Οι Gavran προσγειώθηκαν τυχαία στα ακουστικά μου, καθώς ο περίφημος αλγόριθμος τους έβγαλε related με τα ακούσματά μου και δεν έπεσε καθόλου έξω.
Το ολλανδικό post metal συγκρότημα, έχει ένα πολύ ιδιαίτερο συναισθηματικό βάθος και όπως είχα γράψει και σε μία προσωπική μου ανάρτηση, έχουν την αλητεία των Ikarass και το σκοτάδι των Amenra, οπότε δεν μένει κάτι άλλο να πω για να χαρακτηριστούν ένα “Διαμάντι στη λάσπη”. Προφανώς δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με το σχήμα για το τελευταίο τους split: “Ocean of Silence” αλλά και για την μπάντα γενικότερα. Είμαι σίγουρος ότι οι Gavran θα μας απασχολήσουν πάρα πολύ στο μέλλον. Απολαύστε τους.
Ας μιλήσουμε λίγο για την τελευταία σας κυκλοφορία, το EP “Ocean of Silence”. Τι ενέπνευσε τον τίτλο: «Ocean of Silence» και πώς αντικατοπτρίζει τα θέματα του EP;
Αποφασίσαμε να ονομάσουμε το EP “Ocean of Silence” πολύ γρήγορα. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ένας τίτλος που θα εξάπτει τη φαντασία. Αντανακλά κάτι πέρα από την ανθρώπινη σκέψη. Κάτι που είναι ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στους στίχους μας. Από το σκοτάδι στο φως. Η ανάγκη να προχωρήσουμε παρακάτω. Παρεμπιπτόντως, όχι με θρησκευτική ή «New Age» έννοια, άλλα κάτι που είναι στη σφαίρα της ανθρώπινης σκέψης.
Μπορείτε να μας πείτε για το δημιουργικό ταξίδι που οδήγησε σε αυτό το EP;
Το Nastavi ήταν ένα κομμάτι των Gavran που βρισκόταν στο ράφι για λίγο και δεν είχε θέση στα δύο πρώτα μας άλμπουμ, κυρίως επειδή πιστεύαμε ότι δεν ταίριαζε πραγματικά με τα άλλα τραγούδια εκεί. Είχα ήδη αρχίσει να δουλεύω στο solo μου project εκείνη την εποχή παίρνοντας την κιθάρα. Στην αρχή εμπνεύστηκα έντονα από τους Sleep και High on Fire, βασικά από το στυλ παιξίματος του Matt Pike. Άρχισα να παίζω σε C-standard όπως ο Matt Pike, αλλά επίσης μου αρέσουν και οι YOB οπότε ήθελα να δοκιμάσω το A-standard. Το κομμάτι Ocean of Silence ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο που μου βγήκε με αυτό το κούρδισμα. Έχω κολλήσει με το A-standard από τότε, αλλά αυτό το κομμάτι δεν ταίριαζε πραγματικά με καμία από τις άλλες ιδέες μου και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα ενός split EP.
Το “Nastavi” και το “Ocean of Silence” είναι δύο τελείως διαφορετικά κομμάτια στο EP. Πώς αλληλοσυμπληρώνονται μουσικά και θεματικά;
Προφανώς είναι πολύ διαφορετικά. Το Nastavi είναι πιο δυναμικό και πιο sludgy ενώ το Ocean of Silence είναι ένα καταστροφικό μαμούθ που χρειάζεται το χρόνο του για να αναπτυχθεί. Παρόλα αυτά νιώσαμε ότι αλληλοσυμπληρώνονται πολύ καλά. Και τα δύο ελίσσονται στη σφαίρα του “all things post, doom and sludge” και το να έχω τον εαυτό μου ως τον κύριο στιχουργό και τραγουδιστή και στα δύο κομμάτια βοηθάει να δοθεί ένα νήμα επίσης.
Πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε με τους Svjetlost για αυτό το split EP;
Αυτό ήταν το πιο εύκολο κομμάτι από όλα, αφού είμαι μέρος και των δύο σχημάτων. Η ηχογράφηση είναι πάντα μια πολύ ακριβή δουλειά, ειδικά για ένα solo project, αλλά ήθελα πολύ να βγει το πρώτο μου κομμάτι ως βάπτισμα πυρός, να το πω έτσι. Δεδομένου ότι το Nastavi ήταν ένα κομμάτι που θέλαμε επίσης να βγούμε στον κόσμο με τους Gavran, αυτό το split EP ήταν το σωστό.
