Περιοδεύοντας δυόμιση χρόνια για τον τέταρτο δίσκο τους, “Love, Lust, Faith & Dreams” οι Thirty Seconds to Mars ολοκλήρωσαν μια τεράστια σειρά συναυλιών στο Terra Vibe της Μαλακάσας ερχόμενοι δεύτερη φορά στην Ελλάδα.
Οι πόρτες είχαν ήδη ανοίξει λίγα λεπτά μετά τις 18:00 και ο κόσμος άρχισε να μαζεύεται αργά στην αρχή και μαζικότερα μετά τις 19:00 μπροστά από την Vibe Stage. Η προσέλευση ξεπέρασε τα έξι χιλιάδες άτομα, κάτι βέβαια που έκανε αχρείαστη τη μεγαλύτερη, Terra Stage, του χώρου. Πολλοί περίμεναν ότι η περιοχή του V.I.P θα βρισκόταν στα δεξιά της σκηνής σε ένα υπερυψωμένο σημείο, αλλά τελικά βρέθηκε ακριβώς μπροστά από αυτήν όπως και στην προηγούμενη συναυλία του συγκροτήματος το 2011.
Το συγκρότημα των αδελφών Leto εμφανίστηκε χωρίς τον ένα από τους δύο λίγο μετά από την υπόδειξη του προγράμματος και συγκεκριμένα στις 20:40. Ο Shannon Leto λοιπόν σημείωσε απουσία σε μια ακόμα συναυλία της περιοδείας, όμως αντικαταστάτης δεν τέθηκε και έτσι τα drums ολόκληρου του setlist ήταν προ-ηχογραφημένα, γεγονός τουλάχιστον γελοίο.
Εκτός αυτού, το πρώτο που παρατηρεί κανείς με ένα ξεκίνημα σαν και αυτό του “Up in the Air”, στη δεύτερη Thirty Seconds to Mars συναυλία επί ελληνικού εδάφους, είναι η περιθωριοποίηση του κατά τα άλλα πολύ καλού Tomo Milicevic σε ένα σημείο στα αριστερά της σκηνής με την κιθάρα και τα keyboards του, με τον Jared Leto να αλωνίζει σε ολόκληρη την σκηνή, πράγμα που κάνει φυσιολογικό το “ήρθαμε να δούμε τον Jared” από την πλειοψηφία του κόσμου.
Το show λοιπόν της 30ης Σεπτεμβρίου στην Μαλακάσα ήταν αποκλειστικά και μόνο του Jared Leto, μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό της μουσικής που ακούσαμε από τα ομολογουμένως καλά ρυθμισμένα ηχεία της σκηνής (που έφερε ακόμα τα πανό του Rockwave Festival) ήταν σε playback, ακόμα και μέρη των φωνητικών.
Ο ίδιος ο Leto βρέθηκε σε σχετικά καλή φόρμα μιας και δεν άφησε κανέναν παραπονεμένο με τα φωνητικά του, ενώ φάνηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να ανεβάσει κόσμο στην σκηνή (ένα κοριτσάκι στο “King and Queens”, έναν νεαρό οπαδό τους λίγο αργότερα ώστε να βγάλει selfie μαζί του και με το κοινό και το καθιερωμένο μπούγιο στο τελευταίο κομμάτι του live), έπιασε αρκετή συζήτηση με το κοινό (θα χωρούσαν άνετα δύο ακόμη τραγούδια σε αυτό τον χρόνο) και να κάνει τρέλες με τον camera man.
Cameraman; Όντως, υπήρξε ένας τύπος που είχε κυριολεκτικά μπει σε τροχιά γύρω από τον τραγουδιστή καθ’ όλη την διάρκεια του live. Είτε ο Leto τραγουδούσε, είτε έτρεχε δεξιά και αριστερά, ο φίλος του με την τεράστια επαγγελματική κάμερα τον ακολουθούσε και έτρεχε ακόμα πιο μανιωδώς γύρω του, ακόμα και αν χρειαζόταν να γυρίσει την πλάτη του στο κοινό ενώ βρισκόταν ανάμεσα σε αυτό και τον πρωταγωνιστή της βραδιάς. Από την στιγμή που ολόκληρο το live μαγνητοσκοπήθηκε με αυτό τον αδιάκριτο τρόπο πιθανώς για να χρησιμοποιηθούν τα… καλύτερα είκοσι δευτερόλεπτα σε κάποιο από τα μελλοντικά video clip του συγκροτήματος (βλέπε “Closer to the Edge”, “Do or Die”) κάνει την κατάσταση ακόμα πιο γελοία.
Το πραγματικά ενθουσιασμένο κοινό άκουσε τον Jared Leto σε δεκατρία κομμάτια, τρία από αυτά σε ακουστική μορφή. Το setlist αγνόησε εντελώς το ντεμπούτο της μπάντας, επικεντρώθηκε με υπερβάλλοντα ζήλο στον νεότερο και παράτησε κομμάτια όπως “A Beautiful Lie”, “From Yesterday” και “Attack” γιατί προφανώς είναι πολύ rock για το περισσότερο pop show της “Love, Lust, Faith & Dreams” περιοδείας.
Συνοπτικά λοιπόν έχουμε τα εξής: Playback της μουσικής κατά το ήμισυ, μικρό και γεμάτο απώλειες setlist, ένας cameraman που στην ουσία βοηθάει στην δημιουργία ενός clip που παρουσιάζει τη μπάντα πιο εντυπωσιακή απ’ ότι πραγματικά είναι και προβολή αποκλειστικά και μόνο του frontman του group. Προφανώς λοιπόν και είναι ανούσιο να αναφερόμαστε στους Thirty Seconds to Mars ως τους πρεσβευτές του stadium rock σήμερα, παρόλο που είναι ικανοί να παρουσιάσουν ένα γενικά καλό show (όσο αυτό κρατάει) και να ξεσηκώσουν το κοινό τους, κάτι που καταφέρνουν αδιαπραγμάτευτα.
Thirty Seconds to Mars setlist
Up in the Air
Search and Destroy
This is War
Conquistador
Kings and Queens
Do or Die
City of Angels
End of all Days
Hurricane (acoustic)
Alibi (acoustic)
The Kill (acoustic)
Bright Lights
Closer to the Edge
photos: Χριστίνα Αλώση
548