TIMI HANSEN

Τέλος της δεκαετίας του ’70 ο νεαρός τότε Timi εισάγεται σταδιακά στον μαγικό κόσμο της μουσικής με τους ήχους των Status Quo, Black Sabbath, Uriah Heep, Deep Purple και Led Zeppelin. Μέσα στον πολύ κοντινό του κύκλο των φίλων ήταν τότε και ο Michael Denner, που συμμετείχε ήδη σε ένα γκρουπ. Κάποια στιγμή ο Γερμανός μπασίστας τους επέστρεψε οικογενειακώς στην πατρίδα του, και τότε ο Denner του πρότεινε να τον αντικαταστήσει.

Το πρώτο μουσικό όργανο για τον Timi ήταν μια ακουστική κιθάρα, αλλά σκέφτηκε, αφού μπορεί να παίζει κιθάρα γιατί να μην τα καταφέρει με το μπάσο. Έτσι, ξεκίνησε στο νέο του ρόλο και συνέχισε αυτοδίδακτος. Το πρώτο του σχήμα λοιπόν ήταν οι Danger Zone, όπου συμμετείχε με τον Denner, έναν ακόμα κιθαρίστα κι έναν ντράμερ. Ο Denner συμμετείχε παράλληλα και στους Brats, ένα γκρουπ με τον Hank Shermann.

Τον Απρίλιο του 1981 ηχογραφούν στα “The Rocktape Studios” ένα demo με κάποια τραγούδια των Timi και Denner από την Danger Zone περίοδο. Τότε ακριβώς ζητούν τη συνδρομή του Shermann και του King Diamond για τις ηχογραφήσεις. Οι δυο τους είχαν ήδη σχηματίσει τους Mercyful Fate, αλλά βρίσκονταν σε αναζήτηση μπασίστα, ντράμερ και άλλου κιθαρίστα. Τότε ακριβώς μετά το πρώτο αυτό demo, σχηματοποιήθηκαν οι Mercyful Fate που ένα χρόνο αργότερα ηχογράφησαν νέο demo.



Ήταν η εποχή που το γκρουπ έκανε πρόβες καθημερινά, γράφοντας νέο υλικό και ανεβαίνοντας για τις πρώτες εμφανίσεις στη σκηνή και όπως είχε πει χαρακτηριστικά ο Timi, ακόμα κι αν τον ξυπνούσε κάποιος μέσα στη νύχτα, θα μπορούσε να παίξει το “Satan’s Fall”, ενώ κοιμόταν. Οι Mercyful Fate ήταν μια χαρακτηριστική περίπτωση ανθρώπων που ζούσαν και ανέπνεαν για τη μουσική, παραμερίζοντας με συνέπεια συστατικά του rock μύθου όπως τα ναρκωτικά. Η σκληρή δουλειά και η φιλοδοξία να μεταφέρουν με ακρίβεια στη σκηνή τα τραγούδια τους συνοψίζονται στην περίφημη ηχογράφηση του “Satan’s Fall” στο Λονδίνο για το demo τους όταν μπήκαν στο στούντιο και ηχογράφησαν τα περίπου 12 πολύπλοκα  λεπτά του σα να έκοβαν τα νύχια τους, αφήνοντας τον παραγωγό με το στόμα ανοιχτό.

Mercyful Fate – Satan’s fall

Ο Timi ήταν ένα ιδιαίτερο και αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της ξεχωριστής μουσικής ομάδας που ηχογράφησε δυο ορόσημα για την ιστορία του heavy metal, το “Melissa” του 1983, και το “Don’t Break The Oath” του 1984.



Το σκληρό και ασύμφορο συμβόλαιο με τη RoadRunner και η φυγή του Shermann που σχημάτισε τους Fate ακολουθώντας μελωδικούς hard rock δρόμους, οδηγούν στο πρώτο φινάλε τους Mercyful Fate και στη δημιουργία μιας διάδοχης κατάστασης που φυσιολογικά βαπτίστηκε από το όνομα του πασίγνωστου frontman King Diamond. Ο Timi, με το ακριβές και χαρακτηριστικό παίξιμο με τα δάχτυλα, επανδρώνει την ομάδα στα δυο πρώτα ιστορικά άλμπουμ του King Diamond, “Fatal Portrait” του 1986, και “Abigail” του 1987.

