AT THE GATES: “Slaughter of the Soul”

Αρχές 90s. Την εποχή εκείνη τα πιτσιρίκια της ηλικίας μας (και οι μεγαλύτεροι ενδεχομένως) μάθαιναν τις εξελίξεις από τις λίγες ραδιοφωνικές metal εκπομπές και τα ακόμα λιγότερα έντυπα, αλλά κυρίως από την τότε εκπομπάρα HEADBANGER’S BALL, στο τότε απόλυτα και μόνο μουσικό, MTV.

Το τέταρτο album των Σουηδών AT THE GATES έμελλε να γράψει ιστορία, παρασέρνοντας στη δίνη του όλους εμάς και επηρεάζοντας όσο τίποτα άλλο τα τεκταινόμενα της παγκόσμιας death metal σκηνής, βάζοντας τη μελωδία στα σωστά επίπεδα κόντρα στην καφρίλα και έτσι, διδάσκοντας το πώς γίνεται η melodic death δουλειά.

Το εναρκτήριο “Blinded by Fear” στοίχειωσε κυριολεκτικά την εφηβεία μου και τη βιντεοκλιπάρα του ακόμα την απολαμβάνω.

“We are blind to the World within us, Waiting to be born” και ξεκινάει το χάος με τη φωνή του Tomas Lindberg να ανεβάζει τον πήχη της death metal ερμηνείας, σε νέα ύψη και τις κιθάρες των Anders Björler και Martin Larsson να ξυρίζουν κώλους.

Η θεματολογία του album εσωστρεφής και απαισιόδοξη για το μέλλον της ανθρωπότητας και η μουσική όπως φαίνεται και στο ομώνυμο “Slaughter of The Soul” εντάσσει μέσα της ακόμα περισσότερα κιθαριστικά solo, σε ένα ρυθμικό υπόβαθρο τόσο groovy που σε κάνει να χτυπιέσαι ασταμάτητα στους ρυθμούς του μπάσου του έτερου Björler, Jonas και τα δυναμικά τύμπανα του Martin Erlandsson.

H κομματάρα “Cold”, που φιλοξενεί το solo κιθάρας του κιθαρίστα του King Diamond, Andy LaRocque, φέρνει ακόμα μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό το αριστούργημα που συγκαταλέγεται στα 3 σημαντικότερα album της σκηνής του Gothenburg, που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης σκληρής μουσικής.

Η σκληράδα στα φωνητικά του “Under a Serpent Sun”, η ήσυχη ορχηστρική ανάπαυλα του “Into a Dead Sky” και το δίδυμο “Suicide Nation” και “World of Lies” σε βάζουν σε ένα mood απογοήτευσης, έλλειψης ελπίδας και θυμού κόντρα σε ότι καταστρέφει τη ζωή σου, με τη μουσική να είναι πιο κοντά στα αμερικάνικα thrash metal πρότυπα, σε σχέση με τους In Flames και Dark Tranquillity, με τους οποίου συμπληρώνουν την Αγία Τριάδα του NWOSDM (New Wave of Swedish Death Metal).

Με το “Nausea” να είναι ένα από τα καλύτερα κομμάτια του group και το “Need” να δίνει ένα τόνο πνευματικής ανάτασης, το “Slaughter of the soul” κλείνει με ένα ακόμη ορχηστρικό κομμάτι με τίτλο “The Flames of the End” και τους ακροατές να μην ξέρουν τι τους χτύπησε.

Δυστυχώς, μετά από αυτό το album, όσο και αν ήταν μεγάλη η επιτυχία του και όσο και αν όλοι έσταζαν μέλι για το σουηδικό κουιντέτο, οι At the Gates αποφάσισαν να σταματήσουν και χάθηκαν από προσώπου γης από το 1996 έως το 2007. Τα μέλη όμως, προσέφεραν μεγάλα πράγματα και εκτός ATG, με τα αδερφια Björler να δημιουργούν τους, επίσης μεγάλους The Haunted, έχοντας και τον Erlandsson στο πρώτο τους βήμα, ο οποίος μετά έπαιξε με σημαντικές μπάντες, όπως Cradle of Filth και Paradise Lost.

O Tomas Lindberg, ένα από τα πιο περιζήτητα λαρύγγια της αγοράς, τραγούδησε με τους Ceremonial Oath, άφησε ιστορία στο crust με τους Skitsystem και τους Disfear και μας χάρισε δισκάρες με Great Deceiver, Lock Up, The Crown, Nightrage, αλλά ευτυχώς το 2014 επέστρεψαν ορεξάτοι με το “At War With Reality” και ένα ακόμη album φέτος, το “To Drink From Night Itself” (review) τους φέρνει και πάλι κοντά μας,

Θα τους απολαύσουμε λοιπόν και πάλι, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στο Piraeus Academy (30 Νοεμβρίου) και Principal Club Theatre (1 Δεκεμβρίου) αντίστοιχα, όταν οι At The Gates θα κατεδαφίζουν τους χώρους παρέα με τους Unleashed και Memoriam.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

795
About Δημήτρης Μαρσέλος 2207 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.