Η Gaynor Hopkins (όπως είναι το πραγματικό της όνομα) ήρθε στον κόσμο στις 8 Ιουνίου του 1951, στο μικρό χωριό Skewen της νότιας Ουαλίας. Προερχόμενη από πολυμελή οικογένεια της εργατικής τάξης (με πατέρα ανθρακωρύχο), η μικρή “Bonnie” και τα 5 αδέλφια της μεγάλωσαν σε ένα σπίτι γεμάτο μουσική, αφού η μητέρα τους, Elsie Hopkins, ήταν μεγάλη λάτρης της όπερας και διέθετε μια εξαιρετική φωνή.
Παραδόξως, η μικρή Bonnie δεν είχε επιλεχθεί να συμμετάσχει στη σχολική χορωδία (!), γεγονός, ωστόσο, που δεν την αποθάρρυνε από το να στέκεται ώρες ατελείωτες μπροστά στον καθρέφτη με μια βούρτσα στο χέρι, υποδυόμενη τη διάσημη τραγουδίστρια που τα πλήθη παραληρούν στη θέα της, όπως ακριβώς συνέβαινε και με τα είδωλά της, JanisJoplin και Tina Turner.
Το 1969, σε ηλικία 17 ετών, η Bonnie δηλώνει συμμετοχή σε έναν τοπικό διαγωνισμό ταλέντων, όπου τραγουδά το “ThoseWereTheDays” της Mary Hopkins.
Καταλήγει στη δεύτερη θέση, έχει όμως πραγματοποιήσει το πρώτο βήμα και τίποτα δεν σταματά τη φιλόδοξη νεαρά στην πορεία της προς τη δόξα.
Συνεχίζει τραγουδώντας στους Bobby Wayne & The Dixies, ενώ δυο χρόνια αργότερα ηγείται του δικού της soul σχήματος, με το όνομα Imagination. Πραγματοποιώντας εμφανίσεις σε διάφορες pub και club της περιοχής, οι Imagination εξασφάλισαν μια αρκετά καλή τοπική φήμη, ενώ λέγεται ότι ήταν και πολύ κοντά στο να κλείσουν δισκογραφικό συμβόλαιο. Η εξέλιξη των πραγμάτων, βέβαια, έδειξε ότι η Bonnie προοριζόταν για μεγαλύτερα πράγματα…
Εκείνη την περίοδο, η τραγουδίστρια έκανε δύο δουλειές προκειμένου να καλύψει τα έξοδά της.
Το πρωί δούλευε ως ταμίας σε super-market, ενώ το βράδυ τραγουδούσε στο The Swansea Townsman Club, υπό το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Sherene Davies (εμπνευσμένο από τα ονόματα της ανιψιάς και της αγαπημένης της θείας).
Εκεί, διευθυντής ήταν ο Robert Sullivan, ένας μεγάλος κτηματομεσίτης, αλλά και ολυμπιονίκης στο judo. Ο έρωτας μεταξύ Sullivan και Tyler ήταν κεραυνοβόλος και κατέληξε σε γάμο τον Ιούλιο του 1973. Να σημειωθεί ότι ο Robert τη φώναζε Sherene επί 2 συνεχόμενα χρόνια (!) μετά τη γνωριμία τους. Οι δυο τους παραμένουν παντρεμένοι μέχρι και σήμερα, αποτελώντας ένα από τα μακροβιότερα ζευγάρια της βρετανικής showbiz.
Το 1975, και ενώ συνεχίζει τις εμφανίσεις της στο club, την ανακαλύπτει τυχαία ο Roger Bell, ένας κυνηγός ταλέντων από τη συνθετική ομάδα των RonnieScott και SteveWolfe (οι μετέπειτα manager, συνθέτες και παραγωγοί της). Ο Bell είχε έρθει να ακούσει την τραγουδίστρια του πάνω ορόφου, αλλά η μοίρα τον έσπρωξε μπροστά στη Sherene. Εντυπωσιασμένος της προτείνει να τον ακολουθήσει στο Λονδίνο, όπου και της κανονίζει συμβόλαιο με την RCA Records. Εκεί της ζητούν να αλλάξει το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο, και κάπως έτσι προκύπτει το BonnieTyler.
