Ov Off Studio: Δείτε το πρόγραμμα Φεβρουαρίου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Event | Παραστάσεις στο Ον Off Studio.

Το Ον Off Studio (2020- ) είναι ένας χώρος δημιουργίας και έρευνας Μουσικής και άλλων
Τεχνών. Εκεί στεγάζεται η καλλιτεχνική ομάδα της συνθέτριας, performer, αυτοσχεδιάστριας
Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου (Ον Οff).

https://ovoffstudio.gr/event-directory/

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 21.00
Hornet octet

Οι hornet 8tet δημιουργούν ένα ηχοχρωματικό κράμα σε συνθήκες ελεύθερου αυτοσχεδιασμού που διαμορφώνεται από την αλληλεπίδραση των μουσικών, την ενέργεια και την ακουστική του χώρου που εμφανίζονται κάθε φορά.

Άρτεμις Βαβάτσικα: μπαγιάν
Μέμος Μουστάκας: πιάνο
Παναγιώτης Ράπτης: σαξόφωνα
Στέφανος Χυτήρης: τύμπανα
Δημήτρης Παντελιάς: Σαξόφωνο
Πάνος Γιωτης (scobotnik): κιθάρα
Ελίνα Καλαμποκίνη: Φλάουτο
Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου: Κοντραμπάσο

Links:
https://4d-studio.bandcamp.com/album/disappearance-is-everything https://www.ardaudiothek.de/episode/ard-jazz-spotlight/pascal-niggenkempers-tuvalu-beim-swr-newjazz-meeting-2024/ard/14061013/

Bio:
Η Άρτεμις Βαβάτσικα είναι μουσικός με βασικό της όργανο το ακορντεόν. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι κάτοχος Διπλώματος Ακορντεόν απ’ το ωδείο Athenaeum, καθώς και Πτυχίου με Ειδίκευση Ακορντεόν από το τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με καθηγητή τον Κωνσταντίνο Ραπτη. Επιπλέον ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Μεταπτυχιακού Διπλώματος Επιστήμες και Τέχνες της μουσικής της ίδια σχολής, ερευνώντας τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό στην τυπική μουσική εκπαίδευση.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια ακορντεόν (Claudio Jacomucci, Ander Telleria), αυτοσχεδιασμού (Simone Spinaci, Klemen Leben, Pascal Contet, Τάσος Στάμου), τεχνικής Αλεξάντερ (Claudio Jacomucci, Kathleen Delaney, Χρήστος Νούλης, Ελένη Βοσνιάδου), σύνθεσης (Giuliano Bracci, Silvia Borcelli) και performance (Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου).

Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αξιοσημείωτες συνεργασίες της: Εθνική Λυρική Σκηνή (Η Κερένια Κούκλα, Powder her Face 2019, Chodorkowski 2020, Στρέλλα 2023), Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (Επιτρέποντες 2022, Εκάβη 2023) Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας (Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της 2016-17), ιδιωτικές θεατρικές παραγωγές (Η Παναγία των Παρισίων 2019, Έκτο Πάτωμα 2023-24), φεστιβάλ (Nostos 2018, Irtijal 2022, Borderline 2022, Tectonics 2022, Jazz Hochburg 2024).

Το Νοέμβριο του 2024 συμμετείχε στο New Jazz Meeting της SWR (Δημόσιου Οργανισμού Ραδιοφωνίας της Δυτικής Γερμανίας). Έχει ερμηνεύσει εύρος ρεπερτορίου, συμπεριλαμβανομένου μπαρόκ, κλασικής, σύγχρονης κλασικής, ελληνικό και έθνικ τραγούδι, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού. Είναι μέλος της χορωδίας και φωνητικού συνόλου Conduit. Διδάσκει ακορντεόν από το 2013.

Ο Παναγιώτης Ράπτης παίζει άλτο, σοπράνο σαξόφωνο και φλάουτο. Με βάση την Αθήνα και εμφανίσεις στο Λονδίνο το Βερολίνο και την Ισπανία έχει ασχοληθεί με διαφορετικά μουσικά είδη όπως jazz , world, dance electronic, afrobeat, free impro.

