NEW WORLD DISORDER

Aταξία στο νέο κόσμο και περί metal core ο λόγος! Ο Σίμος Χ., κιθαρίστας των New World Disorder αποδεσμεύει τον προσωπικό του Προμηθέα και μιλάει με το Δημήτρη Μαρσέλο, εν όψει support εμφανίσεων στους Adept σε Αθήνα (29/5) και Θεσσαλονίκη (30/5).

-Καλησπέρα, Σίμο και καλώς ήρθες στο Rockway.gr! Η Νέα Τάξη Πραγμάτωνέχει βρει το δάσκαλο της στη μουσική σας; 5 χρόνια μετά την ίδρυση των NWD έχετε φτάσει εκεί που θα θέλατε;

Καλησπέρα και ευχαριστώ για την “φιλοξενία”. Τον δάσκαλό της δεν θα το έλεγα, κάποιον εκφραστή της όμως ναι, διότι μουσικά ανήκουμε στον μοντέρνο ήχο. Αυτό έχει κάποια προτερήματα, όπως π.χ. μπορούμε πρώτοι να κάνουμε κάποια βήματα στο είδος μας, να ξεχωρίσουμε πιο άνετα σε σχέση με άλλα είδη, από την άλλη η ταμπέλα του νεωτεριστικού είναι εύκολο να κολλήσει και επίσης, μην ξεχνάμε ότι δεν είναι όλοι δεκτικοί σε κάτι άγνωστο. Σε αυτά τα πέντε χρόνια καταφέραμε να φτιάξουμε μια υποτυπώδη δισκογραφία και το λέω αυτό γιατί δεν έχουμε ακόμα Full Length. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, αν αναλογιστεί τα προβλήματα που είχαμε. Παρόλα αυτά μαζί με τα 2 ΕΡ μας και τα 2 video clip μπορώ να πω ότι δισκογραφικά έχουμε δικό μας υλικό ώστε να δείξουμε ποιοι είμαστε και να σταθούμε στη σκηνή. Όσον αφορά τις εμφανίσεις μας, εγώ προσωπικά όπως και τα υπόλοιπα μέλη είμαστε υπερευχαριστημένοι διότι κάθε φορά πάμε ένα βήμα πιο μπροστά και δεν αναφέρομαι μόνο στην απόδοση μας, άλλα και ως προς την σημαντικότητα τους. Τον Ιανουάριο κάναμε την παρουσίαση του δεύτερου EP μας και μέσω αυτής μπορέσαμε και τραβήξαμε την προσοχή συγκεκριμένων προσώπων που καθορίζουν τα γενόμενα του είδους μας εδώ στην Ελλάδα, όπως η HARDTIMES. Έτσι από το εντελώς underground κάναμε ένα βήμα μπροστά και μας δίνεται η ευκαιρία να μας γνωρίσει περισσότερος κόσμος που μέχρι τώρα μπορεί και να μην μας είχε ακούσει. Για 5 χρόνια θεωρώ ότι είμαστε καλά, ζώντας την κατάσταση εκ των έσω.

-Το “Prometheus EP” μου άφησε μία πολύ γλυκιά γεύση με την πολύ όμορφη ισορροπία μεταξύ σκληρότητας και μελωδίας. Παρόλα αυτά είναι το δεύτερο ΕΡ; Full Length υπάρχει στα σχέδια; Η κρίση αποτελεί εμπόδιο στην δημιουργικότητα αφού όλα πληρώνονται για να γίνουν ή είναι τελικά έμπνευση για αυτήν;

