Ομολογουμένως έχουμε μια ευρύτερα καλή ελληνική σκηνή, η οποία καταπιάνεται με πολλά είδη, καλύπτοντας, έστω κι ετεροχρονισμένα, πολλές από τις ηχητικές πτυχές και τα μουσικά ρεύματα του εξωτερικού.
Και παρότι σε πολλές περιπτώσεις ο κορεσμός είναι αναπόφευκτος, μιας και οι μόδες έρχονται και φεύγουν με τα γνωστά αποτελέσματα, θαρρώ πως η εγχώρια post σκηνή παραμένει από τις απαρχές της υγιής, δίνοντας πάντα εξαιρετικά δείγματα γραφής, αδιαφορώντας που το εν λόγω είδος δεν βρίσκει την απήχηση που είχε μερικά χρόνια πριν.
Οι Afformance, με τη νέα τους δουλειά, επιβεβαιώνουν το ότι δε χρειάζεται η εκ νέου ανακάλυψη του τροχού, ή κάποιου είδους μίμησής του, προκειμένου να κυκλοφορήσεις μια αξιοπρεπέστατη δουλειά που όχι μόνο τιμά τα παντελόνια της πειραματικής post κουλτούρας, αλλά με έμμεσο τρόπο κάνει τον ακροατή να αναρωτιέται το τι θα γινόταν άπαξ και το “Through Walls” έβγαινε μια πιο ευνοϊκή περίοδο για το είδος.
Η ζωντανή ηχογράφηση, δίνει άλλο αέρα στο αποτέλεσμα, με τα φαντάσματα των Mogwai και των This Will Destroy You να χειροκροτούν τα γνήσια τέκνα τους. Έξι κομμάτια, συνολικής διάρκειας 50 λεπτών, τα οποία αποτελούν μικρές εύγλωττες ηχητικά ιστορίες κι ας μη διαθέτουν στίχους. Σαν μια μίνι θεατρική παράσταση, στην οποία καλείται ο ίδιος ο ακροατής να επιλέξει το καστ και να διαμορφώσει το σενάριο όπως θέλει αυτός.
Άλλο χαρακτηριστικό των Afformance, που συναντάται σε κάθε δουλειά τους, είναι η αποστροφή στην πεσιμιστική μανιέρα στην οποία βασίστηκαν άλλα σχήματα του χώρου. Τουτέστιν, οι συνθέσεις είναι μεν ταξιδιάρικες, μπορεί να βγάζουν μελαγχολία σε στιγμές, αλλά δεν είναι μαυροφορεμένες ηχητικές εκφάνσεις με πλερέζα. Είναι περισσότερο λυτρωτικές και καθαρτικές. Αν αυτό δεν είναι ατού, τότε τι είναι;
Καλά τα μούσια, τα τατού και τα “βάμονος-βάμονος”, αλλά η πραγματική καλλιτεχνική μαγκιά βρίσκεται σε εκείνα τα σχήματα που, παραμένοντας σταθερά στο είδος τους, ασχέτως εάν θεωρείται ξεπερασμένο από τις εκάστοτε μόδες, καταφέρνουν και συναρπάζουν με τη μουσική τους, αδιαφορώντας για ταμπέλες και “φασαίους”.
633