MELVINS: “Thunderball”

ALBUM

Είδος: Sludge/Doom/Noise Metal
Δισκογραφική: Ipecac Recordings
Ημ. Κυκλοφορίας: 18 Απριλίου 2025

Σε μία πρόσφατη συζήτηση καφενείου μεταξύ φίλων, όσον αφορά την σταθερή και διαχρονική καλλιτεχνική πορεία ορισμένων συγκροτημάτων, καταλήξαμε σαν κοινή παραδοχή με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους Melvins, ότι αν ακολουθείς το μονοπάτι της αγάπης, της φαντασίας και του πειραματισμού και του μηδενικού εφησυχασμού θα δεις αποτελέσματα.

Αυτό κάνουν αδιαλείπτως οι Melvins εδώ και σαράντα και χρόνια και αυτή τη φορά επιστρέφουν με το “Thunderball”, ένα άλμπουμ δήλωση που κυκλοφορεί υπό την επωνυμία Melvins 1983, τιμώντας τη σύνθεση της πρώτης τους περιόδου με τον Buzz Osborne, Dale Crover και τον αυθεντικός ντράμερ Mike Dillard.

Το “Thunderball”  είναι ο τρίτος δίσκος τους με αυτή τη σύνθεση και αποτελεί ίσως την πιο “καθαρή” αλλά και ταυτόχρονα πιο πειραματική στιγμή της μπάντας εδώ και χρόνια.

Με μόλις πέντε κομμάτια και διάρκεια περίπου 34 λεπτών, ο δίσκος είναι ένα πυκνό αλλά ουσιαστικό άκουσμα. Ανοίγει με το “King of Rome”, ένα τρίλεπτο sludge-punk ξέσπασμα, ευθύ και ακατέργαστο, που θυμίζει τις πρώιμες punk ρίζες της μπάντας. Το “Vomit of Clarity” ακολουθεί, ένα σύντομο ambient-ηχητικό διάλειμμα που λειτουργεί περισσότερο σαν ψυχεδελικό interlude, προετοιμάζοντας το έδαφος για τα τρία μεγάλα κομμάτια του δίσκου.

Εκεί που το “Thunderball” ξεχωρίζει πραγματικά είναι στην έντονη παρουσία ηλεκτρονικών και αφαιρετικών ηχητικών πειραματισμών, αποτέλεσμα της συνεργασίας των Melvins με τους Void Manes και Ni Maîtres  δύο σχήματα της noise/ambient σκηνής που προσθέτουν μια νέα διάσταση στον ήχο της μπάντας. Οι επιρροές τους δεν λειτουργούν σαν απλά “εφέ”, αλλά σαν ένα παράλληλο, υποσυνείδητο σύστημα ηχητικής αποδόμησης που διαπερνά ολόκληρο το άλμπουμ.

Στο “Short Hair With a Wig”, η σύνθεση ξεκινά σχεδόν ατμοσφαιρικά και σταδιακά μεταμορφώνεται σε μια παρανοϊκή τελετουργία, συνδυάζοντας Sabbath-ικό riffing με ψυχεδελικές καμπύλες ήχου και διακριτικά noise στρώματα. Το “Victory of the Pyramids”, ίσως το πιο τολμηρό κομμάτι του δίσκου, μοιάζει με ένα doom έπος που διαλύεται σε glitch, warping ήχους και αφηρημένες ψηφιακές παρεμβολές σαν να ανασυντάσσεται σε πραγματικό χρόνο.

Ακόμη και το “Venus Blood”, ενώ στηρίζεται σε βαριά doom riffs, περιβάλλεται από υπόγειες, σχεδόν ανεπαίσθητες ηλεκτρονικές συχνότητες, που προσδίδουν βάθος και ένα απειλητικό, κινηματογραφικό χαρακτήρα.

Ο ήχος του δίσκου είναι ηθελημένα πιο ευκρινής και «στεγνός» από προηγούμενες δουλειές τους κάτι που ίσως διχάσει ορισμένους παλιούς φαν.

Όπως και να έχει, το “Thunderball”  δεν είναι απλώς άλλο ένα Melvins άλμπουμ είναι μια υβριδική κατασκευή, όπου οι σταθερές του sludge συναντούν την ασάφεια, τον ψηφιακό θόρυβο και τη μη-γραμμική αφήγηση της σύγχρονης noise σκηνής.

Δεν πρόκειται για έναν δίσκο που προσπαθεί να γίνει “πιο μοντέρνος”, αλλά για ένα έργο που επανεφευρίσκει το DNA της μπάντας, διαλύοντάς το και ξαναχτίζοντάς το μέσα από ηχητική αβεβαιότητα και δημιουργικό χάος.

Facebook: https://www.facebook.com/share/1ERjhcfon2/?mibextid=wwXIfr
Bandcamp: https://melvinsofficial.bandcamp.com/album/thunderball

15
About Βασίλης Χατζηβασιλείου 438 Articles
Ο Βασίλης (a.k.a Eloy) προσπαθεί καθημερινά να συνθέσει το soundtrack της ζωής του βασιζόμενος στο αγαπημένο του τρίπτυχο "αγάπη, φαντασία και πειραματισμός". Προτιμά οι μουσικές του αναζητήσεις να είναι βαριές, θορυβώδεις και ταξιδιάρικες...