Από το 2014 και μετά ασχολείται αποκλειστικά με την αυτοσχεδιαζόμενη μουσική ανακαλύπτοντας τον ήχο του σαξοφώνου σε διαφορετικούς χώρους και αλληλεπιδρώντας με διαφορετικά σύνολα και μουσικούς.

Έχει σπουδάσει στο τζαζ τμήμα του ωδείου Φίλιππος Νάκας, Bmus (Hons) Jazz Saxophone στο 2 / 3 Middlesex University στο Λονδίνο και μεταπτυχιακό από το Ε.Κ.Π.Α. “Τζαζ μουσική και αυτοσχεδιασμός με νέες τεχνολογίες”

Είναι καθηγητής σαξοφώνου στον ιδιωτικό τομέα και σε μουσικά σχολεία.

Link:
https://soundcloud.com/regress-2/random

Ο Στέφανος Χυτήρης είναι ντράμερ. Έχει δουλέψει σε ένα μεγάλο εύρος project από avant-garde jazz μέχρι σύγχρονη κλασική μουσική. Κρατώντας την ισορροπία μεταξύ παράδοσης και μοντερνισμού, τα project του λειτουργουν σαν μια ελεύθερη βάση για τους μουσικούς για να εξερευνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με προσωπική και συλλογική ασυνειδησία, με σκοπό να φτάσουν μια καθαρτική εμπειρία.

Έχει σπουδάσει στο Dartigton college of arts (Αγγλία) και έχει εκπαιδευτεί στο Long Island University (New York) υπό την επίβλεψη του Sam Newsome και τον περίφημο ντράμερ, Michael Carvin.
Ο Πάνος Γιώτης “Svobotnik” είναι κιθαρίστας, συνθέτης και sound designer/audio DSP engineer με βάση την Αθήνα. Με κύριο όχημα την ηλεκτρική κιθάρα, αντλεί έμπνευση από την jazz, τα blues, την αφρικανική και τη latin μουσική, καθώς και από τον ευρύ φάσμα του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες και σχήματα στην Ελλάδα, τη Γερμανία και την Ισπανία, συνθέτοντας και ερμηνεύοντας original μουσική (Hippomaniacs, Svobotnik Quartet, Ceramic Pig, Steamboats, Electrolytes, Cactus Quartet, Sun Electric Dopperman, Iyalu Afrobeat Orchestra).

Στα προσωπικά solo πρότζεκτ, εξερευνά ambient και noise ηχοτοπία μέσα από αυτοσχεδιασμούς με κιθάρα, FX, drones και loops, συχνά με λυρική, κινηματογραφική διάθεση. Έχει συνθέσει και παρουσιάσει έργα για παραστάσεις σύγχρονου χορού και θεάτρου.

Link:
https://svobotnik.bandcamp.com

Ο Δημήτρης Παντελιάς γεννήθηκε το 1973 στην Αθήνα. Το 1998 μετακομίζει στην Ολλανδία για να συνεχίσει τις μουσικές του σπουδές. Μελέτησε σαξόφωνο με τον Piet Noordijk, τον Toon Roos και τον Marc Scholten και αποφοίτησε το 2003.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια με τους Ernie Watts, Michael Brecker, Andy Sheppard, John Taylor , Melvin Davies , Don Braden.

Από το 1995, έχει συμμετάσχει σε πολλά μουσικά πρότζεκτ και μπάντες, όπου συνεργάστηκε με πληθώρα μουσικών και συνθετών από διάφορα μέρη του κόσμου.

Ο Μέμος Μουστάκας είναι πιανίστας και αυτοσχεδιαστής με έδρα την Αθήνα.Έχει κυκλοφορησει δώδεκα άλμπουμ μεταξύ των οποίων πέντε σόλο πιάνο.

