Το “Neon-Classical” είναι η δεύτερη κυκλοφορία του Έλληνα βιρτουόζου κιθαρίστα και συνθέτη Κώστα Βάρρα, η οποία κυκλοφορεί φέτος μετά από αρκετά χρόνια αναμονής. Η πρώτη κυκλοφορία του ήταν το “Overlord’s Perpetual” το 2004, από την Sonic Age Records.
Το 2009 ο Κώστας ταξίδεψε στην Αγγλία για να ηχογραφήσει με τον θρυλικό Chris Tsangarides, που ανέλαβε το recording και το mixing. Ωστόσο, αφού τελείωσαν τα 10 τραγούδια, αυτό το υλικό δεν κυκλοφόρησε ποτέ, καθώς δεν υπήρξαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Με την αρωγή του Bob Katsionis (Firewind), ο Κώστας μπήκε στο studio και ηχογράφησε 13 συνθέσεις το 2018, με το album να κυκλοφορεί από την Symmetric Records. Ο ΄Ελληνας κιθαρίστας συνέθεσε όλη τη μουσική και έγραψε όλους τους στίχους και η ηχογράφηση, παραγωγή και το mixing έγιναν από τον Bob Katsionis στο Sound Symmetry Studios στην Αθήνα, ενώ το mastering έκανε ο Νάσος Νομικός στη VU Productions.
Ο δίσκος θα μπορούσαμε να πούμε ότι χωρίζεται σε δύο μέρη, αν και οι συνθέσεις είναι ανάμεικτες. Σε καθαρά instrumental κομμάτια και σε τραγούδια που συμμετέχουν τραγουδιστές όπως: Henning Basse (Firewind, Mayan κ.α.), Chity Somapala (πρώην Firewind, πρώην Avalon), Kevin Goocher (Omen), Billy Vass (Terra Incognita), Vaine Bodner και Joseph Michael (Witherfall). Και εδώ ήρθε η ώρα για την κλασσική ερώτηση όσων δεν είμαστε “αρρωστάκια” με guitar heroes. Αξίζουν οι συνθέσεις ή το μόνο που σου μένει είναι η κιθαριστική επιδεξιότητα και κάποια χασμουρητά στο τέλος του instrumental; Ευτυχώς στο συγκεκριμένο δίσκο υπάρχουν αρκετά καλές συνθέσεις, όπου καταφέρνουν να τραβήξουν το ενδιαφέρον του ακροατή μέχρι τέλους και φυσικά αναδεικνύεται το ταλέντο του Βάρρα στις κιθάρες.
Επίσης, τα instrumental κομμάτια δεν είναι όλα στο ίδιο μοτίβο, έχοντας αλλαγές τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στο πως χτίζονται. Το “The Swedish King” είναι ένα tribute στο μεγάλο Σουηδό Malmsteen, το “Hollywood After Midnight” “ξεχειλίζει” από ενέργεια και έχει μία hard rock αισθητική, το μόλις ενάμιση λεπτού “Neon Classical”, όπως και το εξίσου μικρό και μελαγχολικό “Kayko” σε ταξιδεύουν με την ατμόσφαιρα τους.
Στο “Freedom” υπάρχει μία “μουσική συνομιλία” του Katsionis στα πλήκτρα με τον Βάρρα στις κιθάρες, το μπαλαντοειδές “Till We Meet Again” που κλείνει το δίσκο βγάζει αρκετό συναίσθημα και επίσης υπάρχει το εκπληκτικό “Paganini On The Subway”, που είναι σαν να ακούς κιθαριστική μουσική δωματίου. Από τα τραγούδια με τους guest, ξεχωρίζουν το “Revenge” με τον Kevin Goocher που μου έβγαλε ένα Savatage vibe, το “Rise” που είναι η πιο “σκοτεινή” σύνθεση του δίσκου, με τον Chity Somapala και το “Fallen Hero” με τη συμμετοχή του Billy Vass. Τα υπόλοιπα τρία τραγούδια (“Burning Bridges”, “Point Of No Return”, “Mighty Warrior”, χαρακτηρίζονται από την ποιότητα του “Neon-Classical”, αλλά είναι ένα κλικ κάτω από τις υπόλοιπες συνθέσεις. Τέλος, πρέπει να αναφέρω ότι ο Katsionis έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της παραγωγής, με τον ήχο να είναι αψεγάδιαστος.
Συνολικά, το “Neon-Classical” βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, με τον Κώστα Βάρρα να γράφει συνθέσεις με μόνο γνώμονα την αγάπη του για τη μουσική και όχι την δική του προσωπική προβολή. Σίγουρα αξίζει να επενδύσει κάποιος το χρόνο του σε αυτόν τον δίσκο.
https://www.facebook.com/costasvarras/
Costas Varras : “Rise”