Οι Accept είναι ένα από τα πιο εμβληματικά συγκροτήματα της γερμανικής heavy metal σκηνής, με ρίζες που πηγαίνουν πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Το συγκρότημα ιδρύθηκε στο Solingen της Γερμανίας το 1976 από τον κιθαρίστα Wolf Hoffmann και τον τραγουδιστή Udo Dirkschneider. Αρχικά, το συγκρότημα είχε διάφορα μέλη πριν καταλήξει στη σύνθεση που θα τους έφερνε τη διεθνή επιτυχία.
Πριν την επίσημη δημιουργία των Accept, υπήρχε το συγκρότημα Band X, το οποίο περιλάμβανε μερικά από τα μελλοντικά μέλη των Accept. Με τη μετονομασία τους σε Accept, η μπάντα κυκλοφόρησε το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους το 1979. Το άλμπουμ αυτό δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία, αλλά έβαλε τις βάσεις για τον μελλοντικό τους ήχο και καθόρισε την κατεύθυνση που θα ακολουθούσαν.
Ένα ενδιαφέρον γεγονός από τα πρώτα χρόνια του συγκροτήματος είναι ότι ο Udo Dirkschneider είχε αρχικά απορρίψει το να γίνει τραγουδιστής των Accept. Στην αρχή, ήταν πιο επικεντρωμένος στο να παίζει ντραμς και μόνο όταν το συγκρότημα δυσκολεύτηκε να βρει κατάλληλο τραγουδιστή, ανέλαβε τα φωνητικά. Αυτή η απόφαση αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς η ιδιαίτερη φωνή του έγινε σήμα κατατεθέν του συγκροτήματος.
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία των Accept ήρθε με το άλμπουμ “Breaker” το 1981. Η κριτική αποδοχή του άλμπουμ έδωσε την ώθηση που χρειαζόταν το συγκρότημα για να συνεχίσει. Ωστόσο, το άλμπουμ “Balls to the Wall” του 1983 ήταν αυτό που πραγματικά έφερε τους Accept στη διεθνή σκηνή. Το ομότιτλο τραγούδι έγινε ύμνος του heavy metal και είναι γνωστό για τις κοφτερές κιθάρες του Hoffmann και τα δυναμικά φωνητικά του Dirkschneider.
Η δημιουργία του τραγουδιού “Balls to the Wall” περιλαμβάνει μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Ο Wolf Hoffmann είχε αρχικά γράψει το βασικό ριφ ενώ έκανε πρόβες μόνος του στο σπίτι του. Η ιδέα του τραγουδιού προέκυψε από μια περίεργη έμπνευση: το ριφ δημιουργήθηκε τυχαία ενώ πειραματιζόταν με νέους ήχους. Όταν το παρουσίασε στα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, όλοι κατάλαβαν αμέσως ότι αυτό το κομμάτι είχε τη δυνατότητα να γίνει κάτι μεγάλο.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, οι Accept συνέχισαν να κυκλοφορούν επιτυχημένα άλμπουμ, όπως τα “Restless and Wild” (1982), “Metal Heart” (1985) και “Russian Roulette” (1986). Το τραγούδι “Fast as a Shark” από το άλμπουμ “Restless and Wild” θεωρείται ένας από τους πρώτους speed metal ύμνους. Η εισαγωγή του τραγουδιού περιλαμβάνει μια παλιά γερμανική παιδική μελωδία (“Ein Heller und ein Batzen”), κάτι που δημιούργησε μεγάλο ενδιαφέρον και ίσως και κάποιες αντιδράσεις όταν κυκλοφόρησε. Αυτό το μοναδικό άνοιγμα ξεχωρίζει ως μια πρωτότυπη κίνηση που σηματοδότησε την πρόθεσή τους να αναμειγνύουν διαφορετικά στοιχεία στη μουσική τους.
Παρά την επιτυχία τους, οι εσωτερικές εντάσεις και οι αλλαγές στη σύνθεση του συγκροτήματος δημιούργησαν προκλήσεις. Ο Udo Dirkschneider έφυγε από το συγκρότημα το 1987, για να επικεντρωθεί στο προσωπικό του project, το οποίο ονόμασε “U.D.O.”.Η αποχώρηση του Dirkschneider ήταν ένα σοκ για τους οπαδούς και δημιούργησε αμφιβολίες για το μέλλον των Accept. Παρ’ όλα αυτά, το συγκρότημα συνέχισε με νέο τραγουδιστή, τον David Reece, και κυκλοφόρησε το “Eat the Heat” το 1989. Παρά τις προσπάθειες, το άλμπουμ δεν είχε την επιτυχία που αναμενόταν και οι νέες εσωτερικές εντάσεις οδήγησαν σε μια προσωρινή διάλυση του συγκροτήματος το 1990.
Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του “Eat the Heat”, υπήρξε μια στιγμή όπου το συγκρότημα σχεδόν κατέληξε να ηχογραφήσει ένα πλήρες blues άλμπουμ. Ο David Reece είχε ισχυρή κλίση προς το blues, και για ένα σύντομο διάστημα, η μπάντα πειραματιζόταν με έναν πιο bluesy ήχο. Αυτή η κατεύθυνση εγκαταλείφθηκε γρήγορα, αλλά μερικές από αυτές τις ηχογραφήσεις υπάρχουν ακόμη στα προσωπικά αρχεία των μελών της μπάντας.Το άλμπουμ, αρχικά θεωρήθηκε αποτυχία, αλλά με το πέρασμα των χρόνων, έχει αποκτήσει μια cult φήμη. Οι οπαδοί αναγνώρισαν την ποιότητα της μουσικής και την καλή παραγωγή, παρά την απόκλιση από τον κλασικό ήχο των Accept. Αυτό το άλμπουμ συχνά περιγράφεται ως “η σκοτεινή περίοδος” του συγκροτήματος, αλλά κέρδισε μια θέση στην καρδιά πολλών.
Το 2009, οι Accept πραγματοποίησαν μια σημαντική αλλαγή όταν ο Αμερικανός τραγουδιστής Mark Tornillo εντάχθηκε στο συγκρότημα, αντικαθιστώντας τον Udo Dirkschneider. Ο Tornillo, πρώην μέλος του συγκροτήματος TT Quick από το Νιου Τζέρσεϊ, έφερε έναν νέο αλλά και οικείο φωνητικό στυλ που αναζωογόνησε τον ήχο των Accept. Όταν ο Tornillo εντάχθηκε στους Accept, δεν ήταν μόνο ο νέος τραγουδιστής αλλά και ένας δημιουργικός συνεργάτης. Ο Wolf Hoffmann, κύριος συνθέτης της μπάντας, και ο Peter Baltes, επίσης κεντρική φιγούρα στη σύνθεση, είδαν στον Tornillo έναν συνεργάτη που μπορούσε να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανανέωση του ήχου τους.Με τον Tornillo στο προσκήνιο, οι Accept κυκλοφόρησαν το άλμπουμ “Blood of the Nations” το 2010, το οποίο έλαβε εξαιρετικές κριτικές και σηματοδότησε μια θριαμβευτική επιστροφή για το συγκρότημα.
Όταν ο Tornillo προσλήφθηκε από τους Accept, υπήρξε μια έντονη συζήτηση μεταξύ των μελών για το αν έπρεπε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το όνομα Accept ή να δημιουργήσουν ένα νέο project με διαφορετικό όνομα. Ο Wolf Hoffmann και ο Peter Baltes (μπασίστας) ήταν υπέρ της διατήρησης του ονόματος, πιστεύοντας ότι η κληρονομιά του συγκροτήματος θα μπορούσε να συνεχίσει. Αυτό αποδείχθηκε σωστή απόφαση, καθώς οι Accept βρήκαν ξανά την επιτυχία με τον Tornillo.
Με τον Tornillo, οι Accept κυκλοφόρησαν μια σειρά από επιτυχημένα άλμπουμ που αναζωογόνησαν την καριέρα τους και σύστησαν τη μουσική τους σε μια νέα γενιά οπαδών. Εστιάζοντας στην εποχή αυτή ο γράφων θα προσπαθήσει να κατατάξει τα έξι άλμπουμ που μας έχουν προσφέρει με τον Mark στο μικρόφωνο θέλωντας βέβαια να αποφύγει και την “αιματηρή” σύγκρουση με την εποχή Udo. Ο σκοπός μου δεν είναι να θέσω κανένα αλάθητο ή να επιβάλλω την άποψή μου, αλλά μάλλον να μοιραστώ μαζί σας την προσωπική μου ιεραρχία, βασισμένη σε διάφορους παράγοντες όπως η μουσική μου αισθητική, η επίδραση που άσκησαν οι δίσκοι στην εποχή τους, και η συναισθηματική μου σύνδεση με αυτούς.
- “The Rise of Chaos” (2017)
Το “The Rise of Chaos” είναι ένα αξιόλογο άλμπουμ στη δισκογραφία των Accept, με άψογη εκτέλεση και επιβλητικά φωνητικά από τον Tornillo. Το άλμπουμ εξερευνά θέματα κοινωνικής αναταραχής και περιβαλλοντικής καταστροφής, προσφέροντας ένα δυνατό μήνυμα μέσα από heavy metal ύμνους. Αν και τα κομμάτια “The Rise of Chaos” και “Koolaid” ξεχωρίζουν, ορισμένοι οπαδοί και κριτικοί αισθάνθηκαν ότι το άλμπουμ δεν έφτασε τις κορυφές των προηγούμενων άλμπουμ όσον αφορά την καινοτομία και τα αξιομνημόνευτα τραγούδια.