Link: https://agamemnonmoustakas.bandcamp.com/

Η Ελίνα Καλαμποκίνη γεννήθηκε στα Τρίκαλα όπου και πήρε τα πρώτα της μαθήματα μουσικής. Σπούδασε σύνθεση στο ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου.

Παίζει πιάνο, φλάουτο, κιθάρα και τραγουδά. Αγαπά τη διδασκαλία, όπου εργάζεται χρόνια, βρίσκοντας τρόπους για ευχάριστη και δημιουργική μάθηση.

Από τον Ιανουάριο του 2025 δημιουργεί στην Αθήνα το “Ηχοτόπι”, το μέρος για μουσικά μαθήματα, συνθέσεις και συζητήσεις.

Η Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου (Νεφέλη Σταμ.) είναι συνθέτρια, περφόρμερ και ερευνήτρια με έδρα την Αθήνα, με έντονη παρουσία στη σύγχρονη και ηλεκτροακουστική μουσική σκηνή. Έχει συνθέσει πάνω από 50 έργα για θέατρο, χορό, κινηματογράφο και ανεξάρτητα έργα, ερευνώντας τη σχέση μεταξύ ήχου, κίνησης και δραματουργίας μέσω ενός προσωπικού συστήματος δημιουργίας & σημειογραφίας.

Παίζει κοντραμπάσο, ηλεκτρικό μπάσο, πιάνο, ηλεκτρονικά και πειραματίζεται με τα όρια της φωνής. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε χώρους όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Ινστιτούτο Γκροτόφσκι και το Odin Teatret, ενώ έχει ζήσει και εργαστεί στο Βερολίνο και στο Βρότσλαβ ως συνθέτρια, ερευνήτρια.

Έχει σπουδάσει μουσική, σύνθεση στο Royal Schools of Music, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο με ειδίκευση στις Παραστατικές Τέχνες και στον Κινηματογράφο, καθώς και είναι υποψήφια διδάκτωρ. Διδάσκει σεμιναριακούς κύκλους και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς διεθνείς καλλιτέχνες. Ιδρύτρια των καλλιτεχνικών μουσικών ομάδων Ov Off και Spooky Redrum, καθώς και του Ov Off Studio.
Link: https://nefelistam.gr/

κρατήσεις|πληροφορίες: https://fienta.com/2-sets-119610
https://ovoffstudio.gr/event/hornet-octet-

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025 21.00
Cycle of 4ths – Τέσσερα μουσικά σχήματα live Η

Η ομάδα Athens Arts Collective σας προσκαλεί στο Cycle of 4ths, ένα live εγχείρημα και ταυτόχρονα μία κίνηση συλλογικότητας, με τη συμμετοχή μουσικών της avant-garde πειραματικής σκηνής της Αθήνας: τους 42 Years Day 42 Years Night, το βασικό όχημα αυτοσχεδιαστικής μουσικής έκφρασης των Σωκράτη Τσεντόγλου, Δημήτρη Βεντουράκη (drums-πιάνο), Γιάννη Αράπη (κιθάρα), Θέμη Βασιλείου (κιθάρα) και Μαριανίνας Καλοκαιρινού (πιάνο).

Τέσσερις συναυλίες σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους των μουσικών και παραστατικών τεχνών της Αθήνας, με διαφορετικές συνθήκες και προδιαγραφές στην κάθε περίπτωση. Συγκεκριμένα το Cycle of 4ths πραγματοποιήθηκε στον χώρο Τζάμια Κρύσταλλα στις 8 Δεκεμβρίου και στο Dudu Loft στις 16 Ιανουαρίου και ακολουθούν δύο ακόμη “κύκλοι”: OvOff Studio στις 16 Φεβρουαρίου και Baumstrasse στις 16 Μαρτίου 2025. Τέσσερις συνθέσεις, αυτοσχεδιαστικές και μη, από τέσσερα πρότζεκτ σύγχρονων νέων καλλιτεχνών με ξεκάθαρο προσωπικό ύφος και ειλικρίνεια στην εκφραστική τους προσέγγιση, θα παρουσιαστούν σε διάστημα τεσσάρων μηνών.

