TRANS-SIBERIAN ORCHESTRA: “Letters Form the Labyrinth”

Έξι χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία δουλειά των Trans-Siberian Orchestra (οκ, είχαν μεσολαβήσει ένα EP κι ένα best of, αλλά δεν τα μετράω), ενός project-μεγαθήριο που από τις απαρχές του (1996), έχει δώσει άλλο νόημα στην έννοια “rock-όπερα”, κάνοντας κυρίως sold out εμφανίσεις.

Σίγουρα οι ιθύνοντες Paul O’Neil και Jon Oliva δεν είναι πλέον πιτσιρίκια, ενώ και οι δύο έχουν περάσει προ πολλού το peak τους ως συνθέτες, παρόλα αυτά μέσω των Trans-Siberian Orchestra προβάλουν την αγάπη τους για την κλασική μουσική με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σίγουρα οι δουλειές τους δεν είναι heavy, ούτε μπορούν να αντικαταστήσουν το μεγαλείο των Savatage, αλλά σφύζουν από λυρισμό και ποιότητα.

Άλλωστε, ποιοτικά, οι κυκλοφορίες τους δε θα μπορούσαν να μην έχουν υψηλά στάνταρ, μιας και μιλάμε για ένα μουσικό θίασο που περιλαμβάνει πάνω από 50 (!) άτομα και, πέραν χορωδιών και λοιπών, ονόματα όπως Al Pitreli, Chris Caffery, Johnny Lee Middleton, Jeff Plate, Jeff Scott Soto, Russell Allen κι άλλους αξιόλογους καλλιτέχνες, κάποιους περισσότερο και κάποιους λιγότερο γνωστούς.

Το τι θα συναντήσεις στο “Letters Form the Labyrinth” το γνωρίζεις a priori κι αυτό, αν είσαι fan της μπάντας, δε θα σε χαλάσει καθόλου. Συμφωνικό θεατρικό rock, γεμάτο μελωδίες κι όμορφες στιγμές, οι οποίες δημιουργούν τοπία και εικόνες, μεταφέροντας τον ακροατή στα ειδώλια μιας εντυπωσιακής παράστασης.

Το concept ασχολείται με τη σοφία του παρελθόντος και την ελπίδα για το μέλλον, έτσι όπως διαμορφώνεται μέσω ενός διαλόγου δια αλληλογραφίας μεταξύ ενός παιδιού κι ενός ηλικιωμένου, παλαιό φίλο του παππού του πρώτου.

Όπως και στο “Night Castle”, συναντώνται και κάποιες αναφορές στο παρελθόν, με πρώτη και καλύτερη το “Stay”, μια σύνθεση των Savatage η οποία είχε συμπεριληφθεί στην επανέκδοση του “Hall of the Mountain King” του 1997, αυτή τη φορά ερμηνευμένη από την Adrienne Warren. Δεύτερη αναφορά, η εξαιρετική διασκευή στο “Forget About the Blame” του Johnny Green, σύνθεση που είχε πρωτοβγεί το 2000. Από εκεί και πέρα, οι συνήθεις ύποπτοι Beethoven, Bach, Borodin κι άλλοι μεγάλοι κλασικοί συνθέτες έχουν την τιμητική τους, χαρακτηριστικό πλέον σχεδόν όλων των πονημάτων των Trans-Siberian Orchestra.

Συγκρινόμενο με το δισκογραφικό παρελθόν της μπάντας, το “Letters Form the Labyrinth” είναι λιγότερο κουραστικό από το “Night Castle” του 2009 και σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέρον από το “The Lost Christmas Eve” του 2004. Με τα πρώτα δυο, δύσκολα μπορώ να το βάλω δίπλα, διότι πολύ απλά αποτελούν τα μόνιμα χριστουγεννιάτικα soundtrack των απανταχού Sava-fans, ενώ με το “Beethoven’s Last Night” (2000) δεν τίθεται οποιοδήποτε θέμα αναμέτρησης, μιας και για το γράφοντα είναι μακράν η καλύτερη και η πιο ολοκληρωμένη δουλειά του σχήματος.

Συνοψίζοντας, ο νέος δίσκος των Trans-Siberian Orchestra είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις και μιας κι έρχονται και Χριστούγεννα (εξ ου και το ότι κυκλοφορεί τώρα), φροντίζουν να δώσουν ξανά το εορταστικό μουσικό στίγμα τους. Ένα καλοδουλεμένο κι ευχάριστο album, δια χειρός Paul O’Neil και Jon Oliva, που συστήνεται ανεπιφύλακτα, γενικά και ειδικά.

Highlights: “Madness of Men”, “Mountain Labyrinth”, “The Night Conceives”, “Forget About the Blame”, “Not the Same”

About Στέφανος Στεφανόπουλος 1315 Articles
Γεννήθηκε την ίδια ακριβώς ημέρα με τα CD και μάλλον για αυτό ασχολείται τόσο πολύ με τη μουσική. Όταν δεν γράφει για αυτή, αγοράζει CD, και όταν δεν αγοράζει, θα τον βρείτε είτε να παριστάνει τον dj σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας, είτε να προσπαθεί να κατεβάσει κάποια ιδέα για διαφήμιση. Στο Rockway.gr εντάχθηκε το 2010 και κάπως, κάπου, κάποτε, βρέθηκε να κρατάει και τα κλειδιά του. Δεν συμπαθεί τους ψευτοκουλτουριάρηδες, τους ξερόλες και τη μουστάρδα. Δηλώνει εγωιστής, κυνικός και fan του Philip Dick.