Είδος: Industrial/Synth/Black Metal
Δισκογραφική: Metal Blade Records
Ημ. Κυκλοφορίας: 8 Μαρτίου 2024
Δύσκολο πράγμα η αντίληψη της έννοιας της αποδοχής, ειδικά από τη στιγμή που ο όρος χαρακτηρίζεται από πολυσημία. Εμείς θα αναφερθούμε σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ειδικά όταν πρέπει να αποδεχτείς πρόσωπα, καταστάσεις, καινούριες συνθήκες ή στοιχεία.
Άπαξ όμως και γίνει η αρχή τότε δημιουργείται μία αλυσιδωτή αντίδραση και ένας νέος κόσμος ξεδιπλώνεται μπροστά μας.
Ακόμα και στο μουσικό μας σύμπαν, περίπου τρεις δεκαετίες πίσω ήταν άβατο για αρκετούς, μεμπτό και δακτυλοδεικτούμενο το να αποδεχτείς ξενόφερτα και αλλότρια στοιχεία που αμαυρίζουν το Metal μας και τον πολιτισμό μας. Πόσο μάλλον όταν αυτό έχει να κάνει με ηλεκτρονικά στοιχεία και ήχους, που ήταν αιτία για λιθοβολισμό, λόγος να σε ρίξουν στην πυρά ή να γίνει κάποια διαδήλωση διαμαρτυρίας από στενόμυαλους οπαδούς, ζώντες σε ένα μουσικό σκοταδισμό πολλά χρόνια μετά τον μεσαίωνα.
Για καλή μας τύχη όμως εταιρείες όπως η Hydrahead Records, καλλιτέχνες όπως οι Godflesh, Killing Joke, Pain, Marilyn Manson, Zombi, Mortiis, Perturbator, Carpenter Brut, Skazi και ο Τεξανός Gost έχουν ηγηθεί του νέου μουσικού κινήματος καθώς ξεπροβάλουν ανάμεσα στην ηλεκτρονική αισθητική και τη Metal-λική ιδιοσυγκρασία, καθορίζοντας τις ηχητικές αντιδράσεις τους και συμπεριφορές του.
Στα πλαίσια της αποδοχής που προαναφέραμε, η πιο πρόσφατη και ιδιαίτερη προσθήκη στο ρόστερ της για την αμιγώς Metal εταιρεία της Metal Blade είναι αυτή του Gost του κατά κόσμο James Lollar. Ο Lollar φοράει για ακόμη μία φορά το κρανιοφόρο προσωπείο φέρνοντας ομοιότητα με τον G(h)ost Rider, και συμπληρώνει το σκοτεινό κενό ανάμεσα στο Black Metal και το σκιώδες τέλος της ηλεκτρονικής μουσικής.
Στο καινούριο του μετά-αποκαλυπτικό πόνημα με το προφητικό τίτλο “Prophecy”, μας συστήνεται εκ νέου με ένα πιο επιθετικό και “απαίσιο” synthwave, σε σχέση με τις πρότερες δουλειές του όπως τα “Valediction” και “Rites Of Love And Reverence “, δεδομένου ότι συνθέτει ένα άγουρο και σκληρό ψηφιακό εφιάλτη που μεταφέρει τον ακροατή μέσω θορυβώδους ατμόσφαιρας, πλαισιωμένου με προηχογραφημένα Blast beats, άναρχων κραυγών και απόκοσμων ήχων στην καρδιά της αβύσσου και στην τελική κρίση όποια και να είναι αυτή.
Για να πετύχει αυτό χρειάστηκε και την εικαστική συνεισφορά του Marald van Haasteren, για μία αληθινή οπτικοακουστική σκοτεινή γιορτή. Στο εξώφυλλο απεικονίζεται μία τεράστια πυρηνική έκρηξη, με έναν δαίμονα να πέφτει από τον ουρανό και νεκρούς ιππότες να απομακρύνονται, το οποίο αποτελεί μια άμεση αντανάκλαση της ερμηνείας του καλλιτέχνη για τον ήχο και την έννοια της μουσικής. Η έννοια της «Προφητείας» βασίζεται γύρω από την πτώση της δύσης και τον επακόλουθο βιβλικό Αρμαγεδώνα. Φυσικά, η απειλή του πυρηνικού πολέμου πάντα τρομοκρατούσε την ανθρωπότητα και θα έπαιζε σημαντικό ρόλο στον τερματισμό του πολιτισμού. Ίσως για αυτό, το άκουσμα αποπνέει μία τρομακτική αύρα, ικανή να σε αγχώσει και να σε καταπλακώσει με αβάσταχτο ηχητικό φορτίο.
Ο Gost συνθέτει ένα δυσοίωνο φουτουριστικό μουσικό υπόβαθρο 80s ταινίας τρόμου υπό το βλέμμα του Carpenter, του Cronenberg και πολλών άλλων μυστών του χώρου, με τον ακροατή να υποδύεται τον άτυχο πρωταγωνιστή. Αντικατοπτρίζεται η φρίκη και οι ζοφερές ανησυχίες ενός κόσμου μαστίζεται από θρησκευτικές και πολιτικές προκαταλήψεις με την πρόοδο να μην συντελείται ακόμα και γυρίζοντας στο μακρινό παρελθόν.
Σαν meeting point θα μπορούσε να λειτουργήσει το παλιό “Next”, “Underworld” , “Sin City” και τελευταία “Seven Sins” στο υπόγειο της Γαμβέτα, όπου παλαιότερα λάμβαναν χώρα τα καλύτερα parties με electro, EBM, industrial, dark και noise ήχους.
Το “Prophecy” θα γίνει σημείο αναφοράς για ετερόκλητα άτομα που ασπάζονται το Metal, τους αρέσει η μουσική τους να είναι μαύρη, αποξεστική και έχουν χορευτικές τάσεις με τις οποίες επιθυμούν να λικνιστούν σε ένα Rave party στην κόλαση.
Facebook: https://www.facebook.com/gost1980s
Bandcamp: https://gost1980s.bandcamp.com/album/prophecy