Η ιδέα πίσω από το Cycle of 4ths είναι η διερεύνηση, η προσαρμογή και εν τέλει η μεταμόρφωση κάθε φορά ανάλογα τον χώρο, ταυτόχρονα όμως με την αποκρυστάλλωση και διατήρηση των βασικών στοιχείων του κάθε έργου. Όπως λένε οι ίδιοι οι εμπνευστές της δράσης, η ομάδα Athens Arts Collective:
Η λέξη “πειραματική” χρησιμοποιείται συχνά με τρόπο αποξένωσης και διαχωρισμού της μουσικής από το κοινό, κάτι το οποίο μας βρίσκει διάφωνα όλα τα άτομα που συμμετέχουμε στις προσεχείς συναυλίες. Κάθε είδος μουσικής είναι ανοιχτό για όλου/ες. Το έχουμε δει να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας, το έχουμε αισθανθεί γύρω μας και προσκαλούμε όποιο άτομο ενδιαφερθεί να έρθει και να βιώσει τα όμορφα χρώματα και συναισθήματα που εμπεριέχονται στο κάθε πρότζεκτ.

Πληροφορίες:
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου – OvOff Studio , Φειδιππίδου 22, Αθήνα -Αμπελόκηποι (3ος όροφος)
Κυριακή 16 Μαρτίου – Baumstrasse, Σερβιών 8, Βοτανικός (2ος όροφος)

Ώρα έναρξης: 21:00
Θα μπορείτε να προμηθευτείτε τα εισιτήρια κάθε συναυλίας, στην είσοδο του κάθε χώρου.

Σχεδιασμός και δημιουργία εικαστικών: Σοφία Ιωαννίδου
Βιογραφικά των μουσικών που συμμετέχουν στο Cycle of 4ths:
Ο Γιάννης Αράπης είναι μουσικός και εκπαιδευτικός από την Αθήνα με βασικό όργανο την κιθάρα. Έχει συνεργαστεί επί σκηνής με τους Mats Gustaffson (Underflow w/Sans Corps, Athens 27.09.2019), Μιχάλη Σιγανίδη, Ζωρζ Πιλαλί κ.α.

Στη δισκογραφία του έχει συμμετάσχει σε 30 άλμπουμ εώς τώρα, τα οποία έχουν εκδοθεί από labels στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως η Clean Feed, Shhpuma, Thanatosis και η Ramble records. Μερικοί από τους μουσικούς με τους οποίους έχει ηχογραφήσει είναι οι Noël Akchoté, Johan Berthling και Anna Högberg. Έχει παίξει σε διάφορες πόλεις της Σουηδίας (Ramdat live at Fylkingen, Stockholm, March 2020), στο Moers φεστιβάλ της Γερμανίας (Alex Zethson Ensemble – Some Of Them Were Never Unprepared 2022) καθώς και στο West Den Haag στην Ολλανδία (Vasilaraps).

Το 2023 έγραψε μουσική για την παράσταση Vanitas της ομάδας Nova Melancholia όπου παρουσιάστηκε στο Πλύφα. Επιλεγμένες δουλειές από τη δισκογραφία του: Βασιλάραψ: 4 καμινέτα για ντούο κιθάρα (Four Kaminetti for Guitar Duet) (Ramble records 2021), VÖ – The Sounds of VÖ (Thanatosis 2022), Γιάννης Αράπης – Ηλεκτρική κατάρα (Self release 2020).

