EDGE OF FREE: “Edge Of Free”

Το νεοσύστατο σχήμα των Edge Of Free κυκλοφόρησε το ομότιτλο ντεμπούτο του υπό την εποπτεία στην παραγωγή του Toby Wright (Alice In Chains, Korn, Tantric, Metallica).

Το συγκρότημα αποτελείται από το δίδυμο των Scott Sneddon στα φωνητικά και John Hussey στις κιθάρες, ενώ για τις ανάγκες του πρώτου τους αυτού πονήματος επιστρατεύτηκε ο Chris Autry στο μπάσο κι ο Steve Ebe στα κρουστά.

Πρόκειται για μια, ως επί το πλείστων, ακουστική δουλειά που σε κανένα σημείο της δε με άφησε αδιάφορο. Η γενικότερη ‘90s ατμόσφαιρα που αποπνέει, διαχέεται σ’ όλο το album και οι επιρροές των Sneddon και Hussey μπλέκονται αρμονικά, συναντούν τον έντονο και ακραίο συναισθηματισμό – δυναμική της στιχουργικής τους και αποδίδουν ένα πολύ ενδιαφέρον δισκάκι, που αξίζει να ακουστεί αρκέτες φορές.

Αρκετό Seattle κι ακουστικό grunge στις συνθέσεις τους, στακάτα και επίμονα riff να μπλέκονται με φωνητικά που παραπέμπουν, άλλοτε σε Chris Cornell, ενίοτε σε Eddie Vedder, αλλά και σε John Garcia. Σε γενικές γραμμές, επιτυγχάνεται ένα οικείο κολάζ σε πρώτο λόγο, από ήχους του Seattle κι ακουστικού grunge, ενώ σε δεύτερο πλάνο υποβόσκει η καλιφορνέζικη desert rock.

Πρόκειται για δύο μουσικούς που η μοίρα τους έλαχε να συναντηθούν και να συνεργαστούν στο Nashville με τον Scott Sneddon να προέρχεται από το L.A. κουβαλώντας πέρα από αυτοκαταστροφικές συνήθειες που αποτυπώνονται εμφατικά στο στίχο τους και επιρροές από την ψυχεδέλεια των Doors και των 70s, ενώ ο John Hussey κατορθώνει να συγκεράσει μουσικά το όλο τοπίο Βορρά – Νότου, ώστε να έχουμε στα χέρια μας ένα οικείο κι ελκυστικό hard rock ιδίωμα.

Οι απόλυτα βιωματικοί στίχοι (ναρκωτικά, χωρισμοί, καταστάσεις κοντά στο θάνατο και στιγμές ψυχικής ανάτασης) σε συνδυασμό με το πολύ ξεχωριστό ακουστικό στυλ που εκπροσωπούν, μας οδηγούν στο κοινότυπο ίσως συμπέρασμα ότι κάθε τραγούδι μπορεί να “μιλήσει” διαφορετικά στον καθένα. Τα “Blood Eagle” και “Soul Of Your Grace” μας εισάγουν σχετικά ομαλά και πιο ήρεμα στον ήχο τους, με καλά «δεμένα» κιθαριστικά περάσματα και φωνητικά που προσδίδουν αρκετό βάθος, ενώ το “Soul Of Your Grace” κλιμακώνει το δυναμισμό τους.

To “Higher” και το “Pony” αποτελούν σαφή δείγματα ακουστικού Grunge, με τις φωνητικές ικανότητες του Sneddon να αναδεικνύονται σαφέστατα στο δεύτερο (συμπεριλαμβανομένου ενός εξαιρετικού σόλο από τον Hussey) και δικαίως επιλέχτηκε ως το πρώτο για την προώθηση του “Edge Of Free”. Ακολουθεί το πλέον μελαγχολικό track του album “In My Time (Falling)”, ενώ το ομότιτλο “Edge Of Free” φαίνεται να κουβαλά όλο το μαρτύριο προς το δρόμο της κάθαρσης και της λύτρωσης, με τις κιθάρες να κλιμακώνουν άψογα την ένταση, αποτελώντας μια από τις προσωπικές μου επιλογές. Το “Pushin’ The Needle”, τέλος, με πιο catchy ρυθμικά και στίχο, έρχεται ως ένα απάνθισμα των επιρροών τους, με απόλυτο δυναμισμό, όντας κάτι πιο προχωρημένο – επιτηδευμένο ακουστικά, αφού τόσο τα φωνητικά κάνουν περίτεχνες μεταβάσεις στις οκτάβες, αλλά και το μπάσο με τα τύμπανα εξάρουν την ένταση.

Ανάμεσα λοιπόν, στα πολλά ακουστικά album που επανέρχονται στο προσκήνιο, συνάμα με την revival – retro τάση που κυριαρχεί, το “Edge Of Free” μας έκλεισε το μάτι, με το ντεμπούτο του δυναμικού ντουέτου από το Nashville να αποτελεί ένα γερό μπάσιμο στις προτιμήσεις μας κι ίσως στη μουσική βιομηχανία. Οι τύποι αναδίδουν ροκιά από χιλιόμετρα και κατόρθωσαν να μετουσιώσουν τα προσωπικά τους πάθη σ’ ένα εξαιρετικό album 8 βιωματικών συνθέσεων. 

About Παναγιώτης Σπυρόπουλος 221 Articles
Γεννήθηκε στα τέλη του 70 στα Δυτικά της Αθήνας, πιο αργά ή πολύ νωρίτερα από ότι θα ήθελε - δεν έχε καταλήξει ακόμα! Ακροβατώντας ανάμεσα σε οικονομετρικά μοντέλα, φιλοσοφικούς αναστοχασμούς, πολιτικούς προβληματισμούς, κοινωνικές και διατροφολογικές ανησυχίες, η μουσική αναζήτηση είναι το δίχτυ ασφαλείας στο matrix της καθημερινότητας. Fan του σκληρού ήχου, λάτρης της κλασικής μουσικής, παθιασμένος με τα blues. Αναζητά την αιτία ζωής του, πριν κάποιοι άλλοι διαγνώσουν την αιτία θανάτου του• είναι σε καλό δρόμο για το δεύτερο.