Το δισκογραφικό ντεμπούτο έρχεται την ίδια χρονιά (1975) με το “MyMyHoneycomb“, ένα single που αποτυγχάνει να μπει στα chart. Ευτυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και με το “LostinFrance” το 1976. Ακολουθεί το ντεμπούτο full-length album, “The World Starts Tonight“, το 1977, και πριν καλά-καλά προλάβει να ξεκινήσει την καριέρα της, η ατυχία χτυπά την πόρτα της νεαρής Tyler. Το βαρύ μακροχρόνιο πρόγραμμα στα νυχτερινά club, φαίνεται ότι είχε εξαντλήσει τις φωνητικές χορδές της τραγουδίστριας, με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν κάποια οζίδια, για τα οποία υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Μετά το χειρουργείο, η Tyler δεν τηρεί τις συμβουλές των γιατρών για πλήρη αφωνία, με αποτέλεσμα η φωνή της να υποστεί μόνιμη αλλοίωση, παίρνοντας τη χαρακτηριστική βραχνή χροιά, που όλοι γνωρίζουμε (και λατρεύουμε!).
Και εκεί που νόμιζε ότι η καριέρα της έχει τελειώσει οριστικά, έρχεται το επόμενο single “It’s a Heartache” το 1978, να την διαψεύσει πανηγυρικά, σκαρφαλώνοντας στις πρώτες θέσεις των chart όλου του κόσμου. Η “νέα”, ιδιαίτερη βραχνή φωνή σηματοδοτεί τελικά την έναρξης μια λαμπρής καριέρας για τη νεαρή Tyler. Ακολουθεί το album “Natural Force” (1978), το οποίο μετονομάζεται σε “It’s a Heartache” για την αμερικανική αγορά, και το “DiamondCut“, το 1979.
Μπαίνουμε στο ’80 και την πιο επιτυχημένη δεκαετία στην καριέρα της Bonnie Tyler.
Το 1981 κυκλοφορεί το “GoodbyetotheIsland“. Στον δίσκο περιλαμβάνεται και το κομμάτι “SittingontheEdgeoftheOcean“, που είχε βραβευτεί στο Yamaha Music Festival της Ιαπωνίας, το 1979.
Μετά από 4 album με την RCA Records και απογοητευμένη από τους Scott-Wolfe και την country εικόνα που προσπαθούσαν να προωθήσουν, η Tyler αλλάζει εταιρεία, υπογράφοντας με την Columbia Records το 1982. Επιθυμώντας δε να κινηθεί στον rock χώρο, στρέφεται προς τον manager DavidAspden και τον συνθέτη JimSteinman (γνωστό επίσης για τη συνεργασία του με τον MeatLoaf). Η κίνηση αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από σοφή, αφού το album “Faster Than the Speed of Night” το 1983, γίνεται bestseller παγκοσμίως, με την τεράστια επιτυχία “Total Eclipse of the Heart” να κάνει χαμό και να σαρώνει τα διεθνή chart.
Το album και η μπαλάντα χαρίζουν στην Tyler, μεταξύ άλλων βραβεύσεων, και δυο υποψηφιότητες για Grammy, αλλά και μια θέση στα ρεκόρ Γκίνες.
Το 1984, η τραγουδίστρια κερδίζει άλλη μια υποψηφιότητα στα Grammy Awards για το “HereSheComes“, ένα κομμάτι που συμπεριλήφθηκε και στο soundtrack της ταινίας Metropolis (1984). Στα τέλη του ίδιου χρόνου κυκλοφορεί το disco-like single “Holding Out For a Hero“, (soundtrack της ταινίας Footloose), που απολαμβάνει τεράστια επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική.
Ακολουθεί το album “Secret Dreams And Forbidden Fire” (1986), που περιλαμβάνει το προαναφερθέν “Holding Out For a Hero“, αλλά και την επιτυχία “If you Were a Woman“.
Η επόμενη δισκογραφική δουλειά της Tyler κυκλοφορεί το 1988 με τον τίτλο “Hide your Heart“, με το ομώνυμο κομμάτι να το έχει γράψει ο Paul Stanley των KISS, ειδικά για την Tyler. Παρά τη συμμετοχή καταξιωμένων συνθετών, όπως ο “Desmond Child“, το album δεν κάνει την αναμενόμενη επιτυχία. Παραδόξως, κομμάτια του συγκεκριμένου δίσκου διασκευάστηκαν αργότερα από άλλους καλλιτέχνες, και με μεγάλη μάλιστα επιτυχία. Συγκεκριμένα, το “The Best“, επανακυκλοφόρησε από την TinaTurner, ενώ το “Save Up Your Tears” από την Cher και αργότερα τους Ace of Base.