Χαίρομαι που σου άφησε αυτή την εντύπωση γιατί αυτό θέλαμε να αποτυπώσουμε μουσικά. Full length υπάρχει στα σκαριά αυτή την περίοδο. Είμαστε στο στάδιο όπου συνθέτουμε ολοκληρωμένα τραγούδια και προς τα μέσα Ιουλίου θα γίνει ένα τελικό ξεσκαρτάρισμα του τι θα βάλουμε μέσα και τι όχι. Βέβαια ήδη προβάρουμε κάποια κομμάτια που είναι έτοιμα μουσικά. Παράλληλα δουλεύουμε και την θεματολογία της νέας μας δημιουργίας ώστε τα κομμάτια μεταξύ τους και οι στίχοι να έχουν μια συνοχή και ένα κοινό σημείο αναφοράς που θα προβληματίσει το μυαλό και ίσως να διεγείρει ακόμα και την φαντασία! Για τη δημιουργικότητα η κρίση θεωρώ πως βοηθάει μιας και μας ταρακουνάει όλους και μας κάνει να επικεντρωνόμαστε στους στόχους μας πιο έντονα και να προβληματιζόμαστε. Σε αυτό που δεν βοηθάει είναι το πώς θα βγει προς τα έξω η δουλειά αυτή. Εκεί δεν παίζει ρόλο τόσο μόνο η κρίση αλλά και η ελληνική μουσική βιομηχανία που δυστυχώς δεν έχει προσανατολιστεί προς το είδος μας ακόμα. Και λέγοντας βιομηχανία δεν συμπεριλαμβάνω τον κόσμο αλλά τις δισκογραφικές, τα μαγαζιά, τις εκπομπές κ.λ.π.

-Η παραγωγή και ο τρόπος παιξίματος έχει ανέβει πολλά επίπεδα από το “Wreckquiem” ως το “Prometheus”. Άλλαξε κάτι στον τρόπο που ηχογραφείτε; Την παραγωγή την κάνετε μόνοι σας ή έχετε βρει κάποιον με τον οποίο ταιριάξετε και έτσι βγήκε τόσο όμορφο το αποτέλεσμα;

“Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο”, αυτό ισχύει για εμάς! Κάτι ιδιαίτερα ψυχοφθόρο για να είμαι ειλικρινής μιας και δίνει την αίσθηση του ανικανοποίητου, αλλά από την άλλη φέρνει την πρόοδο που εντοπίζεις και εσύ στη δισκογραφία μας. Ο τρόπος είναι ίδιος όπως και στο “Wrequiem”, δεν άλλαξε η “συνταγή”, απλώς και εμείς όπως είναι φυσιολογικό εξελισσόμαστε τεχνικά, δεν μένουμε στάσιμοι και χαίρομαι που μπορεί κάποιος να το διακρίνει, είναι ένα είδος ανταμοιβής και αυτό. Η παραγωγή και αυτή έγινε σε συνεργασία με τον ίδιο άνθρωπο τον Βαγγέλη Θεοδωράκη από τους Revolted Masses. Πραγματικά μια συνεργασία που μάθαμε πολλά και για το πως γίνεται αλλά και για τους ίδιους μας τους εαυτούς. Πολλές φορές κάτω από πίεση ο άνθρωπος δείχνει ποιος πραγματικά είναι και μέχρι που είναι πρόθυμος να φτάσει.

-Ο Προμηθέας φωτογραφίστηκε από τη Μυθολογία ως ο σωτήρας του ανθρώπινου γένος κλέβοντας από τους Θεούς τη φωτιά και χαρίζοντας τη σε μας. Λείπει ένα τέτοιο πρότυπο στη σημερινή μας κοινωνία. Ποιος είναι ο Προμηθέας που κρύβεται στη μουσική σας;

