MASK OF PROSPERO

INTERVIEW

Αφήνουμε πίσω μας το 2022 σιγά σιγά, και ένας από τους πολλούς λόγους για τους οποίους θα το θυμόμαστε –σε ό,τι αφορά τα μουσικά δρώμενα πάντα– είναι η δυναμική παρουσία της εγχώριας progressive rock & metal σκηνής, ιδίως στο β’ μισό του έτους.

Εκεί εντάσσονται και οι φερέλπιδες Mask of Prospero, οι οποίοι, βέβαια, ισορροπούν στο μεταίχμιο της χρονιάς που φεύγει και αυτής που έρχεται, καθώς μας έχουν εξάψει το ενδιαφέρον ήδη από φέτος χάρη στα μπόλικα πρώτα δείγματα από το επερχόμενο “Hiraeth”, αλλά πλήρως στη διάθεσή μας το νέο τους, δεύτερο full-length album θα το έχουμε στις αρχές του 2023. Το promo υλικό έχει φτάσει στα χέρια μας, στο status της δισκοπαρουσίασης αναγράφεται “pending”, οι μνήμες είναι ακόμα νωπές από τον ενθουσιασμό της Δέσποινας Σταματάκη για την πρόσφατη εμφάνιση του συγκροτήματος στο ΑΝ club, όπως τον αποτύπωσε στο live report της. Τι έμενε, οπότε; Μα να κάνουμε μια κουβέντα με τους ίδιους τους Mask of Prospero, φυσικά. Έτσι κι έγινε. Ορίστε, λοιπόν, τι είπε η μπάντα στον prog ανταποκριτή μας Πέτρο Μπεϊμανάβη για όσα έγιναν, για όσα συμβαίνουν και για όσα έρχονται.

-Γεια σας, Mask of Prospero! Είμαι ο Πέτρος και σας καλωσορίζω εκ μέρους του rockway.gr. Ευχαριστούμε για τον χρόνο που μας διαθέτετε. Να αρχίσουμε με τις απαραίτητες συστάσεις; Τι πρέπει να ξέρει για εσάς κάποιο άτομο που σας γνωρίζει τώρα για πρώτη φορά;
Εμείς ευχαριστούμε για την πρόσκληση, Πέτρο! Ένα από τα πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για εμάς είναι ότι μουσικά και στιχουργικά βρισκόμαστε σε ένα πολύ απτό και ρεαλιστικό επίπεδο· η μουσική μας πηγάζει από το πηγαίο και ειλικρινές συναίσθημα, διατηρώντας έναν χαρακτήρα άκρως ανθρωποκεντρικό και, κατ’ επέκταση, κοινωνικό. Είμαστε μια μπάντα που σύντομα θα κυκλοφορήσει τον δεύτερό της δίσκο και έχουμε θέσει τις βάσεις για να συνεχίσουμε να προοδεύουμε και να κοιτάμε μπροστά, κάτι που άλλωστε θα πρέπει να είναι η βλέψη κάθε ανερχόμενου σχήματος.

-Υποθέτω ότι έχετε εμπνευστεί το όνομα του συγκροτήματος από τον E. A. Poe και ότι δεν είναι κάποιο «παιχνίδι» με το σαιξπηρικό “masque of Prospero”, σωστά; Στην επιλογή σας αυτή υπάρχει μια δεύτερη ανάγνωση/σημασία ή απλώς σας φάνηκε ταιριαστό και εύηχο για όνομα της μπάντας;
Πράγματι, το όνομα αυτό πάρθηκε από τον Poe. Επειδή σαν μπάντα ψάχνουμε το νόημα σε καθετί που κάνουμε, το παραμύθι, από το οποίο και είναι εμπνευσμένο το όνομά μας, μιλάει, κατά βάση, για τον θάνατο και για τον χρόνο. Επομένως, κινείται σε θεματικές που μας φαίνονται οικείες και ελκυστικές.

-Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από το πρώτο full-length album σας, το “Observatory”. Πόσο ικανοποιημένοι είσαστε σήμερα από το ντεμπούτο σας και από τις εντυπώσεις που απέσπασε από τον μουσικό Τύπο και όσες/-ους το άκουσαν;
Ήταν η αρχή της μπάντας, και, όταν το γράψαμε, ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι, ενώ και το κοινό αγκάλιασε γρήγορα την πρώτη μας δουλειά. Ακούγοντάς το, ακόμη και σήμερα, μας αφήνει πολύ καλές αναμνήσεις, αν και αναμφίβολα θεωρούμε πως πλέον κάποια πράγματα θα γίνονταν διαφορετικά. Αυτή, ωστόσο, είναι και η έννοια της εξέλιξης.

