NAXATRAS

Με καινούργια δουλειά, το “III“, στις αποσκευές τους, ξεκίνησαν εδώ και λίγο καιρό να “οργώνουν” την Ελλάδα. Αλλεπάλληλα sold out και επόμενη εμφάνιση στο Gagarin στις 21 Απριλίου (δελτίο τύπου). Ο ψυχεδελικός ήχος στα καλύτερα του και οι Naxatras αποτελούν δικαιωματικά πλέον ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της rock σκηνής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Γιάννης Βαγενάς μας λύνει μερικές απορίες και μας αφήνει να ανακαλύψουμε μόνοι μας τον λόγο που πρέπει να πάμε να τους δούμε ζωντανά.

Καλησπέρα! Καταρχάς, συγχαρητήρια για την τελευταία σας δουλειά! Πόσο ικανοποιημένοι είστε από το τελικό αποτέλεσμα και ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου όσον αφορά το “ΙΙΙ”;
Μέχρι στιγμής οι αντιδράσεις του κόσμου είναι πολύ θετικές και πιστεύουμε πως το τελικό αποτέλεσμα πέτυχε τους στόχους που θέσαμε στην αρχή αυτού του εγχειρήματος. Δηλαδή όταν μιλούσαμε για το πώς θέλαμε να είναι ο δίσκος, κάπως έτσι το φανταζόμασταν.

Ποιες ήταν οι κύριες επιρροές σας κατά της σύνθεση/ηχογράφηση του ΙΙΙ;
Πέρα από τις χρόνιες επιρροές μας (Floyd, Hendrix, Sabbath, Zeppelin), τώρα υπήρχε και αρκετά το 70’s prog rock στοιχείο, όπως το εξέφρασαν οι Wishbone Ash, οι Camel και άλλες αγαπημένες μας μπάντες.

Χρησιμοποιείτε κάποια συγκεκριμένη διαδικασία για την ηχογράφηση ενός δίσκου ώστε να επιτύχετε τον ήχο που σας ταιριάζει καθώς και το επιθυμητό αποτέλεσμα στις συνθέσεις συνολικά;
Η διαδικασία αλλάζει σε κάποιο βαθμό, αλλά η φιλοσοφία της από τον πρώτο μέχρι τον τρίτο μας δίσκο παραμένει η ίδια. Για παράδειγμα, το πρώτο ήταν σε κασέτα, το δεύτερο έγινε direct-to-master σε μπομπίνα και το τρίτο είχε overdubbed φωνητικά αλλά όλα ηχογραφήθηκαν αναλογικά και live, χωρίς καμία ανάμειξη υπολογιστή.

Τι είναι αυτό που σας ελκύει στον αναλογικό ήχο και γιατί τον προτιμάτε;
Μέσα από τον αναλογικό ήχο προσεγγίζουμε την ηχητική ταυτότητα και τις χροιές που επιθυμούμε χωρίς σχεδόν καθόλου περαιτέρω επεξεργασία, το αποτέλεσμα είναι ωμό και ζωντανό, όλα ακούγονται φυσικά και οι ήχοι δεν παρουσιάζονται ως κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι. Δεν μας αρέσουν οι τυποποιημένες ηχογραφήσεις που αποτελούν την πλειοψηφία της μουσικής σήμερα, ανεξαρτήτως είδους. Φυσικά και μπορείς να πετύχεις σπουδαίο ήχο και με μια καλή ψηφιακή ηχογράφηση, εμάς, όμως, μέχρι τώρα αυτός ο δρόμος μας έχει οδηγήσει εκεί που θέλαμε.

Τι είναι αυτό που προσπαθήσατε να αλλάξετε και τι να κρατήσετε ίδιο σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές σας;
Δεν υπήρξε κάποια συνειδητή προσπάθεια, αλλά νομίζω, εν τέλει, πως το συνολικό αποτέλεσμα ακούγεται πιο συγκεκριμένο, πιο focused και πιο ποικιλόμορφο.

Υπάρχει κάποιο συνολικό concept πίσω από το “III” ή κάθε σύνθεση αποτελεί μια ξεχωριστή ιστορία και αν ναι τι;
Δεν ξεκινήσαμε με κάποιο concept στο μυαλό μας, αλλά διαλέξαμε για το δίσκο κομμάτια που είχαν μια κοινή αισθητική και μοιράζονταν κάποιες αρχές, συνθετικά και ηχητικά. Κάθε κομμάτι έχει τη δική του ιστορία, η οποία λέγεται κυρίως από τη μουσική, αν και στα τελευταία τρία κομμάτια του δίσκου αλλάζει το mood και οι στίχοι κάνουν τα πράγματα λίγο πιο απτά. Ο δίσκος είναι φτιαγμένος για να ακούγεται από την αρχή μέχρι το τέλος, αλλά και κάθε κομμάτι μπορεί να σταθεί μόνο του, ανάλογα με τη διάθεση του ακροατή. 

