BLACK PATH

Μία από τις υποσχόμενες death metal στην ελληνική σκηνή που τάραξαν με την κυκλοφορία-ντεμπούτο είναι οι Αθηναίοι  Black Path, οι οποίοι κυκλοφόρησαν πέρσι το άλμπουμ με τίτλο “Final Act: Martyr”. Με αφορμή το live στις 9 Ιουνίου στο An Club, o Ραφαήλ Παγώνης επικοινώνησε με τον τραγουδιστή της μπάντας Κώστα Μεξή, ώστε να μάθει τα σχέδια της μπάντας. 

Καλώς όρισες στο Rockway! Mε τι ασχολείστε αυτό το διάστημα;
Καλώς σε βρήκαμε! Αυτό τον καιρό ετοιμαζόμαστε για το επερχόμενο μας live στο An ενώ παράλληλα ανταλλάζουμε ιδέες για τον επόμενο δίσκο. 

Πέρσι το καλοκαίρι κυκλοφορήσατε το ντεμπούτο σας με τίτλο “FinalAct: Martyr”. Πες μας λίγα λόγια για τον δίσκο.
Το “Final Act” είναι η πρώτη ολοκληρωμένη μας δισκογραφική δουλειά. Είναι κάτι που κάναμε με κόπο και ευχαρίστηση και είμαστε φουλ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Έχει συγκεκριμένο concept στιχουργικά και η δομή του μουσικά είναι προσαρμοσμένη σε αυτό.

Ας πάμε λίγο πίσω πες μου λίγα για την μπάντα για όσους δεν σας ξέρουν καθώς και ποιος είχε την ιδέα του ονόματος;
Η μπάντα ξεκίνησε το 2009 από 5 φίλους που απλά θέλανε να ακολουθήσουν τον ακραίο ήχο. Στην πορεία ψάξαμε την μουσική ταυτότητά μας, κυκλοφορήσαμε 2 demos singles και ένα EP, άλλαξαν κάποια μέλη και πλέον έχουμε το καταλληλότερο line-up για αυτό που θέλουμε να ακολουθήσουμε. 

Το όνομα το βρήκαμε μετά από μια πρόβα. Μέχρι σήμερα θυμόμαστε μόνο πως πετούσαμε ιδέες και καταλήξαμε στο Black Path αλλά κανένας δε θυμάται ποιος είχε την “τελική” ιδέα.

Ποιες είναι οι βασικές σας επιρροές της μπάντας;
Θα ‘λεγα πως από ένα σημείο και μετά είχαμε επιρροή ο ένας τον άλλο. Ανέκαθεν τα μέλη της μπάντας προτιμούσαν διαφορετικά στιλ μουσικής/μπάντες οπότε ο καθένας είχε τις επιρροές του και αυτό το έκανε και ενδιαφέρον συνθετικά. 

Όσον αφορά κάποιες μπάντες, δεν είχαμε κάποια εσκεμμένη επιρροή αλλά κάποιες που βλέπουμε εμείς μέσα στη μουσική μας ή μας έχουν παρομοιάσει με αυτές είναι κυρίως του Σουηδικού κύματος (Dismember, At the Gates, Bloodbath κλπ).

Ποιος γράφει την μουσική και τους στίχους;
Στο “Final Αct: Martyr” η μουσική είναι γραμμένη από εμένα και τον Γιάννη (Κανέρη) φυσικά με εξαίρεση τον εμπλουτισμό και τις αλλαγές στα drums από τον Bill (Κανελλόπουλο), στο μπάσο από τον Γιώργο (Κωνσταντίνου) και τα solos που παίζει ο Οδυσσέας (Καλογερόπουλος). Αυτό έγινε κυρίως γιατί το σημερινό line-up ολοκληρώθηκε αφού είχε ήδη “κλείσει” η συνθετική φάση του album. Το επερχόμενο υλικό θα είναι σίγουρα πιο αντιπροσωπευτικό του συνόλου μας καθώς έχουμε ήδη φοβερές ιδέες για την επόμενη κυκλοφορία από τον Bill, τον Οδυσσέα και το νέο μας μπασίστα Mike Δαρλή.

Οι στίχοι είναι γραμμένοι από εμένα και περιλαμβάνουν αποσπάσματα από H. P. Lovecraft, Marquis de Sade κ.α.

Το εξώφυλλο – αριστούργημα ποιος το επιμελήθηκε;
Το εξώφυλλο είναι δημιούργημα της Βιργινίας Κακαβά (Art of Sin Design), στο οποίο καταλήξαμε έπειτα από συζήτηση μαζί της πάνω στο post-apocalyptic concept του δίσκου. 

