Περάστε, παρακαλώ. Ο Δημήτρης Μαρσέλος αποκρούει το double team των 4LT και Blame Canada και σουτάρει ερωτήσεις με νικητή το άθλημα της μουσικής. Μιλούν στο rockway.gr για τα debut-album τους και για την κοινή live παρουσίασή τους…
-Καλησπέρα σε όλους! Ετοιμάζεστε για ένα διπλό release album party στις 16 Δεκεμβρίου. Μπορείτε να μοιραστείτε κάποιες λεπτομέρειες για εκείνο το βράδυ;
4LT. Δίνουμε έμφαση στο να κρατάμε την προσοχή του κόσμου απο την αρχή μέχρι το τέλος. Θα αποδώσουμε όλα τα νέα, και επιλογές απο παλαιά τραγούδια, με υποστήριξη απο κάποια playback στοιχεία που θα ενοποιούν το πρόγραμμα, όπως το καθιερώσαμε στα τελευταία μας live.
Blame Canada: Θα είναι ένα live party, καθώς τα μέλη των δύο συγκροτημάτων, αλλά και ο Νίκος Μαρίνος aka God in a Cone που θα ανοίξει, έχουν συνυπάρξει σε άλλες μπάντες με διάφορους συνδυασμούς και γνωριζόμαστε πολύ καλά, οπότε θα υπάρξουν αλλαξοκωλιές και διάφορα χάπενινγκς και γενικά θα είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα.
-Από την 90s αμερικάνικη αισθητική των 4LT ως την πιο σκοτεινή και ψυχεδελική υφή των Blame Canada ένα τσιγάρο δρόμος. Θα ήθελα ο ένας να περιγράψει τι αισθάνεται ακούγοντας τη μουσική του άλλου.
4LT. Η μουσική των Blame Canada είναι ταξίδι. Έχει όλη την νοσταλγία, την αναζήτηση αλλα και τις απαραίτητες δώσεις οργής που κάνουν το άκουσμα τους οικείο, ολοκληρωμένο και απολαυστικό.
Blame Canada: Όταν ακούμε τη μουσική των 4LT σκεφτόμαστε ότι οι τύποι κατέχουν πολύ καλά το αντικείμενό τους, ξέρουν να γράφουν αξιομνημόνευτα riffs και hooks, έχουν προσωπικό ύφος και μία από τις δυνατότερες φωνές στη σκηνή και μάλλον ήρθε η ώρα να τους μάθει και περισσότερος κόσμος με το πρώτο full length τους.
-Ντεμπουτάρετε και οι δυο ταυτόχρονα την ίδια περίοδο και φαίνεται σαν στημένο το κόλπο. Γιατί αποφασίσατε να κάνετε την ίδια μέρα τον εορτασμό της κυκλοφορίας των δύο albums;
4LT. Είναι όντως μία γιορτή που θέλαμε να την ζήσουμε με φίλους. Οι Blame Canada είναι φίλοι, το album τους είναι έτοιμο όπως και το δικό μας, τι καλύτερο απο το να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για μία δυνατή βραδιά;
Blame Canada: Οι 4LΤ είχαν κανονίσει ήδη την παρουσίασή τους και εμείς χωθήκαμε ακάλεστοι γιατί βαριόμασταν να βρούμε δική μας ημερομηνία.
-“Puppet Syndrome Society” και “City We Love to Hate”. Και οι δύο τίτλοι φαίνεται να έχουν κοινό γνώμονα την παρακμή της κοινωνίας μας. Τι υπάρχει πίσω από τους στίχους σας και πως αντιλαμβάνεται ο ένας τον τίτλο του άλλου;
4LT. Οι στίχοι μας μιλάνε για την απόρριψη μεταξύ ανθρώπων αλλα και την απόρριψη ανθρώπων για την κοινωνία που ζούμε. Συχνά καταπιάνονται με το πως χειριζόμαστε αυτές τις κακές επαφές που έχουμε. Είτε σε προσωπικό, είτε σε κοινωνικό επίπεδο. Ο τίτλος των Blame Canada φέρνει στο μυαλό, αυθεντικές στιγμές, απο αυτές που μας κάνουν εξαρτημένους στο να πονάμε και μας εγκλωβίζουν στην αγκαλιά τους όσο βρώμικες και αν είναι, όσο και αν αντιστεκόμαστε.
Blame Canada: Στο ομώνυμο κομμάτι “City We Love to Hate”) αποτυπώνονται εικόνες αντιθέσεων που αποτυπώνουν ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος, την πόλη που αγαπάμε να μισούμε. Κάποιοι στίχοι και θεματικές επαναλαμβάνονται και σε άλλα κομμάτια του album: η κρατική βία, η αδιέξοδη εργασία, οι άστεγοι δίπλα στο καλύτερο cocktail bar γι’αυτό το μήνα, διάφορα αποσπάσματα από την Αθήνα της κρίσης που συνθέτουν ένα άτυπο concept. Ο τίτλος των 4LT με το πρώτο άκουσμα μας φέρνει στο μυαλό μια κοινωνία αποπροσανατολισμένη και ανήμπορη να αντιδράσει και που εύκολα γίνεται υποχείριο των δυναστών της.
