Asian Dub Foundation, Yinka (17/11/2024) Fuzz Club

LIVE REPORT

50η επέτειος από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου που έδωσαν το εναρκτήριο λάκτισμα στο κατάπτυστο καθεστώς των Συνταγματαρχών και ίσως ιδανικότερη ημερομηνία για αυτή τη συναυλία.

Οι μουσικοί που θα εμφανίζονταν στο Fuzz Club αυτή την ημέρα, είναι φορτωμένοι με μουσικό ακτιβισμό, με στίχους που πραγματεύονται κοινωνικά προβλήματα, όπως η μετανάστευση, ο ρατσισμός κτλ. και συνδέονται κατά κάποιον τρόπο με τον αγώνα για τα ίσα δικαιώματα και βρήκε δημοκρατία.

Πρώτος στη σκηνή ο δικός μας Yinka, παιδί μεταναστών ο ίδιος μεταφέρει τα βιώματα του σε ποίηση και τραγούδι, υπό hip hop/reggae ήχους και δεν σταματά να κινείται και να δίνει όλη του την ψυχή παρόλο που μπροστά του ήταν λες και είχε πέσει αμπούλα βρώμας. 5 άτομα ήμασταν μπροστά στη σκηνή, αλλά ευτυχώς όσο πήγαινε μαζεύτηκαν και άλλοι και ο Μανώλης πήρε τα πάνω του.

Ξεκίνησε το σετ με το “Ώρα αιχμής” από το album του “Από τη σκιά της πόλης” και στη συνέχεια, ακολούθησε μια άτυπη παρουσίαση του νέο του δίσκου “Diving”, με αγγλικό στίχο.
Step Up” μας έβαλε να τραγουδάμε και γενικά, η όλη του παρουσία στη σκηνή ήταν καθόλα αξιοπρεπής και συγκινητική. Η αγνή του αγάπη για τη μουσική φαίνεται μεμιάς όταν κοιτάς τα μάτια του, και πιστέψτε με ήμουν πολύ κοντά.

Ένα τσιγάρο στον καθαρό αέρα ήταν το ιδανικότερο για να περάσει ο χρόνος που χρειάζεται για να ετοιμαστεί ο χώρος για τους θρυλικούς Asian Dub Foundation.
Πρώτος εμφανίστηκε ο μπασίστας τους, Jamil Ahmed και μαζί με το Nathan Flutebox και τον τυμπανιστή Brian Fairbairn (που έχει περάσει και από τους Prodigy) ξεκίνησαν με τρόπο ορχηστρικό, να μας ζεστάνουν με τη χορευτική τους μουσική.
Ο Aktarv8r έκανε την είσοδο του με το “The Signal and the Noise” με τον Ghetto Ṕriest να ακολουθεί με κινήσεις σαμάνου, έχοντας στο ένα χέρι το μικρόφωνο και στο άλλο, ένα πλεκτό αντικείμενο σαν κουδουνίστρα για να διώχνει ενδεχομένως τα κακά πνεύματα.
Ήταν εκείνος που ανακοίνωσε πως “Can’t Pay Won’t Pay” και τα χρυσά του δόντια λαμπύρισαν στο σκοτεινό Fuzz Club, το οποίο παρόλο που δεν ήταν πολύ γεμάτο, είχε ρυθμό και πίστη.
Η μοναδική συνεργασία των Brian και Jamil έδινε μοναδική αίσθηση γκρούβας, με τα ηλεκτρονικά μέρη να στήνουν το κατάλληλο υπόβαθρό για το φλάουτο του Nathan που δεν σταματούσε να χορεύει όσο δεν φυσούσε τις σημαντικές τους νότες.

Αλλά ο μέγας γρίφος της υπόθεσης ήταν ο κιθαρίστας που έπρεπε να γεμίσει τα παπούτσια του Steve και το έκανε με έναν τρόπο που δεν θα ξεχάσουμε. Ο αριστερόχειρας Antoine έπαιζε με δεξιόχερη κιθάρα, αλλά την κρατούσε ανάποδα και έτσι όλες οι χορδές άλλαζαν σειρά, γεγονός που ίσως και να βοηθά όταν παίζει τζαμαϊκάνικες μελωδίες. Εξαιρετικός στη δουλειά του έδινε τη βαρύτητα που χρειαζόταν όποτε χρειαζόταν, με τον Aktarv8r να ζητάει από το κοινό να καταχειροκροτήσει.

Φοβερές ερμηνείες στα “Zig zag nation” και “Access denied” από τον ιερέα του γκέτο, ο οποίος ήταν ακόμη και όταν δεν τραγουδούσε ιδιαίτερα θεατρικός (έσκαψε έναν τάφο εικονικά και αργότερα έριξε και λίγο νερό από πάνω σαν σπονδή).
Ο παλαιστινιακός λαός έλαβε μια ακόμη ισχυρή φωνή μέσα από το Fuzz, από που ακουγόταν Λευτεριά στην Παλαιστίνη και ο Aktarv8r έβγαλε έναν ενωτικό και συνάμα υποστηρικτικό λόγο για τους Παλαιστίνιους, βάζοντας βεβαίως και το ταξικό πρόσημο στην κουβέντα. Το “Frontline” λοιπόν, αφιερώθηκε σε όσους αντιστέκονται.

Ο Nathan είχε και εκείνος την ευκαιρία να φλεξάρει τις flutebox-ικές του ικανότητες, λαμβάνοντας και αυτός τις θερμες αντιδράσεις μας.

Οι Asian Dub Foundation είναι αναμφισβήτητα ένα συγκρότημα που ενώνει πολιτισμούς, με τέτοιον τρόπο που σε μαγνητίζει όταν θα το ζήσεις σε πρώτο πρόσωπο.
Είχα καιρό να παρακολουθήσω live στην πρώτη σειρά και το καταευχαριστήθηκα.

Όλα ξεκίνησαν στην ώρα τους, ο ήχος ήταν αξιοπρόσεκτα σωστός και είχε και μπίρα με 4€, γεγονός που σίγουρα θα χαροποίησε πολλούς.

Δεν θα ζούσα αυτή την εμπειρία αν δεν ήταν η μικρή Σοφία. Βασίλη και Ιωάννα, να σας ζήσει και να γίνει τόσο σπουδαία, όσο οι γονείς της.

Setilist:
Realignement
Mindlock
The Signal and the Noise
Can’t Pay Won’t Pay
Stealing the Future
Zig Zag Nation
Access Denied
Frontline (Dedicated to the people of Gaza)
La Haine
Flyover
Nathan Solo (Flutebox Solo)
Stand Up
Charge
Naxalite
Oil

Encore:
New Alignment
Blade Ragga
Fortress Europe
Rebel Warrior

Φωτογραφίες: Νίκος Φιλιππόπουλος

21
About Δημήτρης Μαρσέλος 2196 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.