Για οποιονδήποτε διατηρεί μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά του για τον ήχο της σκληρής μουσικής, τότε ο Thomas Gabriel Fischer δεν χρειάζεται καμία σύσταση και τα εισαγωγικά περισσεύουν, καθώς η παράδοση του διαφωτισμού στο μουσικό σύμπαν του Heavy Metal ξεκινά από τα έργα του περίπου τέσσερις δεκαετίες πίσω.
Δεν είναι μόνο ένας από τους μοναδικούς προγόνους του ακραίου ήχου όπου έχει διακριθεί αρχικά μέσα από τα έργα του με τους Hellhammer και τους Celtic Frost, είναι επίσης ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που προσπάθησαν να επεκτείνουν τα λυρικά και φιλοσοφικά τροπάρια του είδους σε κάτι που αποτυπώνει την ανθρώπινη κατάσταση, εξακολουθεί να δημιουργεί ακραία μουσική με προοδευτική σκέψη και με το σημερινό του συγκρότημα τους Triptykon, ενώ πειραματίστηκε με τις industrial ανησυχίες του μαζί με τον Erol Unala στους Apollyon Sun στα mid 90s.
Η αρχή του σκότους γεννήθηκε στις 19 Ιουλίου του 1963 στην Ελβετία ενσαρκώνοντας τις περσόνες του Tom Warrior και του Satanic Slaughter ώστε να ταυτιστεί με κάποια αλλότρια οντότητα ώστε να μπορέσει να εκφράσει τις καλλιτεχνικές του ευαισθησίες και τα τιθασεύσει τα πολλαπλά ερεθίσματα ως πηγή έμπνευσης.
Ακρογωνιαίος λίθος του extreme ήχου έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην δημιουργία και φυσικά στην εξέλιξη του ακραίου μουσικά οικοδομήματος με τα έργα του να κοσμούν αλλά και να αποτελούν σταθερούς πυλώνες για αυτό το ακλόνητο δημιούργημα, αρχής γενομένης το μακρινό 1982 με τους Hammerhead, προάγγελος των Hellhammer, με τους οποίους Hellhammer μαζί με τον Martin Eric Ain κυκλοφόρησαν το εμβληματικό “Apocalyptic Raids” EP, καθώς και μία πληθώρα demos μέσω της Γερμανικής Noise Records. Φυσικά λίγο πριν διαλυθούν οριστικά πέρι το 1984 και ενώσουν εκ νέου τις σκοτεινές τους εικαστικές δυνάμεις με τον Martin Ain για το σχηματισμό των Celtic Frost, ενός από τα επιδραστικότερα συγκροτήματα, ταράζοντας τα νερά του Metal με μία χειμαρρώδη επιρροή σε όλα τα ιδιώματα ανεξαιρέτως, από το Thrash, Doom, Black, Death, μέχρι το Gothic και το Industrial.
Εκτός από τις προφανείς ικανότητες του στο μουσικό, συνθετικό αλλά και στο κομμάτι της παραγωγής, (όπως και πιο συγκεκριμένα στο εκτελεστικό πεδίο των φωνητικών, της κιθάρας, και του μπάσου,) έχει να επιδείξει και μία έφεση στη συγγραφή, το ταλέντο του οποίου φάνηκε στην αρχή της χιλιετίας και στην έκδοση του βιβλίου του με τον τίτλο “Are You Morbid?: Into the Pandemonium of Celtic Frost “, λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές και προτάσσοντας την καλλιεργημένη πλευρά του Extreme Metal. Τα κοσμητικά επίθετα όπως “Ευφυής, ταπεινός, ερωτηματικός, διορατικός” ήταν ορισμένα που στόλισαν το μεγαλείο της προσωπικότητας του.
Ανοιχτόμυαλος σαν άνθρωπος και χωρίς παρωπίδες σαν καλλιτέχνης, και πάντα σε διαρκή αναζήτηση για την ολοκλήρωση του σαν μουσικός, λαμβάνει μέρος στο project Probot του Dave Grohl μαζί με πληθώρα καλλιτεχνών και συμμετέχει στο κομμάτι “Big Sky” ξεδιπλώνοντας ακόμα μία πτυχή του πολύπλευρου ταλέντου του.
Το 2005 κάθεται στη καρέκλα του παραγωγού για το κομμάτι των φωνητικών και της κιθάρας, για τον Martin Ain και τον Erol Unala αντίστοιχα, για μία gothic εκδοχή του κλασικού “Black Magic” των Slayer για την L.A based μπάντα των Hatesex, και του ντεμπούτου δίσκου της “Unwant”.
Σε συνέχεια της αέναης ηχητικής αναζήτησης και στα πλαίσια του ευρύτερου πειραματισμού αναλαμβάνει διττά καθήκοντα σε κιθάρα και μπάσο διασκευάζοντας το “Set the Controls for the Heart of the Sun” των Pink Floyd, προσδιορίζοντας εκ νέου την έννοια της ψυχεδέλειας για τις ανάγκες του δίσκου “Revelations of the Black Flame” των Νορβηγών Μαυρομέταλλων 1349, ενώ την επόμενη χρονιά ήταν στην συνπαραγωγή για το δίσκο “Demonoir”.