-Λίγα λόγια για την παραγωγή των album. Που, με ποιον, πώς και γιατί;
4LT. Η παραγωγή του ‘Puppet Syndrome Society” εγινε στο Studio 222, απο τον Δημήτρη Ντελή και τον Γιάννη Ράνη. Χρειαζόμασταν έναν λειτουργικό στούντιο που να σέβεται την δουλειά μας, να ακούει και να επικοινωνεί με τις ανάγκες μας, και συναρτήση της φιλίας μας με τον Δημήτρη και τον Γιάννη, η επιλογή του χώρου ήταν δεδομένη. Η όλη διαδίκασία αποδείχθηκε μια πολύ δημιουργική περίοδος για τους 4LT. και προσφέραμε στο album ό,τι καλύτερο μπορούσαμε ακόμα και σε επίπεδο artwork, το οποίο ανέλαβε η Υακίνθη Μπατσή.
Blame Canada: H ηχογράφηση έγινε στο Esoteron Studio από το Γιώργο Ντόβολο κα το Μαρίνο Τούντα και η μίξη και το mastering στον ίδιο χώρο από το Γιώργο Ντόβολο, φίλο και συνεργάτη με μέλη της μπάντας και παλιότερα. Σε συνδυασμό με την ουσιαστική συμμετοχή του Γιάννη από τους 4LT στα δεύτερα φωνητικά σε όλο το album η όλη διαδικάσια ήταν, ας πούμε, οικογενειακή υπόθεση.
-Από το studio ως το live, πόσο αλλάζει η μουσική;
4LT. Θέλουμε να φέρνουμε το studio στο live,και το live πίσω ξανά στο studio. Μας ικανοποιεί το να αποδίδουμε όσο το δυνατόν αξιόπιστα την studio παραγωγή μας, γιατί και στο studio δίνουμε έμφαση σε live αισθητική. Αυτό που αλλάζει είναι η επαφή με τον κόσμο. Σε κάθε live, ο κόσμος είναι ένα νέο μέλος της μπάντας και περιμένεις οτι θα σου δώσει και θα του δώσεις καινούργιες αφορμές. Αυτό κάνει την live μουσική διαφορετική απο το studio.
Blame Canada: Το studio σου δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστείς και να προσθέσεις στοιχεία ενορχηστρωτικά, αλλά παράλληλα, αν είσαι κατά κύριο λόγο live μπάντα
προσπαθείς να αποδώσεις και το live συναίσθημα. Πάνω σε αυτή τη λεπτή γραμμή κινείσαι και προσπαθείς για το καλύτερο. Στη συνέχεια παίρνεις εκ νέου το τελικό αποτέλεσμα και προσπαθείς να το αποδώσεις live και σε αυτή τη διαδικασία το υλικό μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω και φυσικά και σε αλληλεπίδραση με το όποιο κοινό.
-Φαντάζομαι ότι κανείς σας δεν σκέφτεται να γίνει πλούσιος από τη μουσική, αλλά πόσο ανταποκρίνεται ο κόσμος οικονομικά όσον αφορά στην αγορά δίσκων και αντικειμένων, έτσι ώστε και όλο το θέμα να κριθεί κάπως βιώσιμο;
4LT. Ο κόσμος, ανάμεσα τους και εμείς, αναταποκρίνεται όπως μπορεί, σύμφωνα με τις δυνάμεις του. Και ενώ η παραγωγή και διατήρηση της μπάντας είναι μία δαπανηρή υπόθεση, η όποια συμμετοχή του κόσμου είναι κατα βάση μία ψυχολογική ενίσχυση.
Blame Canada: Όσον αφορά εμάς, είναι η πρώτη κυκλοφορία μας οπότε το τεστ δεν έχει γίνει ακόμα. Σύμφωνα με την εμπερία μας ο κόσμος βοηθά όσο μπορεί και φυσικά τα t-shirts πουλάνε περισσότερο από τα physical copies των album, αφού η μουσική υπάρχει παντού για να την ακούσει κανείς. Το γεγονός αυτό δεν πρέπει να σε κάνει να γκρινιάζεις σαν γέρος επειδή οι πιτσιρικάδες ακούνε μουσική απο το youtube, αλλά να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες που έχεις να περάσεις τη μουσική σου σε κάποια αυτιά μέσα από τον άπειρο όγκο της πληροφορίας. Όσο για τα έξοδα, σκεφτόμαστε ποιο νεφρό δε μας χρειάζεται.
-Υπάρχει πληθώρα συναυλιών την ίδια περίοδο σε μια ελληνική rock σκηνή που έχει γίνει ιδιαίτερα εξωστρεφής. Πώς θα πείσετε τους αναγνώστες μας να αποφασίσουν να έρθουν να δουν εσάς;
4LT. Θέλουμε να έρχεται ο αναγνώστης να μας δει γιατί κάποιος φίλος, κάποιο περιοδικό, κάποιο blog, τους εκμυστηρεύθηκε οτι οι 4LT. κάνουν δυνατά live. Θέλουμε ακόμα, να ακούσει τα τραγούδια μας, τα οποία ‘ανεβάσαμε’ στο bandcamp και να ψηθεί να έρθει να τα απολαυσει live. Όπως και να’χει, δεν θα απογοητευθεί.
Blame Canada: Να έρθετε να μας δείτε γιατί περνάμε πολύ καλά στα καμαρίνια, είμαστε μια παρέα
και αυτό βγαίνει και στον κόσμο.
-Ως επίλογο θα ήθελα να αφιερώσετε ένα στίχο σας σε εμάς και τους αναγνώστες του rockway.gr.
4LT. “We’re the slaves of mankind, blindfold servants. We are puppets on a string, we got to hold our heads up”.
Blame Canada: “Just for a little, for a while
stay here for all might end tonight
Just for a little a little, for a while
no words, no thoughts, no second time”