Η παραγωγή του EP έγινε από τον Marius Prins και η μίξη και το mastering από τον Tim de Gieter.Πώς βοήθησαν στη διαμόρφωση του τελικού ήχου;
Συνεργαζόμαστε με τον Tim de Gieter από τότε που ξεκινήσαμε να ηχογραφούμε κομμάτια με τους Gavran. Είναι πάντα απόλαυση να δουλεύεις μαζί του, ειδικά επειδή είναι ο τύπος ατόμου που μοιράζεται τις ιδέες και την άποψή του, όχι μόνο στο μουσικό κομμάτι, αλλά και για όλα τα πράγματα που αφορούν το να είσαι μπάντα και να προσπαθείς να κάνεις όνομα. Το να τον έχουμε ως την τελευταία πινελιά και στα δύο κομμάτια μας ήταν κάτι φυσικό για εμάς. Έχει πάντα την ικανότητα να κάνει πράγματα να ξεχωρίζουν που δεν είχαμε καν παρατηρήσει πριν και είναι πάντα μια εγγύηση ότι ο τελικός ήχος θα είναι όσο πιο βαρύς γίνεται. Ο Marius είναι ο κιθαρίστας των Throwing Bricks, μιας άλλης μπάντας από την ολλανδική metal σκηνή με την οποία μοιραστήκαμε τη σκηνή πέρυσι. Τον πετύχαμε σε φάση που ήθελε να αρχίσει να ηχογραφεί μουσική και όταν ήμασταν έτοιμοι να πάμε να ηχογραφήσουμε, δεν χρειαζόταν πραγματικά να σκεφτούμε σε ποιον να απευθυνθούμε. Είναι πάντα ωραίο να δουλεύεις με κάποιον από την ίδια σκηνή και με τα ίδια μουσικά ενδιαφέροντα. Είχε κάποιες υπέροχες ιδέες για ορισμένα μέρη που το έκαναν καλύτερο EP συνολικά, οπότε είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη συνεισφορά του και σίγουρα θα συνεργαζόμασταν ξανά μαζί του στο μέλλον.
Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μερικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία ηχογράφησης στον χώρο που κάνετε πρόβες στο Ρότερνταμ;
Ήταν πολύ ωραία. Παίζουμε σε αυτόν τον χώρο για περίπου έξι χρόνια. Είναι πραγματικά το δεύτερο σπίτι μας. Ειδικά η ηχογράφηση των κιθαρών και του μπάσου ήταν που είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί αν και τα δωμάτια εκεί είναι αξιοπρεπώς απομονωμένα, μερικές φορές μπορείς να ακούσεις θόρυβο από τα άλλα δωμάτια. Έπρεπε να δουλέψουμε με κάποιου είδους μπλοκ απόσβεσης (δεν έχω ιδέα πώς ονομάζονται αυτά τα πράγματα στην πραγματικότητα) για να έχουμε τον ήχο πιο απομονωμένο και συγκεντρωμένο.
Το artwork του EP είναι πολύ εντυπωσιακό. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από το έργο του Joost Vervoort και πως συνδέεται με την μουσική του EP;
Ο Joost είναι από τους Terzij de Horde, ένα άλλο συγκρότημα από την ολλανδική underground metal σκηνή. Τον γνωρίζουμε προσωπικά αλλά ξέουμε και την δουλειά του, καθώς έχει κάνει αρκετά εξώφυλλα αλλά αυτό που μας συνεπήρε ήταν το εξώφυλλο του “De Val” των “Verwoed”. Νιώσαμε ότι θα μπορούσε να κάνει εξαιρετική δουλειά με αυτό το EP. Ελπίζαμε ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει κάτι που θα είχε την αίσθηση του άπειρου, οπότε ξέραμε ότι θα ήταν κάτι αφηρημένο που μας αρέσει. Πιστεύουμε ότι φαίνεται απολύτως εκπληκτικό. Ταιριάζει απόλυτα στον τίτλο του EP. Αποτυπώνει πραγματικά το βάθος του.