- “Too Mean to Die” (2021)
Το “Too Mean to Die” αποτελεί την απάντηση των Accept στις προκλήσεις της πανδημίας COVID-19, δείχνοντας την αδιάκοπη ενέργεια και προσαρμοστικότητά τους. Το άλμπουμ είναι γεμάτο με αμείλικτη ενέργεια και δυνατά ριφ, με κομμάτια όπως το “Zombie Apocalypse” και το “The Undertaker” να προσφέρουν την κλασική ένταση των Accept. Η ερμηνεία του Tornillo παραμένει ισχυρή, και η εξερεύνηση σκοτεινότερων θεμάτων αντηχεί καλά. Ωστόσο, ενώ το άλμπουμ είναι δυνατό, του λείπει λίγο η συνεκτική δύναμη των κορυφαίων κυκλοφοριών της εποχής Tornillo.
- “Blind Rage” (2014)
Το “Blind Rage” θεωρείται συχνά ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της εποχής Tornillo, συνδυάζοντας ωμή ενέργεια με μελωδικές ευαισθησίες. Από το εισαγωγικό κομμάτι “Stampede” μέχρι το δυναμικό κλείσιμο με το “Final Journey”, το άλμπουμ είναι γεμάτο με αξιομνημόνευτα ριφ και τραχιά αλλά μελωδικά φωνητικά του Tornillo. Αποτυπώνει την ουσία των κλασικών Accept ενώ ωθεί τον ήχο τους σε νέες κατευθύνσεις. Η συνεπής ποιότητα του άλμπουμ και η υψηλή ενέργεια το καθιστούν ένα από τα πιο ξεχωριστά της σύγχρονης δισκογραφίας των Accept.
- “Stalingrad” (2012)
Το “Stalingrad” συνεχίζει τη δυναμική που καθιερώθηκε με το “Blood of the Nations”, εδραιώνοντας την αναγέννηση των Accept με τον Tornillo. Το άλμπουμ περιλαμβάνει επικά αφηγήματα, με το ομότιτλο κομμάτι να προσφέρει μια δραματική αναπαράσταση της Μάχης του Στάλινγκραντ. Τραγούδια όπως το “Shadow Soldiers” και το “Against the World” συνδυάζουν ιστορικά θέματα με την κλασική heavy metal δυναμική των Accept. Το “Stalingrad” είναι ένα ισχυρό άλμπουμ που ενισχύει τα δυνατά σημεία του προκατόχου του, αν και δεν φτάνει το ίδιο επίπεδο φρεσκάδας και επίδρασης.
- “Humanoid” (2024)
Το “Humanoid” είναι το πιο πρόσφατο άλμπουμ των Accept και ξεχωρίζει ως μία από τις κορυφαίες κυκλοφορίες της εποχής Tornillo. Παρά το γεγονός ότι δεν έλαβε την ίδια εμπορική επιτυχία με προηγούμενα άλμπουμ, η καινοτομία και η πολυπλοκότητα του “Humanoid” αναδεικνύουν την ικανότητα του συγκροτήματος να εξελίσσεται συνεχώς. Το άλμπουμ συνδυάζει τις κλασικές heavy metal ρίζες των Accept με σύγχρονα στοιχεία και νέες μουσικές ιδέες. Τα τραγούδια “The Reckoning” και “Man Up” προσφέρουν μια δυνατή ματιά στο μέλλον, ενώ η αδιάκοπη ενέργεια του Tornillo και οι τεχνικά άρτιες κιθάρες του Hoffmann κάνουν το άλμπουμ να ξεχωρίζει. Το “Humanoid” επιβεβαιώνει ότι οι Accept, ακόμη και μετά από δεκαετίες, παραμένουν στην αιχμή του heavy metal.
- “Blood of the Nations” (2010)
Το “Blood of the Nations” θεωρείται ευρέως ως το κορυφαίο άλμπουμ της εποχής του Mark Tornillo με τους Accept. Ως το άλμπουμ επιστροφής του συγκροτήματος, επαναπροσδιόρισε τον ήχο τους και σύστησε τη μουσική τους σε μια νέα γενιά οπαδών. Το άλμπουμ περιλαμβάνει μερικά από τα πιο εμβληματικά κομμάτια τους, όπως το “Teutonic Terror” και το “The Abyss”. Με τον συνδυασμό αμείλικτων ριφ, δυνατών φωνητικών και σφιχτού songwriting, το “Blood of the Nations” έθεσε ένα νέο πρότυπο για τους Accept και εδραίωσε τον Tornillo ως τον νέο δυναμικό frontman του συγκροτήματος.