Η Tyler έχει δηλώσει σχετικά: “Δεν με ενόχλησε η επιτυχία που έκανε η Turner με το “The Best“. Αντίθετα, μου ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση σχετικά με την επιλογή μου σε υλικό. Όταν η Tina κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο κομμάτι, ανακουφίστηκα. Αποδείχθηκε ότι ξέρω να ξεχωρίζω τα καλά κομμάτια όταν τα ακούω”. Επιπροσθέτως, να αναφέρουμε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας, η τραγουδίστρια συνεργάστηκε και με καλλιτέχνες όπως η Cher, οMikeOldfieldκαι ο Shakin’ Stevens, δανείζοντας τη φωνή της σε προσωπικές τους δουλειές.
Στα 1990s, η επιτυχία της Tyler περιορίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στις αρχές της δεκαετίας, η τραγουδίστρια υπογράφει με τη γερμανική Hansa, στρεφόμενη στον παραγωγό Dieter Bohlen. Στα τέλη του 1991 κυκλοφορεί το “Bitterblue“, ένα album όπου η Tyler φαίνεται να ακολουθεί μια πιο soft-pop κατεύθυνση, εγκαταλείποντας τον δυναμικό rock ήχο των 80s. Το 1992, το ελληνικό κοινό έχει την τιμή να την απολαύσει μαζί με τη Σοφία Αρβανίτη, στο κομμάτι “Πεθαίνω στην Ερημιά / The Desert in Your Heart” του Μιχάλη Ρακιντζή, που
γίνεται τεράστια εγχώρια επιτυχία. Για τη συγκεκριμένη συνεργασία, η Tyler δήλωσε πρόσφατα: “Έχω ξεχάσει ακόμα και το όνομα της κοπέλας με την οποία έκανα το κομμάτι. Δεν θυμάμαι και πολλά από τότε, αλλά ήταν πολύ ωραίο. Είχε μια Αραβική γεύση και έγινε νούμερο 1 στην Ελλάδα. Δεν είχα ούτε καν αντίγραφο αυτής της δουλειάς, αλλά η γραμματέας του γερμανικού fan club μού εξασφάλισε πρόσφατα μια κόπια”.
Ακολουθούν τα albums “Angel Heart” (1992) και “Silhouette in Red” (1993).
Το 1994 η Tyler βραβεύεται στη Γερμανία με το ECHO Award στην κατηγορία Best International Female Vocalist (καλύτερη διεθνής γυναίκα τραγουδίστρια).
Ακολουθεί η μετάβασή της στην Warner Music το 1995 και η ηχογράφηση του “Free Spirit“, ενός album για το οποίο συνεργάζεται και πάλι με τον Jim Steinman. Οι κριτικές κάνουν λόγο για την καλύτερη ίσως δουλειά της μετά το “Faster Than the Speed of Night“, ωστόσο, παρά τις υψηλές προσδοκίες, η επιτυχία είναι πολύ μικρή, ακόμα και στη Γερμανία, όπου η Tyler είχε ανέκαθεν τη μεγαλύτερη απήχηση.
Το 1999 βγαίνει στην κυκλοφορία το “All in One Voice“, ένας δίσκος με διασκευές γνωστών τραγουδιών, που κυκλοφορεί μόνο στη Γερμανία από την EastWest. Ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο ερμηνεύει η Tyler τα κομμάτια, κάνει το εν λόγω album αριστουργηματικό. Παρά τις
διθυραμβικές κριτικές ωστόσο, οι πωλήσεις είναι και πάλι απογοητευτικές.
Την ίδια περίοδο, συναντάμε το όνομα της στο CD του Rick Wakeman με τον τίτλο “Return to the Centre of the Earth“, αλλά και στο CD “Whistle Down The Wind“, των Jim Steinman και Andrew Lloyd Webber.
Το 2003, κυκλοφορεί το “Heart Strings” (a.k.a. “Heart & Soul“), ένα album με διασκευές δημοφιλών κομματιών, ερμηνευόμενα με τη φιλαρμονική ορχήστρα της Πράγας.