Πολύ συνοπτικά πρόκειται για την αφήγηση της ιστορίας ενός στρατιώτη, ο οποίος έπεσε θύμα πλάνης από έναν δικτάτορα ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τον πόλεμο που βίωνε σε αυτό το σύμπαν η ανθρωπότητα. Στην διάρκεια του δίσκου περιγράφεται η αποκάλυψη της πραγματικής του φύσης – και έπειτα η επιλογή που θα πρέπει να κάνει ο πρωταγωνιστής: να τον σκοτώσει ώστε να πάρει εκδίκηση ή να τον αφήσει να ζήσει, καθώς ήταν το μόνο άτομο που τους προστάτευε. Το concept παρουσιάζει τον ψυχολογικό πόλεμο που βιώνει ο πρωταγωνιστής μέχρι τελικά να θυσιάσει τα πάντα ώστε να πάρει την εκδίκηση του και να μείνει μόνος σε έναν έρημο κόσμο. 

Ποια είναι τα σχέδια στο εγγύς μέλλον;
Σύνθεση, εμφανίσεις και ότι άλλο προκύψει. Ετοιμάζουμε και κάποια άλλα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα αυτό τον καιρό. Θα δημοσιεύσουμε περισσότερες πληροφορίες σύντομα!

Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι από τον δίσκο;
Είμαι ανάμεσα σε “Blackened Requiem” και “March of Silence” . Και τα 2 για διαφορετικούς λόγους.

Ποιες οι αγαπημένες  μπάντες που έχεις ξεχωρίσει στην ελληνική death metal σκηνή;
Inveracity, Dead Congregation, Mortal Torment

Πώς βλέπεις την ελληνική σκηνή γενικότερα έχει ανέβει; Πιστεύεις ότι ο Έλληνας μουσικός θα βρει την απαραίτητη στήριξη από την κοινωνία;
Η σκηνή έχει ανέβει, αλλά ταυτόχρονα έχει πέσει. Τι εννοώ με αυτό – από την μία το επίπεδο σε μπάντες και μουσική έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, αλλά από την άλλη το κοινό έχει μειωθεί αισθητά – τόσο σε αριθμό όσο και σε επίπεδο στήριξης. Θεωρώ ότι η μεταλ σκηνή στην Ελλάδα δεν είναι πλέον όσο υποστηρικτική όσο παλιά – αλλά αυτό δεν μας πτοεί. Παίζουμε την  μουσική που αγαπάμε και όπως όλες οι άλλες μπάντες του χώρου θα το κάνουμε ακόμα και αν από κάτω έχουμε 10 άτομα.  

Θα ήθελα να μου πεις 5 αγαπημένες μπάντες και 5 αγαπημένους καλλιτέχνες μουσικούς στην death metal σκηνή.
Θα σε πάω πιο πολύ σε αυτά που ακούω παρά “καθαρόαιμο” death metal. Bloodbath, Spawn of possession, Obscura, Job for a cowboy, The Faceless. 

Από μουσικούς θα περιοριστώ και θα πω Dominic “Forest” Lapointe (Beyond Creation), Tim Charles (Ne Obliviscaris), Muhammed Suiçmez (Necrophagist) και θα συμπεριλάβω και τους Paul Masvidal(Cynic) και Mikael Akerfeldt (Opeth) ακόμα και αν πλέον δεν έχoυν άμεση σχέση με το Death metal γιατί πέρα του ότι παραμένουν φοβεροί μουσικοί, δώσανε πολλά στο Progressive/Technical death metal του τότε και σήμερα.

Στις 9 Ιουνίου παίζετε στο Mathcore –TestFest. Τι να περιμένει το κοινό από εσάς;
Χαμό το λιγότερο! Έχουμε να παίξουμε καιρό οπότε η ενέργεια θα ναι στο 120%. Θα παίξουμε και κομμάτια που δεν έχουμε ξαναπαίξει live. Επίσης, γενικά το roster των μπαντών  που παίζουν είναι τρομερό!

Ευχαριστώ για την συνέντευξη, τα τελευταία λόγια δικά σου!
Ελπίζουμε να σας άρεσε το “Finalact: Martyr” όσο άρεσε και σ εμάς και να είστε έτοιμοι για νέα πράγματα από εμάς, σύντομα! 

Θα χαρούμε να σας δούμε όλους 9 Ιουνίου στο An club!

411