τις DARKικές κατακόμβες του POST PUNK, του MINIMAL SYNTH, αλλά και του BLACK METAL παλεύοντας να κάνει μια POSITIVE HARDCORE έφοδο στα θερινά ανάκτορα ευθυμώντας με PUNK ROCK και SKA PUNK. Επιθυμεί να σπάσει THRASH-ίζοντας την DΟΟΜ συνθήκη που επιβάλλεται στο WORKING CLASS OI! κάτεργο και να ελευθερωθεί μέσω μιας CRUST αισθητικής φτάνοντας σε μια EMO ενσυναίσθηση και ALTERNATIVE κάθαρση.