Επιστρέφοντας από την περιοδεία για το “Abigail”, ο Timi έχει να αντιμετωπίσει ριζικές αλλαγές στην προσωπική του ζωή που τον προβληματίζουν, καθώς η κοπέλα του έχει φέρει στη ζωή τον γιο τους και το μέλλον του σαν μουσικός αρχίζει και δυσκολεύει. Πριν όμως καν επιχειρήσει να ζυγίσει τα δεδομένα, η κοπέλα του εγκαταλείπει αυτόν και το παιδί, σκοτώνοντας ταυτόχρονα και κάθε δίλημμα. Ο Timi, χωρίς δεύτερη σκέψη αφοσιώνεται με όλη του την ψυχή στο μεγάλωμα του γιου του, όσο κι αν η αγάπη για τη μουσική δεν σβήνει ποτέ.

Δυο μεγάλες περιστασιακές ικανοποιήσεις που μαλάκωσαν την πληγή της πρόωρης αποχώρησης, ήταν πρώτα το reunion των Mercyful Fate το 1992, όταν ξαναβρέθηκε να παίζει με τους συντρόφους του και βίωσε μια απίστευτη αποθέωση επί σκηνής, και τα 30α γενέθλια των Metallica, στο Fillmore το 2011, όταν οι Mercyful Fate κλήθηκαν να μοιραστούν μαζί τους τη σκηνή σε αυτή τη μεγάλη συγκυρία.

Metallica with Mercyful fate LIVE San Francisco, USA 2011-12-07

Την 1η Αυγούστου 2019, ο King Diamond ανακοίνωσε πως οι Mercyful Fate θα εμφανιστούν στο Copenhell αλλά και σε μια περιορισμένη περιοδεία, χωρίς όμως τον Timi αυτή τη φορά, που έδινε τη δύσκολη μάχη με τον καρκίνο.

Την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, ο γιος του ανακοίνωσε πως ο πατέρας του έφυγε ειρηνικά, μετά από  τη γενναία μάχη που έδωσε, κάνοντας πιο φτωχή τη μεγάλη συντροφιά των εμβληματικών μουσικών της δεκαετίας του ’80.

Γιώργος Γεωργίου
About Γιώργος Γεωργίου 423 Articles
Συνηθίζουν να λένε, «δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιος είσαι»… Αν μπορούσε λοιπόν να ιδρύσει το δικό του “Cabaret Voltaire”, στους τοίχους του θα είχε κορνίζες με φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα και πίνακες των David Bomberg και Edward Hopper. Πάνω στο πατάρι θα είχε τις δύσκολες περιπτώσεις, αυτούς που αν τελικά μάλωναν μεταξύ τους, θα έπρεπε να γίνει σε απομόνωση. Σε ειδικό “triryche design” τραπεζάκι ο Tate με τον De Garmo, και ακριβώς απέναντι σε ευρύχωρο καναπέ ο Fish με τον Steve Hogarth. Μοναχικό τραπέζι με κηροπήγιο και θέα από μικρό παράθυρο στην ομίχλη της πίσω αυλής ο Simon Jones. Φθαρμένο ημίψηλο σκαμπό και μίνι μπαρ δίπλα του για τον Nick Cave. Σκαλιστή πολυθρόνα για τον Ronnie James Dio, και κάθισμα VIP από το Villa Park για τον μουστάκια άρχοντα των ριφ. Φουτουριστικό κουπέ για τρεις σεβάσμιους κυρίους από τον Καναδά, μην τον ρωτήσεις ποιους. Κάτω σε περίοπτη θέση στο μπαρ, τον μορφονιό Joakim Larsson, για να τραβά τις ωραίες γυναίκες, και δίπλα του τον Jim Matheos να τον συμμαζεύει με την ψυχραιμία του όταν χρειάζεται. Σε ένα μικρό τραπέζι στην πιο σκοτεινή γωνιά, η περίεργη παρέα του David Sylvian, του Neil Hannon και του Paddy McAloon. Όταν κάθονται στο μπαρ και οι νεότεροι Einar Solberg, Daniel Tompkins και Daniel Estrin, η χημεία είναι πια ιδανική. Καθόλου άσχημα κι απόψε…