Προσπαθώντας να αποστασιοποιηθώ από τις προσωπικές εμμονές που κοχλάζουν μέσα μου, θα ψάξω να βρω λέξεις που να ταιριάξουν στην φύση της υπέροχης νέας μουσικής δημιουργίας του (φίλου πια) RHYS MARSH.
Κάποτε ήταν τόσο νέος και φρέσκος στα αυτιά μου που σκεφτόμουν τι μέλλον θα έχει. Και τώρα με πόση χαρά μπορώ να μιλάω για το παρελθόν του. Υπέροχες δουλειές, συνεργασίες, αυτοσχεδιασμοί, παραγωγές σε φθινοπωρινό κλίμα, με την πρώτη μελαγχολία, το καφέ χρώμα της φύσης. Η πρώτη αυστηρά προσωπική δουλειά του ρομαντικού Rhys, με φέρνει να θέλω να απολαύσω το άλμπουμ αυτό (EP), καθήμενη στον καναπέ μου, με πολύ χαμηλό φωτισμό, σε ένταση ήχου όση αντέχω για να αγαπήσω από την αρχή όλους αυτούς που τραγουδά.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με απωθημένο; Όνειρο; Προσδοκία; Μα τι σημασία να έχει κιόλας. Το να τραγουδάς Nick Drake ή King Crimson, δεν είναι και ότι πιο εύκολο. Πρέπει να έχεις απέραντες γνώσεις, λατρεία για αυτές τις υπέροχες μορφές μα πάνω από όλα σεβασμό στην μουσική και τους δημιουργούς τους. Ο Rhys Marsh τα έχει λοιπόν όλα αυτά, κάνοντας τα τραγούδια αυτά σημάδια στον μουσικό χάρτη που λάμπουν ξανά.
Το “Suspended In A Weightless Wind” έρχεται σε μορφή EP Limited-edition CD & digital download / stream. Το ότι διαβάζω Covers, Volume I όχι απλά με κάνει να πετάω από χαρά αλλά με φτάνει στα όρια της ευτυχίας, δίνοντας μου έτσι απλά και άτυπα την υπόσχεση για κάτι μελλοντικό αλλά και σύντομο συνάμα.
Το “Things Behind The Sun” ανοίγει αυτό το καταπληκτικό άλμπουμ, φέρνοντας χρόνια πίσω τον χρόνο και τους εκπληκτικούς ερμηνευτές που έκαναν αυτό αλλά και τα υπόλοιπα κομμάτια, κοσμήματα σε δισκοθήκες. NICK DRAKE ο δημιουργός, αυτό το εσωστρεφές μελαγχολικό πλάσμα και η σύνθεση του 1972. Πόσο δύσκολο και ριψοκίνδυνο αυτό που κάνεις φίλε μου Rhys, αλλά πόσο σε θαυμάζω που το έκανες τόσο “δικό σου”. Την συνέχεια την φέρνει άλλο ένα αριστούργημα, το “Helplessly Hoping” του STEPHEN STILLS, το οποίο και “γεννήθηκε” τον Απρίλη του ’68 (σαν και μένα δηλαδή!). Μα πόση ομορφιά κουβαλάει μέσα του, πόση απλότητα και πόση μελωδία. Και εδώ με το “Winter Night” με βρίσκει η μεγάλη έκπληξη. Χρόνια πιστή ακόλουθος του SCOTT WALKER, μπορώ να πω πως αιφνιδιάστηκα από την μοναδικότητα που προσδίδει στο κομμάτι αυτό ο Marsh και το οποίο βρίσκεται στο “Scott 3” – 1969. Εδώ η φωνή του Rhys, δοκιμάζεται και περνά όλα τα τεστ!
Εντάξει, λίγο πριν το τέλος και το πασίγνωστο “Moonchild” από FRIPP, MCDONALD, LAKE (KING CRIMSON) ήρθε να με εκτινάξει. Μοναδική ερμηνεία, απίστευτη απόδοση, ενορχήστρωση απέριττη. Και δυστυχώς άλλο ένα κομμάτι έρχεται να δώσει τέλος σε αυτό το υπέροχο απόγευμα μου. Πίσω πάλι στο 1968 με το “Mellowing Grey” σύνθεση των John Whitney και Roger Chapman (FAMILY) από το άλμπουμ “Music in a Doll’s House”. Ένα EP, ένα cd, μια κυκλοφορία, όπως θες πες το. Εγώ θα το ονομάσω μοναδικό κομμάτι στην δισκοθήκη μου.
Ένας RHYS MARSH ιδιαίτερα μοναδικός, ερχόμενος από την μουντή Αγγλία, έχει κάνει σχεδόν δικά του τα χρώματα και την υγρή γη της Νορβηγίας φτιάχνοντας το πρώτο προσωπικό άλμπουμ με μουσικές που τον μεγάλωσαν και τον ωρίμασαν σε έναν αξιοπρεπή και πιστό υπηρέτης της τέχνης της μουσικής. Γνώστης της νότας, του ήχου, του συναισθήματος που αποκρυπτογραφεί το κάθε μουσικό όργανο βάζει την δική του πινελιά στο όρο “cover”.
Νομίζω πως άλλες συστάσεις δεν ωφελούν. Κάνε μια αναδρομή σε όλες του τις δισκογραφικές παραγωγές σαν Rhys Marsh and the Autumn Ghost, άκου μουσικές, δες συνεργασίες, και ταξίδεψε στον ήχο του. Ένα μεγάλο ευχαριστώ φτάνει;
552