Δύο χρόνια πριν, μια σπουδαία βρετανική μπάντα άφησε το δικό της κομματάκι στην rock συναυλιακή ιστορία της χώρας μας.
Φέτος, οι Crippled Black Phoenix επέστρεψαν, ίσως με την ίδια ή και καλύτερη διάθεση από την προηγούμενη φορά, αλλά τα πράγματα απλά δεν πήγαν όπως θα τα ήθελαν αυτοί ή εμείς.
Το νέο τους live επί της Αθήνας επιλέχθηκαν να ανοίξουν οι Afformance. Μια εγχώρια post-rock μπάντα δίχως στίχους. Εκμεταλλεύτηκαν πλήρως την ευκαιρία ενός ακόμα live στο σχεδόν δεκαετές ιστορικό τους και παρέδωσαν μια πολύ προσεγμένη εμφάνιση. Κάθε όργανο δούλευε στην εντέλεια και με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ολοκληρώνοντας κάθε μια από τις όμορφες και μελωδικές τους συνθέσεις με τρόπο άξιο αναφοράς.
Η ώρα έφτασε λίγο μετά για τους Crippled Black Phoenix, κάτι για το οποίο ανυπομονούσε το λιγοστό κοινό που ήταν παρόν για έναν επιπλέον λόγο από τον φυσιολογικό: μια πρόσφατη ανακατάταξη στη σύνθεση του group άφησε την ομάδα των Βρετανών ουσιαστικά απροετοίμαστη για live εμφανίσεις. Καθώς δεν μιλάμε για την πιο απλοϊκή rock μουσική, είναι κατανοητό το ότι τα νέα -προχείρως ίσως εκλεγμένα- μέλη δεν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στο έπακρο.
Η υπόθεση αυτή έγινε βεβαιότητα από την αρχή. Την ίδια στιγμή που σε αντιστοιχία με την προηγούμενη επίσκεψή τους το club θα είχε πάρει φωτιά, το κοινό παρακολουθούσε ελαφρώς πιο “ενεργοποιημένο” από την ώρα που απλά περίμενε τους CBP, ενώ την ίδια ώρα η μπάντα έψαχνε δειλά τα πατήματα της πάνω στην σκηνή. Γεγονός πρωτοφανές όταν αναφερόμαστε στους συγκεκριμένους μουσικούς.
Συνθέσεις που εκτελέστηκαν σχεδόν… πετσοκομμένες και σίγουρα μουδιασμένες, σκηνική παρουσία με ένα ψυχολογικό αγκάθι να αιωρείται και πολύ άγχος. Η μουσική των CBP δεν αφήνει εύκολα ασυγκίνητο κάποιον, χαρακτηριστικό -που ίσως ήταν και το μοναδικό- που έσωσε την κατάσταση σε σημείο υποφερτό, ειδικά για όσους θεωρούνται παραπάνω οπαδοί τους από το φυσιολογικό.
Κατά τα άλλα, η Daisy Chapman κατάφερε να σώσει επιπλέον πόντους για την μπάντα και να αφήσει το στίγμα της με την επιβλυτική φωνή της. Οι CBP χρειάζονται γερή ανασύνταξη γρήγορα, κάτι που είναι απαραίτητο για να μην “σκοτωθεί” ο νεότερος δίσκος τους εξαιτίας μιας… μέτριας περιοδείας.
photos: Πάνος Ματθαιογιάννης
566