
Αν υπάρχει μια μπάντα που μπορεί να συνοψίσει τον όρο “απρόβλεπτη δημιουργική μανία”, αυτή είναι αναμφίβολα οι King Gizzard & the Lizard Wizard.
Οι Αυστραλοί πολυσυλλεκτικοί μάγοι του ήχου έχουν καταφέρει μέσα σε λίγο περισσότερο από μία δεκαετία να μετατραπούν από ένα garage-psych side project σε ένα από τα πιο συναρπαστικά και παραγωγικά συγκροτήματα της εποχής μας.
Στο τριήμερο 4-5-6 του Ιούνη στον Λυκαβηττό, θα έχουμε την ευκαιρία μετά από αρκετά χρόνια να τους απολαύσουμε επί σκηνής, και για όσους γνωρίζουν τη φύση του group, αυτό σημαίνει ότι τίποτα δεν είναι προβλέψιμο πέρα από το ότι θα είναι εκρηκτικό live γεμάτο συγκινήσεις και εκπλήξεις.
Από την αρχή της πορείας τους δημιούργησαν ένα σύμπαν χωρίς όρια , και οι παλαβιάρηδες King Gizzard αψήφησαν κάθε έννοια μουσικής ταμπέλας. Με 25 (!) studio albums μέχρι σήμερα, το κάθε ένα μοιάζει να κατοικεί σε έναν δικό του ηχητικό μικρόκοσμο, με την σφραγίδα γνησιότητας της μπάντας, είτε μιλάμε για psychedelic rock, prog, metal, microtonal μουσική, garage punk, jazz-fusion, surf, electronic, ακόμα και boogie, krautrock και metal όλα υπάρχουν, συχνά και στο ίδιο album.
Άλμπουμ όπως το “Nonagon Infinity”, ένας δίσκος που λειτουργεί σε loop χωρίς τέλος, ή το “Flying Microtonal Banana”, που γράφτηκε με μικροτονικές κιθάρες βασισμένες σε ανατολίτικες κλίμακες, δείχνουν ότι για τους Gizzard, κάθε μουσική φόρμα είναι απλώς το μέσο για εξερεύνηση και όχι αυτοσκοπός.
Παρόλο που το υλικό τους συχνά μοιάζει με ηχητική έκρηξη, πίσω από το φαινομενικό χάος στην επιφάνεια υπάρχει τεράστια προσοχή στη λεπτομέρεια και σύνθετες δομές. Τα πολυρυθμικά τους μέτρα, οι αναφορές στην επιστημονική φαντασία και το οικοσύστημα των Gizzverse albums με επαναλαμβανόμενα concept και σύμπαντα καθιστούν την ακρόαση εμπειρία και όχι απλή διασκέδαση.
Με τόσο πλούσια δισκογραφία, το να φτιάξεις “το ιδανικό setlist” είναι σχεδόν αδύνατο. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά κομμάτια που, αν ακουστούν ζωντανά στον Λυκαβηττό, υπόσχονται απόλυτη ψυχεδελική απογείωση:
1. Rattlesnake
Ένα υπνωτικό, μανιασμένο mantra πάνω σε μικροτονική σκάλα, με τον ρυθμό να οδηγεί σε trance υπερβατικές καταστάσεις.
2. Cellophane
Garage ψυχεδέλεια στο απόγειο της. Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα κομμάτια τους και σίγουρο crowd pleaser.
18λεπτο έπος γεμάτο αλλαγές, groove και space-jazz περάσματα. Κλασικό δείγμα της πιο ώριμης, πρόσφατης φάσης τους. Σίγουρα όχι radio friendly σύνθεση αλλά συναυλιακή ονείρωξη.
Δυναμικό, απειλητικό και αβυσσαλέο — από τα highlights του “infinite” album.
5. Iron Lung
Πειραματικό, με jazz αναφορές, χτισμένο πάνω σε αυτοσχεδιασμό. Από τα πιο φρέσκα κομμάτια που δείχνουν την εξέλιξή τους.
6. Gila Monster
Ένα metal έπος με βαριές κιθάρες, ρυθμό που σέρνεται σαν τέρας και μια αίσθηση επικής απειλής. Το κομμάτι είναι σαν να ακούς τους Sabbath να τζαμάρουν σε ένα ηφαιστειακό τοπίο. Στον Λυκαβηττό, ο ήχος του «τέρατος» που πλησιάζει θα ταίριαζε ιδανικά με τον απόκοσμο φωτισμό και την υπνωτική ενέργεια του χώρου
Ένα από τα πιο εμβληματικά prog έπη τους. Αργό χτίσιμο, περίτεχνα riffs, φουτουριστική ατμόσφαιρα. Ιδανικό για το πρώτο φως του φεγγαριού να πέφτει πίσω από το σκηνικό καθώς το κομμάτι εξελίσσεται
8. Superbug
Ένα βαρύ, αργόσυρτο, stoner/doom metal κομμάτι που ξεχωρίζει στον δίσκο για τη χαμηλοκουρδισμένη καταστροφή που μεταδίδει. Το riff είναι σχεδόν μονολιθικό και επαναλαμβανόμενο, σαν mantra καταστροφής. Η ομοιότητα με τους Sleep είναι σαφής με τεράστια riffs, λιγοστά φωνητικά και υπνωτικούς ρυθμούς που σού δίνει την αίσθηση ότι κάθε δευτερόλεπτο βαραίνει πιο πολύ από το προηγούμενο
Οι King Gizzard είναι γνωστοί για τα “shape-shifting” live τους και κάθε συναυλία έχει διαφορετικό setlist, διαφορετική προσέγγιση, ακόμα και ήχο. Μπορεί να παίξουν psych set, metal set ή boogie set, ανάλογα με τη διάθεση της μπάντας και του κοινού. Ένα είναι σίγουρο ότι στον Λυκαβηττό, κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό, θα ζήσουμε κάτι που δεν επαναλαμβάνεται.
Ετοιμαστείτε για μια εμπειρία που ξεπερνά τη μουσική και μετατρέπεται σε καθαρή, με εκρηκτική τελετουργία.
Οι King Gizzard δεν έρχονται απλώς να παίξουν.
Έρχονται να αλλάξουν αυτό που πιστεύαμε ότι είναι δυνατόν πάνω στη σκηνή.