Τέτοιο πρότυπο δεν λείπει, εμείς είμαστε ανίκανοι να το αναγνωρίσουμε! Υπάρχουν ζωντανά παραδείγματα ανθρώπων με στάση ζωής λιγότερο υλιστική και όμως μένουν στην αφάνεια και προβάλλονται σαν περιθωριακοί διότι δεν συνάδουν με τα “πρότυπα”. Κάθε τι που είναι ενάντια του “φυσιολογικού” παρουσιάζεται ως κακό και πολλοί πέφτουμε σε αυτή την παγίδα. Μήπως λοιπόν να επαναπροσδιορίζαμε τι είναι φυσιολογικό και τi όχι γιατί μάλλον για να πηγαίνουμε προς τον γκρεμό κάτι λάθος έχουμε κάνει. Αυτό που θέλουμε να δείξουμε μουσικά είναι ότι με ταπεινότητα χωρίς πολλά φρουφρού και αρώματα μπορούμε να δώσουμε στο κοινό ένα σωστό και αξιόλογο αποτέλεσμα όπως και που του αξίζει. Ο Προμηθέας λοιπόν που κρύβουμε είναι ότι δεν χρειάζεται κανείς να δώσει τεράστια ποσά δεξιά και αριστερά για να μπορέσει να κάνει βήματα μπροστά πάρα μόνο να έχει δημιουργικότητα και σοβαρότητα ως προς την μπάντα. Ναι, θα χρειαστεί να δώσουμε και χρήματα αλλά όλα στην ώρα τους και εκεί που αξίζει όχι σε παρατρεχάμενους και καιροσκόπους, προέχει η τέχνη, η μουσική, η αξιοπρέπεια και η υγεία (δεν λέει να ακούει ο άλλος βαβούρα σε όλα τα Live κάτι θα πάθει στο τέλος δεν μπορεί…!), οπότε και εμείς θέλοντας να ξεχωρίσουμε δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά.

-Ακροβατώντας μεταξύ του σουηδικού μελωδικού death metal και της αμερικάνικης core σχολής, πόσο μπορεί να εξελιχθεί ο ήχος των NWD και ποια είναι τα σχέδια σας για την πορεία της μουσική σας;

Περιθώρια εξέλιξης υπάρχουν αλλά αυτά δεν ρίχνουν ποτέ τα θεμέλια που είναι το metalcore. Υπάρχουν βλέψεις να γίνει μια ενσωμάτωση κλασσικής μουσικής, αλλά αυτό είναι ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο. Από αυτά που μπορώ να δω μέχρι στιγμής θα συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο μιας και μας αντιπροσωπεύει απόλυτα και επίσης υπάρχει αρκετό υλικό που περιμένει να πάρει σάρκα και οστά. Αυτό που θα εντάξουμε στο νέο υλικό είναι ότι δεν θα υπάρξουν καθαρά φωνητικά ή αν υπάρξουν θα είναι σαφώς περιορισμένα, πράγμα που θα δώσει έναν πιο σκληρό χαρακτήρα στο όλο αποτέλεσμα.

-Ποιος ήταν εκείνος ο δίσκος που σε έκανε να αγοράσεις κιθάρα;

Θα φανώ κοινότυπος…IRON MAIDEN εξ ού και η ζώνη της κιθάρας για όποιον την έχει παρατηρήσει. Πάμε μπροστά αλλά δεν ξεχνάμε από που αρχίσαμε, είναι σαν να αποδίδω φόρο τιμής σε αυτούς μου με κάναν να αγοράσω εκείνη τη squier. Μεγάλη επιρροή σε πιο σκληρά ακούσματα είναι και το  “Alive in Athens” των Iced Earth. Δισκάρα, live-αρα, συγκροτηματάρα, τίποτα παραπάνω, νομίζω σε κάλυψα. Βέβαια, μ’ άρεσουν μέχρι και το “Horror show” για να λέμε του στραβού το δίκιο.

-Το metalcore γενικά έχει υποστεί πολλές μεταλλάξεις και επιρροές και φαίνεται να έχει χάσει λίγο από την αίγλη του παρελθόντος. Πιστεύεις πως υπάρχει μέλλον και χώρος για να κατακτήσει και πάλι τις ψηλές θέσεις ακροαματικότητας;

Ο ρυθμός με τον οποίο οι μουσικές αναμειγνύονται μεταξύ τους, λόγω της ευκολίας παραγωγής, έχει αυξηθεί έτσι όπως σωστά διαπιστώνεις και εσύ υπάρχουν πάρα πολλά παρακλάδια και μεταλλάξεις. Αυτός όμως που κοιτάει πρώτα τον εαυτό του και την δημιουργικότητα του και μετά τις τάσεις της μόδας παραμένει αναλλοίωτος. Από εκεί και πέρα εγώ αυτό που παρατηρώ σαν ακροατής είναι ότι στην Ευρώπη έχουμε το Impericon όπου καλά κρατεί και μεγαλώνει μάλιστα αποδεικνύοντας έμπρακτα πώς όχι μόνο το metalcore δεν έχει χάσει έδαφος, αλλά αντιθέτως μεγαλώνει και κατακτά όλο και περισσότερο κόσμο.

