Είδη: Post metal, Sludge Pop
Δισκογραφική: Lifeforce Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 22 Μαΐου 2020
Αν ζούσε ο Seth Putnam και διάβαζε την ανωτέρω περιγραφή του είδους της μουσικής του σεξτέτου από το Bay Area, θα έκανε κάποιο «ευφάνταστο» σχόλιο για τις προτιμήσεις μου και ίσως να μου αφιέρωνε και ένα single στο νέο άλμπουμ των Anal Cunt. Το βάπτισμα όμως της τέχνης των Mountaineer από τους ίδιους είναι πραγματικά ακριβές, και διαβάζοντας τις τέσσερις αυτές λέξεις μπορεί εύκολα να μαντέψει κανείς τι πρόκειται να ακούσει στο τρίτο πόνημα τους, “Bloodletting”, το οποίο είναι σίγουρα υπέρ τους.
Παρά εν γένει ατμοσφαιρική φύση των 8+1 συνθέσεων που το αποτελούν, η έναρξη του νέου πονήματος του συγκροτήματος από το Σαν Φρανσίσκο με το “Blood Of The Book” είναι σχεδόν αυτόματη και «τραβάει» τον ακροατή με μια ευγενή βιασύνη από το χέρι για να γνωρίσει τα επιμέρους στοιχεία που το αποτελούν.
Θεματικά ασχολείται με την ανανέωση, την αποδοχή και την πρόοδο, μέσα από την απαραίτητη ρήξη της παρωχημένης ρουτίνας, ένα αρκετά κλασικό θέμα για τον ήχο που πρεσβεύουν, το οποίο προωθείται ικανοποιητικά με τη μινιμαλιστική στιχουργία του Miguel Meza. Χωρίς έκπληξη, τα καθαρά, overdubbed φωνητικά του μπλέκονται με τις απαραίτητες κραυγές ανάμεσα στις στροφές του κάθε κομματιού, ενώ οι καταλήξεις έχουν την αμφίσημη ασάφεια-σήμα κατατεθέν της post metal αισθητικής. Κορυφαία στιγμή των ερμηνειών του Meza είναι αναμφίβολα το “Shot Through With Sunlight”, στο οποίο συναντάμε και το υπόλοιπο συγκρότημα στην ύψιστη φόρμα του.
Με τις τρεις κιθάρες να δίνουν φυσικό όγκο (σε σχέση με το να ήταν overdubs, αν και το “Sad But True” των Metallica δεν έκανε κάτι κακό), το μπάσο ενίοτε χάνεται στις πιο ηχηρές στιγμές του άλμπουμ, αν και η μίξη είναι εξαιρετικά καθαρή και ο Ben Hirschfield των Nu-Tone Studios έχει φροντίσει να εξασφαλίσει χώρο για το κάθε ένα από τα έξι μέλη των Mountaineer. Τούτο τεκμαίρεται από την ευκρίνεια του κάθε οργάνου και των φωνητικών , ειδικά στα πιο ατμοσφαιρικά και ήπια μέρη του άλμπουμ, όπου κάλλιστα θα μπορούσαν να χυθούν όλες οι συχνότητες σε έναν υποτυπώδη shoegaze βάλτο. Η δουλειά όμως που έχει γίνει είναι υποδειγματική, και παρά το γεγονός ότι οι τρεις κιθάρες συχνά μένουν ανεκμετάλλευτες, η προσθήκη των Isaac Rigler και Forrest Harvey των DAXMA σ’ αυτές δημιουργεί ένα αίσθημα συνοχής και ολοκλήρωσης, που έλειπε από τα προηγούμενα άλμπουμ του συγκροτήματος.
Στα “Shot Through With Sunlight”, “South to Infinity” και “Ghost Story”, όλα τα μέλη του συγκροτήματος αντηχούν ισχυρά και κατακλύζουν όλες τις συχνότητες, προκαλώντας μία απαράμιλλη μεταλλική ευφορία στα αισθητήρια του ήχου. Χωρίς να υπάρχουν εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες, το “Bloodletting” κυλάει ευχάριστα ως το διπλό ιντερλούδιο των “Apart” και “Ghost Story”, κάνοντας το μια πολύ καλή συνοδεία για ενδοσκόπηση σε κάθε ώρα και στιγμή της μέρας, αφού ακούγεται με την ίδια ευκολία στη λιακάδα ή και κάτω από το πέπλο της νύχτας (ίσως στα έγχορδα του τέλους του “South to Infinity” να ταιριάζει καλύτερα η έναστρη δροσιά). Στα περίπου πενηνταπέντε λεπτά της διάρκειας του, ο ακροατής μπορεί εύκολα να αφουγκραστεί έξι ανθρώπους να μοιράζονται το ίδιο όραμα κάτω από το πρίσμα της τέχνης τους, και αυτό σίγουρα είναι το πιο ευχάριστο μήνυμα του “Bloodletting”.
Με μπόλικο χώρο για αυτοβελτίωση και εξερεύνηση πειραματικότερων ηχοτοπίων, οι Mountaineer μας δίνουν ένα από τα πιο ευχάριστα και φωτεινά post metal άλμπουμ της χρονιάς (και της πενταετίας), χαρίζοντάς μας μερικές στιγμές ελπίδας μέσα στον καταιγισμό των πρόσφατων, δυσοίωνων εξελίξεων.
Facebook: https://www.facebook.com/mountaineerbayarea/
Bandcamp: https://mountaineerlfr.bandcamp.com
649