ABOVE SYMMETRY: “Ripples”

Μία από τις φερέλπιδες μπάντες στο χώρο του μελωδικού progressive metal αποτελούν οι Above Symmetry, οι οποίοι επανεκδίδουν το περσινό ντεμπούτο άλμπουμ τους, που φέρει τον τίτλο “Ripples”.

Το πενταμελές συγκρότημα από το Skien της Νορβηγίας προέβη σ’ αυτήν την ενέργεια γιατί άλλαξε το όνομά του από Aspera στο προαναφερθέν του προλόγου. Όπως ισχυρίζεται άρθρο στην ιστοσελίδα του γκρουπ στο myspace, οι λόγοι ήταν απρόοπτοι και τεχνικοί! Στη νέα έκδοση περιλαμβάνονται τρία επιπρόσθετα κομμάτια και ένα video clip. Πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο δίσκο που χαρακτηρίζεται από έξυπνες συνθέσεις και πιασάρικες μελωδίες, που εκτελούνται από μία σφιχτοδεμένη μουσικά μπάντα, η οποία καταφέρνει να προσεγγίσει το ενδιαφέρον του ακροατή σε μεγάλο βαθμό από την αρχή μέχρι το τέλος. Βέβαια το εγχείρημα δεν εμπεριέχει κάποια καινοτομία στις συνθέσεις ή τη μουσική, καθώς χρησιμοποιούνται οι “κλασσικές” συνταγές του progressive metal, σε σημείο που να θυμίζουν έντονα εκπροσώπους του είδους, κυρίως τους Symphony X, αλλά και άλλους όπως οι Dream Theater κ.λ.π. Άλλωστε τα παραπάνω συγκροτήματα αποτελούν και επιρροές των Above Symmetry, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται. Κατά τ’ άλλα, συμπαγή riff που βρίσκονται σε ισορροπία με ατμοσφαιρικά πλήκτρα και η άψογη τεχνική μουσική κατάρτιση όλων των μελών, όπως άλλωστε προστάζει το είδος, διαφαίνονται καθαρά στο δίσκο. Ξεχωριστό τόνο δίνει και η πολύχρωμη, δυνατή και καθαρή φωνή του τραγουδιστή, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω έφτασε στον τελικό του νορβηγικού X Factor του 2010. Άξια λόγου είναι και η πολύ καλή δουλειά τόσο στη μίξη και το mastering του ήχου από τον Jens Bogren (Opeth, Paradise Lost, Hammerfall, Symphony X) όσο και στο εξώφυλλο από τον Gustavo Sazes (Firewind, Arch Enemy, Dream Evil).

Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα πάρα πολύ καλό δίσκο που αξίζει να μπει στη δισκοθήκη των ακροατών. Αυτό που περιμένει κανείς από τους Above Symmetry, είναι ν’ αναπτύξουν τη δική τους μουσική τεχνοτροπία και έχουν όλο το χρόνο μπροστά τους να το επιτύχουν, αφού είναι πολύ νέοι ηλικιακά.

Νικόλαος Καπίρης

443