14- Deal With the Devil

Έχει γίνει μεγάλος ντόρος τον τελευταίο καιρό με τα διάφορα site που προσφέρουν λογής υπηρεσίες με σχετική έκπτωση. Η λογική αυτών είναι η προώθηση προϊόντων και πακέτων που εάν δε δίνονταν με έκπτωση, η πλειοψηφία δε θα ασχολιόταν με αυτά.

Rock-a Parmezana
σερβίρει ο
Στέφανος Στεφανόπουλος

W.A.S.P.:
“Deal with the Devil”

Δε λέω, το να πάω σε ένα εστιατόριο, για παράδειγμα, που α­­γνο­ού­σα την ύπαρξή του και να το δοκιμάσω με 20 euro αντί των 50 που θα κόστιζε κανονικά, ακούγεται δελεαστικό. Από την άλλη όμως, γιατί να δώσει κάποιος εξ αρχής τόσα λεφτά (αναφέρομαι φυσικά στην τιμή χωρίς την έκπτωση) για κάτι τέτοιο; Ειδικά στην περίοδο που διανύουμε!

Όσο για τις υπηρεσίες μασάζ, πε­ντι­κι­ούρ, κομμωτηρίου, α­πο­τρί­χω­σης και δε συμμαζεύεται, έχω δια­βά­σει πολλά αρνητικά σχόλια τα οποία δε με παραξενεύουν κιόλας. Αυτό που ξέρω πάντως είναι πως καμία γνωστή μου δε θα αλλάξει κομμωτή πχ για να δοκιμάσει κάποιον άλλον για μια φορά μόνο και μόνο επειδή βρίσκεται σε προσφορά! Όπως επίσης θεωρώ αυτονόητο πως άπαξ και θέλεις να κλείσεις ένα ραντεβού για να επωφεληθείς της όποιας φθηνότερης υπηρεσίας, δε γίνεται να περιμένει δύο και τρεις μήνες λόγω φόρτου εργασίας. Αν δε μπορείς να ανταπεξέλθεις, μην ξεκινάς συνεργασία. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει τέτοιου είδους σύγχυση.

Το όλο concept, για να ξέρετε, λειτουργεί ως εξής: μια εταιρεία (ή ένας επιχειρηματίας) επικοινωνεί με το εκάστοτε site και του περιγράφει το προϊόν, ή τις υπηρεσίες που έχει διαθέσιμες και γίνεται μιας μορφής συνεννόηση για το ποσοστό της έκπτωσης που θα μπορούσε να κινητοποιήσει μεγάλο μέρος του κοινού ώστε να αγοράσει. Στη συνέχεια ένας πωλητής πηγαίνει στο χώρο του υποψήφιου πελάτη για να κλείσει τη συμφωνία (ενίοτε γίνεται και κάποιος έλεγχος εγκυρότητας), από την οποία το

rocka13

site θα εισπράξει από 20 έως 30% του συνολικού κέρδους (το ποσοστό διαφέρει από portal σε portal). Έπειτα, βάση πλάνου, ανεβαίνει η προσφορά στην ιστοσελίδα, στέλ­νε­ται ένα δελτίο τύπου σε διάφορες εφημερίδες (ή φιλικές ιστοσελίδες) και φυ­σι­κά γίνεται η σχετική ενημέρωση σε όσους αγοραστές έχουν εγγραφεί στο news letter. Τέλος, μόλις συ­μπλη­ρω­θεί ο κατάλληλος α­ρι­θ­μός ατόμων, ενεργοποιείται η προσφορά και ο “πελάτης” προμηθεύεται ένα κουπόνι το οποίο και εξαργυρώνει για να έχει την έκπτωση.

Έτσι όλοι (;) είναι ευ­χα­ρι­στη­μέ­νοι. Ο ε­πι­χει­ρη­μα­τίας διαφημίζει έμμεσα τις υπηρεσίες του, η εταιρία που τις προωθεί βγάζει ένα αρκετά καλό ποσοστό, ο πωλητής δικαιολογεί το μισθό του και ο αγοραστής απολαμβάνει την έκπτωση. Το μόνο κακό σε όλη αυτήν την ιστορία είναι πως τελικά, η πλειοψηφία όσων αγοράσουν κουπόνια, στην ουσία, δε θα έμπαιναν στον κόπο να πληρώσουν για όλα αυτά υπό άλλες συνθήκες. Βλέποντας όμως το εκάστοτε ποσοστό της έκπτωσης, επηρεάζονται και νομίζουν πως “πρέπει” να βιαστούν και να λάβουν μέρος σε αυτήν. Αν βέβαια το καλοσκεφτούν αργότερα, θα συνειδητοποιήσουν πως δε χρειάζονταν καμία υπηρεσία τελικά και ότι απλά χρεώθηκαν κάτι μόνο και μόνο επειδή ήταν φθηνότερο. Όλο αυτό το πανηγύρι λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ακόμη διαφημιστικό τρικ, από το οποίο επωφελούνται για μια ακόμη φορά οι λίγοι, με τη διαφορά πως πλέον πως το σενάριο υπαγορεύει τον πλήρη αποπροσανατολισμό του αγοραστικού κοινού, πείθοντάς το πώς όλα γίνονται για το καλό του (σαν την πολιτική του Γιωργάκη ένα πράγμα)! Σιγά μην τους έπιασε ο πόνος!