Μέσα στις τέσσερις δεκαετίες που βρίσκεται καλλιτεχνικά ενεργός και διαδραστικός έχει λάβει πολλά παράσημα να τον ακολουθούν και να τον χαρακτηρίζουν. Σε αυτά που αξίζει να μείνουμε είναι το γεγονός ότι έχει λάβει το τιμητικό “Inspiration” βραβείο από το Metal Hammer Golden Gods Awards, όπως επίσης έχει συμπεριληφθεί στην λίστα με τους 100 κορυφαίους κιθαρίστες όλων των εποχών από το Guitar World, στη θέση νούμερο 32 παρακαλώ.
Παραμένει κοινωνικά ενεργός και πολιτικά ευαισθητοποιημένος με τα φιλοζωικά του αισθήματα σε περίοπτη θέση καθώς είναι δηλωμένος vegan προστατεύοντας τα δικαιώματα των ζώων (κάτι για τον οποίο τον αγαπάμε λίγο περισσότερο). Επιπρόσθετα υποστηρίζει περίτρανα και απροκάλυπτα ότι δεν πίνει, δεν καπνίζει και ότι δεν κάνει χρήση ναρκωτικών. Δεδομένου ότι έχουμε γεννηθεί και μεγαλώσει σε μία χώρα όπου ότι δηλώσεις είσαι, δεν έχουμε λόγο να το αμφισβητήσουμε και χαιρόμαστε ιδιαίτερα για αυτόν.
Μακροχρόνια φίλος με τον H.R.Giger και την γυναίκα του Carmen και βαθιά επηρεασμένος από το έργο του, υπήρξε ο προσωπικός του βοηθός από το 2007 έως και το θάνατό του το 2014. Για τις ανάγκες του συντονισμού της κηδείας του, αναγκάστηκε να αναβάλλει την εμφάνιση των Triptykon στο Maryland Deathfest την ίδια χρονιά. Έκτοτε συνεχίζει αφιλοκερδώς στην μνήμη του φίλου του, να δραστηριοποιείται για το κτήμα Giger αλλά και σαν συν διευθυντής του μουσείου H.R Giger.
Στις 3 του Φλεβάρη ο Αθηναϊκός ουρανός θα μαυρίσει αισθητικά και ηχητικά, καθώς η σκοτεινή σύμπραξη των Primordial, Triumpher, Cursed Blood με τον Tom Gabriel Fisher και τους Triumph of Death να βρίσκεται στην κορυφή, θα επεκτείνουν τα όρια του ακραίου ήχου προς τέρψιν και ακρόαση όλων των παρευρισκομένων.
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που ο Fischer ανασκαλίζει το παρελθόν και μας το παρουσιάζει στο παρόν τιμώντας την μουσική του κληρονομιά και μεταλαμπαδεύοντας την μαγεία της μουσικής του στις νεότερες γενιές.
Δεν έχουν περάσει παρά λίγοι μήνες από την εκπληκτική εμφάνιση των Triptykon στα πλαίσια του Release Festival 2023, όπου και παρουσίασαν ένα setlist διασκευάζοντας τραγούδια των Celtic Frost σε αποκλειστικότητα για τους Έλληνες οπαδούς. Μία εμφάνιση που θα μείνει χαραγμένη στη συνείδηση των οπαδών για το ονειρικό setlist που επιλέχθηκε. Συνθέσεις όπως τα ανυπέρβλητα “Dethroned Emperor”, “Morbid Tales” και “Procreation Of The Wicked, “Circle Of The Tyrants” και “The Usurper” που ακούστηκαν μεταξύ πολλών άλλων δημιούργησαν μία συναισθηματική και συναυλιακή κορύφωση.
Πριν από αυτή την συναυλιακή εμπειρία ο Fisher το είχε ξανακάνει το ίδιο, στα πλαίσια του Roadburn Festival 2019, όπου και μας παρουσίασε το τρίτο μέρος της Requiem θεματολογίας συνοδευόμενος από τους Triptykon και την βραβευμένη Metropole Orchestra σε μία once in a lifetime εμπειρία η οποία απαθανατίστηκε για μελλοντική κυκλοφορία, η οποία όπερ και εγένετο κυκλοφόρησε μέσω της Century Media ένα χρόνο μετά. Το πρώτο μέρος του Requiem είχε εμφανιστεί στο Into The Pandemonium δίσκο με τον τίτλο Rex Irae, ενώ το τρίτο υπό την ονομασία Winter βρήκε το φως της δημοσιότητας στο “Monotheist” άλμπουμ και το μόνο που έλειπε για να ολοκληρωθεί το πάζλ ήταν το δεύτερο κομμάτι. Για τον λόγο αυτό τα τρία μέρη του Requiem ολοκληρωμένα ερμηνεύτηκαν από τους Triptykon στο Roadburn 2019, με πλήρη κλασική ενορχήστρωση, που συντονίστηκε ειδικά για αυτήν την περίσταση από τον Florian Magnus Maier. Μία ανεπανάληπτη μουσική σύμπραξη της κλασικής μουσικής με τον ακραίο ήχο, υπό έντονους συναισθηματικούς δεσμούς έδωσαν ένα μοναδικό τέλος σε ένα ανολοκλήρωτο έργο τριάντα χρόνων.
Αυτή τη φορά στο Gagarin γίνε και εσύ κομμάτι της ιστορίας, μαζί με την νεοσύστατη μπάντα των Thriumph of Death, ενόσω ο Satanic Slaughter ανασταίνει τον πρωτόγονο ήχο και την σάπια κληρονομιά των Hellhammer και γιορτάζοντας μαζί μας καθώς ως γνωστόν… Only Death is Real.
1142