Πώς επηρέασαν τον ήχο του EP οι Βαλκανικές σας ρίζες;
Σε αυτό το EP δεν υπάρχουν ιδιαίτερες επιρροές. Μεγαλώνοντας πάντα μου άρεσε η συγκίνηση και το πάθος της Sevdah που είναι η παραδοσιακή μουσική στις περισσότερες χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας. Για το project των Svjetlost ήθελα να ταξιδέψω σε αυτό το μέρος όπου η βαριά μουσική συναντά τη Sevdah. Το Ocean of Silence από αυτήν την άποψη δεν έχει επηρεαστεί. Όσο για τους Gavran, εκτός από το όνομα της μπάντας και τους τίτλους των τραγουδιών μου αρέσει πάντα να βγάζουν τα φωνητικά μου κάτι που να θυμίζει Sevdah. Η διαφορά εκεί είναι ότι ο τρόπος μου να κάνω growl προορίζεται να είναι πιο υπνωτικός, ενώ στη Sevdah είναι συνήθως πολύ πιο παθιασμένος, αλλά αυτό μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα φυσικά.
Ποια είναι η αποδοχή που έχει μέχρι τώρα το “Ocean of Silence”;
Έχει πολύ καλή αποδοχή. Λάβαμε πολλά θετικά μηνύματα για τα οποία είμαστε πολύ ευγνώμονες.
Τι ελπίζετε να αποκομίσουν οι ακροατές από αυτό το EP;
Εκτός από μια σαγηνευτική και συναισθηματική εμπειρία ακρόασης, υποθέτω ότι στον πυρήνα του το EP έχει να κάνει με την ελευθερία, το ζήτημα του τέλους με ψυχολογική έννοια, αλλά και να μην ακολουθούμε κάτι στα τυφλά.
Μετά από αυτό το EP, ποια κατεύθυνση βλέπετε να παίρνει τη μουσική των Gavran στο μέλλον;
Προσπαθούμε πάντα να πατάμε πάνω σε ό,τι έχουμε χτίσει. Για τον κιθαρίστα μας Freek και εμένα αυτό είναι το πρώτο μας συγκρότημα. Ο μπασίστας μας ο Rits είναι βετεράνος από αυτή την άποψη. Έπαιζε ήδη σε συγκροτήματα όταν μετά βίας μπορούσαμε να παίξουμε. Έτσι ο Freek και εγώ εξακολουθούμε να μαθαίνουμε να γινόμαστε καλύτεροι τραγουδοποιοί και βελτιωνόμαστε από αυτή την άποψη και μπορούμε πάντα να βασιζόμαστε στον Rits. Νομίζω ότι αυτό είναι το κύριο πράγμα που προσπαθώ να πω. Ο πυρήνας του ήχου του Gavran έχει καθοριστεί, αλλά οι δομές και η δυναμική των τραγουδιών θα βελτιωθούν.
Τι σκέφτεστε να κάνετε για την προώθηση για την προώθηση του “Ocean of Silence”;
Ο κιθαρίστας μας Freek έχει περάσει μια δύσκολη κατάσταση σχετικά με την υγεία του. Χρειάστηκε να νοσηλευτεί πολλές φορές στο τέλος του περασμένου έτους και τελικά υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Όλα πήγαν καλά ευτυχώς και βελτιώνεται κάθε εβδομάδα. Έχουμε ξανακάνει πρόβες μερικές φορές, κάτι που είναι υπέροχο, αλλά έχει μια μακρά διαδικασία αποκατάστασης μπροστά πριν μπορέσουμε να βρεθούμε ξανά στη σκηνή. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να παίξουμε ξανά κάπου το καλοκαίρι. Στην πραγματικότητα θα ήταν περισσότερο γιορτή της ζωής και να παίξουμε μαζί του και όχι απλώς προώθηση του EP.
