Είδος: Progressive, Dark, Post metal
Εταιρεία: Season Of Mist
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 9 Οκτωβρίου 2020
Το να περιμένεις μια πιθανότητα ασυνέπειας από το ευμετάβλητο μουσικό πλήρωμα του πολυταλαντούχου συνθέτη, κιθαρίστα και ιδρυτή, Justin Greaves, είναι σα να προσδοκάς το φως της νέας μέρας από τη δύση. Ίσως η πρότασή τους να μην είναι ακριβώς σμιλευμένη για να είναι δημοφιλής, όμως όσοι έχουν μάθει πως βολεύονται στις σκοτεινές, αλλόκοτες γωνίες του δικού τους σύμπαντος, θα έχουν για ακόμα μια φορά την πρόσβαση σε γνώριμες απολαύσεις.
Μια παράξενη παλιά αγγλική λέξη που αλληθωρίζει και προς τον Σκανδιναβικό βορρά, μια ερμηνεία ευρεία που ξεκινά από το “δυνατό πνεύμα” και καταλήγει στον “άτακτο δαίμονα”, στέκεται σαν επικεφαλίδα άλλης μιας κατάθεσης ενός ξεχωριστού ανθρώπου που παλεύει με τους δικούς του δαίμονες. Με την τραγουδίστρια Belinda Kordic, μόνιμη συνεργάτιδα δίπλα του τα τελευταία οχτώ χρόνια, την κημπορντίστρια και πολυμουσικό Helen Stanley, και τον πιο πρόσφατο της ομάδας, κιθαρίστα Andy Taylor, αποφασίστηκε πως η βοήθεια καλών φίλων μπορούσε να αντισταθμίσει τις μόνιμες ελλείψεις στο γκρουπ.
Η βασικότερη απουσία, μιας πρώτης αντρικής φωνής, λύθηκε με το μοίρασμα του ρόλου σε εκλεκτούς και πρόθυμους καλεσμένους, όπως ο Vincent Cavanagh των Anathema, ο Gaahl, o Jonathan Hulten των Tribulation, καθώς ο Ryan Patterson (Fotocrime), που είχε παίξει και μπάσο στο παρελθόν μαζί τους. Καθόλου αμελητέα δεν ήταν και η συνδρομή της Suzie Stapleton σε φωνητικά και κιθάρα.
Η γνώριμη παχιά και βαριά αίσθηση των εντυπώσεων που τους χαρακτηρίζει, με την παλίρροια και άμπωτη των ήχων, κυριαρχεί στο εναρκτήριο “House Of Fools” , που θα συνθλίψει με έρεβος αλλά θα χαϊδέψει με πρόθεση παρηγοριάς. Ο Cavanagh εναλλάσσεται με την Belinda στην φωνητική καθοδήγηση της ψυχής του ακροατή. Στο μάλλον μακάβρια ανθεμικό και εμβατηριακό “Lost”, η Belinda προσδίνει μοναδική μια αλλόκοτη, εξωτική αίσθηση στην έτσι κι αλλιώς ρωγμώδη, δηλητηριώδη και επώδυνη υφή του τραγουδιού.
Η μελαγχολική στωικότητα του “In The Night” αφέθηκε στην πολύ ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του Gaahl, που δεν μας έχει συνηθίσει σε αποκλίσεις από τις τυπικές του μορφές έκφρασης. Αφουγκράζοντας την ψυχή του τραγουδιού, κατέφυγε σε μια υποβλητική, σχεδόν ομιλούσα αφήγηση που δίνει τη σκυτάλη ιδανικά στο αιωρούμενο μυστήριο της Belinda, να απλώσει επικίνδυνη νυχτερινή ομίχλη.
Το εύθραυστα καλπάζον “Cry Of Love”, με μια καταπληκτικά θελκτική ερμηνεία από τον Ryan Patterson, κουρσεύει άπαρτα γοτθικά κάστρα που θα ζήλευαν σίγουρα οι Tiamat, και ίσως και οι The Mission, υμνώντας την απώλεια κάποιας κοντινής ύπαρξης που τελικά αποδεικνύεται γάτα… Μετά το αργόσυρτο “Everything I Say” που το νιώθεις έντονα να σε εγκλωβίζει, το (-) είναι ουσιαστικά μια σύντομη περιγραφή ενός καταθλιπτικού, ένα θέμα που συντροφεύει τον Greaves για χρόνια.
Με το μεγαλύτερο σε διάρκεια τραγούδι κλείνει ουσιαστικά και το άλμπουμ. Το “The Invisible Past”, με την ερμηνεία του Jonathan των Tribulation, ξεπερνά τα 11 λεπτά διαδρομής, με μια αφετηρία που αρέσκεσαι να αφουγκράζεσαι και ένα υψωμένο, σχεδόν βιβλικό φινάλε που θα συγκινούσε πολύ εύκολα εραστές του funeral doom metal.
Η διασκευή του “She’s in Parties” των Bauhaus που ακολουθεί, αν και εξαιρετική, είναι εμφανώς παράταιρη με όλα τα χρώματα που έχουν προηγηθεί, και δίνει την αίσθηση πως έχουν ανάψει τα φώτα μετά την προβολή και υπάρχει αυτή η περίεργη μεταβατική διαδικασία επαναφοράς στην πραγματικότητα.
Η μόνιμη απορία που με συνοδεύει κάθε φορά που επιβεβαιώνω την απίστευτη συνέπεια των CBP, είναι γιατί μένουν απέναντί τους ασυγκίνητοι τόσοι ακροατές από ιδιώματα που εμπεριέχονται με αληθινά ζηλευτό τρόπο στη μοναδική μουσική που κάνουν. Τέλος, αν η Season Of Mist παρουσιάζει τη νέα τους δουλειά, σαν την προσφιλή τους συνήθεια να κυκλοφορούν ένα EP ανάμεσα σε δυο άλμπουμ, μικρή σημασία έχει.
Η διάρκεια έχει από καιρό υποκλιθεί στην ποιότητα.
Website: https://crippledblackphoenix.net/
Facebook: https://www.facebook.com/CBP444/