Οι Γερμανοί Endstille (Τέλος της Σιωπής, στα γερμανικά) είναι ίσως ένα από τα πρώτα ίσως black metal συγκροτήματα με εμφανείς αριστερές πολιτικές τάσεις, που συναντώ.
Μάλλον είναι κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αγαπητέ αναγνώστη, κοιτώντας το εξώφυλλο του ολοκαίνουργιου δίσκου τους “Kapitulation 2013” (μτφ παράδοση 2013), που θυμίζει κομμουνιστικό poster του Β’ Παγκοσμίου. Παρόλα αυτά που το συνοδευτικό σημείωμα του δίσκου δηλώνει εμφανώς ότι απέχουν από οποιοδήποτε πολιτικό άκρο.
Ορμώμενοι από το Kiel του βορειότερου κρατιδίου της Γερμανίας και με τον τραγουδιστή των, επίσης Γερμανών, Nagelfar, οι Endstille κοπανάνε αλύπητα στα 250bpm και παράλληλα δείχνουν σεβασμό προς τις thrash καταβολές με τραγούδια όπως το δικό τους καυστικό “The Refined Nation” όπως και η διασκευή στο “Blasphemer” των συντοπιτών τους θεών του thrash, Sodom. Κατά τα άλλα κύριος γνώμονας των Endstille είναι το ατόφιο black metal με τις χαρακτηριστικά “ξυσμένες” κιθάρες και τα μανιασμένα τύμπανα, σε σημείο τενοντίτιδας (το εναρκτήριο “Aborted” και το περιγραφικό “Monotonous”). Βέβαια δεν λείπουν και οι πιο r’n’r/ Motorhead στιγμές όπως το “Nostalgia”.
Όπως προανέφερα, είναι πολλή ενδιαφέρουσα η θεματολογία των Endstille, γιατί από εκεί που περιμένεις να μιλάνε για vikings και δαίμονες, αυτοί ουσιαστικά θίγουν τα κακώς κείμενα της σύγχρονης γερμανικής πολιτικής ιστορίας. Και όπως είναι επόμενο και φυσικό αναφέρονται σε ευαίσθητα για τους Γερμανούς θέματα όπως ο ναζισμός (από τα εναρκτήρια κιόλας “Refined Nation”, “Reich an Jugend”, “Sick Heil”) και η αποτυχία του κομμουνισμού με το “Stalin Note”. Όλα αυτά σε συνδυασμό με σημεία τραγουδισμένα στα γερμανικά, γεγονός που λειτουργεί σαν κόκκινο πανί για καχύποπτους και θερμοκέφαλους, καθιστούν τους Endstille άκρως εμπρηστικούς τόσο εντός όσο και εκτός Γερμανίας.
Εν κατακλείδι μία καλή προσπάθεια που ενδείκνυται για τους fan του είδους.
585