Δυο δεκαετίες προσπαθώ να μάθω πως να εκφράζομαι μέσα από αυτό το πράγμα, όλα όσα έχω να πω, ό,τι έχω βιώσει, τα πάντα μέσα από την μουσική. Με ή χωρίς πετάλια και λοιπά εξαρτήματα, με τα χέρια μου, μία πένα, την κιθάρα και έναν ενισχυτή. Αποσύνθεση με θόρυβο, ήχος που βγαίνει όταν κλείνουν τα φώτα. Η κατάρα. Πριν κοιμηθώ, όταν δεν μπορώ να κοιμηθώ.

https://giannisarapis.bandcamp.com/
https://ramblerecords.bandcamp.com/album/maat-mons https://ramblerecords.bandcamp.com/album/4-four-kaminetti-for-guitar-duet
https://thecoal.bandcamp.com/album/a-t-l-a-s

Ο Θέμης Βασιλείου, γεννήθηκε το 1989 και μεγάλωσε στον Πειραιά.. Είναι διπλωματούχος κλασικής κιθάρας και απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών της Αθήνας. Ασχολείται με τη σύνθεση και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, έχοντας στο ενεργητικό του πολλές εμφανίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως soloist κιθάρας και ως αυτοσχεδιαστής με ποικίλα σχήματα/ καλλιτέχνες από διάφορους χώρους των τεχνών και των γραμμάτων (Βασιλάραψ, Σόλο Ελεκτρίκ, Sons of Zevedeus, Bog Art, Αχιλλέας ΙΙΙ, Γ.Μπινιάρης, Γ.Σκουρλετης, Κ.Χατζής, Lycabettus ensemble).

Στο ερμηνευτικό και συνθετικό κομμάτι, περιλαμβάνονται δισκογραφημένες κιθαριστικές συνθέσεις, το έργο για ορχήστρα “Αποδημητικοί” (κέρδισε βραβείο από την ΕΕΜ και ερμηνέυτηκε απο την ΑΣΟΝ, το 2017) soundtracks για ταινίες και animation, μουσική σε χορευτικές performances, το Avant-Prog album Sons of Zevedeus και μουσικά αφηγήματα πάνω στα λογοτεχνικά κείμενα του Αχιλλέα ΙΙΙ.

Ως συνθέτης και κιθαρίστας, ο Θέμης Βασιλείου εστιάζει το ενδιαφέρον του πάνω στη δημιουργία ιδιοσυγκρασιακής μουσικής γλώσσας, δανειζόμενος ποικίλες μορφές, τεχνοτροπίες και υφές με βασικό επίκεντρο την κιθάρα και τις δυνατότητές της. Ο δίσκος αυτός δημιουργήθηκε το διάστημα 2020-2021 εν μέσω πανδημίας. Εκφράζει τις εντυπώσεις ενός μικρού σπιτιού, μιάς γάτας, μιας γειτονιάς του Πειραιά και των φυσιογνωμιών της. Θα μπορούσε να είναι ένα ημερολόγιο στο οποίο γράφει μία ηλεκτρική κιθάρα σε έναν ενισχυτή, χωρίς εφέ, χωρίς πολλά πολλά.

Ηχογραφήθηκε το 2021 από το Πάνο Σκέντζο και κυκλοφόρησε επισήμως από την Ramble Records (Au) έναν χρόνο μετά. Στην πρώτη παρουσίασή του, μικρά κλιπς υπο τη μορφή κολάζ (επιμέλεια Μυρτώ Κοκκίνου) με στιγμιότυπα από τους δρόμους του Πειραιά και των γειτονιών του έντυσαν μέσα από μία μικρή τηλεόραση το μουσικό περιεχόμενο του δίσκου, δίνοντας έμφαση στην αντίθεση μεταξύ ζωής/κίνησης και στατικού/παθητικού στοιχείου όπως βιώθηκε στην περίοδο της πανδημίας.

https://ramblerecords.bandcamp.com/album/solo-electrique
https://www.youtube.com/@kothemava

