Άλλο ένα νεότευκτο σχήμα από την Θεσσαλονίκη (-κάρα αστοιχείωτε!) είναι και οι Atrocity Pioneer, ένα project που δημιουργήθηκε από μουσικούς οι οποίοι προέρχονται από ήδη ανερχόμενες μπάντες της συμπρωτεύουσας (Head Cleaner, Forbidden Seed, Stone Cold Dead, Craang) και κινούνται σε έναν όχι και τόσο δημοφιλές, τουλάχιστον στη χώρα μας, στυλ.
Αυτό του industrial αλλά πάνω απ’ όλα πειραματικού metal.
Αυτό που θα συναντήσεις στο debut τους “Amusing Ourselves To Death” ακούγοντάς το, είναι Fear Factoryκές / White Zombieκές / Ministryκές κιθαριστικές φόρμουλες εντυπωμένες πάνω σε groovy προγραμματισμένα beats, μια σχετικά αυθεντική πρόταση υψηλού ενδιαφέροντος.
Ηχητικά είναι βαρύ, τα beats και οι μπασογραμμές του Χάρη Παζαρούλα είναι πυκνογραμμένα και σου γραπώνουν το σβέρκο από την αρχή, η χρήση των πλήκτρων από τον Μανώλη Τσελέπη είναι διακριτική αλλά πανίσχυρη προσδίδοντας την όποια μελωδικότητα στις συνθέσεις ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχει ο τραγουδιστής Jim Ευγενίδης, ο οποίος είναι καταπληκτικός στις εκφραστικές οδούς που χρησιμοποιεί. Μια ερμηνεία που αποτελεί την ιδανική μίξη της εγκεφαλικότητας του Devin Townsend, της δύναμης του Burton C. Bell και της μηχανολογικής / μιλιταριστικής σαφήνειας της Annie Clark, απόλυτα καθοριστικός στο τελικό αποτέλεσμα.
Πολύ καλά τα “Amusing Ourselves to Death” και “21st Century Caveman” σε πλήρως industrial πεδία, το Prodigy beated “Goodbye Mankind” (με αέρα hit και εξαιρετικό solo από τον Κωνσταντίνο Μαρή, γενικά η δουλειά του κιθαρίστα είναι πανάξια μνείας, απόλυτα μελετημένο παίξιμο πλήρως συμβατό με το ατμοσφαιρικό υπόβαθρο που θέλει να καθορίσει η μπάντα), τα Fear Factory meets Slayer “The Human Monster” και “The End of Hibernation” με την εξαιρετική keyboarded ατμόσφαιρά τους, μια απόλυτη χρονική μεταφορά του πως θα ακουγόταν η 80’s dark pop στο σήμερα, το karagkiozique “Live Your Myth in Greece ” με τον Τσομπανάκο (της πάλαι ποτέ ΕΡΤ ντε) στο intro και το solo μπουζούκι (;!) που συνθετικά τουλάχιστον έχει γνήσιο θεσσαλονικιώτικο punk αέρα, το κλιμακούμενο doomοειδές “True Christian Love”, το αριστουργηματικό “Alarming Symptoms” και το επίσης καλό “Crash Test Dummies” με τις doom / goth επιρροές τους, το γκαζιάρικο “μεταμφιεσμένο” hard rock του “Theatre Bizarre” και η αποθέωση της μαυρίλας στο “Escaping the Womb”, στον επίλογο του πολύ καλού αυτού του album.
Ένας τομέας που η δουλειά των Atrocity Pioneer παίρνει άριστα είναι και αυτός της παραγωγής. Περφεξιονιστικός, απολύτως σύγχρονος ήχος, αναδεικνύει και τις δυο πτυχές της μουσικής τους, ηλεκτρονική και αναλογική, εξίσου. Τα πάντα ακούγονται πεντακάθαρα παρά τη χαοτική συνθετική οπτική της μπάντας που δείχνει να ισορροπεί αξιοθαύμαστα με τελική ακμή την συναισθηματική κατάληξη που επιδιώκεται. Και αυτή είναι μάλλον η ισοπέδωση κάθε φωτεινής, “ανθηρής” προσδοκίας ως ψυχολογικό αναλγητικό, κάτι που το “Amusing Ourselves to Death” επιτυγχάνει με ευκολία, πνέοντας μένεες κατά πάντων των απάνθρωπων στοιχείων της μοντέρνας καθημερινότητας. Είναι πνιγηρό, υπόγεια πονεμένο και εκφράζει κυρίως θυμό, αν και η φύση του υλικού είναι για ιδανικές dance floor νύχτες σε σχετικά στέκια. Οι θαμώνες των μηχανών και της φουτουρολαγνείας ας ρίξουν τις αυτιές τους. Συμπαθητικότατοι.