Ανυποψίαστος ακροατής έρχεται σε ένα live σας. Τι να περιμένει;
Δεν σποϊλάρουμε!

Πού πιστεύετε ότι οφείλετε αυτή η άνθιση του ‘70s ψυχεδελικού ήχου που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας και το εξωτερικό;
Ο κόσμος αναζητά αληθινή μουσική, που έχει τις ρίζες της στη δημιουργικότητα και όχι στο εμπόριο. Δυστυχώς, η ροκ για χρόνια είχε φτάσει να ταυτιστεί με radio-friendly, πιασάρικα κομμάτια, εφήμερες μπάντες και MTV-oriented βίντεο κλιπ, απλά όλα αυτά είχαν ηλεκτρική κιθάρα και δυνατά ντραμς και ονομάστηκαν ροκ. Δεν υπάρχει όμως η φιλοσοφία της ροκ σε αυτό το ρεύμα, ενώ στην ψυχεδέλεια και όλα τα συναφή παρακλάδια (stoner, doom, prog) υπάρχει. Και σε αυτό στράφηκαν όσοι αναζητούσαν.

Τι σημαίνει το όνομα Naxatras; Πώς καταλήξατε σε αυτό και τι σημαίνει για εσάς;
Nakshatras είναι οι φάσεις της σελήνης στον ινδουισμό, αν και πρόσφατα μάθαμε πως είναι και τα αστέρια στα σανκσριτικά. Σκαλώσαμε, γιατί δεν είχαμε καν υπ’όψιν αυτή την ερμηνεία της λέξης. Το επιλέξαμε γιατί ταίριαξε με το ύφος μας και μας άρεσε σαν άκουσμα.

Μιλήστε μας λίγο για την τελευταία σας Ελληνική περιοδεία. Ποιες οι αντιδράσεις του κόσμου πλέον και ποιες οι διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη;
Αυτή η περιοδεία είναι σαφώς η πιο πετυχημένη (και πιο εκτενής) που έχουμε κάνει στην Ελλάδα. Υπάρχει κόσμος στα live και στην επαρχεία, όχι μόνο στις μεγαλουπόλεις. Καθώς αυξάνεται ο κόσμος που έρχεται στις συναυλίες, είναι φυσικό να μην είναι όλοι hardcore fans, οπότε το απαιτητικό σε αυτό το τουρ είναι να κερδίσουμε αυτούς που έρχονται από περιέργεια, χωρίς ξεκάθαρη ιδέα του τι πρόκειται να παρακολουθήσουν.

Έχετε δώσει διάφορα live σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ποιες οι διαφορές του ελληνικού κοινού με το κοινό στα ξένα;
Κάθε χώρα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, αλλά εν τέλει τα στερεότυπα δεν ισχύουν και τόσο. Σίγουρα, ας πούμε, οι βορειοευρωπαίοι είναι πιο ήρεμοι από τους νότιους, αλλά μας έχει τύχει πολλές φορές το ακριβώς αντίθετο.

Live tour vs Recordings. Τι προτιμάτε και γιατί;
Και τα δύο έχουν την ομορφιά και τη χρησιμότητά τους.

Ποια είναι τα πλάνα σας για το άμεσο μέλλον;
Live, live, tour, διακοπές, live, tour, jam, σύνθεση, ηχογράφηση, live, live, tour.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας! 
Εμείς ευχαριστούμε!

313
About Νίκος Τόλης 183 Articles
Η ζωή του όλη συναυλίες μουσικές και πάλι πίσω. Από μικρός στα σανίδια, στα backstages και στα dj booths, μετράει πολλές σελίδες μουσικού ρεπορτάζ σε sites, zines, έντυπα και δηλώνει περήφανος συντάκτης στο Rockway από το 2011. Ύστερα από χρόνια περιπλανήσεων στην υφήλιο, διαμένει πλέον στη γενέτειρα του, συνεχίζοντας με αμείωτο ρυθμό το ταξίδι του, πάντα φυσικά μετά μουσικής.