Το «42 Years Day 42 Years Night» αποτελεί το βασικό όχημα αυτοσχεδιαστικής μουσικής έκφρασης των Σωκράτη Τσεντόγλου και Δημήτρη Βεντουράκη. Μέσω αυτού αποτυπώνεται η πολυποίκιλτη ιδιοσυγκρασία των δύο μουσικών σε μια απόπειρα δημιουργίας ενός ρευστού και ζωντανού περιβάλλοντος συνεχούς διερεύνησης μέσα στον ήχο, την εξιστόρηση και τη συνύπαρξη. Εξίσου σημαντικό κομμάτι του πρότζεκτ είναι η συνεργασία με άτομα του μουσικού ή/ και των υπολοίπων καλλιτεχνικών πεδίων με στόχο την από κοινού πράξη και εμπιστοσύνη στην συλλογική διαδικασία. Θέλουμε κάθε εμφάνιση του σχήματος να αποτελεί μια φρέσκια εμπειρία, σαν να πρόκειται για έναν άδειο καμβά που διαμορφώνεται από την αρχή ξανά και ξανά. Βασικές επιρροές τους η τζαζ, η κλασική μουσική, οι πειραματικές εκφάνσεις οποιουδήποτε μουσικού είδους, η ποίηση και ο κινηματογράφος.

Bandcamp: https://kokkinaris.bandcamp.com/album/forty-two-years-day-forty-two-years-night

Ο Σωκράτης Τσεντόγλου γεννήθηκε στα Γρεβενά το 1986 και τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στην Αθήνα.. Η μουσική του καριέρα ξεκίνησε το 2007, όταν άρχισε να ασχολείται με τα τύμπανα, το πιάνο και τα κλασικά θεωρητικά.

Το 2016 εγκαταστάθηκε στην Κοπεγχάγη όπου παρακολούθησε σεμινάρια σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού τζαζ. Δημιούργησε το συγκρότημα “Kepler is free” με το οποίο έχει ηχογραφήσει δύο άλμπουμ.

Μετά την αποχώρησή του από το συγκρότημα ηχογραφεί και εμφανίζεται με το τρίο “How deep – how high”, με το οποίο έχει ήδη ηχογραφήσει και κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ, καθώς και με το ντουέτο αυτοσχεδιαστικής μουσικής “Forty two years day forty two years night” με τον πιανίστα Δημήτρη Βεντουράκη.

https://howdeephowhigh.bandcamp.com/ https://keplerisfree.bandcamp.com/album/teegarden

Ο Δημήτρης Βεντουράκης (γ. 1993) είναι μουσικός και μουσικοπαιδαγωγός από την Αθήνα με εστίαση στις αφηγηματικές δυνατότητες του ήχου. Έχοντας κύριο όργανο το πιάνο, βρίσκει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον στον αυτοσχεδιασμό, στη σύνθεση, στο live performance και στην ηχογράφηση μουσικής, είτε ως πολυοργανίστας, είτε ως τραγουδιστής – δουλεύοντας με μουσικά σχήματα και ως σόλο καλλιτέχνης.

Το έργο του αφορά τις διασυνδέσεις μεταξύ γλώσσας και μουσικής, εξερευνώντας τα μεταξύ τους κοινά εκφραστικά χαρακτηριστικά.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως μέλος της αθηναϊκής μουσικής σκηνής, του θεάτρου και των τεχνών εν γένει και ως δάσκαλος μουσικής. Επιπλέον, είναι ιδρυτικό μέλος της Athens Arts Collective ΑΜΚΕ, η οποία εστιάζει σε ανάπτυξη περιβαλλόντων κατάλληλων για καλλιτεχνική δημιουργία, διδασκαλία και έρευνα. Έχει ολοκληρώσει σπουδές Μουσικολογίας (με ειδίκευση στην Εθνομουσικολογία και την Ανθρωπολογία της Μουσικής), μουσικών θεωρητικών, κλασικού πιάνου, μουσικών συνόλων αυτοσχεδιαστικής ή μη-αυτοσχεδιαστικής φύσης και τζαζ εκτέλεση, σύνθεση και θεωρία.

