SEAR BLISS

Black metal με χάλκινα πνευστά. Extreme ήχος με απαράμιλλη ατμόσφαιρα. 26 χρόνια σταθερής και ποιοτικής πορείας. Όλα τα προηγούμενα και ακόμα περισσότερα, περιγράφουν τους Sear Bliss, αυτό το υποτιμημένο “διαμάντι” της Ουγγαρίας, που στις 19 Μαίου έρχονται για μία ζωντανή εμφάνιση στη χώρα μας για πρώτη φορά στην καριέρα τους, για να μαγέψουν και να “σβήσουν συναυλιακά απωθημένα”. Ο ιθύνων νους της μπάντας, András Nagy, μοιράζεται τις σκέψεις του λίγες μέρες πριν το live.

Χαιρετισμούς από Ελλάδα! Είναι τιμή για μένα να κάνουμε μαζί αυτή την συνέντευξη για το Rockway, όντας fan εδώ και 23 χρόνια. 26 χρόνια και 8 albums έχουν περάσει για τους Sear Bliss, αλλά ο χρόνος δεν φαίνεται να αλλοιώνει την έμπνευση και τις κορυφαίες κυκλοφορίες της μπάντας. Ποιό είναι το “σκοτεινό” μυστικό σου γι’ αυτό;
Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον και την στήριξη! Λοιπόν! Δεν υπάρχει κανένα απολύτως “σκοτεινό” μυστικό. Το κλειδί είναι το πείσμα και η επιμονή και η συνεχής αναζήτηση για νέα μονοπάτια. Δεν έχουμε φτάσει ποτέ σε “κορύφωση” ως μπάντα και αυτή είναι επίσης μία μεγάλη πηγή του ενθουσιασμού μας. Εμμονή και αφοσίωση, αυτές είναι οι βάσεις των Sear Bliss, από την πρώτη μέρα της δημιουργίας μας.



Η μεγαλύτερη περίοδος αναμονής μεταξύ δύο albums, ήταν τα έξι χρόνια μεταξύ του “Eternal Recurrence” (2012) και του τελευταίου σας “Letters From The Edge” (2018). Τί συνέβη μέσα σε αυτά τα έξι χρόνια;
Πολλά πράγματα. Κατ’ αρχάς, ένιωσα πως χρειαζόμασταν ένα διάλειμμα μετά το “Eternal Recurrence”. Η μπάντα δεν λειτουργούσε με τον τρόπο που θα ήθελα εκείνη την περίοδο. Έτσι, αποφάσισα να επικεντρωθώ στο solo album μου, που τελικά κατέληξε να είναι η μπάντα Arkhē (σ.σ. το album ονομάζεται “Λ”). Μου πήρε αρκετό χρόνο να το ολοκληρώσω, μια που μιλάμε για ένα πολύπλοκο album. Μόλις το κυκλοφόρησα, άρχισα να οργανώνω πάλι τους Sear Bliss και τώρα έχουμε το ίδιο line-up εδώ και πέντε χρόνια, και πραγματικά πιστεύω πως είμαστε πιο δυνατοί από ποτέ. Ήθελα να ξεκινήσω ένα νέο κεφάλαιο, οπότε μου πήρε καιρό να “ξαναχτίσω” το σχήμα. Οι Sear Bliss χρειάζονται αφοσιωμένα μέλη και τώρα μπορώ να πω πως είμαι πραγματικά ικανοποιημένος.



Κάποιοι fans λένε πως με το “Letters From The Edge” επιστρέψατε σε λιγότερο πειραματικό και περισσότερο black metal ήχο, ενώ άλλοι (και εγώ μέσα σε αυτούς) πιστεύουν πως το “Letters…” μετουσιώνει όλο το μουσικό σας “ταξίδι” από το “Phantoms” μέχρι σήμερα σε ένα album, και το συνεχίζει ένα βήμα πιο μπροστά. Τί είναι το “Letters…” για σένα;
Αναμφίβολα, το “Letters From The Edge” είναι το highlight της μουσικής μου καριέρας. Πιστεύω πως συνοψίζει όλα όσα αντιπροσωπεύουν οι Sear Bliss. Είναι κάτι σαν επιτομή της μπάντας. Νιώθω για αυτό, όπως ένιωθα όταν κυκλοφόρησε το “Phantoms”. Είναι πραγματικά παράξενο. Όπως είπα, αυτό είναι ένα νέο κεφάλαιο για μένα και πιστεύω πως με αυτό το line-up ανοίξαμε πόρτες που είχαν μείνει κλειστές για πολύ καιρό.