Τώρα ας μιλήσουμε για το συγκρότημα γενικότερα για να συστηθείτε καλύτερα σε όσους ακούν για εσάς πρώτη φορά. Μπορείτε να μοιραστείτε την ιστορία πίσω από τη δημιουργία των Gavran;
Η ιδέα των Gavran εμφανίστηκε το φθινόπωρο του 2017. Ο Freek και εγώ ήμασταν και οι δύο σε ένα μέρος στη ζωή μας όπου δεν ξέραμε πραγματικά τι να κάνουμε. Έπαιζε κιθάρα και εγώ έπαιζα ντραμς, αλλά σταμάτησα να παίζω περίπου επτά χρόνια νωρίτερα. Αισθανθήκαμε ότι μπορεί να ήταν μια καλή ιδέα να κλείσουμε ένα studio μερικές φορές και να δούμε αν μπορεί να υπάρχει κάτι εκεί. Μετά τη δεύτερη ή την τρίτη πρόβα ξέραμε ότι έπρεπε να προχωρήσουμε και να δημιουργήσουμε ένα συγκρότημα. Το 2018 παίξαμε με μερικούς άλλους κιθαρίστες και μπασίστες, αλλά καμία πρόβα δεν λειτούργησε μέχρι που ο Rits ήρθε μαζί μας στα τέλη του 2018. Είχε ήδη ενδιαφερθεί να έρθει μαζί μας νωρίτερα εκείνο το έτος, αλλά είχαμε ήδη βρεθεί μας με έναν άλλο κιθαρίστα και μπασίστα. Όταν πήγαμε να ψάξουμε ξανά, ενδιαφέρθηκε για δεύτερη φορά, οπότε ήταν ξεκάθαρο για εμάς ότι έπρεπε να του δώσουμε μια ευκαιρία και είμαστε πολύ χαρούμενοι που το κάναμε. Ένας άλλος κιθαρίστας έφυγε λίγο μετά και αποφασίσαμε να μείνουμε trio. Η επόμενη αναζήτηση ήταν να βρoούμε έναν τραγουδιστή, αλλά δεν τα καταφέραμε, οπότε αποφασίσαμε να αναλάβω εγώ και τα φωνητικά. Είμαι απίστευτα χαρούμενος με αυτή την απόφαση. Έτσι με αυτό ήμασταν οριστικά μια τριμελής μπάντα.
Ποια συγκροτήματα σας έχουν επηρεάσει;
Μας αρέσουν πολύ οι Amenra, οπότε είναι σίγουρα μια σημαντική επιρροή στον ήχο μας. Οι YOB είναι επίσης μια μεγάλη επιρροή και ένα αγαπημένο συγκρότημα και για τους τρεις μας. Ωστόσο, με τους Gavran είμαστε μέρος μιας μεγάλης underground metal σκηνής στην Ολλανδία με μερικές καταπληκτικές μπάντες. Throwing Bricks, Lijkschouwer, Ter Ziele, Onhou, Radeloos//Ziedend, OLTAS για να αναφέρουμε μερικές μπάντες που όλοι μας αρέσουν πολύ και έχουμε μοιραστεί τη σκηνή.
Πώς θα περιγράφατε τον ήχο των Gavran;
Νομίζω ότι υπάρχει μια έμφαση στην ονειροπόληση στον ήχο μας που δεν έχουν πραγματικά τα περισσότερα heavy συγκροτήματα. Η χρήση καθαρών φωνητικών πιθανότατα βοηθά σε αυτό. Μας αρέσει επίσης να ενσωματώνουμε στοιχεία shoegaze, το οποίο επίσης το ενισχύει αυτό που ανέφερα.
Ποια θέματα ή μηνύματα στοχεύετε να μεταφέρετε μέσω της μουσικής σας;
Από το σκοτάδι στο φως είναι πάντα το νήμα που θέλουμε να πιάνουμε. Από ό,τι μπορεί να σας προβληματίζει μέχρι να μπείτε στον χώρο της εσωτερικής σιωπής όπου μόνο αγάπη και ελευθερία μπορούν να υπάρχουν.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε στη μουσική βιομηχανία;
Το να κλείσουμε live ήταν ένα πρόβλημα κατά καιρούς. Υποθέτω ότι με τόσες πολλές μπάντες και καλλιτέχνες γενικά, μερικές φορές είναι δύσκολο να τα βγάλεις πέρα όταν είσαι μικρότερο συγκρότημα. Ωστόσο, αυτό που έχει τελικά σημασία είναι η αγάπη για την μουσική, όλα τα άλλα είναι extra. Αυτό που έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα, και το ότι κάνουμε μια συνέντευξη σαν κι αυτή μαζί σας, είναι ήδη κάτι απίστευτο για εμάς.
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι των Gavran;
Πρόσφατα ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το νέο μας album. Ελπίζουμε να το ηχογραφήσουμε κάπου στο τέλος του καλοκαιριού και να το κυκλοφορήσουμε του χρόνου. Μου αρέσει πολύ το πως εξελίσσεται. Πατάει πραγματικά σε ότι έχουμε δημιουργήσει. Θεωρώ ότι έρχονται συναρπαστικά πράγματα.