Το τελευταίο διάστημα ασχολείται με τη διαμόρφωση ενός νέου σόλο πρότζεκτ, στο οποίο αυτοσχεδιασμός και σύνθεση συνδυάζονται και διερευνώνται από κοινού και ισάξια ως αφηγηματικά μέσα. Αξιοποιώντας τη φωνή και το πιάνο, επιδιώκει να επιτρέψει σε μια πληθώρα χρωμάτων και επιρροών να διαμορφώσουν αυτά τα νέα κομμάτια μουσικής, αγγίζοντας ένα φάσμα από goth φολκ και avant-garde τζαζ ήχους, εώς ροκ, κλασικές και οριακά noise τάσεις.

https://dimitrisventourakis.bandcamp.com/

Η Μαριανίνα Καλοκαιρινού είναι μια πιανίστρια με έδρα την Αθήνα, της οποίας η καλλιτεχνική διαδρομή αφορμάται από τις σπουδές της στην Ιστορία, την Εθνομουσικολογία και το κλασικό πιάνο και διαχέεται σε εξερευνήσεις των εννοιών του υπερβατικού, της διαρκούς κίνησης και της επιστροφής σε εσωτερικούς πυρήνες.

Εργάζεται τα τελευταία χρόνια ως δασκάλα πιάνου και παράλληλα οι καλλιτεχνικές της αναζητήσεις αντλούν έμπνευση από την αγάπη της για τη μαγεία, τη λαογραφία και τα φυσικά ηχοτοπία και αφορούν την έκφραση των εσωτερικών της αναζητήσεων.

Το πρότζεκτ για τις συγκεκριμένες συναυλίες εκκινείται από το Witch Head Nebula Tapes. Στην περίπτωση αυτή η Witch Head Nebula γεννά ιδέες αντί για αστέρια και γίνεται Witch Head Nebula Nursery. Η βάση των αυτοσχεδιαστικών ανιχνεύσεων θα είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο ονείρων που περιέχουν τον ανοιχτό ορίζοντα της θάλασσας, τα ονειρικά δομημένα τοπία του Πειραιά και της Αθήνας και συγκεκριμένα μια σκηνή όπου δεξιά της παραλιακής απλώνεται ένα μεγάλο οικόπεδο με κοντέινερ και στο βάθος ο ορίζοντας, τόσο μεγαλειώδης, σαν φωτεινή επική αφήγηση.

Λόγω της πολυαισθητηριακότητας που χαρακτηρίζει τα όνειρα, αυτός ο θαλάσσιος ορίζοντας είναι ταυτόχρονα και ήχος, κάτι σαν τη νότα ρε, ένα διάστημα έβδομης ή ένατης, ο δώριος και η πεντατονική. Από τη στιγμή της αφύπνισης αρχίζει η προσπάθεια της επιστροφής στο ηχητικό νήμα αυτού του ονείρου το οποίο τελικά συνυφαίνεται με την αναζήτηση προσωπικών αρχέτυπων.

https://marianinakalokairinou.bandcamp.com

Athens Arts Collective
Η Αστική Μη-Κερδοσκοπική Εταιρία (ΑΜΚΕ) “Athens Arts Collective” ιδρύθηκε το 2021 στην Αθήνα ως φορέας καλλιτεχνικών δρώμενων. Το όραμά μας βασίζεται στην διασύνδεση μεταξύ καλλιτεχνικών πεδίων μέσω ανεμπόδιστης δημιουργικής πράξης και στην ανάπτυξη λειτουργικών περιβαλλόντων, εντός των οποίων τα άτομα που συμμετέχουν μπορούν να δρουν ανεμπόδιστα, με ασφάλεια και εμπιστοσύνη στην προσωπική τους διάθεση. Ονειρευόμαστε ένα δίκτυο καλλιτεχνών μέσα στο οποίο μπορούν να επικοινωνήσουν και να συνδιαλλαγούν ανοιχτά και ουσιαστικά μεταξύ τους, αναπτύσσοντας μια δυνατή και ζωντανή κοινότητα. Η μέχρι στιγμής δράση μας περιλαμβάνει το φεστιβάλ ‘Vanguard’ και τις παραστάσεις “Collecting the Collective”, στα οποία συμμετείχαν καλλιτέχνες – με βάση την Αθήνα κυρίως – από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία συνυπάρχοντας και συνδημιουργώντας σε κοινό χώρο, παρουσιάζοντας χωρίς φίλτρο και λογοκρισία την δουλειά τους.

