Είδος: Post Metal
Εταιρεία: Metal Blade Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19 Απριλίου 2024
Θυμάμαι πάρα πολύ έντονα τον θόρυβο που δημιούργησε το album “Etemen Aenka” το 2021. Όποιο webzine και να διάβαζες ή όποιο group για post metal επισκεπτόσουν, υπήρχε τουλάχιστον μία διθυραμβική αναφορά στον δίσκο, οπότε ήμουν πάρα πολύ περίεργος για το ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του σχήματος. Τελικά αυτό ήρθε στις 19 Απριλίου με το τίτλο “Voidkind” και αν θα έπρεπε να δώσω σε μία πρόταση τι πιστεύω για αυτό το δίσκο: με αυτό το δίσκο οι Dvne συνεχίζουν να χτίζουν τον μύθο τους και κοιτούν πλέον κατάματα τους The Ocean.
Οι Dvne αποτελούνται από τους Victor Vicart στη κιθάρα, τα πλήκτρα και τα φωνητικά, τον Allan Paterson στη κιθάρα και το μπάσο, τον Dudley Tait στα drums, τον Daniel Barter στα φωνητικά και τον Maxime Keller στα synths και τα φωνητικά. Η πολυμελής μπάντα έχει επιρροές από το post metal, το progressive metal, το doom, το progressive rock και όλα αυτά τα είδη συνδυάζονται σε ένα μοναδικό αποτέλεσμα με διακριτό χαρακτήρα. Οι Dvne έχουν πολύπλοκες μελωδίες αλλά όχι τόσο όσο το progressive metal η το math rock, έχουν growl φωνητικά αλλά και αρκετές πολυφωνίες με καθαρά φωνητικά, έχουν ατμοσφαιρικά σημεία αλλά δεν απλώνουν τόσο πολύ όπως στο post rock. Είναι ένας καθαρά δικός τους ήχος, o οποίος προσπαθεί να εξερευνήσει την δυστοπία των science-fiction ταινιών που τόσο αγαπούν. Για αυτό άλλωστε εμπνεύστηκαν το όνομα τους από το Dune του Frank Herbert, αλλά όπως έχει πει κι ένας φίλος: “Όποια μπάντα έχει “v” αντί για “u”…κάτι «κακό» συμβαίνει”
To “Voidkind” είναι ένα μεγαλοπρεπές βήμα για τους Dvne. H παραγωγή του δίσκου είναι λεπτομερέστατη και ενώ έχουν πολυφωνίες και αρκετά όργανα, όλα ακούγονται εκεί που πρέπει και πεντακάθαρα. Αναφέρθηκα στα φωνητικά και θέλω να σταθώ σε αυτό το σημείο. Στους προηγούμενους δίσκους, οι πολυφωνίες προσπαθούσαν να δώσουν την αίσθηση του πανικού, ενώ σε αυτό το δίσκο τα φωνητικά εξελίχτηκαν και το κάθε μέλος που τραγουδά έχει εξελίξει ο καθένας το στυλ του, είτε στο κομμάτι των growls είτε στο κομμάτι των καθαρών απαιτητικών φωνητικών.
Το “artwork” του δίσκου δείχνει μια θρησκευτική, μπορεί και θεϊκή φιγούρα όπου σύμφωνα με τον δημιουργό Mattiaw Noren, η φιγούρα αυτή προσπαθεί να σαγηνεύσει και να δελεάσει ανθρώπους να την ακολουθήσουν μέσα από τα όνειρά τους και να τους βοηθήσει μέσα από ένα ταξίδι στο χρόνο, να φτάσουν την θεϊκή τους ιδιότητα.
Οι μελωδίες του δίσκου και τα συναισθηματικά φωνητικά σου μένουν στο μυαλό και έπιασα τον εαυτό μου να βάζει το ίδιο κομμάτι ξανά και ξανά, για να καταλάβω πως κατάφεραν να αναπτύξουν το κομμάτι με τόσο εμπνευσμένο και συναισθηματικό τρόπο. Δεν υπήρξε κανένα σημείο του δίσκου που θεώρησα ότι κράτησε πολύ ή κάποιο που να ήθελα παραπάνω και η επιλογή της σειράς των κομματιών, δημιουργεί ένα συναισθηματικό story telling, που μετά από πολλές ακροάσεις κατάλαβα πως το τέλος του κάθε κομματιού προετοιμάζει την αρχή του επόμενου.
Το “Voidkind” δεν είναι ένα εύκολο post metal άκουσμα και ο ακροατής πρέπει να το σεβαστεί. Είμαι όμως σίγουρος ότι θα είναι σε πολλές λίστες στο τέλος του χρόνου και θεωρώ ότι θα καταφέρει και κάτι μεγαλύτερο. To “Voidkind” παγιώνει την θέση των Dvne δίπλα στα πολύ μεγάλα ονόματα του post metal όχι γιατί θα κάνει επιτυχία, αλλά γιατί δημιουργεί μια καινούργια σχολή για το πως πρέπει να προσεγγίζει το post metal μια καινούργια μπάντα.
Official Site: https://www.songsofarrakis.com/
Facebook: https://www.facebook.com/DvneUK
Instagram: https://www.instagram.com/dvne_uk