Αυτή η διαδοχή ποιοτικών κυκλοφοριών που τείνουν προς τα δύσβατα άκρα της metal μουσικής, προερχόμενες από τα σπλάχνα της κοινότητας των εντόπιων μουσικών, φαίνεται να μην έχει σταματημό.
Φοβερά καταρτισμένοι μουσικοί, δεν σταματούν να παρουσιάζουν δουλειές που έχουν διαλύσει τα όποια στεγανά και πλαίσια ορίστηκαν από ξενόφερτους “Μεσσίες” ανα τις δεκαετίες που προσμετρά ήδη η prog metal μουσική, επεκτείνοντας τους ορίζοντες του ρεύματος και δίνοντας τη χαριστική βολή σε οποιεσδήποτε (υποτιμητικά και εν δόλω τις περισσότερες φορές) τιθέμενες συγκρίσεις, πάνω στη σκακιέρα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.
Once again λοιπόν ladies and gentlemen βρίσκομαι στην πολύ ευχάριστη θέση να γνωμοδοτήσω για μια δουλειά που αξίζει αναφοράς, από το one man project The Point Of It All, δημιουργημένο από τον Πάνο Φιλίππου, ο οποίος με τη βοήθεια μερικών πολύ καλών μουσικών, κυκλοφόρησε το “A World Of Li(n)es”, ένα πολύ αξιόλογο δείγμα προοδευτικής μουσικής. Ένας χαρακτήρας που δεν είναι και τόσο δύσκολο να καθοριστεί, ανήκοντας στη σινεφίλ πλευρά του progressive metal, με soundtrackικά synth background που προσδίδουν φουτουριστικούς / βιομηχανικούς τόνους ατμοσφαιρικώς και αρκετά τεχνικά / djent στοιχεία riffολογικώς.
Από εκεί και πέρα, οι ακροάσεις των οργανικών (στη συντριπτική πλειοψηφία) θεμάτων του “A World Of Li(n)es” με έφερε αντιμέτωπο με ένα πλήθος πολύ οικείων (και πολύ αγαπημένων για τον γράφοντα) επιρροών. Ονόματα όπως τους Psychotic Waltz των πρώτων δυο album τους και τους Darkstar (“Transparent”), τη μουσική συνέπεια των Dan Rock / Brian McAlpine, εξάχορδων θεών της προαναφερθείσας μπαντάρας, τους The Gathering του “Mandylion” στο “The Day When You’re Gone” (θεωρώντας ως highlight τη θαυμάσια φωνή της Έφης Ευαγγελινού που πρωταγωνιστεί στο εν λόγω track), τους ηγήτορες του ευρωπαϊκού prog Sieges Even και Soul Cages (“The Sound of Leaves”), τους Nevermore όταν σιγούν (“Through the Night”), ενώ μου άρεσαν οι θεατρικότροπες παρεμβολές των “Once Upon A Time” (πανέμορφο κομμάτι πλήρως χωμένο σε post νοοτροπία) και του ομότιτλου track με τις εξαιρετικές μπασογραμμές τους όπως και το, μοντέρνου ύφους, “8bit Μadness” με τη συμμετοχή του βιρτουόζου Γιώργου Κράτσα των Manhattan Project (του οποίου δουλειά είναι και το mix όπως και το mastering), σε ένα κομμάτι που θυμίζει τους προαναφερθέντες, τους Animals As Leaders και το σχετικό σινάφι. Καλές στιγμές, με τη δική τους αυτοτέλεια το καθένα μέσα στη συνολική ροή του “A World Of Li(n)es”. Με πολύ διακριτές επιρροές συνολικά, αν και είναι αξιέπαινη η ομοιογένεια του προσωπικού φιλτραρίσματος αυτών των επιρροών κάτω από το πρίσμα του συνθέτη και εξαιρετικές solo συνδρομές από βιρτουόζους της κιθάρας.
Έχοντας έναν ήχο που στηρίζει επαρκώς τη συνθετική δουλειά, οι The Point Of It All μου άρεσαν. Ο δημιουργός του project αυτού καταθέτει μια αυθεντική πρόταση (κι ας δανείζεται τις ατμόσφαιρες – και μόνο – των ανωτέρων “τεράτων” της μουσικής αυτής) υψηλού ενδιαφέροντος στο χώρο του πειραματικού metal, υλικό μελετημένο και αφλύαρο. Οι όποιες μου απαιτήσεις (σε σχέση με οποιοδήποτε ανάλογο άκουσμα) εκπληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Επιβάλλονται οι αυτιές από “δύσκολους” εν γένει εγκεφάλους, αν και οι πιο “ανέμελοι” εξ αυτών ίσως βρουν το ιδανικό άκουσμα που θα μπορούσε να γεφυρώσει αυτό το χάσμα. Αξιοπρεπέστατη δουλειά.
https://thepointofitall.bandcamp.com/album/a-world-of-li-n-es
https://www.facebook.com/thepointofitallband