-Live στις 29 Μάη με Adept και Witness Apathy. Οι Σουηδοί είναι μια από τις ανερχόμενες μπάντες του χώρου. Τι εμπειρίες περιμένεις να κερδίσεις από μια τέτοια συνύπαρξη συναυλιακά;

Καταρχάς για εμάς δεν είναι ένα απλό live, είναι το πρώτο μας βήμα μας σε μια νέα σελίδα στην πορεία μας και είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με το γεγονός του ότι θα παίξω με μια μπάντα που έχει στο ενεργητικό εκτός του Impreicon και περιοδεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Σίγουρα θα ξεπατικώσω, με την καλή έννοια, το πώς θα στηθούν ηχητικά στο live, όχι ότι δεν έχω την δική μου ταυτότητα στον ήχο, απλώς όπως και να το κάνουμε οι άνθρωποι είναι επαγγελματίες και πάνω στο θέμα ήχου έχουν να δείξουν πολλά που ίσως στο κοινό να μην φαίνονται άμεσα. Από εκεί και πέρα έχω αρκετά πράματα που θέλω να τους ρωτήσω μιας και θα είμαστε 2 μέρες μαζί, παίζουμε και Θεσσαλονίκη, κυρίως όμως αυτό πουθέλω την άποψη τους είναι στο τι ιεράρχηση να κάνω στους στόχους που θέτουμε σαν μπάντα για να φτάσουμε και εμείς σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

-Μια αλυσίδα ερωταπαντήσεων έχει αναπτυχθεί μέσα από τις συνεντεύξεις μου, όπου ο συνεντευξιαζόμενος απαντά την ερώτηση του προηγούμενου και θέτει μια στον επόμενο, χωρίς να ξέρει ποιος είναι. Η ερώτηση έρχεται από τον κιθαρίστα των Puta Volcano, Άλεξ: “Αν αύριο ξαφνικά σταματούσε να υπάρχει ρεύμα άρα και ίντερνετ, πως θα προσπαθούσατε να παίξετε τη μουσική σας για να βγάλει το ίδιο συναίσθημα στον κόσμο, πως θα προωθούσατε τα live σας και τι δουλειά θα βάζατε τον ηχολήπτη σας να κάνει;”

Δεδομένου ότι παίζουμε όργανα που ο ήχος τους είναι συνυφασμένος με το ηλεκτρικό ρεύμα δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από το να μαζευτούμε 5 κιθαρίστες και οχί μόνο 2 ώστε να δώσουμε την ένταση που θέλουμε. Τα ντράμς είναι ντράμς κάτι θα έβρισκε ο Αλέξης να βαράει από εκεί και πέρα το μπάσο στην ίδια μοίρα με τις κιθάρες και για τη φωνή θα βάζαμε του Θάνου ένα τεράστιο χωνί! Τα Live όπως και τώρα από τις καλές και σωστές εμφανίσεις μας εκεί είναι ο στόχος μας όχι το Ίντερνετ! Nαι μας βοηθάει αλλά εκεί που κερδίζεις ή χάνεις κόσμο είναι από τα Lives. Τώρα για τον ηχολήπτη μάλλον θα κρατούσε το χωνί του Θάνου μιας και θα χρειαζόταν να τεράστιο για να βγάζει τις αγριογκαρίδες του.

-Και η ερώτηση σου στον επόμενο είναι…. 

Σαν κιθαρίστας αν είχες 800ευρώ αυστηρά να ξοδέψεις σε εξοπλισμό (εκτός ενισχυτή, στον δίνει το μαγαζί!) ώστε να σταθείς σωστά σε ένα Live ποιος θα ήταν αυτός; Yπολόγισε και την κιθάρα σε αυτό το ποσό.

-Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.

324
About Δημήτρης Μαρσέλος 2196 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.