Η τραγουδίστρια συνεργάζεται επίσης με τη γαλλίδα συνάδελφό της, Kareen Antonn, στο κομμάτι “Si demain / Turn Around“, μια γαλλόφωνη version του “Total Eclipse“…, που κυκλοφόρησε στα τέλη του έτους, κάνοντας θραύση σε Γαλλία, Βέλγιο και Πολωνία, με πωλήσεις 2 εκατομμυρίων αντιτύπων. Ακολουθεί το “Si tout s’arrête (It’s A Heartache)“, άλλο ένα γαλλικό remake με την Antonn. Και τα 2 προαναφερθέντα κομμάτια συμπεριλήφθηκαν στο “Simply Believe“, το album της Tyler που κυκλοφόρησε το 2004.
Ακολουθεί το album “Wings“, το 2005, το οποίο κυκλοφόρησε ως “Celebrate” στο Ηνωμένο Βασίλειο την επόμενη χρονιά. Στην συγκεκριμένη δουλειά, ένα μεγάλο μέρος της σύνθεσης ανήκει στην ίδια την Tyler. Στο album -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνονται και 2 νέες version των μεγάλων επιτυχιών της τραγουδίστριας, “Total Eclipse”… και “It’s a Heartache“.
Τον Σεπτέμβριο του 2006, η Tyler κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην αμερικανική τηλεόραση μετά από αρκετά χρόνια απουσίας, τραγουδώντας το “Total Eclipse of the Heart” μαζί με την ηθοποιό Lucy Lawless (την τηλεοπτική “ΖΗΝΑ”) στην εκπομπή Celebrity Duets (κάτι αντίστοιχο του δικού μας “Just the 2 of us”).
Το 2007, η Tyler συνεισφέρει στον φιλανθρωπικό δίσκο “Over the Rainbow“, με το κομμάτι “I Don’t Know How to Love Him, αλλά ηχογραφεί και μια νέα punk-ηλεκτρονική version του “Total Eclipse…” με τους Babypinkstar. Μια ακόμη version του “Total Eclipse…“, κυκλοφορεί 2 χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2009, αυτή τη φορά με τους Ουαλούς Only Men Aloud!. Την ίδια χρονιά, η Tyler κάνει μια guest εμφάνιση σε ένα επεισόδιο του Hollyoaks Later, όπου τραγουδά την επιτυχία της “Holding Out For a Hero” με μια από τις πρωταγωνίστριες.
Το 2010, η Tyler ερμηνεύει μια παρωδία του “Total Eclipse…“, σε τηλεοπτικό διαφημιστικό της MasterCard. Επιπλέον, περιοδεύει ως special guest στο πλευρό του Robin Gibb στην Αυστραλία, ενώ αργότερα πραγματοποιεί κάποιες εμφανίσεις στην Αμερική. Το 2011, η τραγουδίστρια πραγματοποιεί μια guest εμφάνιση στο video “Newport State of Mind“, μια παρωδία του τραγουδιού “Empire State of Mind” των Jay Z και Alicia Keys για το BBC’s Comic Relief charity.
Στην πολύχρονη πορεία της, που ήδη μετρά 4 δεκαετίες, η Bonnie Tyler δεν αποσύρθηκε ούτε στιγμή από τη μεγάλη της αγάπη, τη μουσική. Τα τελευταία χρόνια, συνεχίζει τις ζωντανές εμφανίσεις της ανά την Ευρώπη, μαγεύοντας τα πλήθη, παρά τα 60 της χρόνια… Και έπεται συνέχεια…
Αν το σκεφτεί κανείς, η Bonnie Tyler δεν υπήρξε ποτέ το παιδί-θαύμα που εντυπωσίαζε τους πάντες με την εξαίσια φωνή της. Αντιθέτως, ξεκίνησε ως ένα κορίτσι που δεν είχε καν την τύχη να συμμετέχει στη σχολική χορωδία και που ερχόταν δεύτερη σε διαγωνισμούς. Αργότερα, από ένα λάθος την ανακάλυψαν στο μικρό κέντρο όπου τραγουδούσε, και επίσης από ένα λάθος η φωνή της “καταστράφηκε”. Τελικά ναι, κάποιες φορές τα λάθη μπορεί να είναι υπέροχα… Τόσο υπέροχα και μαγικά όπως ακριβώς και οι στιγμές που συνεχίζει να μας χαρίζει η μοναδική βραχνή φωνή της Bonnie Tyler.