Η ιστορία των Accept δεν είναι μόνο γεμάτη με μουσική επιτυχία αλλά και με προσωπικές προκλήσεις και αλλαγές στη σύνθεση του συγκροτήματος. Από την αρχική αποχώρηση του Udo Dirkschneider μέχρι τις πολλαπλές αλλαγές μελών, κάθε φάση της καριέρας τους ήταν γεμάτη προκλήσεις που έπρεπε να ξεπεράσουν.
Ένα από τα λιγότερο γνωστά γεγονότα αφορά τον μπασίστα Peter Baltes, ο οποίος ήταν ένας από τους πιο σταθερούς πυλώνες του συγκροτήματος μέχρι την αποχώρησή του το 2018. Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων για το άλμπουμ “Blood of the Nations”, ο Baltes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα υγείας που σχεδόν τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει το συγκρότημα. Με τη στήριξη των μελών της μπάντας, ο Baltes συνέχισε και ολοκλήρωσε τις ηχογραφήσεις, αποδεικνύοντας την αφοσίωσή του στην ομάδα.Όμως, η αποχώρηση του Peter Baltes κόντεψε να διαλύσει τη μπάντα. Η απώλειά του ήταν ένα μεγάλο πλήγμα, καθώς ήταν μέλος από την αρχή. Συχνά συνεισέφερε στα φωνητικά, ειδικά στις αρμονίες και τα backing vocals. Μάλιστα, στο άλμπουμ “Breaker” (1981), τραγούδησε το βασικό κομμάτι “Breaking Up Again”.Ο Wolf Hoffmann παραδέχτηκε ότι σκέφτηκε να διαλύσει το συγκρότημα, αλλά η υποστήριξη των οπαδών και η επιθυμία να συνεχίσει η κληρονομιά τους τον έπεισαν να συνεχίσει.
Οι Accept δεν είναι απλώς ένα συγκρότημα που κυκλοφόρησε επιτυχημένα άλμπουμ. Έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του ευρωπαϊκού heavy metal ήχου. Ο συνδυασμός των σκληρών, κοφτερών ριφ και των δυναμικών φωνητικών έχει επηρεάσει αναρίθμητες μπάντες και έχει διαμορφώσει το είδος όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Ένα από τα αξιοσημείωτα γεγονότα είναι ότι το τραγούδι “Balls to the Wall” έχει χρησιμοποιηθεί σε ταινίες (The Wrestler, 2008), τηλεοπτικές εκπομπές και διαφημίσεις, καταφέρνοντας να διατηρήσει την επιρροή του μέσα στα χρόνια. Αυτό είναι ενδεικτικό της διαχρονικότητας της μουσικής τους και της ευρείας αποδοχής που έχουν κερδίσει από το κοινό πέρα από τη σκληροπυρηνική heavy metal σκηνή.
Μετά από τέσσερις δεκαετίες στη μουσική βιομηχανία, οι Accept συνεχίζουν να είναι ενεργοί και δημιουργικοί. Με την κυκλοφορία του “Humanoid” το 2024, το συγκρότημα απέδειξε ότι μπορεί να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις σύγχρονες τάσεις, ενώ παράλληλα παραμένει πιστό στις ρίζες του. Το μέλλον φαίνεται λαμπρό για τους Accept, καθώς συνεχίζουν να περιοδεύουν και να δημιουργούν νέα μουσική που εμπνέει τους οπαδούς τους παγκοσμίως.
Η ιστορία των Accept είναι γεμάτη από επιτυχίες, προκλήσεις και συνεχείς εξελίξεις. Από την αρχική τους άνοδο στη διεθνή σκηνή τη δεκαετία του ’80 μέχρι την αναγέννησή τους με τον Mark Tornillo και τις σύγχρονες κυκλοφορίες τους, οι Accept έχουν αποδείξει την ανθεκτικότητά τους και τη διαρκή τους επιρροή στη μουσική σκηνή. Η πορεία τους είναι μια απόδειξη της δύναμης και της ενέργειας του heavy metal, και οι Accept παραμένουν μια ζωντανή δύναμη που συνεχίζει να εμπνέει και να εξελίσσεται.
Οι Accept θα μας επισκεφθούν την Κυριακή 21 Ιουλίου, στην Πλατεία Νερού. Το συγκρότημα που έθεσε τα θεμέλια για το speed και thrash metal θα ανέβει στην ίδια σκηνή με τους Judas Priest και τον Bruce Dickinson για μια αξέχαστη βραδιά.
Διάθεση εισιτηρίων:
Τηλεφωνικά στο 211770000
Online / releaseathens.gr + more.com.
Φυσικά σημεία: Viva Spots
Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr
Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΤΩΡΑ και επωφεληθείτε από τις μεταλλικές προσφορές του φεστιβάλ πατώντας στα μπλε γράμματα.
1076