κρατήσεις|πληροφορίες: https://ovoffstudio.gr/event/cycle-of-4ths
https://fienta.com/2-sets-118956

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025 21.00
Yorgas Helmet, Pedro Almiro, Nathan Gray Live στο Ov Off Studio

Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90, το Yorgas Helmet (GR) αποτελεί ένα side project του Γεώργιου Καραμανωλάκη, ο οποίος έχει υπάρξει ενεργός υπό το πραγματικό του όνομα καθώς και ως ΟΔΟΣ 55. Το σχήμα YH σχηματίστηκε το 1997 ως μια σόλο τελετουργική black metal noise μονάδα βασισμένη σε παραμορφωμένα κιθαριστικά riffs προερχόμενα από αναλογικά synthesiser και επεξεργασμένα φωνητικά – μια χίμαιρα ψηφιακής-αναλογικής διασταυρούμενης επικοινωνίας που χρησιμοποιεί έντονες ηλεκτροακουστικές / musique concrete τεχνικές. Τέθηκε σε ‘ύπνο’’ στις αρχές της δεκαετίας του 00 και αναβίωσε το 2015. Το έργο επικεντρώνεται σε μια αίσθηση μύθου, ανακατασκευής, ρετροφουτουρισμού και του αιώνιου χειμώνα που μας περιβάλλει.

O περκασιονίστας Pedro Almiro (PT / DE) φέρνει την αίσθηση της κίνησης, της ορμής και του μετεωρισμού στο sampler, επανα- και απο-διατάσσοντας όχι μόνο το κιτ του, αλλά και ενσωματώνοντας υψηλής ανάλυσης υπερηχητικές ηχογραφήσεις που έκανε σε ταξίδια στην Αμερική. Δουλεύοντας σόλο ως Raw Sun και στα γκρουπ Hibylo και A Minimal Pair, η εστίαση του Almiro σαν γεράκι τόσο στο ‘μηχανικό’ όσο και στο αρρυθμικό βουίζει, βουίζει και διαχέει συνεχώς ενέργεια και αποχρώσεις.

Ο Nathan Gray (AUST /DE) παρουσιάζει αυτοσχεδιασμούς προφορικού λόγου με
διάφορους μετασχηματιστές φωνής και φωνητικές τεχνολογίες. Πασπαλίζοντας τους σκοτεινά αλλοιωμένους ημερολογιακούς μονολόγους του προς τον εαυτό του, εμφανίζονται και φεύγουν τσαλακωμένα κομμάτια νοήματος, ενώ η αυστραλιανή χροιά του λόγου του με την χαρακτηριστική της βραδυγλωσσία λειτουργεί ως μια μορφή κατάβασης. Οι μεταγλωσσικές αφηγήσεις αποβάλλουν τις λέξεις τους και οι άγλωσσες εκφράσεις υποκαθιστούν τις ιστορίες. Ο Gray έχει εκθέσει και εμφανιστεί ευρέως τόσο σόλο όσο και με τις ομάδες του Snawklor και A Minimal Pair, ενώ η ραδιοφωνική του εκπομπή The Weirding Module στο Cashmere Radio στο Βερολίνο αποτελεί μια μακροχρόνια έρευνα για τον προφορικό λόγο και τη φωνή.

Links:
https://soundcloud.com/themeniscus/cities-on-the-sun
https://soundcloud.com/p_almiro/aeriform-studies
https://www.youtube.com/watch?v=C8uc9oANt44

κρατήσεις|πληροφορίες: https://fienta.com/2-sets-120190
https://tinyurl.com/3pz9rr52

15