Το αστειότερο όλων όμως είναι πως λίγο καιρό πριν υπήρξε “deal” για το μουσικό εργαστήρι του

rocka13

Θεοφάνους (ναι εκείνου του τύπου από το X Factor με την κυπριακή προφορά), που έδινε ολάκερη 1,5 ώρα για έναν κύκλο μαθημάτων που περιελάμβανε μουσική, γιόγκα, θεα­τρι­κό παιχνίδι και άλλες 2-3 υ­πη­ρε­σίες που δε θυμάμαι, για παιδία 2 έως 8 ετών, με μονάχα 20 euro, από 45 (!) που στοιχίζει κανονικά! Εκπληκτικό; Μέσα στο προ­α­να­φερ­θέν χρονικό διάστημα θα κάνει το παι­δά­κι όλα τα παραπάνω και η κα­νο­νι­κή τιμή είναι 45 euro! Να το ε­πα­να­λά­βω για όποιον δεν κατάλαβε: 45 euro! Δεν ξέρω πόσοι είναι αυτοί που θα έδιναν τόσα λεφτά για κάτι τέτοιο (εξαιρώ τους κατοίκους της Εκάλης, της Γλυφάδας και του Κολωνακίου), και δε με νοιάζει το πόσο ποιοτικές μπορεί να είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει το πρόγραμμα! Είναι απύθμενα προκλητικό όταν τα ποσοστά της ανεργίας χτυπούν κόκκινο, μερικοί άνθρωποι να έχουν τόσο υψηλές τιμές και πόσο μάλλον όταν αυτοί λαμβάνουν συχνά πυκνά επιταγές με μεγάλα ποσά, για να ξεκατινιάζονται σε ένα reality show ή επειδή έγραψαν ξανά το ίδιο κομμάτι για να το τραγουδήσει ένας ακόμη ελληνάρας στα μπουζούκια.

Σε ότι αφορά δε, το χειρισμό όπως και το προσωπικό σε μερικά από αυτά τα site, δε θα επεκταθώ πολύ. Θα αρκεστώ να πω πως όσο υπάρχουν τα λάθος άτομα στις λάθος θέσεις (το έχουμε ξαναπεί άλλωστε αυτό) τίποτα δε θα λειτουργήσει σωστά σε αυτή τη χώρα. Απλώς θυμηθείτε πως όλοι αυτοί χρειάζονται εμάς και όχι το αντίστροφο!

Δημοσιεύθηκε στις 11/10/10

rocka13

Η παρούσα στήλη έχει ως στόχο την ψυχαγωγική ενημέρωση των αναγνωστών σε ότι αφορά τα κοινά, υπό ένα προσωπικό πρίσμα το οποίο δε συνάδει απαραίτητα με το σύνολο των συνεργατών του ROCKWAY.GR. Σε περίπτωση που κάποιος θίγεται από το εκάστοτε περιεχόμενο, παρακαλώ όπως προσπεράσει ή εκδηλώσει την ένστασή του με κόσμιο τρόπο μέσω του This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. με την ένδειξη “rocka”.

381
About Στέφανος Στεφανόπουλος 1412 Articles
Γεννήθηκε την ίδια ακριβώς ημέρα με τα CD και μάλλον για αυτό ασχολείται τόσο πολύ με τη μουσική. Όταν δεν γράφει για αυτή, αγοράζει CD, και όταν δεν αγοράζει, θα τον βρείτε είτε να παριστάνει τον dj σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας, είτε να προσπαθεί να κατεβάσει κάποια ιδέα για διαφήμιση. Στο Rockway.gr εντάχθηκε το 2010 και κάπως, κάπου, κάποτε, βρέθηκε να κρατάει και τα κλειδιά του. Δεν συμπαθεί τους ψευτοκουλτουριάρηδες, τους ξερόλες και τη μουστάρδα. Δηλώνει εγωιστής, κυνικός και fan του Philip Dick.