Μετά από περίπου 20 χρόνια solo καριέρας, η οποία ξεκίνησε το 1999 με τον δίσκο Jalamanta, το Europe ’16 είναι το πρώτο επίσημο live album του Brant Bjork.
Δε νομίζω ότι χρειάζονται συστάσεις για αυτόν τον άνθρωπο. Ωστόσο, επιβάλλεται να αναφερθεί ότι ήταν drummer και τραγουδοποιός των μπαντών Kyuss και Vista Chino, drummer των Fu Manchu και κιθαρίστας/τραγουδιστής των Ché. Αδιαμφισβήτητα λοιπόν, είναι ο πατέρας της desert rock μουσικής.
Ο Brant Bjork, στο live album Europe ’16 που κυκλοφορεί από τις 22 Σεπτέμβρη, εστιάζει κυρίως σε 2 δίσκους της καριέρας του, στον Tao of the Devil (2016) και στον Black Power Flower (2014). Διαλέγει από το Black Power Flower τα “Buddha Time”, “Controllers Destroyed” και “Stokely Up Now” κι από το “Tao of the Devil” τα “Humble pie”, “Stackt”, “The Gree Heen” και “Dave’s War-Dave’s Peace”. Με αυτές τις επιλογές, ο Brant Bjork, o κιθαρίστας Bubba DuPree, ο μπασίστας Dave Dinsmore και ο drummer Ryan Güt, δείχνουν πόση χημεία έχουν και πόσο δεμένοι είναι μεταξύ τους, μουσικά. Και είναι κάτι που φαίνεται σε ένα live album. Επειδή είχα την τιμή να τους γνωρίσω προσωπικά, αυτή η χημεία που εκπέμπουν, είναι εμφανής και στην σχέση που έχουν ως άνθρωποι, όχι μόνο ως συνεργάτες.
Η αλήθεια είναι πως ηχητικά, υστερεί ο δίσκος. Δεν είναι τόσο καλός ο ήχος. Βέβαια, και ο ίδιος ο Bjork είχε αναφέρει πως θέλει να είναι πιο “βρώμικη” η αίσθηση. Δεν θα πάω κόντρα σε αυτό! Επειδή λοιπόν, είναι ένα live album, θα σχολιάσω αυτό που ακούω χωρίς να σκέφτομαι την studio εκδοχή του τραγουδιού. Μου αρέσει πολύ η σπιρτάδα και το νεύρο του “Dave’s War/Dave’s Peace”, μου αρέσει το “The Gree Heen”, γιατί είναι δεμένο, τα φωνητικά στο “Biker No. 2” και είναι άρτιο το αποτέλεσμα του “Low Desert Punk” (Jalamanta 1999). Τελευταίο κομμάτι του album είναι το “Let The Truth Be Known” από τον δίσκο Saved by Magic (2005) το οποίο το συνδυάζει με το “Jumpin’ Jack Flash” των Rolling Stones. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Θεωρώ ότι το “Europe ’16”, είναι η θετική εξέλιξη του Brant Bjork όλα αυτά τα χρόνια. Ο συνδυασμός των τραγουδιών και το υλικό που έχει, δείχνουν την ωριμότητά του ως καλλιτέχνη.
Είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, αξιοπρόσεκτο και έρχεται να επιβεβαιώσει πως μετά από τόσα χρόνια, ο Bjork παραμένει σταθερός, βρίσκει συνεχώς τρόπους να σου κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο και κάνει βήματα που, αν μη τι άλλο, είναι εντυπωσιακά.
637