Μόλις πριν από λίγες ημέρες έπεσε στα χέρια μου μια κυκλοφορία της οποίας δεν πίστευα ποτέ ότι θα γινόμουν κάτοχος. Μιλάω φυσικά για το αξιομνημόνευτο project του εκπληκτικού κιθαρίστα από την Ιαπωνία, Atshushi Yokozeki (ex Lance Of Thrill, The Bronx) με τίτλο “Raid”.
Όσοι κατά το παρελθόν έτυχε να έρθουν σε επαφή με το εν λόγω άλμπουμ (κυρίως μέσω της “πολύτιμης βοήθειας” που προσφέρει το Διαδίκτυο), καταλαβαίνουν το μέγεθος αυτής της μουσικά τεράστιας κυκλοφορίας. Ένα άψογο δείγμα κιθαριστικού βιρτουοζιτέ hard rock, συνοδευόμενο κατά βάση από πανέμορφες keyboard μελωδίες και δυναμικές AOR φωνητικές γραμμές. Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα και να εξηγήσουμε περί τίνος κομψοτεχνήματος πρόκειται.
Πίσω στο 1993 και προφανώς σε μια πολύ άσχημη μουσικά εποχή για το Hard Rock και το Heavy Metal, ο Atsushi “Jet Finger” Yokozeki κάνει ένα ταξιδάκι μέχρι το Los Angeles της Αμερικής με σκοπό την δημιουργία ενός all star project με συμμετοχές καλλιτεχνών που είχαν αξιόλογη πορεία στα ‘80s κυρίως, μέχρι τότε. Αρκετές οι συμμετοχές λοιπόν και δεσπόζουν ονόματα όπως αυτά των Ken Mary (Alice Cooper, House Of Lords, Impelliteri), Frankie Banali (Quiet Riot, WASP), Carmine Appice (Vanilla Fudge, King Kobra, Blue Murder etc), Bobby Blotzer (RATT) και James Kottak (Kingdome Come, Scorpions) στα τύμπανα, Chuck Wright (Quiet Riot, House Of Lords), Greg Chaisson (Badlands, Blindside Blues Band), Rudy Sarzo (Quiet Riot, Ozzy, Whitesnake), Tim Bogert (Vanilla Fudge, Cactus) και Jeff Pilson (Dokken, Foreigner) στο μπάσο καθώς και guest guitar solos από τους Brad Gillis (Night Ranger), Jake E. Lee (Ozzy, Badlands) και Craig Goldy (Giuffria, Rough Cutt, Dio) σε τρία κομμάτια αντίστοιχα και φυσικά όλες οι κιθάρες από τον ίδιο τον Atshushi. Το άλμπουμ περιλαμβάνει δέκα κομμάτια, πέντε εκ των οποίων είναι instrumental. Τα υπόλοιπα πέντε που θεωρούνται και τα “δυνατά χαρτιά” του δίσκου, ντύνουν με τις ερμηνείες τους οι David Glenn Eisley (Giuffria), Kelly Hansen (Hurricane, Unruly Child, Foreigner), ξανά ο Jeff Pilson (ταλεντάρα και φωνάρα ο τύπος), ο αδικοχαμένος Ray Gillen (Badlands, Black Sabbath) και τέλος, η πρώην τραγουδίστρια των θρυλικών Runaways, Cherie Currie. Το γεγονός αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει την αξία των instrumental κομματιών, αντιθέτως
προσδίδουν μια έξτρα δυναμική στο όλο σύνολο αφού το tracklisting είναι άρτια δομημένο σε σημείο να μη μπορούμε να μιλάμε για απολύτως καμία αδύναμη στιγμή. Καλύτερες στιγμές μέσα από αυτό το άλμπουμ, κατά την ταπεινή μας άποψη θεωρούμε εδώ στο Rockway, τα “Straight To Your Heart”, “A Little Bit More”, “Heartbreak” και το εισαγωγικό “Tears Of The Sphinx”, “Silence, Storm And Silence”, “Raid” από τα ορχηστρικά κομμάτια. Η κορυφαία στιγμή κατά γενική ομολογία των οπαδών όμως του άλμπουμ και αναμφισβήτητα αυτή που τραβάει σε μεγάλο βαθμό την προσοχή όλων είναι το “More Than Enough”, μια από τις ομορφότερες AOR συνθέσεις ever, με το επιβλητικό keyboard riff intro στην εισαγωγή, το μπάσιμο της κιθάρας του Atshushi στην συνέχεια και για κερασάκι στην τούρτα, τα άκρως αξιόλογα μελωδικά φωνητικά ενός από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές που ανέδειξε ποτέ ο χώρος, αυτά του τρομερού Kelly Hansen με το σπαραξικάρδιο refrain να μιλάει κατευθείαν στην καρδιά κάθε οπαδού του μελωδικού hard rock/AOR και όχι μόνο.
Όπως προαναφέραμε, το άλμπουμ κυκλοφόρησε αρχικά το 1993 από την Ιαπωνική Nippon Phonogram, θυγατρική εταιρεία της Columbia Records η οποία λειτουργούσε αυτόνομη μοναχά εντός Ιαπωνίας και μέχρι πρότινος το δισκάκι θεωρείτο out of print και μπορούσε κάποιος να το αποκτήσει μέσω ebay σε πολύ υψηλή έως απλησίαστη τιμή όπως συμβαίνει συνήθως σε παρόμοιες περιπτώσεις. Η αξία του φυσικά αναγνωρίστηκε με τον καιρό και οι οπαδοί το μνημονεύουν μέχρι σήμερα. Για αυτό τον λόγο η Αγγλική Krescendo Records αποφάσισε την επανακυκλοφορία αυτού του αριστουργήματος και μάλιστα digitally remastered για καλύτερη απόδοση ήχου, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε αρκετό κόσμο να το έχει επιτέλους στην συλλογή του με χαμηλό κόστος αυτή την φορά. Μοναδική ένσταση, το φτωχό booklet αλλά μπροστά σε τέτοιο εγχείρημα, θα ήταν άδικο να γκρινιάζουμε για κάτι περισσότερο. Να τονίσουμε εδώ ότι η Krescendo, αν και σχετικά “νέα” στον χώρο των επανεκδόσεων έχει μπει δυναμικά στο παιχνίδι, με σπάνιες κυκλοφορίες όπως αυτές των Signal, Τhe Storm, Roxanne, FM, Y&T κα. Πραγματικά αξιόλογη κίνηση. Τσιμπήστε το, όπου το βρείτε. Διαμάντι από τα λίγα, λέμε!
Άρης Αβραμίδης
1144