-Τι συνέβη για το συγκρότημα κατά την τετραετία που μεσολάβησε ανάμεσα στο “Observatory” και σήμερα;
Η τετραετία αυτή ήταν στο πρώτο μισό της πολύ δυνατή, καθώς μοιραστήκαμε τη σκηνή με μπάντες όπως οι Thy Art is Murder και οι Tesseract. Βέβαια, όπως καταλαβαίνετε, μεσολάβησε η καραντίνα, που έβαλε στην «κατάψυξη» ολόκληρη τη μουσική σκηνή – και αυτό ήταν αναπόφευκτο και για εμάς. Παρ’ όλα αυτά, πατήσαμε στα πόδια μας, και ο δεύτερος δίσκος γράφτηκε μέσα στην καραντίνα. Οπότε, από δημιουργικής άποψης, το δεύτερο μισό της τετραετίας ήταν πρόσφορο από πλευράς καλλιτεχνικής δημιουργίας.

-Η μετάβαση στη ViciSolum Records πώς προέκυψε; Και πώς είναι έως τώρα να ανήκετε στο roster αυτού του label;
Βρισκόμασταν σε αναζήτηση δισκογραφικής για τον δεύτερο δίσκο και, μετά από αρκετές θετικές απαντήσεις και πρώτες επαφές, μας κίνησε το ενδιαφέρον η Vicisolum Productions. Από πλευράς συνεργασίας, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, καθώς ο Thomas αγκάλιασε τη μπάντα και έγινε γρήγορα κομμάτι της.

-Στις αρχές του 2023 αναμένεται το δεύτερο δισκογραφικό σας βήμα, με τίτλο “Hiraeth”, ενώ ήδη έχετε διαθέσει προς ακρόαση τρία tracks από αυτό, αν δεν κάνω λάθος, τα “In Exile”, “Amal” και “Lament”. Είναι ενδεικτικά του σημερινού σας ήχου; Τι προσπαθήσατε να πετύχετε σε δημιουργικό επίπεδο με το “Hiraeth”;
Σωστά, με το “In Exile”, βέβαια, να παρουσιάζεται σε μία ελαφρώς παραλλαγμένη εκδοχή στον δίσκο. Αυτό που επιδιώκουμε, σε ένα γενικό πλαίσιο, είναι να βάλουμε τον ακροατή σε σκέψεις για την πραγματικότητα, τις εμπειρίες του, τον ίδιο του τον εαυτό. Προσπαθούμε, επιπλέον, να τον φέρουμε πιο κοντά σε εμάς, γεγονός που επιτυγχάνεται με τη μουσική, η οποία λειτουργεί ως ένας δίαυλος επικοινωνίας, ένα μέσο ανταλλαγής, θα λέγαμε, οπτικών για το πώς εκλαμβάνει ο καθένας την πραγματικότητα.

-Τι σημαίνει “Hiraeth” και πώς καταλήξατε να τιτλοφορήσετε έτσι το album; Από τους τίτλους των τραγουδιών και μόνο, μου δίνεται η εντύπωση πως υπάρχει κάποιο στιχουργικό concept. Είναι πράγματι έτσι; Και, αν ναι, τι πραγματεύονται οι στίχοι του “Hiraeth”;
Το “Hiraeth” είναι μια ουαλικής προέλευσης λέξη και σημαίνει «η νοσταλγία ενός “σπιτιού” που, στην πραγματικότητα, δεν υπήρξε ποτέ». Το “Hiraeth” πράγματι είναι ένα concept album που πραγματεύεται την ανθρώπινη φύση και έντονες εμπειρίες που μας έχουν χαράξει σημάδια μέχρι να τα καταπολεμήσουμε και να φτάσουμε στη προσωπική μας “horeeya” (σημαίνει “ελευθερία” στην αραβική).

-Υπάρχουν και δύο συνεργασίες σε δύο συνθέσεις του album: με τη Σοφία Σαρρή και τον Γιώργο Προκοπίου. Πώς προέκυψαν αυτά τα δύο guests; Και τι ακριβώς επιδιώξατε να προσδώσουν οι συμμετοχές τους στη μουσική σας;
Κατ’ αρχάς, στο “Amal” επιλέξαμε τη Σοφία Σαρρή, καθώς ήταν αυτό που ακριβώς θέλαμε να αποδώσουμε συναισθηματικά με το συγκεκριμένο κομμάτι, το οποίο πραγματεύεται την αγάπη μιας μητέρας για ένα παιδί. Θεωρούσαμε πως η Σοφία ήταν ο καταλληλότερος άνθρωπος να «δανείσει» τη φωνή της στο τραγούδι αυτό. Στο κομμάτι “Kyma”, από την άλλη, το πιάνο εκτελέστηκε από τον Γιώργο Μπουκαούρη και τον Αλέξανδρο Παφίλη, ενώ, επιπλέον, στις φωνές συμμετέχει όχι μόνο ο Γιώργος Προκοπίου (POEM/Mother Of Millions) αλλά και ο Γιάννης Βογιατζής (Need), μια σύνθεση-ένδειξη φόρου τιμής στον Μάκη Τσαμκόσογλου των Mother Of Millions.