Gavran landed on my headphones by accident as the notorious algorithm found them related to my musical taste and it didn’t fall out at all. The Dutch post metal band has a very special emotional depth and as I wrote in one of my personal posts, they have the wanderlust of Ikarass and the darkness of Amenra, so there is nothing else left to say to qualify them as a “Diamond in the mud”. Obviously, we didn’t miss the opportunity to talk to the band about their latest split: “Ocean of Silence” and the band in general. I’m sure Gavran will be of great concern to us in the future. Enjoy them.
Let’s talk a little bit about your latest release, the EP “Ocean of Silence”. What
inspired the title “Ocean of Silence,” and how does it reflect the themes of the EP?
We decided to name the EP Ocean of Silence very quickly. We thought it would be a title that would spark the imagination. It reflects a limitlessness beyond human thought. Something that is a recurring theme in our lyrics. From darkness to light. An urgency to go beyond. Not in a religious or ‘new age’ sense by the way, which is again within the realm of human thought.
Can you tell us about the creative journey that led to this EP?
Nastavi was a Gavran track that was on the shelves for a while and didn’t conquer a place on our first two albums, mainly because we felt it didn’t really fit in with the other songs on there. I had already begun working on my solo project by that time by picking up the guitar. At first I was heavily inspired by the likes of Sleep and High on Fire, so Matt Pike’s style of play basically. I played in C-standard in the spirit of Matt Pike, but I also really liked YOB and wanted to give A-standard a try. The track Ocean of Silence was actually the first one I came up with after tuning down. I’ve stuck with A-standard ever since, but this track didn’t really fit in with any of my other ideas and that’s pretty much how the idea of a split EP was born.
“Nastavi” and “Ocean of Silence” are two distinct tracks on the EP. How do they complement each other musically and thematically?
They obviously are very different. Nastavi is more more dynamic and sludgier while Ocean of Silence is a doomy mammoth taking its time to develop. Still we felt that they complement each other very well. Both meander in the realm of all things post, doom and sludge and having myself as the principal lyricist and vocalist on both projects helps giving it a thread too.
How did you decide to collaborate with Svjetlost for this split EP?
This was the easiest part of it all since I’m part of both projects . Recording is always a very expensive thing to do, especially for a solo project, but I really wanted to have my first track out as a fire baptism so to speak. Since Nastavi was a track we also wanted out in the world with Gavran this split EP felt like the right thing to do.
The EP was produced by Marius Prins and mixed and mastered by Tim de Gieter. How did their contributions shape the final sound?
We have collaborated with Tim de Gieter ever since we started recording tracks for Gavran. It’s always a joy to work with him, especially because he’s the type of person to share his insights and ideas, not just on the musical part, but also for all things that come with being a band and trying to make a name for yourself in general. So to have him as the final touch on our two tracks was only natural. He always has a knack for making things stand out you didn’t even notice before and it’s always a guarantee that it’ll be as heavy as can be. Marius is the guitarist of Throwing Bricks, another band from the Dutch metal scene with whom we shared the stage last year. We picked up on him wanting to start recording music and when we were ready to go record we didn’t really have to think about who to reach out to. It is always nice to work with someone from the same scene and with the same musical interests. He did have some great ideas for some parts that made it a better EP overall, so we’re very happy with his contributions as well and we’d definitely work with him again in the future.
Could you share some insights into the recording process in your practice space in Rotterdam?
It was very cool. We have played in that space for roughly six years now. It’s kind of become our second home really. Especially the recording of the guitars and bass was interesting because although the rooms there are decently isolated, you can sometimes hear noise coming from the other rooms. We had to work with these kind of dampening blocks (I have no idea how these things are actually called) to have the sound more isolated and concentrated.
The artwork for the EP is quite captivating. What was the idea behind Joost Vervoort’s artwork, and how does it connect with the music?
Joost is from Terzij de Horde, another band from the Dutch underground metal scene. We’ve known him and his work on album covers and the like ever since he made the cover art for De Val by Verwoed, which we were really captivated by. We felt he could do a great job with this EP. We hoped he could create something that had a sense of limitlessness to it, so we knew it would be something abstract which we like. We think it looks absolutely amazing. It fits the title of the EP perfectly. It really captures the depth of it.