Από την άλλη, αυτό το album είναι το πιο προσωπικό που έχουμε ποτέ δημιουργήσει και έτσι το νιώθω ακόμα πιο κοντά μου. Με λίγα λόγια, συμφωνώ. Το “Letters From The Edge” είναι ένα μουσικό ταξίδι που δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε σε πιο νεαρή ηλικία. Έπρεπε να ωριμάσουμε για να δημιουργήσουμε ένα album σαν αυτό. Έχει πολλά να πει και χρειάζεται το χρόνο του για να ωριμάσει μέσα σου. Υπάρχει πολύ υλικό για να βρεις στο “βάθος” από ότι στην επιφάνεια, αν καταλαβαίνεις τί εννοώ.

Sear Bliss – Seven Springs



Οι Sear Bliss, ήταν η πρώτη μπάντα στα μέσα των ’90s που συνδύασε το black metal με τόσο ατμοσφαιρικό ήχο, αλλά κυρίως με τα πνευστά όργανα, όπως τρομπέτες και τρομπόνια. Τί σου έδωσε την έμπνευση για να κάνεις κάτι τόσο υπέροχο αλλά και ριψοκίνδυνο, που αργότερα έγινε το σήμα κατατεθέν του ήχου σας;
Από την αρχή της καριέρας μας, είχαμε βάλει στόχο να δοκιμάσουμε κάτι μοναδικό, πρωτόγνωρο. Τα χάλκινα πνευστά έχουν έναν σκληρό, βαρύ, δυνατό ήχο, οπότε ο συνδυασμός τους με το black metal φάνηκε λογικό βήμα για εμάς. Λειτουργούσαν επίσης πολύ καλά και επί σκηνής. Η έμπνευση για αυτό, ήρθε από την λαχτάρα μας για εξερεύνηση πέρα από τα συνηθισμένα.

Ποιές μπάντες και καλλιτέχνες έχουν υπάρξει πηγή έμπνευσης για τους Sear Bliss όλες αυτές τις δεκαετίες; Είμαι σίγουρος πως δεν προέρχονται όλες από το metal, αλλά και από άλλα είδη, όπως η jazz ή το darkwave, σωστά;
Έχεις δίκιο, ακούμε πολλά διαφορετικά styles μουσικής, έτσι και η έμπνευσή μας έρχεται από ένα μεγάλο εύρος μουσικών ειδών. Ωστόσο, δεν είναι μόνο η μουσική που μας επηρεάζει. Διαθέσεις, moods και η ζωή η ίδια, έχει τεράστια επίδραση πάνω μας όταν γράφουμε μουσική.

Sear Bliss – Shroud



Ξέρεις/ακούς μπάντες από την Ελλάδα;
Σεβόμαστε πολλές Ελληνικές μπάντες. Οι Rotting Christ και οι Necromantia, ήταν συγκροτήματα που ακούγαμε πολύ όταν φτιάξαμε τους Sear Bliss. Οι Septic Flesh είναι επίσης cool. Είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε μαζί με Rotting Christ και Septic Flesh σε φεστιβάλ στο παρελθόν. Επίσης, είχαμε καλή επαφή με τους Deviser όταν ήμασταν στο ίδιο label στα μέσα του ’90.

Μετά από 26 χρόνια προσμονής, επισκέπτεστε επιτέλους τη χώρα μας για το πρώτο σας live show. Τί σας κράτησε μακριά μας για τόσο πολύ καιρό;
Σπάνια κάνουμε live και για να είμαι ειλικρινής, αυτή ήταν η πρώτη πρόσκληση που είχαμε από τη χώρα σας. Είμαστε super ενθουσιασμένοι και δεν βλέπουμε την ώρα για να παίξουμε εκεί!



Θα μπορούσαμε να περιμένουμε εκπλήξεις από το μακρινό δισκογραφικό σας παρελθόν, στο setlist του live σας εδώ;
Ό,τι παίξουμε θα είναι έκπληξη, μια που δεν έχουμε ξαναπαίξει ποτέ ζωντανά στην Ελλάδα, χαχα! Στην πραγματικότητα, προετοιμάζουμε ένα setlist που καλύπτει κάθε περίοδο της μπάντας.

Ανυπομονώ να σας δω ζωντανά στην Αθήνα! Σε ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σου. Για κλείσιμο, μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις στους Έλληνες fans.
Αυτό που μπορώ να πω, είναι πως είναι για εμάς αληθινή ευχαρίστηση και χαρά να παίξουμε επιτέλους στην Ελλάδα, μία χώρα που δεν έχουμε επισκεφθεί ποτέ. Είμαστε άκρως ενθουσιασμένοι και υποψιάζομαι πως αυτή είναι επίσκεψη, που θα είναι highlight στην ύπαρξη των Sear Bliss. Ανυπομονούμε. Τα λέμε σύντομα από κοντά!

501
About Σπύρος Χονδρογιάννης 84 Articles
Ένα Δωμάτιο χτισμένο από σάρκα, αίμα και νότες. Συνήθως μαύρο, ενίοτε γκρι, ίσως κλειδωμένο αλλά κυρίως ανοιχτό για να μοιραστεί τους ήχους του με αυτούς που θέλουν να ακούσουν.