-Μπορείτε να πείτε δυο λόγια για τη διαδικασία της σύνθεσης αλλά και για αυτήν της παραγωγής του “Hiraeth”;
Είναι ο δίσκος που έχουμε συνθέσει όλοι μαζί μέσα στην μπάντα. Είναι μία συλλογική δουλειά με την καθοδήγηση του Bob Κατσιώνη και του Έκτορα Τσολάκη. Όλα τα κομμάτια ξεκίνησαν σε στιχουργικό επίπεδο, έτσι ώστε να πάρουμε το ερέθισμα για να γράψουμε τη μουσική.

-Έχετε κάνει και ένα πολύ ωραίο video για το “Lament”. Ποια άτομα σας βοήθησαν και πώς ήταν η εμπειρία; Επίσης, τι θέλετε να πείτε σε σημειολογικό επίπεδο με τα μαύρα χέρια που βλέπουμε τόσο στο video όσο και στο artwork του “Hiraeth”;
Όλα τα κλιπ μας, σε ό,τι αφορά τα τραγούδια του δίσκου, είναι παραγωγή των NAPAN studios. Τα μαύρα χέρια συμβολίζουν την κατάθλιψη που μας τρώει μέσα από αυτούς τους καιρούς που ζούμε, μια εξωτερίκευση του αρνητισμού και του κυνισμού που εν γένει παρατηρείται στη σύγχρονη κοινωνία. Όσον αφορά το εξώφυλλο, είναι μία δημιουργία του NAPAN studios και του Νίκου Λέτσιου, του κιθαρίστα μας. Η θεματολογία του εξωφύλλου του album έχει παρθεί από μία μητέρα, ενώ τα μαύρα χέρια είναι το kintsugi – μια ιαπωνική τέχνη κατά την οποία αντικείμενα επισκευάζονται, κολλώντας τα θραύσματά τους με χρυσό.

-Συναυλιακά, πώς κινούνται μέχρι τώρα τα πράγματα για τους Mask of Prospero; Τι ετοιμάζετε για την προώθηση του νέου σας album;
Κατά βάση, αναζητούμε εμφανίσεις στο εξωτερικό και ίσως και κάποια μελλοντική περιοδεία. Επιπλέον, ετοιμάζουμε σύντομα το release show για την κυκλοφορία του “Hiraeth”. Επομένως να αναμένετε αρκετά νέα, και πολύ σύντομα!

-Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Εύχομαι να είναι «καλοτάξιδο» το “Hiraeth” και ανυπομονώ να το ακούσω. Κλείνοντας, ο λόγος σε εσάς για να συμπληρώσετε ό,τι θέλετε.
Η χαρά είναι όλη δική μας. Ελπίζουμε μέσα από τον δίσκο να κατορθώσουμε να μεταδώσουμε, έστω και σε μικρό βαθμό, ορισμένες από τις σκέψεις και τα προσωπικά μας συναισθήματα. Οι καιροί είναι τέτοιοι που κάθε μικρή προσπάθεια είναι καλοδεχούμενη, και μόνο με θετική διάθεση, αισιοδοξία και σαφή στοχοθεσία θα πάνε όλα κατ’ ευχήν. Καλή συνέχεια!

233
About Πέτρος Μπεϊμανάβης 130 Articles
Ευαίσθητος, αυτοκαταστροφικός, ονειροπόλος, κυκλοθυμικός Ιχθύς, με ωροσκόπο Παρθένο, Σελήνη στον Υδροχόο, αλλά δεν πιστεύω στα ζώδια, αισθάνομαι ότι έχω γεννηθεί κάτω από το άστρο του 2112, με τεχνητές ωδίνες που προκάλεσε ο εναρκτήριος μπάσος ήχος του “Tom Sawyer”. Στον δρόμο, γυρνάω το κεφάλι μου αν πιάσει το αφτί μου κάτι από τα παρακάτω: Πέτρο, Images and Words, Warrel Dane, Morbid Angel, Bergman, Kundera, Chick Corea, Sarah Kane, σοκολάτα, “Μιλάμε για πολύ meta- φάσæ” και “Κατ’ αρχήν…”.