How do the Balkan roots and psychedelic atmospheres influence the soundscapes in this EP?
On this EP there aren’t any influences particularly. Growing up I always liked the emotion and passion of Sevdah which is the tradional music in most former Yugoslavian countries. For the Svjetlost project I wanted to voyage to this place where heavy music meets Sevdah. Ocean of Silence kind of falls by the wayside in that regard. As for Gavran, besides the name of the band and the song titles I always like to have my vocals drawn out which is very common in Sevdah. The difference there is that my way of vocalizing is intended to be more hypnotizing while in Sevdah it is usually a lot more passionate, but this can still have the same effect of course.
Since its release, how has “Ocean of Silence” been received by your fans and critics?
It’s been received well. We’ve received a lot of positive messages which we are very thankful for.
What do you hope listeners take away from this EP?
Besides a captivating and emotional listening experience, I guess in its core the EP is about freedom, the question of ending in a psychological sense, to not follow blindly.
Following this EP, what direction do you see Gavran’s music taking in the future?
We always try to stand on the shoulders of what came before. For our guitarist Freek and myself this is our first ever band. Our bass player Rits is a veteran in that regard. He already played in bands when we could barely stand straight. So Freek and I are still learning to be better songwriters and we are improving in that regard and we can always rely on Rits to tie the loose ends. I think that is the main thing I’m trying to say. The core of Gavran’s sound has been determined, but the structures and dynamics of songs will improve.
Are there any live performances or tours planned to promote “Ocean of Silence”?
Our guitarist Freek has gone through a rough patch concerning his health. He had to be hospitalised multiple times at the end of last year and eventually underwent surgery. Everything went well thankfully and he’s improving every week. We’re rehearsed again a couple of times which is great, but he has a long rehabiliation process ahead before we can be on stage again. We hope we can play again somewhere in the summer. It would actually be more of celebration of life and sharing the stage with him again rather than just a promotion of the EP.
Now let’s talk about the band in general in order to introduce properly to the Greek audience. Can you share the story behind the formation of Gavran?
The idea of Gavran sprang up in the autumn of 2017. Freek and I were both in a place in our lives where we didn’t really know what to do with it. He did play guitar and I had played drums, but stopped playing roughly seven years earlier. We felt it might be a good idea jam a few times and see if there might be something there. After the second or third session we knew we had to push this through and form a band. In 2018 we played with a few other guitarits and bass players, but none really worked out until Rits joined us at the end of 2018. He had already applied to join us earlier that year, but we had already joined forces with another guitarist and bass player. When we went looking again he apllied a second time so it was clear to us he had to give him a shot and we are very happy we did. Another guitarist left shortly after and we decided to stay a three piece instrumentally after that. The next quest was finding a vocalist which didn’t really work out either so I was like I might as well give it a go myself. I’m incredibly happy with that decision. So with that we definitively were a three piece band.
Were there any bands or artists that particularly influenced you?
We really liked Amenra a lot during the time we thought about jamming so that’s is definitely a major influence on our sound still. YOB is also a big influence and a favorite band for all three of us. However, with Gavran we are part of a great underground metal scene in the Netherlands with some amazing bands. Throwing Bricks, Lijkschouwer, Ter Ziele, Onhou, Radeloos//Ziedend, OLTAS to name a few bands we all like a lot and have shared the stage with.
How would you describe the unique sound of Gavran?
I think there is an emphasis on dreaminess in our sound that most heavy bands don’t really have. The use of clean vocals probably helps in that regard. We also like to implenent shoegaze elements into the mix which also futher complements that.
What themes or messages do you aim to convey through your music?
From darkness to light is always the thread. From whatever might be troubling you to entering the space of inner silence where only love and freedom can exist.
What has been the biggest challenge you’ve faced in the music industry?
Booking shows has been a bit of an issue at times. I guess with so many bands and artists around in general it’s sometimes difficult to get through when you’re a smaller band. However, in the end it’s all about the love for making music for us. Everything else is a bonus. Where we are now, doing an interview like this with you, that’s already something incredible to us.
Can you share any upcoming projects or goals for Gavran?
We’ve recently started working on a new album. We’re hoping to record it somewhere at the end of summer and release it next year. I’m really liking where this project is heading so far. It really is standing on the shoulders of what has come before like I mentioned before. Exciting times ahead for us.