Γνωρίζατε ότι…
– Η οπερατική φωνή που ακούγεται στο “Making Love Out Of Nothing At All“, ανήκει στη μητέρα της Bonnie.
– Το “My My Honeycomb“, η πρώτη δουλειά της Tyler, δεν έχει συμπεριληφθεί σε καμία από τις αναρίθμητες επίσημες -και μη- συλλογές που κυκλοφόρησαν αργότερα. Η ίδια η Bonnie έχει δηλώσει ότι ποτέ δεν της άρεσε η συγκεκριμένη δουλειά. Πλέον, ο δίσκος είναι δυσεύρετος και ένα πραγματικό must για συλλέκτες, αφού ακούγεται η φωνή της τραγουδίστριας προ εγχειρήσεως.
– Στο “Total Eclipse of the Heart“, ο στίχος Turn around, bright eyes ερμηνεύεται από τον Καναδό τραγουδιστή, Rory Dodd.
– Μια από τις αδελφές της Tyler, έχει επίσης δοκιμάσει την τύχη της στο τραγούδι. Το όνομά της, Amanda Scott, γνωστή για την επιτυχία “Lies (μεγάλο aerobic hit των 80’s).
In Bonnie’s words…
«Γιατί δείχνω ακόμα τόσο νέα? Botox, αγάπη μου!»
«Το ξέρεις ότι με έχουν στη σελίδα με τις γυμνές διασημότητες? Ελπίζω να έχουν βάλει το κεφάλι μου στο σώμα της Pamela Anderson! Δεν το έχω δει, αλλά αν είναι γυμνό, δεν είμαι εγώ! Δεν έχω κάνει ποτέ γυμνή φωτογράφιση στη ζωή μου. Ούτε φωτογραφία μου από μωρό δεν έχω!!!»
«Όταν πρωτοάκουσα το “Total Eclipse…“, έκλαψα από χαρά και σκέφτηκα Θεέ μου, αυτό το κομμάτι είναι εκπληκτικό. Δεν βαριέμαι ποτέ να το τραγουδάω.»
«Με την επιτυχία του “Lost In France” αγόρασα στους γονείς μου ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα.»
«Εάν δεν ήμουν τραγουδίστρια, θα πήγαινα να γίνω make-upartist. Λατρεύω τις σκιές, τα ρουζ και τις βλεφαρίδες με μπόλικο μαύρο eyeliner. Φοράω make-up κάθε μέρα. Δεν ανοίγω ούτε την πόρτα χωρίς αυτό. Ακόμα κι αν ο πρίγκιπας Κάρολος μου χτύπαγε το κουδούνι, θα του έλεγα: Περίμενε Κάρολε, πρέπει να φορέσω τις βλεφαρίδες μου πρώτα!
Εάν έπιανε φωτιά το ξενοδοχείο, καλύτερα να έτρεχα στο δρόμο γυμνή, παρά χωρίς eyeliner!»
«Όταν ήμουν μικρή, λάτρευα τους Beatles. Είχα μάλιστα μια μεγάλη αφίσα, πάνω από το κρεβάτι μου. Κάτω από κάθε «σκαθάρι» υπήρχε αυτόγραφη αφιέρωση και εγώ -χαζό κορίτσι- νόμιζα ότι ο Paul McCartney είχε αγγίξει εκείνο το ίδιο χαρτί και το φιλούσα κάθε βράδυ.»
«Όταν πρωτοσυνάντησα τον Paul McCartney, ανυπομονούσα να πάω να το πω στη μητέρα μου. Όταν το έκανα, εκείνη μου είπε: «Ναι, αλλά κανένας δεν είναι σαν τον Robert, σωστα?»
…Λες και θα είχα ποτέ καμιά τύχη με τον Paul!»
«Ένα μικρό κορίτσι από την Αυστραλία μου στέλνει κάθε χρόνο δώρα για τη γιορτή της μητέρας. Είναι πεπεισμένη ότι είμαι η μητέρα της και την έδωσα για υιοθεσία. Ένα άλλο κορίτσι από τη Γερμανία ήθελε να την υιοθετήσω γιατί δεν συμπαθούσε την πραγματική της μητέρα.»
«Δεν έχει μείνει κανένας τοίχος ελεύθερος. Μέχρι και στην κουζίνα αναγκάστηκα να κάνω χώρο» (για τους αναρίθμητους χρυσούς και πλατινένιους δίσκους της).
1655