IBARAKI: “Rashomon”

ALBUM

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 100

Είδος: Progressive Black Metal
Δισκογραφική: Nuclear Blast Records
Ημ. Κυκλοφορίας: 6 Μαΐου 2022

Να και μια κυκλοφορία που όντως περίμενα με σχετική ανυπομονησία. Θέλεις λίγο ότι και μόνο το Ibaraki σαν όνομα προξενεί από μόνο του το ενδιαφέρον και την περιέργεια, λίγο η ανάμειξη στο project δυο μουσικών που τους έχω σε πολύ ψηλά επίπεδα καλλιτεχνικής εμπιστοσύνης, λίγο το concept που βασίζεται στη χώρα του Ανατέλοντος Ηλίου, ίσως στην πιο θεότρελη (για τους αμύητους) χώρα του γαλαξία, ένας συνδυασμός που με εξίταρε αρκετά για να το αναμένω (γεγονός που όλο και σπανίζει στην καθημερινότητα της υπερπροσφοράς μουσικής παγκοσμίως πλέον).

Στο ψητό λοιπόν. Οι Ibaraki είναι το προσωπικό prohect του Matt Heafy, κιθαρίστα, τραγουδιστή και συνθέτη των σπουδαίων Trivium (δεν θα σταματήσω να το λέω ότι είναι η σύγχρονη εκδοχή του καθαρού heavy metal παρόλη την αναίτια υποβάθμιση που δέχτηκαν όλα αυτά τα χρόνια – συγκεκριμένα από τότε που μερικοί θεόκουφοι “κριτικοί” της Ελλαδάμπουε τους κατέταξαν στο core / nu / modern κίνημα και τους στιγμάτισαν για πάντα). Ο Ηeafy λοιπόν τραγουδάει και έχει αναλάβει τα κιθαριστικά μέρη και με την υποστήριξη / βοήθεια του Ihsahn, αυτού του μεγάλου επιστήμονα της μουσικής τέχνης δημιούργησε ένα πάρα πολύ καλό album blackίζοντος progressive metal που ξεχειλίζει από έμπνευση.

Εν αρχή, η κιθαριστική δουλειά. Με δεδομένο ότι μιλάμε για δυο μουσικά “τέρατα” από τεχνικής απόψεως, το “Rashomon” αποτελείται από ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ. Κάτι που τα τελευταία 20 – τουλάχιστον – χρόνια όλο και ξεχνιέται από τους συνθέτες στον αμιγώς progressive χώρο. Οι τύποι ξεπέρασαν τη σκόπελο αυτή και δημιούργησαν ένα σύνολο εξαιρετικών κομματιών που παρόλη την πολυσχιδή φύση τους έχουν υψηλό συντελεστή αξιομνημονευτικότητας, αν βέβαια τους δώσεις επαρκή χρόνο ακρόασης. Τεχνικότατες δομές που φυσικά σε πολλά σημεία θυμίζουν και Trivium και Emperor αλλά και τη solo πορεία τους Ihsahn, εκρηκτικά blast beat σημεία που σαρώνουν, αστραπιαίες εναλλαγές ταχυτήτων και με τους μουσικούς να ερμηνεύουν με θεατρικότροπο ενθουσιασμό τους στίχους (στα ιαπωνικά φυσικά).

Πέρα από τους λάτρεις της δυσκολίας και της στρυφνότητας στη μουσική, δεν νομίζω κάποιος metaller να μη βρει πολλά στοιχεία που θα τον συγκινήσουν στο υλικό του “Rashomon”. Κομμάτια σαν τα “Kagutsuchi”, “Komorebi”, “Akumu” και “Rōnin” με τη συμμετοχή των Nergal (Behemoth) και Gerard Way (My Chemical Romance) αντίστοιχα, το φοβερό “Ibaraki-Dōji” και το επιλογικό “Kaizoku” θα έπρεπε να ανήκουν ετυμολογικά στον όρο “total metal” γιατί αυτό προσφέρουν. Ολοκληρωτισμό στη μουσική, κάτι που μόνο elite μπάντες της κλάσεως των Anaal Nathrakh (τυχαίο black metal παράδειγμα) έχουν δώσει με τόση πειθώ στο παγκόσμιο συλλογικό συνεiδητόν. Η σφοδρότητα που κυριαρχεί υποστηρίζεται και από τον απολύτως τέλειο ήχο (οκ, αυτό πλέον είναι αναμενόμενο).

Συμπερασματικώς: μια πάρα πολύ καλή κυκλοφορία που θα ήταν κρίμα να περιχαρακωθεί σε όρια λόγω του style, της “ταμπέλας”. Μπορεί να γίνει κτήμα κάθε είδους metaller μιας και συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία του Emperorικού (εν γένει) intellectual black metal και του σύγχρονου, μοντέρνου μετάλλου που αντικατοπτρίζει πλήρως την χαοτική εποχή που ζούμε, με επαναφορά των φόρμουλων που το διέπουν εδώ και 50 χρόνια αλλά με την απάνθρωπη “ενδυμασία” του παρόντος του. Οι Heafy και Ihsahn δεν διαψεύδουν τις προσδοκίες. Οι Ibaraki είναι απολύτως δικαιολογημένο καλλιτεχνικά project που πραγματώνεται άριστα από τις ιδιοφυΐες που δημιουργούν το προϊόν του “Rashomon”. Άριστα για πρώτη κίνηση.

Facebook: https://www.facebook.com/ibarakiband
Official page: https://www.ibarakiband.com/

1039
About Ιορδάνης Κιουρτσίδης 1200 Articles
Ανακατεμένος με το heavy metal εδώ και 3,5 δεκαετίες, retro computer fan, δεν αντέχει τον Μόρισον και τον Κομπέιν, πίνει διπλό γλυκύβραστο και λατρεύει τις mini σοκοφρέτες υγείας.